محتوای دروس ملاک نحوه برگزاری امتحانات :

نحوه برگزاری امتحانات دروس تخصصی دانشگاه پیام نور بصورت تستی

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران درخصوص انجام آزمون های دروس این دانشگاه به صورت تستی گفت: این کار نوعی آمادگی برای ورود دانشجویان به مقاطع تحصیلی بالاتر است ضمن اینکه به ارتقای کیفیت دانشگاه نیز می انجامد.

ملاک نحوه طراحی سوالات پایان ترم و برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور ، لیست منابع درسی سال تحصیلی 91-90 دانشگاه پیام نور می باشد


به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : فرشاد ابراهیم پور با بیان این مطلب اظهار داشت: به دلیل اعتراضات بسیار زیادی که دانشجویان نسبت به تصحیح برگه تشریحی خود دارند، به ویژه دانشجویانی که به صورت خودخوان دروس را انتخاب می کنند برخی از گروه های آموزشی به دنبال این هستند که تمام آزمون های خود را به صورت تستی برگزار کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران در ادامه با بیان اینکه تستی کردن آزمون های تخصصی و عمومی این دانشگاه دلایل بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: اول اینکه با این عمل دانشجو خیلی سریع می تواند از نمره آزمون خود مطلع  شود، از طرفی اشتباه استاد به حداقل ممکن می رسد و دانشجویان آماده تر می شوند و مطالب را ریزتر و دقیق تر مطالعه می کنند.

جای نگرانی برای دانشجویان پیام نور وجود ندارد

وی در پاسخ به این سوال که عملا برخی از دروس را نمی توان به صورت تستی برگزار کرد،  را با یک سوال جواب داد و افزود: اگر نمی شود  پس چرا تمام آزمون های کارشناسی ارشد کشور به صورت تستی انجام می شود؟ لذا جای نگرانی برای دانشجویان پیام نوری نیست.

ابراهیم پور در پایان با بیان اینکه برگزاری آزمون های تخصصی دانشگاه پیام نور به صورت تستی به ارتقای کیفیت دانیگاه می انجامد، تصریح کرد: این کار به ارتقای کیفیت دانشگاه و آزمون های پیام نور می انجامد چرا که دانشجویی که امتحان تشریحی می دهد وقتی در مواجهه با آزمون کارشناسی ارشد قرار بگیرد، نمی تواند آن سوالات تستی ارشد را تطبیق دهد لذا این کار نوعی آمادگی برای دانشجویان برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر است.

لیست منابع درسی سال تحصیلی ۹۱-۹۰ دانشگاه پیام نور


معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور :

محتوای دروس پیام نور ملاک نحوه برگزاری امتحانات به صورت تشریحی یا تستی است

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور درخصوص برگزاری امتحانات پایان ترم کلیه دروس این دانشگاه به صورت چهارگزینه ای گفت: تستی بودن امتحانات پیام نور براساس محتوای دروس است و اینگونه نیست که  بصورت مطلق امتحان کلیه دروس تستی انجام شود.

عبدالله معتمدی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: سوالات تستی در آزمون های پایان ترم دانشگاه پیام نور پیش از این هم اجرا می شده است و در حال حاضر نیز اجرا می شود منتهی وزن آزمون های چند گزینه ای دانشگاه پیام نور بیشتر بوده است.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور ادامه داد: در حال حاضر نیز با توجه به اینکه سوالات آزمون دروس را سیستم کامپیوتری تصحیح می کند سرعت عمل بیشتری پیدا می کند، از طرفی برگزاری امتحانات به صورت چهار گزینه ای یا همان تستی مورد توجه دانشجویان این دانشگاه است و علاقمند هستند تا آنجایی که می شود سوالات دروس پیام نور به صورت چهار گزینه ای باشد.

وی تصریح کرد: در واقع محتوای برخی از دروس دانشگاه پیام نور را نمی توان تستی انجام داد و امکان آن نیست اما محتوای برخی  از دروس نیز به گونه ای است که به راحتی می توان آزمون های آن ها به جای تشریحی، چند گزینه ای برگزار کرد.

معتمدی افزود: محتوای دروس ملاک نحوه برگزاری امتحان در دانشگاه پیام نور است، ضمن اینکه وقتی حجم کتاب زیاد باشد بهتر است که به جای سوالات تشریحی سوالات چند گزینه ای ارائه شود که البته در این موارد اصلاحاتی در دروس دانشگاه پیام نور انجام شد اما اینگونه نیست که امتحان کلیه دروس تخصصی و عمومی پیام نور به صورت مطلق چند گزینه ای برگزار شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : راحيل - در تاریخ : 25 بهمن 1390

    سلام من دانشجوی ترم 4هستم و3ترم متوالی مشروط شدم می خونما اما بعلت متاهل بودنم نمی تونم خیلی وقت بگذارم برای درسهام وضعیت من چطور میشه ایا اخراج میشم؟وچرا امتحانات مجردها ومتاهل هارو جدا نمی کنند چرا تفاوتی قائل نمی شن وچرا گاهی سوالات رو می پیچونند مگه نمی دونند پیام نور خیلی وقتها کلاسی ارائه نمی دهند واگر هم ارائه دهند استاد بیشتر مواقع سروته کلاس و می زننه-من این ترم واقعا تلاش کردم ولی بازم مشروط شدم

