چاپ خبر

افزایش 12 برابری اعتبار وام شهریه در پیام‌نور گیلان

پایگاه خبری PNUNA : رئیس اداره خدمات دانشجویی دانشگاه پیام‌نور گیلان گفت: در سال‌های اخیر از افزایش 12 برابری اعتبار وام شهریه در پیام‌نور گیلان برخوردار شده‌ایم.

به گزارش اخبار پیام نور ( PNUNA ) : حبیب صمدی امروز در رشت با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان دارای 18 مرکز و واحد دانشگاهی در استان است، افزود: 32 هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به مهم‌ترین وظایف اداره خدمات پیام‌نور استان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف اداره خدمات دانشجویی برطرف کردن نیاز مالی دانشجویان نیازمند از طریق وام دانشجویی است که البته انتظار از وام‌های دانشجویی این نیست که تمام مشکلات مالی دانشجویان را برطرف کند بلکه نیازهای حداقلی را برآورده کرده و کمک هزینه‌ای برای تحصیلات دانشجویان است.
صمدی نظارت بر سهمیه ارزاق دانشجویی و حسن اجرای آن، بیمه حوادث دانشجویی که تمام دانشجویان باید زیر پوشش بیمه حوادث دانشجویی قرار گیرند را از دیگر وظایف اداره مذکور عنوان کرد.
وی درباره انواع وام‌های پرداختی به دانشجویان اظهار داشت: وام شهریه، وام موارد خاص (بیماری)، وام ضروری (رویداد) و وام ازدواج که در سال‌های گذشته تعلق می‌گرفت و روش پرداخت آن در سال 87 تغییر پیدا کرد یعنی دانشجوی واجد شرایط با ارائه مدارک به صندوق مهر امام رضا (ع) وام مورد نظر را دریافت می‌کند.
صمدی از پرداخت وام حج عمره دانشجویی خبر داد و گفت: با پیگیری همکاران در سازمان مرکزی به زودی وام حج عمره ایجاد شده و این وام از طریق دانشگاه پیام‌نور و صندوق رفاه دانشجویان وزرات علوم پرداخت می‌شود.
وی مهم‌ترین پرداخت وام را وام شهریه نامید و با اشاره به اعتبار آن خاطرنشان کرد: اعتبار اختصاص داده شده توسط سازمان مرکزی و صندوق رفاه دانشجویان در ترم اول سال تحصیلی 89-88 برای دانشگاه پیام‌نور استان گیلان 2 میلیارد ریال است که کل اعتبار تخصیص یافته جذب وام شهریه شد و با در نظر گرفتن مبنای تعداد دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اختصاص می‌یابد.
رئیس اداره خدمات دانشجویی دانشگاه پیام نور گیلان اضافه کرد: وام شهریه کارشناسی تا سقف یک میلیون و 500 هزار ریال در سنوات مجاز تحصیل و حداکثر تا هشت نیمسال و برای کارشناسی ارشد 7 میلیون ریال در سنوات مجاز تحصیل و حداکثر تا چهار نیمسال برای دانشجوی واجد شرایط در صورت تامین اعتبار قابل پرداخت است.
وی ادامه داد: این وام با کارمزد چهار درصد است و پس از 9 ماه دانش آموختگی، اقساط به صورت 60 ماهه باز پرداخت می‌شود و در صورتی که هر قسط از 10 هزار تومان کمتر نباشد برای دریافت وام ارائه سند تعهد محضری ضامن ضروری است.
صمدی در باره نحوه واریز وام شهریه به حساب دانشجویان گفت: این وام به حساب شخصی دانشجویان واریز نمی‌شود و وام شهریه ابتدا در سیستم گلستان سپس در سایت صندوق رفاه دانشجویان ثبت شده و وام شهریه به حساب شهریه دانشگاه واریز می‌شود و اگر میزان شهریه دانشجو در ترم بیشتر از وام تعلق گرفته باشد باید دانشجو مابه‌التفاوت آن را به حساب شهریه واریز کند.
وی افزود: وام‌های ضروری و موارد خاص نظیر بیماری با افتتاح حساب بانک ملت (جام) به حساب شخصی دانشجو واریز می‌شود و اعتبار این وام‌ها به صورت متمرکز بوده و به تمام دانشجویان واجد شرایط در صورت تامین اعتبار در قبال رویداد نظیر بیماری، حوادث، خرید عینک، پیش پرداخت اجاره مسکن و … پرداخت می‌شود.
رئیس اداره خدمات دانشجویی پیام نور گیلان خاطرنشان کرد: در ارتباط با وام موارد خاص (بیماری)، دانشجوی متقاضی مدارک پزشکی و صورت هزینه تایید شده را تحویل داده و پس از تایید توسط پزشک معتمد دانشگاه واقع در سازمان مرکزی و صندوق رفاه دانشجویان و تامین اعتبار تا سقف 20 میلیون ریال به حساب دانشجو واریز می‌شود و هیچ کارمزدی ندارند.
وی درباره امکان استفاده همزمان از دو وام توسط دانشجو اظهار داشت: دانشجویی که از وام شهریه بهره‌مند شده نمی‌تواند از وام ضروری و با بالعکس استفاده کند.
صمدی اعتبار تخصیص یافته فقط به وام شهریه در سال‌های تحصیلی 86-85 را 340 میلیون ریال، در سال87-86 مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون ریال، 88 -87 را 3 میلیارد و 900 میلیون ریال و ترم اول سال 89-88 را 2 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی ضمن تقدیر از محمد دوستار رئیس دانشگاه پیام نور گیلان گفت: با مدیریت شایسته رئیس محترم این دانشگاه که برای آرامش فکری دانشجویان نیازمند بابت هزینه شهریه، پیگیری‌های مستمر در سال‌های اخیر داشته‌اند، از افزایش 12 برابری اعتبار وام شهریه برخوردار شده‌ایم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top