چاپ خبر

جزییات توسعه دانشگاه پیام نور طی 8 سال گذشته از زبان رئیس دانشگاه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : رییس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه 30 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور، استادیار به بالا هستند، گفت: سابق بر این اکثریت اعضای هیات علمی دانشگاه، مربی بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر حسن زیاری در «چهارمین جشنواره تجلیل از روابط عمومی‌های برتر و رسانه‌ها» که با حضور وزیر علوم و سخنگوی دولت در محل سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور مولود انقلاب است، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور در سال 67 و 68 شکل گرفت و تا قبل از دولت نهم، 300 هزار دانشجو در 250 هزار مرکز و واحد در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند، اما با شروع دولت نهم و رشد کمی این دانشگاه، تعداد جمعیت دانشجویان دانشگاه به حدود 900 هزار نفر در 540 مرکز و واحد افزایش یافت.

وی، توسعه کیفی و پرهیز از توسعه کمی غیرهدفمند را سیاست دانشگاه پیام‌نور در دولت دهم عنوان کرد و گفت: در این راستا اقداماتی همچون اصلاح هرم هیات علمی، افزایش فضاهای آموزشی، اصلاح ساختار دانشگاه، اصلاح متون و محتوا و افزایش کیفیت در برگزاری آزمون‌ها از اقداماتی بود که به عنوان وظایف دانشگاه انجام شد.

به گفته زیاری، در دولت دهم حدود 700 هزار مترمربع فضای آموزشی به مجموعه فضاهای دانشگاه اضافه شد، همچنین جمعیت هیات علمی دانشگاه از 2400 نفر به 4000 عضو هیات علمی افزایش یافت.

وی از افزایش تعداد اعضای هیات علمی به دو برابر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 30 درصد اعضای هیات علمی ما استادیار به بالا هستند، در صورتی که سابق بر این، اکثریت اعضای هیات علمی دانشگاه ما، مربی بوده‌اند.

رییس دانشگاه پیام‌نور افزود: همچنین تعداد رشته‌های دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد از بیش از 50 رشته به 109 رشته و در مقطع دکتری نیز از 28 رشته به 70 رشته افزایش یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور توانسته است آموزش الکترونیکی را در دانشگاه خود تقویت کند و امروز ما در 40 رشته کارشناسی ارشد، آموزش الکترونیکی را با 5000 دانشجو دنبال می‌کنیم و همچنین نزدیک به 12 هزار نفر در کلاس‌های آموزش الکترونیکی ما شرکت دارند.

رییس دانشگاه پیام‌نور خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور دارای یک میلیون و 50 هزار دانشجو است که 1500 نفر از این دانشجویان در مقطع دکتری و بخش اعظمی از آن نیز در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

زیاری خطاب به روابط عمومی‌های حاضر در این جمع، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها تابلو و ویترین هر دستگاهی به شمار می‌روند و آیین تمام قدی هستند که هر چه قدر شفاف‌تر باشند، برای دستگاه خود و هم برای بیرون از مجموعه مفید خواهند بود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : susan - در تاریخ : 24 اسفند 1391

    سلام
    ایا حضور در کلاس برای امتحان میان ترم الزامی است؟
    ایااستاد می تواند در دروس عملی بدون امتحان پایان ترم دانشجویی را نمره بدهد؟(بر اساس گزارش کار و…)در لیست دروس نوشته چاپ 87 حالا چاپ87 را از کجا پیدا کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 اسفند 1391 :

    سلام
    حضور در کلاسهای پیام نور اختیاری می باشد به استثتا دروسی که فاقد منبع می باشند و دروسی که دارای واحد عملی هستند.
    درس عملی امتحان پایان ترم ندارد و نمره واحد عملی کاملا دست استاد است.

  2. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 27 اسفند 1391

    سلام.ادمین من زمان زیادی ندارم.خواهشا لطفا به سوالم پاسخ بدید.سلام .خسته نباشید.ببخشید پشتیبان محترم من یه مورد خاص دارم میخوام دقیقا بدونم.ببینید..من تو این ترم چند تا واحد خیلی اندک دارم که یه لیسانس رو بگیرم که با آزمون فراگیر واحد پیام نور شده بودم.از طرفیم امسال فراگیر یه رشته دیگه قبول شدم و همین ترم ثبت نام کردم.یعنی تو این ترم دو تا رشته میخونم که هر دوش با آزمون فراگیر اومدم.بعد از طرفیم یه رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد میخوام این ترم ثبت نام کنم.هنوز وقت دارم.در واقع فشار زیادی رو من نیست و مثل اینه که دارم دو رشته میخونم.چون یه رشته فراگیر قبلیم یه چند تا واحد اندک ازش مونده.ولی به هر حال در این ترم سه رشته دارم.دو تا فراگیر و یکی بدون کنکور دانشگاه آزاد.قبلا گفته شده اگه یه رشته فراگیر باشه و یه رشته حتی با کنکور اشکالی نداره.ولی در برابر بیشتر از دو رشته چیزی گفته نشده.آیا من میتونم چون دو رشته از سه تا فراگیره ویکی هم بدون کنکور در هر سه رشته درس بخونم و فرض کنیم ازم بفهمن که حتما میفهم به دلایلی.البتنه اون رشته داشنگاه آزادو ثبت نام کردم ولی بقیه کاراشو انجام ندادم و هنوز چون سیستمش مثل پیام نور خیلی دقیق نیست میتونم بعدا بقیه کارامو بکنم.بسیار ممنون میشم اگه بطور مفصل و با دلایلی برام توضیح بدید.خیلی برام ضروریه.شاید نشد .یکیشونو انصراف بدم.همین صفحه میام جوابتون رو میبینم.خیلی خیلی ممنونم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 اسفند 1391 :

