چاپ خبر
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد:

شورای گسترش در صدد حذف دانشگاه پیام نور تحت عنوان بازبینی اساسنامه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: برخی از اعضای شورای گسترش وزارت علوم ، تحت عنوان بازبینی اساس نامه دانشگاه پیام نور در حال حذف این دانشگاه هستند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) به نقل از مهر : دکتر قاسم جعفری ، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به فعالیت برخی از اعضای شورای گسترش وزارت علوم برای حذف دانشگاه پیام نور اشاره کرد و یادآور شد: ما خبرهایی داریم که برخی از اعضای شورای گسترش یک هژمونی تحت عنوان بازبینی اساسنامه پیام نور ایجاد کرده اند و در حال حذف این دانشگاه هستند.

جعفری ادامه داد: پیام نور تنها دانشگاهی است که بومی پذیر بوده و در اقصا نقاط کشور قرار داشته و با شهریه کم  و کارکرد فرهنگی خوب در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که دانشجویان اقشار متوسط به پایین با دغدغه کمتر می توانند آنجا درس بخوانند،  افزود: در حال حاضر ۸۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند، متاسفانه نظرات افراد دراین زمینه نتیجه ای جز بی مهری کامل نسبت به این دانشگاه نداشته و نتیجه نهایی آن محدودیت یا حذف دانشگاه پیام نور خواهد بود که این کار اشتباهی است.

جعفری در توضیح حذف دانشگاه پیام نور اضافه کرد: وقتی عملا به سمت ایجاد محدودیت جدی برای این دانشگاه حرکت می شود، رشته ای ارایه نشده، فرصت پذیرش دانشجو گرفته شده، دوره فراگیر حذف می شود و دوره های تحصیلات تکمیلی ارایه نمی شود، بدین معنی است که آرام آرام به سوی حذف این دانشگاه به نفع برخی جاها که برای حضرات منافع شخصی دارد حرکت می شود که این کار خطرناکی برای نظام است.

وی افزود: با همه سرمایه گذاری که برای این دانشگاه شده، ما فکر می کنیم یک اشتباه استراتژیک تعمدا درحال رخ دادن است. بنابراین هشدار می دهیم دکتر فرهادی وزیر علوم مواظبت کند چون فکر می کنیم شاید خود وزیر خیلی متوجه این معنی نباشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: رئیس کمیسیون آموزش نیز در این زمینه مصاحبه کرده و هشدار لازم را ارایه کرده است بنده نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش هشدار داده و اعلام می کنم، عموم نمایندگان پیگیر این مساله هستند، نمایندگان باید بدانند اگر بدین صورت پیش رود فرزندان حوزه انتخابی آنهایی که دسترسی برای تحصیل در جای دیگر ندارند خود به خود دچار چالش خواهند شد.

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : کیان - در تاریخ : 18 اردیبهشت 1394

    باسلام
    یه سوال داشتم اگه اطلاعی دارید ممنون میشم جواب بدید
    من سال قبل پذیرش بدون آزمون ثبت نام کردم و یه رشته قبول شدم ثبت نام الکترونیکی انجام دادم و شماره دانسجویی گرفتم ولی انتخاب واحد نکردم!
    میخواستم بدونم امکان داره این ترم دانشگاه بتونه برام انتخاب واحد کنه?
    اگه نه وضعیت من چی میشه?حذف میشم یا…?
    باید چیکار کنم?

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    اگر انتخاب واحد نکرده اید و ثبت نام حضوری هم انجام نداده اید می توانید برای ترم آینده در پذیرش بدون آزمون شرکت کنید
    احتمالا پذیرش بعدی بدون آزمون برای مهر 94 باشد

  2. نویسنده دیدگاه : سعید مرادی - در تاریخ : 18 اردیبهشت 1394

    به نظر من دانشگاه پیام نور از ملی هم بهتره چون دو صفحه جزوه نمیدن بعد سوالاشم مشخص کنن، تو پیام نور کسی که لیاقت داشته باشه مدرک می گیره نه مثل بقیه دانشگاه ها رابطه بازی باشه،واسه کسایی که شاغلن و نمی تونن کلاس برن هم خیلی عالیه.با حذف پیام نور میخوان اقشار متوسط و ضعیف رو بدبخت تر کنن.ببین کدام مسول تو پیام نور به بچه اش نمره ندادن الان به فکر حذف پیام نور افتادن.