    پاسخ پشتيبان در تاريخ 25 بهمن 1390 :

    سلام
    دوست عزیز بارها اعلام کرده ایم در حال حاصر اخراجی به دلیل مشروطی زیاد در پیام نور نداریم

  2. نویسنده دیدگاه : حامدی - در تاریخ : 2 تیر 1391

    سلام
    امروز 31/3/91 امتحان فیزیک 1 برگزار شد واقعا همه بچه ها کلافه بودن من ی سوال دارم واقعا این حجم کتاب با 5 جلسه در طول ترم و این امتحان سخت با هم سازگاری دارند چرا امتحان امسال نسبت به سالهای قبل سخت تر بوده چرا سولات تشریحی همه جنبه مفهومی داره

  3. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 3 تیر 1391

    سلام ببخشید نمره 9.35در پیام نور افتاده حساب میشود یا قبول؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 تیر 1391 :

    سلام
    مردود می باشد

  4. نویسنده دیدگاه : هادي - در تاریخ : 4 تیر 1391

    سلام
    تو درس اشنایی با دفاع مقدس به تمام سوالات پاسخ دادم حالا پس از امدن تو سایت نوشته شما به 23 سوال پاسخ ندادید امکان اعتراض به امتحانات تمام تستی وجود داره؟
    امکان داره دستگاه اشتباه تصحیح کرده باشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 تیر 1391 :

    سلام
    دوست عزیز بارها در این مورد بحث شده که برای خیلی ها این مشکل به وجود آمده ولی متاسفانه دلیل آن مشخص نیست.

  5. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 4 تیر 1391

    سلام
    امتحان درس مدیریت فناوری(رشته صنایع)بصورت تستی طراحی میشود یا تستی-تشریحی؟داخل لیست منابع تستی تشریحی درج شده اما ترم قبل تستی بوده و ترمهای قبل از آن تستی تشریحی.؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 تیر 1391 :

    سلام
    هرچی در منابع ذکر شده

  6. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 8 تیر 1391

    سلام.من نمیدونم که ما دانشجو ها باید به چه زبونی از مسولین خواهش کنیم که امتحانای تخصصی لااقل رشته های مهندسی رو تستی تشریحی کنن. آخه این انصافه؟ خودتون قضاوت کنید! استاتیک تستی!!! خدا رو خوش میاد ؟! یعنی عملا تو منابع به جای استاتیک بنویسن افتاتیک. این جوری خیلی بهتره. ای کاش مسولین امیدونستن که بعضی از دانشجوها به چه زحمت و سختی پول این واحدها رو جور میکنن.

  7. نویسنده دیدگاه : مینا - در تاریخ : 11 تیر 1391

    با سلام. آیا امتحانات طبق منبع درسی گرفته میشه ؟ من این ترم امتحان تجارت الکترونیک 1 داشتم در منبع درس نوشته از فصل 1 تا 7 تدریس شود. وقتی میگه تا 7 یعنی فصل 7 مطالعه نشود با این حال من فصل 7 را هم خواندم . وقتی رفتم سر جلسه امتحان دیدم 4 تا سوال از فصل 8 دادن . این یعنی چی؟
    تکلیف این 4 تا سوال خارج از منبع چیه ؟ اگه اعتراض کنم فایده ای داره یا نه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 تیر 1391 :

    سلام
    بله اعتراش کنید رسیدگی می شود نگران نباشید

  8. نویسنده دیدگاه : داود - در تاریخ : 27 آذر 1391

    امتحان مبانی کامپیوتر تستی برگزار میشه یا تستی-تشریحی؟جایی هست که بتونم از اونجا جواب قطعی بگیرم؟چون تو منبع تستی-تشریحی ذکر شده ولی سال قبل تستی برگزار شده.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 آذر 1391 :

    فقط ملاک لیست منابع هست.احتمالا این ترم در این مورد مشکلی نباشد

  9. نویسنده دیدگاه : هرکی - در تاریخ : 5 شهریور 1392

    خیلی این ترم تابستونی اذیت کردین من تاحالا یه واحدم نیوفتاده بودم…دیگه پشت دستمو داغ کردم تابستونمو حروم سوالای ناجوتنمردانه شما نکنم….

  10. نویسنده دیدگاه : هرکی - در تاریخ : 5 شهریور 1392

    چرا نظرمنو نگذاشتین؟؟؟امروز کلی دعا به جون طراح سئال زراعت غلات اگه نمیخواین اینجا باشه باز حرف منو بهش بگین خیر نمیبینی بااین سوالای سختت…یعنی هرچی نمونه سوال دیدم یه سوالش به مزخرفیه این سوالای امروز نبود….

  11. نویسنده دیدگاه : شبنم - در تاریخ : 18 دی 1395

    سلام وقتون بخیر
    ایا سوالای تستی که با خودکار جواب داده میشه تصحیح میشود؟؟؟؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 18 دی 1395 :

    سلام
    خیر

  12. نویسنده دیدگاه : سحر - در تاریخ : 18 دی 1397

    سوالای پایان ترم تستی استاد تصیح میکته یا سیستم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 21 دی 1397 :

    سیستمی تصحیح می شود.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top