آغاز ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال اول ۹2-۹1 دانشگاه پیام نور / نکات بسیار مهم انتخاب واحد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 92-91 دانشگاه پیام نور از 18 شهریور ماه لغایت 28 شهریور ماه 1391 ادامه خواهد داشت / نکات بسیار مهم انتخاب واحد

زمان ثبت نام و انتخاب واحد ورودی های ۹۱ دانشگاه پیام نور


به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : انتخاب واحد نیمسال دوم 92-91 دانشگاه پیام نور از روز ۱8 شهریور ماه ۱۳۹1 آغاز و تا ۲8 شهریور ماه ۱۳۹1 از طریق سایت گلستان به نشانی http://reg.pnu.ac.ir انجام خواهد شد.

با مراجعه به سایت گلستان پیام نور می توانید از تاریخ و ساعت دقیق مراجعه خود به سایت گلستان برای انتخاب واحد مطلع شوید.

مدت زمان انتخاب واحد هر دانشجو 72 ساعت بعد از زمان تعیین شده برای دانشجو می باشد


توجه : ممکن از در زمان ورود به قسمت انتخاب واحد با خطای زیر مواجه شوید:

حداقل واحد قابل اخذ در ترم رعایت نشده است

دلیل این خطا این است که باید حداقل ۵ واحد انتخاب کنید. در هر صورت به خطای نمایش داده شده توجهی نکنید و در همان حال چند دقیقه صبر کنید تا لیست دروس انتخاب واحد برایتان نمایش داده شود و انتخاب واحد خود را انجام دهید.

ویا ممکن است با خطای زیر مواجه شوید :

سر ترم شما در ترم جاری تولید نشده است

این خطا نیز به دلیل ثبت نکردن سرترم رشته شما در سایت گلستان توسط مرکز می باشد که برای رفع این مشکل باید با مرکز خود تماس و یا به انجا مراجعه کنید تا مشکل شما را رفع نمایند.


۱- انتخاب واحد بر اساس نوبت دهی در سایت گلستان انجام خواهد شد،لذا توصیه می شود دانشجویان با ورود به سایت گلستان از زمان دقیق انتخاب واحد خود مطلع شوند.

۲- تاریخ حذف و اضافه 22 مهر ماه 1391 لغایت 29 مهر ماه 1391 خواهد بود.

۳- به دانشجویان توصیه می شود قبل از انتخاب دروس خود،ابتدا از سر فصل دروس رشته خود و نیز منابع درسی آگاهی کامل حاصل نمایند.( موکدا به دانشجویان توصیه می شود چنانچه کتابهای درسی خود را از دانشجویان ترمهای قبل تهیه می کنند حتما آنها را با وضعیت منابع درسی رشته خود تطبیق دهند.)

لیست ارائه دروس و جدول منابع درسی تمامی مقاطع پیام نور سال تحصیلی 92-91 دانشگاه پیام نور

4- مسئولیت عدم رعایت پیشنیاز و سقف واحد حتی در صورتی که سیستم به دانشجو اخطار ندهد به عهده دانشجو می باشد و دانشجویان موظف به رعایت آن هستند.و دانشجویان ملزم به رعایت این بند می باشند. (پیش نیاز ها و هم نیاز ها در قسمت لیست ارائه دروس ذکر شده اند)

*دانشجویان ترم آخر بشرط فراغت از تحصیل می توانند بدون رعایت پیش نیاز ها و هم نیاز ها انتخاب واحد نمایند.

۵- دانشجویانی که سنوات تحصیلی آنان به پایان رسیده حق انتخاب واحد ندارند و برای تعیین تکلیف خود به کارشناس رشته مراجعه نمایند.

۶- سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند حداکثر ۱۲ نیمسال و برای سایرین ۲۰ نیمسال می باشد.

۷- با توجه به تغییرات پیش آمده در دروس عمومی،دانشجویان قبل از انتخاب دروس عمومی لیست و شرایط این دروس را از قسمت زیر دقیقا مطالعه نمایند.

اطلاعیه درباره دروس معارفی و عمومی که دانشجو باید بگذراند

8- حداکثر تعداد واحد قابل اخذ در ترم جدید بر اساس معدل ترم قبل شما می باشد. (با توجه به معدل ترم قبل خود بر اساس جدول زیر انتخاب واحد کنید)

معدل ترمی

حداکثر واحد قابل انتخاب

(کارشناسی ناپیوسته – کارشناسی)

زیر ۱۲ حداکثر ۱۲ واحد
بین ۱۲ تا 17 حداکثر ۲۰ واحد
بالاتر از ۱۷ حداکثر ۲۴ واحد
پایگاه خبری دانشجویان پیام نور :: PNUNA.COM

 

معدل ترمی

حداکثر واحد قابل انتخاب

(کارشناسی ارشد)

زیر ۱4 حداکثر ۱۲ واحد
بالاتر از 14
حداکثر 14 واحد
پایگاه خبری دانشجویان پیام نور :: PNUNA.COM

* دانشجویان عزیز ملاک انتخاب واحد شما معدل ترمی نیمسال دوم 91-90 می باشد.