  3. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 18 اردیبهشت 1394

    سلام پشتیبان جان مییگم میشه شهریه روتو دو قسط 150 تومانی واریز کرد میدونم ربطی به این قسمت داره توروخدا جواب بدید.چون شهریه ام300تومتنه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    بله به صورت الکترونیکی می توانید دستی مبلغ رو وارد و واریز کنید ولی خوب تا قبل از امتحانات باید کل شهریه واریز شده باشد

  4. نویسنده دیدگاه : علیرضا - در تاریخ : 18 اردیبهشت 1394

    سلام
    به نظرم این خبر گزاشتنش جز تشویش اذهان دانشجو چیز دیگه ای نداره مگه الکیه دانشگاه رو حذف کنن میگن قطاری رو که تند میره رو سنگ میزننپ نه قطار ایستاده رو .وقتی میبنن پیام نور داره وضعش خوب میشه این کارا رو میکنن به نظرم یه پست بزارین یکم بچه ها رو اروم کنید دم امتحانی
    ممنون بابت سایت عالیتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    بله 100 درصد امکان حذف دانشگاه پیام نور نیست ولی برخی مسائل باید عنوان شد تا جلوگیری از اتفاقات بعدش باشه.

  5. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 18 اردیبهشت 1394

    اگه حذف بشه خیلی خوبه 18سال از فارغ التحصیلی ام می گذره هنوز دانشنا مه ام ندادند آخه این شد دانشگاه تو را به خدا هیچکه هم جوابگو نیست

  6. نویسنده دیدگاه : behnam buluki - در تاریخ : 18 اردیبهشت 1394

    با سلام. دانشجویان دانشگاه پیام نور یکی از باسوادترین دانشجویان هستندو امتحانش مجانیه

  7. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 18 اردیبهشت 1394

    آزمون فراگیر پیام نور حذف می شود؟ یعنی برای سال بعد نیست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 اردیبهشت 1394 :

    کی گفته حذف شده!!!
    کارشناسی بله خیلی وقت هست حذف شده ولی ارشد فراگیر همچنان پابرجاست

  8. نویسنده دیدگاه : امیر - در تاریخ : 18 اردیبهشت 1394

    از این حرف ها زیاد زده میشه. سال 90 هم همین افراد میخواستن مدرک پیام نورو تبدیل به مدرک معادل کنند که نتونستن. دانشگاه پیام نور دانشگاه خوبیه. درسته مشکلاتی داره اما در کل خوبه. در دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی هم دانشجوهای خوبی داره اما نسبت به دانشجوهای پیام نور خیلی ضعیفند. اگر واقعا دانشجوی درس خونی باشی به بالاترین درجات علمی میتونی برسی.
    دلیلی که میگن حذف بشه اینه که دانشجوها سمت پیام نور زیاد اومدن و آزاد و علمی کاربردی و غیرانتفاعی کمتر میرن. همین.

  9. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 18 اردیبهشت 1394

    سلام این دانشگاه آزاد باید حذف بشه پیام نور واقعا سطح علم اش بالا میباشد دوره لسیانس دانشگاه ملی خواندم الان ارشد پیام نور می خوانم پیام نور خیلی از دانشگاه ملی سطحش بالاتر ه

  10. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 19 اردیبهشت 1394

    عالیه پیام نور همین که گیر استادای ….دانشگاه ازاد نیفتادیم که پولای کلان می گیرن نمره میدن ازمون خوششون بیاد نمره بدن خودش خیلی می ارزه.من از این که نمره ها دست استاد نیست و خودمون باید تلاش کنیم خیلی راضی ام.

  11. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 19 اردیبهشت 1394

    آیا آزمون فراگیر ارشد سال بعد برگزار می شود؟( آیا مطمئن باشیم برگزار می شود؟)

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 اردیبهشت 1394 :

    دوست عزیز ما فردا نمیدونیم زنده ایم یا مرده!! سوالاتی میپرسید ها!!
    الله اعلم. فعلا هیچ تصمیمی برای حذف ارشد فراگیر نشده حتی صحبتی هم نشده

