چاپ خبر
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خبر داد؛

انتخاب دانشجویان نمونه 94 بر اساس آیین‌نامه جدید

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از نهایی شدن آیین نامه جدید انتخاب دانشجویان نمونه در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: دانشجویان نمونه 94 بر اساس آیین نامه جدید انتخاب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – مجتبی صدیقی در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه سال تحصیلی 92-93 با بیان اینکه انتخاب دانشجویان نمونه یکی از وظایف سازمان امور دانشجویان است گفت: انتخاب دانشجویان نمونه در گذشته روالی داشته است که ما تصمیم بر اعمال تغییراتی در فرایند انتخاب دانشجویان نمونه داریم.

وی در مورد نحوه انتخاب دانشجویان نمونه در گذشته توضیح داد: انتخاب دانشجویان نمونه در گذشته بر مبنای خود اظهاری دانشجویان بود. یعنی هر دانشجو می‌توانست وارد سایت انتخاب دانشجویان نمونه شود و شرایط، مشخصات و ویژگی‌های خود را وارد کند و سرانجام کار توسط وزارتخانه به صورت متمرکز دنبال می‌شد. انتخابات دانشجویان نمونه سال 92-93 توسط مسئولین دوره قبل و به همین روال انجام شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه انتخاب دانشجوی نمونه به شیوه مذکور دارای اشکالاتی بود، افزود: ایراد شیوه مذکور این بود که حضور دانشگاه‌های بزرگ و اصلی کمرنگ بود و دانشگاه‌های بزرگ کمتر در این پروسه شرکت می‌کردند. البته این امر که دانشجویان نمونه از دور افتاده ترین دانشگاه‌های کشور باشند، مطلوب است، اما بنا این بود که بهترین‌ها از نظر کیفی حضور داشته باشند. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که از دانشگاه‌های بزرگ بخواهیم بیشتر دخالت کنند.

صدیقی ادامه داد: بنابراین این فرایند در دو مرحله انجام خواهد گرفت. مرحله اول این است که ابتدا دانشجویان نمونه در دانشگاه‌هایی که در آن تحصیل می‌کنند به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب و به وزارتخانه معرفی شوند و بعد دانشجویان نمونه‌ای که به وزارتخانه‌ها معرفی شده‌اند با یکدیگر رقابت کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه فعلا آیین نامه انتخاب دانشجویان نمونه به دانشگاه‌ها واگذار شده است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید به دانشجویان امتیاز آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بدهند و دانشجویان خود را بر مبنای این امتیازات به وزارتخانه معرفی کنند.

شرکت 58 دانشگاه در حوزه وزارت علوم در فرایند انتخاب دانشجویان نمونه

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در ادامه با بیان اینکه 58 دانشگاه در حوزه وزارت علوم در فرایند انتخاب دانشجوی نمونه شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: این 58 دانشگاه 132 نفر را به عنوان دانشجویان نمونه انتخاب کردند که برای بررسی شرایط این دانشجویان هیئت داوران که متشکل از اساتید صاحب نام است، تشکیل شد.

انتخاب 60 نفر به عنوان دانشجویان نمونه

صدیقی با انتخاب 60 نفر به عنوان دانشجویان نمونه کشور خبر داد و گفت: در نهایت و طبق هماهنگی‌هایی که بین وزارت علوم و وزارت بهداشت انجام شد، 60 نفر به عنوان دانشجویان نمونه انتخاب شدند که از این تعداد 40 نفر از دانشجویان وزارت علوم و 20 نفر از دانشجویان وزارت بهداشت هستند.

وی افزود: ثقل کار را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند. به طور کلی از 40 نفر دانشجوی وزارت علوم 28 نفر دانشجوی دکتری، هشت نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و چهار نفر دانشجوی کارشناسی هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه حضور دانشگاه‌های بزرگ پررنگ‌تر بود، اظهار کرد: دانشگاه‌های شهرستان هم حضور خوبی داشتند. برای مثال نام دانشگاه رازی کرمانشاه جزو پنج دانشگاه برتر و بین دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و تربیت مدرس بود.