    سلام
    برای موضوع دانشگاه آزاد مشکلی ندارد ولی برای فراگیر چرا. تحصیل همزمان در 2 رشته که هر 2 از طریق فراگیر باشد ممنوع می باشد. باید حتما یکی از طریق آزمون سراسری باشد و یکی از طریق فراگیر. هر 2 فراگیر امکان پذیر نیست

  3. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 29 اسفند 1391

    سلام.ادمین جان اولا سال نو شما پیشاپیش مبارک باشد.کمکی که شما به دانشچویان میکنید با توجه به فراگیر بودن و پر بازدید بودن سایت بسیار بسیار تاثیرگذار و ارزشمند است.ببخشید در مرکز ما خیلی راحت میگن که دو تا فراگیر اصلا اشکالی نداره.البته به نظر خودمم نباید اشکالی داشته باشه.چون وقتی گفتن تحصیل همزمان اشکالی نداره بیشترش تاکیدیشون این بوده که یکیش حتما غیر حضوری یا نیمه حضوری باشد و گرنه دومی فرق نمیکند.چه آزمون سراسری باشد و چه فراگیر باشد.در لینک زیر که البته اشاره است به طرحی که قرار است تصویب بشود و اکنون هم شده است.این جمله لینک زیر قابل توجه است:
    “به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نور نا) : حسن زیاری افزود: بحث تحصیل همزمان در دو رشته تمام وقت مطرح نیست بلکه طرحی که توسط دانشگاه پیام نور به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده منطبق بر الگوهایی نظیر تحصیل همزمان در دو رشته به صورت غیرحضوری یا نیمه حضوری و یا تحصیل همزمان در دو رشته که یک رشته به صورت تمام وقت و رشته دیگر به صورت نیمه حضوری یا غیرحضوری باشد در نظر گرفته شده است.”
    و من میخوام بدونم که واقعا شماره دانشجویی پیام نور و آزاد که ثبت میشه آزاد از تحصیل من مطلع میشه یا کسی اهمیتی میده.وایراد قانونی داره برای آزاد.چون آزاد میگه نمیشه غیر از دانشگاه ما همزمان جای دیگر بخونین.البته از بی اطلاعیشون هست به نظر من.چون دکتر عامری از دفتر ارزشیابی وزارت علوم گفتن اشکل نداره.تو لینک دوم که بازم از سیات خودتونه صحبتهای دکتر عامری هست.
    اینم لینک اول:
    http://pnuna.com/1389/07/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%87%D9%85%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-2-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87.html
    جمله زیر(از لینکی سایت خودتون که در آخر مینویسم لینکو):
    “عامری در خصوص نحوه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان در مقطع کارشناسی نیز گفت: اگر داوطلبی دانشجوی دانشگاه پیام‌نور و یا یک رشته غیر حضوری باشد، می‌تواند به صورت همزمان در رشته دیگری در دانشگاه دیگر ادامه تحصیل دهد، در غیر این صورت امکان ادامه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان برای وی وجود ندارد.”
    نشان میدهد که غیر از فراگیر میتوان هر رشته ای را انتخاب کرد حتی فراگیر دیگر.البته در صحبت ایشون گفته شده دانشگاه دیگر ولی این برای تاکید به این مساله است که حتی در دانشگاه دیگر هم میتوان تحصیل کرد نه اینکه نمیتواند رشته دوم در دانشگاه فعلی باشد.چون میدانیم که دو رشته رو در پیام نور هم میتوان برداشت بطور همزمان.
    http://pnuna.com/1391/11/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%87%D9%85%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-2%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87.html
    کلا اگر مرجعی پیدا میشد که با جزئیات و حتی مثال خوب اینو توضیح میداد خیلی خوب میشد.من گوگل کردم چیزی نیافتم.
    از طرفیم من میخوام تا یه رشته رو تموم نکردم به سراغ دانشگاه آزاد نرم.وفعلا همین دو رشته.ادمین جان متشکرم.راهنمائی بفرمائید لطفا.توروزتان پیروز

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 اسفند 1391 :

    سلام
    دوست عزیز ببینید اینکه یک رشته از فراگیر و یک رشته از سراسری در پیام نور باشد که حتما درست هست و احتمالا مسئولین مرکز شما بی اطلاع هستند.
    در مورد دانشگاه آزاد هم ببینید خیر اینجوری نیست که مثلا شماره دانشجویی شما رو از جایی استخراج کنند. تا خودتون اطلاع ندید دانشگاه آزاد اطلاعی از اینکه شما در دانشگاه دیگری تحصیل می کنید یا خیر پیدا نمی کند مگر اینکه خودتون بگید و یا کسی بهشون اطلاع بدهد. این دیگه از قوانین دانشگاه آزاد هست و کاری هم نمی شود کرد متاسفانه.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top