  12. نویسنده دیدگاه : محمد..دانشجوی پیام نور - در تاریخ : 19 اردیبهشت 1394

    دانشگاه پیام نور از چند جهت نسبت به سایر دانشگاههای غیر دولتی ارجحیت و برتری دارد.
    1. دانشگاهی است که سعی دارد دانشجویان بومی هر منطقه را پذیرش کند. حسن این کار توجه به ابعاد فرهنگی و اقتصادی برای دانشجو و خانواده دانشجو است.
    2.با توجه به دانشجو محور بودن پیام نور نه نمره محوری اکثریت دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه که در آزمون ارشد شرکت کرده یا میکنند توانسته اند نسبت به دانشجویان سایر مراکز علمی با رتبه و نمره بهتری قبول شوند.
    3.هزینه پایین و امکان برگزاری آزمون های مجازی و رتبه نخست دانشگاه پیام نور در برگزاری آزمون های مجازی خود بهترین نقطه قوت این دانشگاه است.
    4.متاسفانه در چند سال اخیر دانشگاه آزاد با بهره مندی از عوامل مختلف رقابت ناجوانمردانه ای جهت حذف دانشگاه پیام نور آغاز کرده است. که ان شاء الله با هوشیاری مردم و نماینده های خدوم ایشان این کار دانشگاه ثروتمندان و قدرت طلب نیز خنثی خواهد شد.

  13. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 19 اردیبهشت 1394

    من به عنوان یک دانشجوی پیام نور موافق این طرح هستم چون این دانشگاه با اینکه اسم نیمه دولتی رو یدک میکشه ولی از نظر علمی و فضای دانشگاهی که باید برای دانشجو فراهم باشه نیست . من با آقایون که میگن این دانشگاه “با شهریه کم و کارکرد فرهنگی خوب در حال فعالیت است” واقعا مخااف هستم ما هر سال شاهد افزایش شهریه هستیم و بجای اینکه استاد های خوب رو نگه دارن فراریشون می دن ما الان 3 سال به مرکز استان نامه مینویسیم که هیت علمی رشته ما رو عوض کنن ولی هیچ خبری نیست وقتی به رئیس دانشگاه مراجع می کنی میگه کاری از دست من بر نمیاد !
    دانشگاه های ما بودجه ندارد آن وقط از خودمان پول می گیرند و می گویند ما کار فرهنگی می کنیم !