* دانشجویانی که به هر دلیل ( اعم از مرخصی تحصیلی – عدم حضور در کل امتحانات ترم قبل و … ) فاقد معدل ترم قبل می باشند , انتخاب واحد خود را بر اساس معدل آخرین ترم تحصیلی خود انجام دهند.

* دانشجویان ترم اخر بشرط فراغت از تحصیل اگر معدل ترمی شان مشروط و کمتر از ۱۲ باشد به شرطی می توانند بیشتر از ۱۲ واحد انتخاب کنند که معدل کلشان از ۱۲ بیشتر باشد.

9- دانشجویانی که بدهی شهریه دارند ، منوهای ثبت نام برایشان غیرفعال می باشد و امکان انتخاب واحد ندارد. بعد از واریز شهریه 48 الی 72 ساعت زمان لازم است تا منوهای ثبت نام برایشان فعال شود.


راهنمای تصویری انتخاب واحد دانشگاه پیام نور – کلیک کنید

برای انتخاب واحد باید به طریقه زیر عمل کرد:

– به سایت http://reg.pnu.ac.ir بروید ( توجه داشته باشید دسترسی به سایت انتخاب واحد گلستان فقط از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر – مرورگر اصلی ویندوز – امکان پذیر می باشد)

– پس از مشاهده صفحه ورود به سیستم نام و کلمه عبور خود را به صورت زیر وارد نمایید:

* نام عبور : ۹ رقم اول شماره دانشجویی

* کلمه عبور : شماره شناسنامه (اگر رمز خود را تاکنون تغییر نداده اید)

تذکر : در صورت عدم ثبت شماره شناسنامه کلمه عبور برابر نام عبور خواهد بود.

1-نحوه اطلاع از تاریخ دقیق ثبت انتخاب واحد:

کلیه دانشجویان گرامی می توانند برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام خود پس از ورود به پروفایل خود در سیستم گلستان , با کلیک برروی گزینه ( ثبت نام >عملیات ثبت نام >ثبت نام اصلی ) از تاریخ ثبت نام خود مطلع شوند در صورتیکه زمان ثبت نام دانشجو فرا نرسیده باشد پس از ورود دانشجو به فرم ثبت نام زمان ثبت نام به صورت خطا به دانشجو اعلام می گردد.

۲-نحوه ثبت نام:

دانشجو می توانید پس ازورود به سیستم با طی مسیر زیر نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نماید:

ثبت نام –> عملیات ثبت نام –> ثبت نام اصلی

الف) انتخاب درس از جدول پایین فرم : در این جدول لیست دروس ارائه شده توسط مرکز با توجه به رشته دانشجو نمایش می یابد.برای انتخاب یک درس کافی است برروی درس در جدول پایین فرم کلیک کنید تا درس به جدول بالای فرم منتقل وانتخاب شود .

ب) بررسی وضعیت دروس انتخابی: برای بررسی وضعیت دروس انتخابی می توانید از کلید« بررسی تغییرات» در پایین فرم استفاده کنید.در صورت وجود هر گونه خطا در درخواست دانشجو نظیر تداخل امتحانی و نظایرآن هیچ کدام از دروس قابل ثبت نخواهد بود.

ت) ثبت دروس با استفاده از کلید «اعمال تغییرات» ثبت دروس با استفاده از کلید «اعمال تغییرات»پس از انتخاب و بررسی دروس می توانید نسبت به ثبت دروس در دست ثبت نام با کلیک بر روی کلید اعمال تغییرات اقدام نمایید.

ج) رعایت سقف انتخاب واحد و پیش نیاز وهم نیاز رعایت سقف انتخاب واحد و پیش نیاز وهم نیاز براساس برنامه ۹ ترمه رشته مربوطه الزامی و عدم رعایت در این موارد موجب حذف درس از انتهای برگه انتخاب واحد وحتی در زمان فراغت از تحصیل خواهد شد.

د) انتخاب دروس باید بر اساس کد درس ،رشته و گروه مربوطه انجام شود واخذ درسی خارج از این موارد قابل پذیرش نخواهد بود.