صدیقی با تاکید بر اینکه حضور دانشگاه‌های بزرگ بیشتر شده است، گفت:‌ امسال از دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی دانشجوی نمونه‌ای انتخاب نشد در صورتی که سال گذشته از این دو دانشگاه دانشجوی نمونه معرفی شده است.

وی از نهایی شدن آیین نامه انتخاب دانشجویان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: این آیین نامه که باید در سطح دانشگاه‌ها و در سطح ملی بررسی شود در حال نهایی شدن است و دانشجویان نمونه سال 94 در نیمه دوم سال بر اساس آیین نامه جدید انتخاب می‌شوند.

جزئیات امتیازاتی که به دانشجویان نمونه ارائه می‌شود

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مورد امتیازاتی که به دانشجویان نمونه ارائه می‌شود، توضیح داد: هنوز در این مورد به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم، اما معمولا دانشجویان مخصوصا دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انتظار دارند در کنار تشویق‌های مادی که در حد وسع وزارت بهداشت و وزارت علوم به آنها اعطا می‌شود، قادر باشند بدون آزمون در مقاطع بالاتر حضور یابند.

صدیقی ادامه داد: البته دارا بودن امتیاز دانشجوی نمونه در پذیرش مقاطع بالاتر مهم است، اما در مورد اینکه این دانشجویان بتوانند بدون آزمون به مراحل بالاتر راه یابند هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم. چنانچه در این مورد به نتیجه برسیم این امتیاز شامل دانشجویان نمونه سال 93 نیز می‌شود.

وی از انجام هماهنگی وزارتین با بنیاد ملی نخبگان خبر داد و افزود: هماهنگی‌هایی در مورد ارائه امتیازاتی از سوی بنیاد علمی نخبگان به دانشجویان نمونه با این بنیاد شده است، اما امتیازها و شرایط بنیاد علمی نخبگان با نحوه انتخاب دانشجویان نمونه متفاوت است. به همین دلیل به این بنیاد قول داده شده که سعی شود آیین نامه جدید متناسب با شرایط آنها تدوین شود. چنانچه با بنیاد ملی نخبگان به جمع بندی برسیم، پرونده دانشجویان نمونه سال 93 نیز توسط این بنیاد بررسی می‌شود و اگر دانشجویان شرایط لازم را داشتند از تسهیلات این بنیاد برخوردار می‌شوند.

معرفی 20 دانشجوی نمونه از 15 دانشگاه علوم پزشکی

در ادامه مراسم مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت انتخاب دانشجویان نمونه اظهار کرد: در سیستم آموزش عالی، مسابقات، المپیادها و مراسم مختلفی برگزار می‌شود اما انتخاب دانشجویان نمونه اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا دانشجوی نمونه، جامع خوبی‌هایی است که از دانشجویان کشور انتظار داریم.

دکتر علامه با اشاره به نحوه امتیاز دهی و انتخاب دانشجویان نمونه گفت: در انتخاب دانشجویان نمونه سه امتیاز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی با هم جمع می‌شود و این امتیازات توسط اساتید و کارشناسان به صورت جداگانه بررسی می‌شوند. دانشجویان نمونه سال تحصیلی 93-94 هم در پایان سال با همفکری وزارت علوم و وزارت بهداشت و تغییراتی که در شیوه نامه انتخاب دانشجویان نمونه اعمال می‌شود انتخاب شده و از آنها تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه 46 دانشگاه علوم پزشکی، 282 نفر را به عنوان دانشجوی نمونه معرفی کردند، افزود: در نهایت 20 نفر از 15 دانشگاه به عنوان دانشجوی نمونه معرفی شدند که از این تعداد هفت نفر دانشجوی دکترای تخصصی بالینی، شش نفر دکترای حرفه‌ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، چهار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و سه نفر دانشجوی کارشناسی هستند. پنج نفر از این دانشجویان خانم و 15 نفر آقا هستند.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تنوع دانشگاه‌ها در معرفی دانشجویان نمونه مطلوب بود، توضیح داد: دانشجویان نمونه هم از دانشگاه‌های کوچک و هم از دانشگاه‌های بزرگ معرفی و انتخاب شدند و دانشجویان فارغ از هرگونه نگرش سیاسی و جغرافیایی انتخاب شدند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top