  14. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 19 اردیبهشت 1394

    سلام
    خواستم به عرض کسانی که فقط در یک سیستم(یا در پیام نور و دانشگاه ملی و یا در دانشگاه آزاد) درس خوانده اند با کمال تواضع و به صورت نقد منصفانه نکاتی را عرض کنم:
    بنده هم در دانشگاه ملی هم در دانشگاه پیام نور تحصیل کرده ام و از هر دو دانشگاه مدرک لیسانس گرفته ام و هم از خویشاوندان درجه یک من در دانشگاه آزاد درحال تحصیل هستند.تقریبا می توانم بی طرفانه و منصافانه نظر و تجربیات خودم را ارایه کنم.
    با بررسی این سه دانشگاه تا این لحظه به این نتیجه رسیده ام که به غیر ازچند دانشگاه مطرح کشور ،دانشگاه پیام نور از دیگر دانشگاه های ملی و آزاد بهتر است از نظر حجم مطالب علمی و قبولی در تحصیلات تکمیلی و شهریه ی معقول تر و توزیع جغرافیایی در اکثر نقاط کشور.
    برخی فکر می کنند که سوالات دانشگاه پیام نور فقط به شکل تستی است در پاسخ این دوستان باید عرض کنم که این مورد بستگی به رشته و عملی یا نظری بودن آن واحد درسی دارد.برخی رشته ها امتحانات تشریحی هم دارند. شاید بتوان گفت تنها ضعف پیام نور دروس خودخوان است آن هم ازنظر تشکیل نشدن کلاس برای این گونه دروس. که البته همین ویژگی خودخوان بودن گاهی برای برخی افراد حسن و مزیت به حساب می آید تا بتوانند از طولانی شدن دوره تحصیلشان در پیام نور بکاهند.
    اما از نظر حجم مطالب علمی و منابع واقعی که در امتحانات پایان ترم در دانشگاه های ملی و آزاد سوال طرح می شود باید گفت که اصلا قابل مقایسه با دانشگاه پیام نور نیست . در دانشگاه ملی و آزاد معمولا انتخاب منبع درسی با انتخاب و اختیار استاد است. و این که از چند صفحه باید امتحان پایان ترم گرفته شود نیز با اختیار و انتخاب استاد و با چانه زنی دانشجویان و گاهی تابع تعطیلات رسمی فراوان و تعطیلی های مناسبتی یا تعطیلی های احتمالی(مرخصی داشتن استاد و…) است.اما در دانشگاه پیام نور اگر از آسمان سنگ هم ببارد و اگر چندین روز کلاس های یک درس به خاطر حادثه ای تعطیل شود باز هم امتحان پایان ترم از صفحه یک تا پایان کتاب 400 یا گاهی 500 صفحه ای خواهد بود.بیشتر اوقات در دانشگاه آزاد استادان جزوه ای را به دانشجو معرفی می کنند و همان جزوه هم منبع امتحان پایان ترمشان است.بنابراین تعداد صفحاتی را که یک لیسانس پیام نور می خواند شاید بتوان دو ،سه و حتی چندین برابر یک لیسانس دانشگاه آزاد و ملی دانست.
    اما نباید از حق گذشت که نباید کیفیت فدای کمیت شود .اما گاهی کمیت منابع درسی برخی دانشگاه های نامبرده واقعا کم است به گونه ای که از دانشجویی که فارغ التحصیل شده اگر نام کتاب معروف و مهم رشته اش را بپرسی نمی داند چون جزوه ی استاد را خوانده است و بس.
    همین جا باید متذکر شوم که دانشگاه های ملی از نظر فضای آموزشی و کتابخانه های تجهیز شده به انواع کتب دانشگاهی شاید اندکی بهتر باشند . و البته دانشگاه آزاد هم گاهی به داد خانواده هایی می رسد که ترجیح می دهند دخترشان و شاید پسرشان در شهر خودشان و در نزدیک خانواده شان تحصیل کند تا این که بخواهد در دانشگاه ملی در یک شهر دور قبول شود و مشکلات دوری و غربت و … را تحمل کنند.
    البته مطمئنا هر کدام از دانشگاه های مذکور محاسن و معایب دیگر دارند که از دید بنده مغفول مانده است و می طلبد که اهل فن با نقد منصفانه به آن بنگرند.
    باید آسیب شناسی کنیم و محاسن هر دانشگاه را نگه داریم و معایبش را دور بریزیم.
    اما یادمان باشد اگر دانشگاه پیام نور را تعطیل کنیم عملا سد راه طبقات کم بضاعت و گاهی بی بضاعت برای ادامه ی تحصیلات شده ایم.بنده این مطالب را بی غرض عرض کردم امیدوارم به کسی برنخورده باشد.خدانگهدار.

  15. نویسنده دیدگاه : میثم - در تاریخ : 19 اردیبهشت 1394

    سلام
    بنده کارشناسی ارشد در 31 شهریور سال 93 فارغ التحصیل شدم.
    اما به دلیل مشکل مالی نتوانستم تسویه حساب نمایم.
    از طرفی هم معدلم بالاست.
    در طول این دو ،سه روزه با قسمت استعداد تحصیلی مرکز دانشگاه تهران تماس گرفتم گفتند که شما را مرکزتان دانش آموخته نکرده و ما در پایان سال 93 اسامی اعلام شده مراکز را رتبه بندی کردیم و به سازمان سنجش فرستادیم اما معدل شما از نفر اول اعلام شده بیشتر است.
    ایشان گفتند که ما کاری نمی توانیم بکنیم چون اسامی را اعلام کردیم فقط نهایتا می توانیم شما را نفر اول استانی اعلام کنیم و نمی توانیم نفر اول کشوری اعلام کنیم.
    درصورتی که ما طبق آیین نامه آموزشی که در ماده 62 آن به طور صریح اعلام کرده که با گذراندن کلیه دروس ، دانش آموخته دوره شناخته می شوید. اما این ها می گویند تا تسویه نکنید نمی توانیم شما را دانش آموخته حساب بکنیم.
    با این تفاسیر زحمات بنده در طول این دوسال به باد رفته چی کار باید بکنم به کجا باید مراجعه کنم برای حل مشکل چون الان دکتری هم برای مصاحبه دعوت شدم و این گواهی برتری کشوری می تواند برای بنده یک امتیاز محسوب بشود.
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    بله درست گفتند. باید در سیستم اسم شما به عنوان فارغ التحصیل اعلام شود.
    تا زمانی هم که تسویه نکرده باشید در سیستم دانش آموخته ثبت نمی شوید. این یک امر طبیعی هست