تذکرات:

توجه۱: عدم کلیک بر روی گزینه «اعمال تغییرات » به منزله حذف انتخاب واحد است.

توجه۲: وجود خطا برای یک یا چند درس مانع ثبت سایر دروس است. بنابراین لازم است در صورت وجود خطا دروس خطا دار را حذف و سایر دروس را ثبت کنند.

مراحل۲٫۱ به طور متوالی و چندین بار برای هر دانشجو قابل انجام است،بنابراین به دانشجویان گرامی پیشنهاد می گردد ابتدا نسبت به ثبت دروس بدون اشکال خود اقدام نموده و سپس وضعیت سایر دروس خود را مشخص کنند.

3-مشاهده نتیجه ثبت نام و وضعیت شهریه:

برای مشاهده نتیجه ثبت نام و وضعیت مالی میتوانید پس از ورود به سیستم و با کلیک بر روی گزینه ( ثبت نام>گزارشهای ثبت نام>ثبت نام >گزارش۱۰۱ ) نسبت به مشاهده نتیجه ثبت نام و وضعیت مالی خود اقدام نمایید.

۴-نحوه درخواست مرخصی:

برای ثبت نام مرخصی می توانید پس از ورود به سیستم با کلیک بر روی گزینه ( آموزش > دانشجو> درخواستها >تقاضای مرخصی تحصیلی برای یک ترم) صفحه مربوطه راباز کنید.در این صفحه در قسمت عملیات،محل«توضیح» به طور مختصر علت مرخصی را اعلام فرمایید.سپس دکمه«بررسی تغییرات»را از پایین صفحه کلیک فرمایید.و درصورت عدم مشکل دکمه«اعمال تغییرات »را کلیک فرمایید

۵-نحوه مهمان شدن:

برای مهمان شدن در مرکز لازم است ابتدا به مرکز / واحد مبدا مراجعه نمایید تا کارمند مربوطه در صورت موافقت نسبت به صدور مجوز اقدام نمایند .پس از ثبت درخواست مهمانی توسط واحد مبدا،این درخواست توسط واحد مقصد قابل مشاهده و تائید است.تنها پس از تائید واحد مقصد امکان ثبت نام دانشجو در محل جدید وجود دارد. ( خود دانشجو باید بعد از پر کردن فرم مهمان در مرکز نیز درخواست خود را دوباره در سایت گلستان ثبت نماید)

۶- نحوه پرداخت شهریه:

کلیه دانشجویان مکلفند با استفاده از اطلاعات گزارش۱۰۱ نسبت به واریز وجه ثبت نام از طریق شعب بانک صادرات اقدام نمایند.


تقویم تحصیلی نیمسال اول سال تحصیلی ۹2-۹1 توسط یکی از بازدیدکنندگان عزیز به صورت فایل پی دی اف و زیبا برای استفاده شما دوستان طراحی شده که می توانید از لینک زیر دریافت کنید . (با تشکر از Erfan S-S-P عزیز )

دریافت تقویم تحصیلی نیمسال اول ۹2-۹1 دانشگاه پیام نور

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام . خدا قوت. من دانشجوی حقوق هستم نمره درس پزشکی قانونی نیمسال دوم هنوز نامشخصه،به نظرتون اشکالی تو انتخاب واحد امسال ایجاد می کنه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    اگر پیش نیاز درسی نباشد که شما بخواهید انتخاب کنید خیر مشکلی ایجاد نمی کند. ولی موضوع رو پیگیری کنید تا نمره تان ثبت شود.

  2. نویسنده دیدگاه : پریسا - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام.بعد از اتمام انتخاب واحد گزینه ای به نام ثبت نهایی وجود داره اون رو هم بزنیم یا نگه داریم واسه بعد حذف اضافه بزنیم؟؟؟
    لطفا جواب بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    یک ترم هم این گزینه مشکل ساز شده بود که باز زدن اون باید حتما شهریه رو واریز میکردید تا دوباره سایت باز شود. پس بهتره نزنید

  3. نویسنده دیدگاه : بهار - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    با سلام و عرض خسته نباشید
    من دانشجوی ترم آخر هستم، و ترم قبل معدلم مشروط شده ، این ترم 24 واحد دارم، می خواستم بدونم با توجه به مشروطی معدل ترم قبل، برای انتخاب واحد باید به آموزش مراجعه کنم یا از طریق سیستم گلستان اجازه انتخاب 24 واحد رو دارم؟
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    اگر معدل کلتون از 12 بیشتر هست باید به مرکزتان مراجعه کنید تا مجوز اخذ 24 واحد رو برای شما صادر کنند

