چاپ خبر
مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور :

تدوین سند راهبردی جدید برای ورزش دانشگاه پیام نور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در خصوص جایگاه دانشگاه پیام نور در میان دانشگاه‌های وزارت علوم گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به ویژگی که دارد در تعابیری که از آن می شود نام “ابر دانشگاه ” را برای آن در نظر گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : حمید قاسمی افزود: به عنوان مثال در خصوص بحث سرانه بودجه مالی برای هر دانشجو در حالی که در دانشگاه‌های مادر و معروف ما در سطح کشور بین 15 تا 30 هزار تومان است این هزینه برای هر دانشجوی پیام نور در حدود 5 هزار تومان بوده و این خود موضوع بسیار مهمی است که موجب می‌شود برخی مسایل و امکانات حذف شود در حالی که دانشگاه پیام نور چیزی در حدود یک میلیون دانشجو در نزدیک به 500 واحد دانشگاهی در داخل و خارج از کشور دارد و بنابراین ویژگی‌های خاص خود را طلب می‌کند تا با برنامه ریزی مدون و اصولی به اهدافی که در زمینه ورزش دانشجویی داریم، دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: بر همین اساس برنامه راهبردی که در نظر داریم موجب شده تا برای خود چشم انداز و اهدافی را ترسیم نموده و برپایه آن با انجام و برگزاری جلسات کارشناسانه و بررسی تمام جوانب بتوانیم به یک خروجی مناسب و ایده آل دست یابیم. در حال حاضر می‌توان گفت نتایج خوبی را به دست آوردیم و تلاش می‌کنیم با اجرای آن ورزش دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور را پویا تر و پر رنگ تر از گذشته کنیم.

قاسمی خاطر‌نشان‌کرد: در این راستا دو بعد ورزش همگانی وحرفه‌ای را برای ورزش دانشجویی در نظر گرفته و با توجه به تعاریفی که برای هر بخش داشتیم برنامه ریزی‌هایی انجام دادیم. یکی از برنامه‌هایی که بعد از بررسی‌های متعدد به آن رسیدیم این بود که المپیاد دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور را به صورت مجزا هر دو سال یکبار در سال‌های زوج برگزار نموده و در سال‌های فرد نیز به صورت تک رشته‌ای اقدام به برگزاری مسابقات می‌کنیم.

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور متنوع بودن رشته‌ها و نیز ظرفیت بالای دانشجویان را یکی از موضوعات مهم در تصمیم گیری در خصوص انتخاب رشته‌ها عنوان کرد و گفت: تنوع رشته‌های مختلف ورزشی و ظرفیت بالای ورزشکاران، ما را برآن داشت تا بخشی را نیز به بررسی پتانسیل و ظرفیت رشته‌های ورزشی که امکان رشد و پیشرفت در کنار مدال آوری در دانشگاه پیام نور دارند را اختصاص دهیم که در این زمینه 11 رشته در بخش آقایان و11 رشته در بخش بانوان شناسایی و نسبت به برگزاری مسابقات رسمی آن اقدام کردیم، انتخاب این رشته‌ها بر اساس عملکرد و نتایجی بوده است که ورزشکاران ما در سال‌های گذشته کسب کرده اند.

قاسمی تغییر برنامه های برگزاری مسابقات را از سال 90 عنوان کرد و گفت: از سال 90 برگزاری مسابقات تک رشته‌ای را در واحدهای مختلف دانشگاهی آغاز کردیم تا برترین‌های آنها به المپیاد راه یابند و تا کنون با برنامه ریزی‌های انجام شده چیزی حدود 13 رشته را در 15 استان برگزار کردیم تا تجربه میزبانی را پیدا کنند.

وی در خصوص حرفه‌ای تر شدن ورزش دانشگاهی پیام نور با روند کنونی گفت: باید بدانیم حرفه‌ای بودن این موضوع را چگونه و به چه معنایی تعبیر می‌کنیم، حرفه‌ای شدن ورزش دانشگاه پیام نور از نظر برگزاری مسابقات و نزدیکی به استانداردهای بالا، تخصصی تر شدن و تقویت تکنیک ورزشکاران در این تعبیر مد نظر ما می‌باشد، چرا که مفهوم اصلی حرفه‌ای شدن بحث مالی و شغلی بودن است که با این مساله در ورزش دانشگاهی روبه‌رو نیستیم.

قاسمی تاکید کرد: برای رسیدن به شاخص‌های مد نظر و تخصصی‌تر شدن در کنار برگزاری مسابقات مبادرت به برگزاری کارگاه‌های مختلف با حضور کارشناسان و استاید دانشگاه می‌کنیم تا مربیان‌، سرپرستان و همچنین ورزشکاران بیش از گذشته با مسایل ودنیای ورزشی که بدان می پردازند آشنا و نزدیک تر شوند، به گونه‌ای که در سال 91 بیش از 10 کارگاه آموزشی را در جریان برگزاری مسابقات به اجرا درآوردیم که تاثیر بسیار مطلوبی را به دنبال داشته است.

وی با ناکافی دانستن سرانه و فضای اختصاص یافته به ورزش دانشگاه پیام نور اظهارکرد: به دلیل رویکرد مجازی بودن و اینکه دانشجویان زمان خیلی کوتاهی را نسبت به دیگر دانشجویان در محیط دانشگاهی سپری می‌کنند در نتیجه نیاز به فضای ورزشی کمتری نسبت به دیگر دانشگاه‌ها داشتند. اما در برنامه‌های جدید نیاز افزایش این سرانه به خوبی محسوس می‌شود که در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بین 70 تا 60 سالن دیگر ورزشی به این سرانه افزوده گردد، با این حساب فرصت و امکانات بیشتری برای برگزاری و انجام فعالیت‌های مختلف و متنوع پیدا می‌کنیم.