  16. نویسنده دیدگاه : omidreza - در تاریخ : 19 اردیبهشت 1394

    سلام و عرض خسته نباشید

    1:دروس کاملا عملی که نمره دست خود استاده تا کی امکان ثبت نمره است؟
    2: آیا باز دروس عملی رو هم منفک کردن مثلا فقط دروسی مثلا پروژه و کارآموزی 2ترم فرصت دارنند آیا کلا همه ی دروس عملی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    عملا در بخشنامه همچین توضیحی داده نشده ولی معمولا تا همون 2 نیمسال فرصت ثبت دارند

  17. نویسنده دیدگاه : ارشد - در تاریخ : 19 اردیبهشت 1394

    به غیر از دانشگاههای دولتی وپیام نور بقیه دانشگاههای کشور هدفشان کسب مدرک است نه درک مطلب وارتقای سطح علم .

  18. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 20 اردیبهشت 1394

    سلام برای تحویل مدارک هر زمانی که تونستیم میتونیم مراجعه کنیم یا زمانش که بشه تماس می گیرند خبر میدن برای فارغ التحصیلی یا خودمون باید زنگ بزنیم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    برای کارهای فارغ التحصیلی خودتون باید مراجعه کنید

  19. نویسنده دیدگاه : هادي - در تاریخ : 20 اردیبهشت 1394

    با سلام

    من نمیگم پیام نور خوبه یا اصلا بده فقط میگم کاش این دانشگاه هم مانند بقیه دانشگاهها اصلاح برگه ها دست خود استاد بود اونوقت خیلی بهتر میشد

  20. نویسنده دیدگاه : رسول - در تاریخ : 21 اردیبهشت 1394

    با سلام
    متاسفانه تفکرات کشور بسوی منفی ترین جاها سوق داده می شود دانشگاها بجای اینکه کیفیت آموزشی خود را بالا برده و از رقابت دریافت شهریه با لا گرفتن به سمت کم کردن شهریه باشند برای هم از رانت سیاست خط و نشان می کشند من برای خودم متاسفم در جامعه ای که بجای ساخت زیر بناها و اصلاح ساختارها هر روز مسئولین تیشه به ریشه این کشور می زنند و بجای فکر منافع ملی به فکر منافع جناحی و سیاسی خود هستند آیا انتخابات استانی یک مسئاله سیاسی نیست که با هدف جناحی و نه براساس عمران و پیگیری مطالبات مردم برنامه ریزی شده و آیا خودمسئولین عالی رتبه دانشگاه آزاد با استفاده از عوامل سیاسی برای حذف رقبا گام برنداشته اند نمی شود دانشگاه آزاد شهریه را پایین تر از پیام نور بیاورد و بجای فشار اقتصادی به اقشار مردم و ایجاد تورم در کشور به فکر پیشرفت نظام باشد هر چند گفته باشم آقای وزیر که مدارک دانشگاهی ما هم به درد لای جرز می خورند با این نظام آموزشی که داریم
    مدارس ابتدائی و راهنمایی ، دبیرستان بجای افزودن اطلاعات علمی و عملی دانش آموز و همچنین استفاده از انسان های با سواد در امر آموزش دانش آموز روز به روز با سیستم هایی که اجرا می کنند باعث بی سوادی دانش آموز و بی میلی معلم که گفته می شود شغل انبیاست می شود خیلی مسخره است معلم به عنوان نیروی پیمانکار باشد و یک فرد بی سوادی برای یک جامعه میلیونی (معلمان ) تصمیم گیری می کند ، آیا اینطور نیست که درکشورهای دیگر به دو گره پلیس و معلم بهای بیشتری داده می شود و حساسیت برای انتخاب آنها خیلی زیاد می باشد و آیا دربعضی از کشورها حتی برای فرزندان جامعه حساسیت بطوری نیست که از پذیرش دکتر زنان و زایمان در آن کشورها ممانعت بعمل می آید و اینها همه نشان از حساسیت برای نسل آینده و تربیت کنندگان آنها نیست و خیلی چراهای دیگر ….. لطفا بجای محدودیت به فکر کم کردن هزینه ها و کیفیت کار باشید در ضمن این را بدانید که صبر مردم هم حدی دارد و فکر نکنید که وقتی طوفان شود به فقیر و غنی و چپی و راستی و … رحم خواهد شد.