  4. نویسنده دیدگاه : زهره - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    با درود به شما پشتیبان گرامی راهنمایی بفرمایید نیمسال اول 92-91 ترم آخرم 20 واحدم مونده معدلم هم بالای 16 بدون رعایت پیشنیاز و همنیاز میتونم همه رو بردارم ولی حالا تو صفحه ی انتخاب واحدم زدند حداکثر واحد قابل اخذ 17 واحد تازه وقتی هم همه رو با هم بر میدارم پیغام خطا میده (عدم رعایت پیش نیاز)چرا؟ چی کار کنم؟ خسته شدم از این دردسرهای انتخاب واحد لطفا راهنمایی کنید 72 ساعتم بیشتر وقت ندارم انتخاب واحدم از ساعت10:12 امروز صبح آغاز شده تا انتخاب واحد متشکرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    به دلیل ثبت قطعی شدن نمرات نیمسال دوم 91-90 معدل معیار برای همه دانشجویان 17 واحد اعلام شده و در زمان حذف و اضافه این معدل معیار درست می شود.
    شما هم باید برای اخذ دروس به مرکزتان مراجعه کنید تا مجوز اخذ دروس بدون رعایت پیش نیاز و اخذ 24 واحد رو برای شما در سیستم صادر کنند

  5. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام
    انشاالله همیشه پیروز و موفق باشی به خاطر زحماتی که واسه ما دنشجویان می کشید و ما رو از اخبار پیام نور با خبر می کنید
    یک سوال داشتم تورو خدا تاریخ دقیق ثبت تکدرس رو میخواستم
    یک ماه میشه امتحان تکدرس را دادم نمرش ثبت نشده
    تاریخ ثبت تکدرس رو میخواستم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    این موضوع رو باید از مرکزتان پیگیری کنید.ثبت نمرات تکدرس طبق تقویم آموزشی از دیروز باز شده و تا 30 شهریور ادامه دارد

  6. نویسنده دیدگاه : مريم - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    فکر کنم این سوال و جوابای پشتیبان با خودش باشه چون هیچوقت به سوالای من جواب ندادین آقا یا خانوم پشتیبان. واقعا که…

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    بارها اعلام کرده ایم سوالات تکراری حذف می شود. با این حجم سوالات اگر بخواهی به همه پاسخگو باشیم هیچکس به جواب خود نمیرسد.

  7. نویسنده دیدگاه : نرگس00000000 - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام خسته نباشی پشتیبان جان
    معدل نیمسال دوم 91-92 من 14.51 هست ولی حداکثر واحد قابل اخذ برای من نوشته شده 17 واحد!!!
    شما میدونی دلیلش چیه؟؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    به دلیل ثبت قطعی شدن نمرات نیمسال دوم ۹۱-۹۰ معدل معیار برای همه دانشجویان ۱۷ واحد اعلام شده و در زمان حذف و اضافه این معدل معیار درست می شود.

  8. نویسنده دیدگاه : ایمان - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام پشتبان عزیز
    دوستمون علی آقا میتونند بعد از باز کردن سایت گلستان کلید های ctrl+F5 را بزنند تا این مشکل حل بشه اگر میشه بهشون اطلاع رسانی کنید

  9. نویسنده دیدگاه : سعید - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام؟توسایت گلستان نوشته(جهت رفع منع ثبت نام و انتخاب واحد به مرکز آموزشی خود مراجعه نمایید.)یعنی همه توثبت نام مشکل دارن؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    خیر فقط مربوط به دانشجویان استعدادهای درخشان هست که سر قضیه تعهد گرفتن برای شهریه به مشکل برخورد کرده اند

  10. نویسنده دیدگاه : عطرین - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام
    برای واحد های خود خوان نصف شهریه پرداختی عودت میشه . آیا واقعا صحت دارد؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    شهریه دروس خودخوان نصف شهریه دروس عادی می باشد

  11. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    بالای برگه انتخاب واحد همه مثل اینکه نوشته حداکثر واحد قابل اخذ 17 تا .
    چرا سیستماشون رو درست نمیکنند آخه مدیریت یک سیستم انتخاب واحد انقدر سخته؟؟
    پس چرا دانشگاههای دیگه این مشکل رو ندارند؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    به دلیل ثبت قطعی شدن نمرات نیمسال دوم ۹۱-۹۰ معدل معیار برای همه دانشجویان ۱۷ واحد اعلام شده و در زمان حذف و اضافه این معدل معیار درست می شود..