قاسمی بعد همگانی را دیگر هدف ورزش دانشگاه پیام نور در سند راهبردی ورزش این واحد علمی خواند و افزود: در بعد همگانی که شاید برنامه جدیدی در بین دانشگاه‌ها باشد با رویکرد مجازی که این دانشگاه دارد برای هر دانشجو یک شناسنامه ورزشی درست می شود که فرد با ورود به دانشگاه به تکمیل فرم مربوطه پرداخته و ما به حداقل اطلاعات در مورد دانشجویان خود دسترسی پیدا می‌کنیم. این اطلاعات در اختیار گروه مشاوران قرار می‌گیرد و با توجه به شاخص‌ها و ویژگی‌هایی که وجود دارد می‌توانیم مشخص کنیم هر دانشجویی ظرفیت و پتانسیل پرداختن در چه رشته ورزشی را دارا می باشد که بتواند با انجام فعالیت در آن توانایی خود را به نمایش گذاشته و به قهرمانی برسد.

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در پایان با اشاره به مقام‌های کسب شده توسط دانشجویان دانشگاه پیام‌ نور در المپیاد سال گذشته که در بیرجند و ارومیه برگزار شد گفت: خوشبختانه دانشجویان ما از توانمندی و پتانسیل بالایی برخوردارند و در بخش دختران در بین تمام دانشگاه‌های سراسر کشور در رتبه اول و در بخش پسران در جایگاه دوم ایستادند، البته این دلیل نمی‌شود توان و لیاقت دانشگاه‌های دیگر زیر سوال رفته و یا کمرنگ شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 24 مهر 1391

    دیروز تربیت بدنی داشتیم 10 دور دوره زمون دووندمون.الان دیگه واسم استخون نمونده. 🙁 4 سال ادمو با درس از هر ورزشی دور میکنن ، بعد یهو دوتا یه واحدی تربیت بدنیه سنگین میزارنو فکر میکنن ما ورزشکاریم ! 🙁

  2. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 24 مهر 1391

    تا کی مسیولین پیام نور میخوان عوام فربی و دروغ پردازی کنن ما رشتمون تربیت بدنیه یه سالن ورزشی دانشگاه نداره که کلاسهای عملی رو توش برگزار کنه اونوقت صحبت از سند راهبردی و این جفنگیات میکنن فقط امار دروغ میدن که سرانه ورزش اضافه شده کجا اضافه شده؟؟دست بردارین از دروغ پردازی واحد عملی صد هزار تومن دارین برای درسهای تخصصی تربیت بدنی میگیرین اون از وضع کلاس و استاداش اونم از وضع جای برگزاری کلاساش تازه ما که مرکز تهرانیم خدا به داد واحدهای دیگه برسه دانگاه پیام نور بد ترین دانشگاه برای خوندن رشته هایی هست که واحد عملی دارن

  3. نویسنده دیدگاه : mori - در تاریخ : 24 مهر 1391

    سلام

    اگه میشه سریع بگید چون داره پر میشه.

    من این ترم تربیت بدنی 1 رو برداشتم

    و تربیت بدنی 2 رو هم برداشتم

    نه تو سلابیس و نه تو خود سایت تربیت بدنی 2 پیش نیاز نداشت و اروری هم نداد من میتونم هر دو تارو بردارم یا باید تربیت 2 رو حذف کنم.

    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 مهر 1391 :

    سلام
    خیر نمی توانید. حتما باید تربیت بدنی 1 پاس شود و بعد تربیت بدنی 2 را اخذ کنید
    به لیست دروس عمومی مراجعه کنید پیش نیاز تربیت بدنی 2 را تربیت بدنی 1 اعلام کرده

  4. نویسنده دیدگاه : sahar - در تاریخ : 26 مهر 1391

    خیلی خوبه
    من عاشق ورزش کردنم ودر رشته والیبال مهارت دارم
    باتشکر

  5. نویسنده دیدگاه : مهین - در تاریخ : 8 آبان 1391

    عالیه من شیفته ورزشم همه رشته ها رو مهارت دارم بخصوص هندبال عضوثابت تیم دانشگاه و استانمون هستم

  6. نویسنده دیدگاه : هما - در تاریخ : 20 آذر 1391

    سلام من این ترم تربیت بدنی یک برداشتم اگه عملی شو نرم میتونم تئوری شو امتحان بدم یا باید حذفش کنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 آذر 1391 :

    سلام
    خیر اگر نمره عملی نداشته باشید درس مورد نظر حذف می شود.

  7. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 21 آذر 1391

    باسلام و عرض خسته نباشید
    سوالی داشتم اونم اینه که آیا تکمیل پرسشنامه ورزشی (در بخش نظر سنجی گلستان) برای همه اجباریه یا برای امثال من که اصلاً علاقه ای حتی به تماشای فوتبال هم ندارم الزامی ندارد. منظور ربطی به تحصیلات و اینا داره یا مربوط به دانجویان ورزشکاره. باتشکر از پاسختون.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 آذر 1391 :

    سلام
    خیر هیچ اجباری نیست و کاملا اختیاری می باشد.

  8. نویسنده دیدگاه : لیلا - در تاریخ : 14 بهمن 1391

    سلام پر کردن شناسنامه ی ورزشی چه مزیتی داره ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1391 :

    سلام
    مزیت خاصی ندارد فقط واسه اینکه یک آماری داشته باشند از ورزشکاراشون

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top