  21. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 21 اردیبهشت 1394

    خدا….کسانی رو که در صددحذف دانشگاه پیام نور هستن مابچه های کم درامد و فقیر کجا میتونیم درس بخونیم به غیر از دانشگاه پیام نور شهر خودمون اونم باشهریه کم پیام نور………خدا…….

  22. نویسنده دیدگاه : Bhai - در تاریخ : 22 اردیبهشت 1394

    شهریه پیام نور هم خیلی زیادیه من مقطع کارشناسی هستم این ترم یک میلین شهریه دارم

  23. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 25 اردیبهشت 1394

    با سلام
    من با نظر اقا محسن موافقم

  24. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 30 اردیبهشت 1394

    سلام خدمت همه دوستانی که این مطلب و می خونید
    احتمال قوی وجود مبنی بر حذف دانشگاه پیام نور هست و تا چند مدت دیگه عملی میشه چون دولت هزینه هاشو تا نصف کاهش داده و بودجه دولت کاملا نصف شده و اوضاع اقتصادی مونم که خودتون در جریانش هستید نیاز نیست مطرح کنم کمک بزرگی به جامع علمی کشور هست که ارگان های آموزشی که کاملا از سطح سواد. و علم فاقد رطبه هستن رو از نظام علمی کشور بردارن من خودم ترم اخر هستم و چهار سال زجر کشیدم تو این دانشگاه از مشخص نشدن نمرات بگیر تا مهمانی گرفتن و سر و کله زدن با استادای بی سوادش واقعا پیام نور چیزی جز پول حروم کردن نیست من تمام کسایی رو که میخوان پیام نور رو انتخاب کنن برای تحصیل نهی میکنم و خواهم کرد به نظر بنده ادم باید توی دولتی درس بخونه و اگر هم که راهی نداره بره ازاد و همین و بس وگرنه دانشگاه علمی کاربردی و پیام نور در حد. آموزشگاهای ازاد هستن که مدرک میدن و سوادشون همین قدره و بس .از بستگان خود من هم در دانشگاه دولتی روانشناسی تهران درس می خوند که ترم اخر دانشگاهشون منحل شد و الان هم سر کار هست و هیچ مشکلی از لحاظ مدرک نداره و کسایی مثل من لطفا حراسی نداشته باشن راجع به مدرکشون که بی اعتبار هست و میتونن ازش استفاده کنند فقط از بعدد از منحل شدن دانشگاه دیگه دانشجوی جدید نمیگیرن و همینا ای که موندن و فارغ تخصیل میکنن میره
    یا حق ببخشید زیاد حرف زدم

  25. نویسنده دیدگاه : محمدرضا - در تاریخ : 16 خرداد 1394

    سلام خدمت شما . می بخشید که سوالم را در اینجا مطرح میکنم اما از شما خواهشمندم پاسخ من را بدهید:
    من اخیرا شهریه خود را پرداخت نمودم و بدهی خود را به صفر رساندم اما امروز که به سیستم گلستان آمدم باز برای من دویست و شصت هزار تومان بدهی زده اند . ممکنه بفرمایید به چه قصدی دوباره از من شهریه مطالبه کرده اند ؟!!

    خواهشمندم پاسخ من را بدهید . با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 خرداد 1394 :

    سلام
    اگر مهمان گرفته اید مربوط به مهمان شدن شما می باشد

  26. نویسنده دیدگاه : رامبد - در تاریخ : 5 تیر 1394

    فقط باند و جناحی بازیه. من هم در دولتی روزانه درس خواندم و هم در پیام نور در حال خواندنم. اینجا دروس خیلی سختتر و منابع معتبر در و وقت خواندن بیشتر است.در کلاس اساتید مثل دوران مدرسه درس میدن.بصورت یکطرفه بدون خلاقیت تدریس .مطالب حفظ شده. بدور از مسایل کاربردی جامعه. اساتید بی ذوق.دانشجویان بی حال.تلف وقت در کلاسها…باز هم میگویم این موضوع فقط وفقط باند بازی و جناحیه.متاسفم برای دولت امید.