  12. نویسنده دیدگاه : faezeh - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام خسته نباشید
    مگه قرار نبود کل شهریه ثابت و متغیر ترم تابستون در صورت حذف همه واحدا برگرده؟
    من 6 واحد گرفته بودم همه رو حذف کردم 74 تومن شهریه هم ریختم حالا رفتم دیدم شهریه متغیر فقط حذف شده و بستانکار زده یعنی شهریه ثابتو گرفتن ازمون
    تکلیف چیه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    بله مثل اینکه شهریه ثابت از همه دریافت شده. البته در زمانی که اعلام کردن نگفتن که هم شهریه ثابت و هم متغییر برگشت داده می شود. فقط گفته بودن شهریه دروسی که حذف کنید برگشت داده می شود

  13. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام من ترم تابستونی فارسی رو با نمره 8ونیم از 14نمره پاس کردم اگر 8ونیم رو ضربدر 7/10کنیم نمره 12و14صدم میشه اما تو سایت 11ونیم وارد شده علت چیست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    شاید اشتباهی در سایت گلستان به وجود آمده.اگر برطرف نشد به مسئول امتحانات مرکز خود مراجعه کنید تا بررسی کنند

  14. نویسنده دیدگاه : کسری - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام
    یه سوال
    وقتی یه درسو می افتیم یا حذف میکنیم از حالت پیش نیازی در میاد و میشه با هم ورداشت
    ولی تو سیستم گلستان عدم رعایت پیش نیاز میزنه در حالی که دارم هم نیازش میکنم
    چی کار باید بکنم؟
    مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    بله درست هست.سیستم مثل اینکه کلا مشکل دارد.صبور باشید تا برطرف شود اگر برطرف نشد از مرکزتان درخواست کنید تا برای شما انتخاب واحد کنند

  15. نویسنده دیدگاه : منتظری - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    تمام نمرات هم تایید نهایی شدن. باید به دانشگاه مراجعه کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    دوست عزیز ربطی به مرکز شما ندارد گفتیم برای همه به همین صورت هست و از طرف سازمان مرکزی این انتخاب معیار فعلا در نظر گرفته شده است

  16. نویسنده دیدگاه : hadi - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    با سلام.من دیروز شهریه رو ریختم.و الان هم شهریم صفر شده ولی هیچ کدوم از منوها فعال نیست و در مورد زمان انتخاب واحدم چیزی ننوشته.من الان باید چی کار کنم؟ممنون میشم جواب بدید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    بعد از صفر شدن شهریه چند ساعتی زمان میبرد تا منوهای برایتان فعال شود. صبور باشید

  17. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    با توجه به سوال و جواب شما به faezeh

    آیا این کلاهبرداری نیست ؟؟؟؟؟

    مسول این کار کی هست برای شکایت باید چه کار کنیم ؟؟؟ این جور که نمیشه گفتند شهریه کسر نمی گردد منظور از شهریه هم ؛ هم ثابت و هم متغییر هست …اگه ملاک یکی بود باید اطلاع رسانی میکردند …که نکردند ….

    برای بازگشت شهریه دوستان همه به ساز مان بازرسی کشور شکایت کنند http://shekayat.bazresi.ir/Portal/Home/

  18. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    مدیر دیدی گفتم دست من زودتر میرسه. هیچکدوم تارخ ها مثل اونی که نو برنامتون بود نیییییییست.اون درسهایی که نو چارت انتخاب واحدمونه یعنی همه اونا رو باید پاس کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    خیر بر اساس لیست ارائه دروس خود باید اخذ کنید.

  19. نویسنده دیدگاه : مینا - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام.
    دوستان ارشد که مثل من مشکل دارند تا اونجایی که من می دونم این قضیه مربوط به شهریه ست که قانونا و طبق تصویب مجلس ما نباید پرداخت کنیم (طرح 10 درصد) اما دانشگاه قصد داره از ما بگیره.

    و از این طریق قصد گرفتن شهریه داره.

    باید صبر کرد دید چه میشه….

  20. نویسنده دیدگاه : faezeh - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    متن خبری که من خوندم اینو نوشته بود:
    شایان ذکر است صرفا در این نیمسال برای دانشجویان حائز شرایط خاص بعد از تکمیل درخواستهای حذف اضطرای (توسط دانشجو ) شهریه درس یا دروس و در صورت حذف کلیه دروس ترم تابستان شهریه ترم محاسبه نمی گردد.
    شهریه ترم یعنی همین دیگه
    ممنون از پاسخگویی سریعتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    دوست عزیز در بخشنامه صحبتی از حذف کامل ترم تابستان نشده:
    امکان حذف دروس ترم تابستان ۹۱ پیام نور برای دانشجویان فعال شد + بخشنامه

  21. نویسنده دیدگاه : MIM_GOLDEN - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    باسلام .یک سوال چطوریه که برای من خیلی ازدرسها درلیست نیست ودرنتیجه امکان انتخابش هم ندارم ازطریق کد هم که میروم میگوید این درس یا ارائه نشده یا غیرفعال است اما نام درس دربرنامه امتحانی پایان ترم وجوددارد ؟؟خواهشا جواب بدین !نگران انتخاب واحدم هستم .
    درمورد تاریخ امتحانات هم کلا زمان اعلام شده درسایت گلستان با برنامه شما کاملا متفاوت است .