  27. نویسنده دیدگاه : امید - در تاریخ : 5 تیر 1394

    از این به بعد دانشجویان پیام نور هر روز باید خود را آماده خبرهای بد برای دانشگاهشان کنند.تا ما را بزور به دانشگاه آزاد نبرند ول کن نیستند.

  28. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 6 تیر 1394

    سیستم امتحانات پایانی پیام نور کاملا استاندارده و سفارش پذیر نیست و مدرکش در بین مردم معتبر تره و مثل دانشگاههای دیگه سلیقه ای نیست

  29. نویسنده دیدگاه : محسن م - در تاریخ : 6 تیر 1394

    ای کاش بجای این کار برای تقویت این دانشگاه که عمده بار آموزش عالی را به دوش می کشه کاری می کردن.
    بخش دولتی داره بخاطر دانشگاه آزاد تیشه به ریشه خودش می زنه. این وسط دانشگاههای غیر انتفاعی هم خیلی برد می کنن. و دانشجو بشدت متضرر می شه.

  30. نویسنده دیدگاه : میلاد - در تاریخ : 6 تیر 1394

    با سلام
    در مورد دانشگاه پیام نور باید به اطلاع دانشجوهای دانشگاه برسونم که شهریه اشون همش میره به خزانه دولت و دولت متاسفانه تنها بخشی از اون رو به دانشگاه برمیگردونه و مابقیشو الله و اعلم! برای همین دانشگاه در تامین امکانات برای دانشجوهاش با مشکل شدید مواجه شده. دانشجوهای پیام نور همونطور که خیلی از دوستان گفتن کل کتاب رو مطالعه میکنن و از نظر علمی پایین تر از دانشگاه های دیگه نیستن. یه نکته دیگه اینکه در پیام نور هر کسی میتونه رشته مورد علاقه اش رو انتخاب کنه و اگه تواناییشو داشته باشه اون رشته رو تموم کنه خیلی از دوستان دانشجوی پیام نور که خودشونو با فلان دانشگاه دولتی مقایسه میکنن بهتره یادشون باشه که اگه پیام نور نبود اونا شاید اصلا شانس ادامه تحصیل تو دانشگاه دولتی رو پیدا نمیکردن بهتره برن کارنامه کنکورشون رو یه بار دیگه نگاه کنن بعدا خودشون رو با دانشجوی مثلا صنعتی شریف مقایسه کنن. بهتره برن از اونایی که 10-15 سال پیش کنکور میدادن بپرسن.

  31. نویسنده دیدگاه : علی علوی دانشجوی دکتری - در تاریخ : 8 تیر 1394

    هر دم از این یار بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد . از این دولتی که همه هم و غم و همه تولید و تجارت و همه اشتغال و استخدام و همه و همه را به خاطر رفع تحریم ها راکد گذاشته بعید نیست . اما در مورد حذف دانشگاه پیام نور این کار به ضرر هم دولت و هم ملت می باشند لطفا مسئولین گسترش آموزش عالی بهتر بیندیشند .

  32. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 30 آذر 1394

    باباکی میگه پیام نورخوبه من ترم 7هستم 7سال برام گذشت این پیام زوره نه پیام نوراون مسولین که ادعاخوب بودن پیام نوردارن باارامش تومنزلشون نشستن فکردانشجونمیکنن چی میکشه دانشگاهی دیگه بایه جزوه درس میخونن ولی وقت امتحاناماچطوربادوروزفرجه کتاب 400صفحه ای روبخونیم اونم اونقدرسخت میدن سولاروانگارجنگ دارن بامابه نظرمن یااین پیام نورتخته کنیدیااین سیستمش وعوص کنید

  33. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 30 آذر 1394

    پیام نورکلاسهاش معلوم هستن نه اموزشش معلومه نه استادش فقط بایدخودمون تلاش کنیم کجایه دنیاایجوردانشگاهی وجودداره بابامنحلش کنیدبره یاسیستمش عوض کنید بشه استادی

  34. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 31 تیر 1396

    ماده‌ -14 اساسنامه فعلی پیام نور: مقاطع‌ تحصیلی‌ این‌ دانشگاه‌ عبارت‌ خواهد بود از مقطع‌ کاردانی‌، کارشناسی‌ ناپیوسته‌ و کارشناسی‌ پیوسته‌.

    بیایند توضیح دهند که چطوری در ارشد و دکتری دانشجو میگیرند. کلا خلاف اساسنامه است.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top