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    قرار نیست همه دروس در لیست شما باشد. هر مرکزی بر اساس برنامه ریزی خود دروس را ارائه می دهد و مرکز شما هم فقط همان دروسی که برای رشته شما ارائه کرده که در لیست شما موجود است. برای ارائه درس خاصی که مورد نظرتون هست به مرکزتان مراجعه کنید و درخواست بدید تا بررسی شود

  22. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    با سلام من بدلیل مشغله کاری در ترم گذشته در هیچ امتحانی شرکت نکردم و شهریه ترم را هم پرداخت نکردم باید جهت نامنویسی این (91-92 ) ترم چکار کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    شهریه را واریز کنید و انتخاب واحد کنید به همین راحتی

  23. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    پشتیبان جان که نظر منو نشون نمیده خودتم یه پات تو قضیه گیره… با این اطلاع رسونی …. مطمین باش بچه ها حقشونو نگیرن (نشان ندادن نظر من و لینک شکایت ) حلالت نمی کنند …..

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    اول اینکه دوست عزیز شما که هیچی …. نمیتونه در مورد ما کاری انجام بده.
    دوم اینکه اگر کمی صبور باشید نظرات تایید می شوند.
    سوم اینکه بخشنامه داریم و در بخشنامه هم چیزی اعلام نشده که کل شهریه بازگشت داده می شود و گفته شده شهریه دروس حذف شده برگشت داده می شود.
    پس بهتره زیاد دور برندارین. ما خودمون هم دانشجو هستیم و مطمئن باشید پشت دانشجوها هستیم تا مسئولین

  24. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    با سلام و احترام
    بنده ترم مهر ترم آخرم هست. اگر تاریخ و ساعت امتحان 2 درس یکی بوده و تداخل داشته باشد و در نتیجه سیستم هنگام انتخاب واحد خطا می دهد ، با توجه به ترم آخر بودن راه حلی برای این مشکل وجود دارد یا اینکه به خاطر یک درس باید یک ترم دیگر بخوانم؟
    ممنون میشم از پاسختان

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    مشکلی نخواهد بود به مرکزتان مراجعه می کنید و انها خودشان برای شما 2 درس رو انتخاب می کنند نگران نباشید مشکلی ندارد

  25. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام.اگه بدهی داشته باشیم والان کلا انتخاب واحدنکنیم میتونیم زمان حذف واضافه انتخاب کنیم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    جوری که در سایت گلستان اعلام شده بله می توانید

  26. نویسنده دیدگاه : faezeh - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    ببخشید یه سوال دیگه هم دارم درس مبانی الکترونیک دیجیتال پیش نیازش فیزیک 2 هست که من و دوستم چند ترم پیش پاس کردیم ولی الان که میخوام این درسو بردارم خطای رعایت پیش نیاز میده برای دوستم هم همین طوره علتش چیه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    مشکل از سیستم گلستان هست.صبور باشید تا مشکل برطرف شود

  27. نویسنده دیدگاه : زهره - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    درود به شما پشتیبان گرامی حتما من باید اینهمه راهو باید بیا م دانشگاه تابهشون بگم من 20 واحدم مونده برای انتخاب واحد خطا میگیره عدم رعایت پیش نیاز یعنی خودشون اینو نمی دونن مگه چک نمیکنند حتما من باید بیام بگم چطور حواسشون آخر هر ترم هست که کی شهریشو هنوز واریز نکرده بهشsms اخطار میدن این جور چیزا روخوب حواسشون هست ولی موقع انتخاب واحد که میشه حواسشونو جمع نمیکنن که برای کسی مشکل پیش نیاد اکثرا برای انتخاب واحدشون مشکل دارنو رسیدگی هم نمیشه همه رم گذاشتن برا روز حذف واضافه که اون موقع مشکل برطرف شه باور کنید اون موقع هم درست نمیشه ترمهای پیش دیدم دیگه… حالامن حتما باید بیام بهشون بگم؟ خودشون چک نمی کنند درست کنند؟ متشکرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    مشکلی سراسری هست و باید صبر کنید تا از سازمان مرکزی مشکل برطرف شود

  28. نویسنده دیدگاه : الهه - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام
    من ترم مهر 10 واحد دارم.یه درس 2 واحدی رو 3 ترم قبل افتادم واین بار برای چهارمین یار برمیدارم .خودخوانه همش هم برای 1 سوال می افتم..ایا امکانش هست به صورت معرفی به استاد بردارم.
    ممنون میشم جوابمو بدید….

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    اگر ترم آخر هستید و درس مورد نظر رو 3 بار افتاده اید بله می توانید

  29. نویسنده دیدگاه : احسان - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام
    من در برنامه ی 9 ترمه تجمیع مهندسی فناوری اطلاعات (ورودی 90)
    در ترم سوم می توانم 2 درس معارف(4 واحد) بردارم، در برنامه ی 92-91 هم همینطور است، حالا اشکال از برنامه ی 91-92 است یا بخشنامه؟
    به کدام اعتماد کنیم؟
    سپاس

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    به بخشنامه. ملاکتان فقط بخشنامه باشد

  30. نویسنده دیدگاه : اصفهان - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    باسلام
    اخه این رسمشه-منظورم باز گرداندن شهریه هاست-حالا این هیچی -خواهشا راهنماییم کنید…
    من نیمسال دوم یه امتحانامو کلید تستیش اشتباه بود-گفتید اعتراض بزنید-که عین جمله کتاب دو تا سوالا کلیدش اشتباه بود-من هم اعتراض زدم هم اعلام اشکال کردم(قانون اساسی)
    حالا 2 ماه رفته نمره تایید نهایی شده ولی نمره درست نشده
    من فرد درس خونیم انگیزم داره برا درس خونده ازبین میره اخه 40 صدم تو معدلم تاثیر داشت همین اشکال تستی
    من شهریه رو میگیم مقصر خودمون بودیم باید میرفتیم امتحان میدادیم ولی مقصر ای اشتباها که به خدا ما نیستیم……….
    خواهشا بگید چیکار کنم که نمرم برگرده؟کجا برم-من نمرمو تا درست نکنم دست بردار نیستم چون حقم ضایع شده—
    خوهشا اینو به مسئولین برسونید تا بیشتر دقت کنند
    خواهشا شما با این سایت خوبتون کمکم کنید—-
    جوابمو بدید؟؟؟؟؟؟؟؟خیلی خیلی ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    دوست عزیز نه از دست ما کاری بر می آید و نه از دست شما. فقط تنها کار اعتراض در سایت گلستان هست که اگر اعتراش زده باشید رسیدگی می شود و در صورت موافقت نمره آن اعمال می شود

  31. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    یعنی خیالم راحت باشه؟چون من ودوستم فعلا نمیتونیم شهریه روبدیم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    دوست عزیز دست ما نیست. این موضوع رو سایت گلستان اعلام کرده و اگر فردا زدن زیر حرفشون بعد نگید ما گفتیم. در صفحه اول سایت گلستان اینچنین اعلام شده:
    ” کلیه دانشجویان موظف به انجام ثبت نام در مهلت تعیین شده میباشند(72 ساعت از شروع زمان بندی مخصوص هر دانشجو) لذا با توجه به عدم تمدید مهلت ثبت نام دانشجویانی که در زمان تعیین شده نسبت به ثبت انتخاب واحد اقدام نکنند در مهلت حذف و اضافه مجددا فرصت انتخاب واحد خواهند داشت لذا عواقب ناشی از عدم ثبت نام دانشجو در مهلت تعیین شده بر عهده خود دانشجو میباشد”

  32. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    با سلام
    فایل من در سیستم گلستان به دلیل بدهی فعلا بسته است. البته شهریه ام را این هفته به حساب می ریزیم. اما می خواستم بدونم تا قبل از باز شدن فایلم چطور می تونم از زمان انتخاب واحدم مطلع بشم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    راهی ندارد و باید شهریه پرداخت شود تا متوجه شوید

  33. نویسنده دیدگاه : بهروز - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام لطفا جواب بدهید من دانشجوی ترم اخرم و فقط نه واحد باقی مونده دارم ولی واحدهای پروزه و کاروزی این ترم ارائه نشده من باید چکار کنم ……………………….

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    به مرکزتان مراجعه کنید و درخواست ارائه درس مورد نظر رو به مرکزتان بدهید تا اگر درخواست زیاد باشد آن درس را ارائه دهند.

  34. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام
    بنده مهر ماه امسال ترم آخر هستم و با اضافه شدن درس دفاع مقدس ۱۴ واحد دارم اما یکی از دروس ۲ واحدی تخصصی این ترم ارایه نمیشود
    باید چیکار کنم که به ترم بعد نیوفتم و بتوانم آخر نیمسال اول امسال فارغ التحصیل شوم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    به مرکزتان مراجعه کنید و درخواست ارائه درس مورد نظر رو به مرکزتان بدهید تا اگر درخواست زیاد باشد آن درس را ارائه دهند..

  35. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    تنها کاری که این دانشگاه بلده انجام بده فقط تحدید کردن هستش
    72 ساعت وقت داریم انتخاب واحد کنیم الان روز دوم هستش اما هنوز واحدها رو درست ارائه ندادن واحدهایی که می خوایم در لیست نیست اساتید برای درسها ارائه نشده!
    آخه این زمان 72 ساعت مال وقتیه که واحدها و اساتید معلوم باشند تا راحت بتونیم انتخاب واحد کنیم نه اینکه 72 ساعت پشت سیستم بشینیم تا شاید واحد ارائه بشه.
    آخه ما باید حرف دلمون رو به کی بزنیم.

  36. نویسنده دیدگاه : نگار - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام
    من جز این ترم که 20 واحد برمیدارم، 25 واحد دیگه دارم تا درسم تموم شه
    1. میتونم ترم بعد 25 تا بردارم یا حداکثر 24 تا میشه برداشت فقط ؟
    2. یه سوال دیگه اینکه من 3 تا از درسای معارفم مونده میتونم هر 3 تارو با هم بردارم تو 1 ترم ؟ آخه تازه دیدم یه جا نوشته بود هر ترم فقط 1 درس معارف میشه برداشت و من اصلا اینو نمیدونستم تا حالا ! 🙁
    3. قبلا برای تغییر رشته امتحان دادم اما قبول نشدم،بهم گفتن نمرش تو معدل کلم حساب نمیشه اما الان حساب شده !! باید چیکار کنم ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    1- خیر حداکثر واحد قابل اخذ در ترم 24 واحد درسی می باشد
    2- اگر ترم آخر باشید بله در غیر اینصورت فقط مجاز هستید در هر ترم 2 واحد از گروه معارف رو اخذ کنید
    3- در هنگام فارغ التحصیلی اصلاح می شود

  37. نویسنده دیدگاه : esi - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    سلام پشتیبان محترم

    یه سوال تو مرکز ما تهران شمیرانات برای همه دانشجویان
    دروس خودخوان تعداد استاد کمه،یعنی استاد نمیزارن دیگه؟

    اینجوری که خیلی سخت میشه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    باید با مرکزتان صحبت کنید تا کلاس تشکیل دهند

  38. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    دیگه دانشگاه پیام نور گندشو در اورده شهریه ثابت رو 13 هزار تومن زیاد کرده هر درس عملی دو واحدیم نزدیک بیست هزار تومن روش کشیده 16 واحد برداشتم که سه تاش عملیه شهریم شده 517 هزار تومن.بچه های پیام نور لطفا ساکت نباشین دانشگاهی غیر حضوری که هیچ امکاناتی نداره برای چی باید همچین شهریه ای رو تازه برای رشته های علوم انسانی بگیره؟؟خدا به داد فنی مهندسیها برسه

  39. نویسنده دیدگاه : صبحی - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    با سلام
    1-من درس ذخیره و بازیابی اطلاعات رو که قبلا در ترم 3 ارائهشده بود رو پاس کردم ولی الان توی برنامه 9 ترمه این درس وجود نداره تکلیف من با این درس که پاس کردم چیه . آیا برام واحد پاس شده قرار میدن یا که نه ؟

    2- درس نظریه زبانها قبلا در ترم 4 بود که من اون رو هم پاس کردم ولی الان در برنامه 9 ترمه در ترم آخر ارائه شده در مورد ایندرس تکلیف من چی میشه ؟

    با تشکر بسیار .

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    1- با یکی از دروستان تطبیق خورده می شود.
    2- مشکلی ندارد و ثبت می شود

  40. نویسنده دیدگاه : پرویز - در تاریخ : 19 شهریور 1391

    با عرض سلام
    تاریخ و ساعت امتحان دو درس از درسهایی که اخذ کرده ام یکی است و سیستم خطا میدهد. آیا امکانی برای من وجود دارد که هر دو درس را بطور همزمان اخذ کنم؟
    سپاسگزارم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 شهریور 1391 :

    سلام
    بله می توانید و مشکلی نخواهد بود. به مرکزتان مراجعه کنید تا از طریق مرکزتان انتخاب واحد انجام شود

امکان نظر دادن نیست - نظرات این خبر توسط پشتیبان غیر فعال می باشد


  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top