چاپ خبر
رییس دانشگاه آزاد:

دانشگاه حق دخالت در کارهای سیاسی و انتخاباتی را ندارد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : رییس دانشگاه آزاد از فراهم آوری بستر آموزش الکترونیکی برای 80 هزارنفر تا پایان سال 96 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر میرزاده در ششمین جلسه هیأت امنای استان سمنان ضمن اعلام این مطلب، با تأکید بر وضعیت مطلوب تحصیلات تکمیلی در استان سمنان گفت: این استان در تحصیلات تکمیلی سرآمد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است و این امر نشان از فرهنگ دوستی و علم جویی مردم این استان دارد.

وی افزود: درصد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین توسعه تحصیلات تکمیلی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از متوسط کشور بسیار بالاتر است که جای توجه و تقدیر دارد با این حال تحصیلات تکمیلی در این استان با جدیت تقویت می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: استان سمنان دارای سابقه فرهنگی چشمگیری است و به علت داشتن چهره های برجسته فرهنگی، علمی و سیاسی دارای پیشینه غنی و سرشاری است.

هیات های امنای استانی دارای اختیارات بالایی هستند

دکتر میرزاده در این جلسه با بیان اینکه براساس مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات های امنای استانی دارای اختیار بالایی هستند، گفت: اختیار هیات امناهای استانی در حدی است که انتصاب قطعی روسای واحدها منوط به رأی این هیات های امنای استانی است.

وی افزود: روسای واحدهای دانشگاهی توسط رئیس دانشگاه به عنوان سرپرست منصوب می شوند و پس از ارزیابی عملکردشان، در صورت موافقت هیأت امنای استانی، حکم ریاست آنها قطعی می شود. البته انتصاب رئیس واحد استان باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

دکتر میرزاده با تأکید بر اینکه بعد از مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی، اختیارات زیادی به امور اداری، مالی، تشکیلاتی و بودجه ای واحدها به استان ها داده شده است، گفت: بر این اساس اداره واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات محیطی و شناخت مسئولان منطقه ای و محلی بهتر انجام می شود.

وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته خوشبختانه تمام هیأت های امنای استانی و کمیسیون های نظارت و کمیسیون دائمی آنها تشکیل شده است، اظهار داشت: بر این اساس نزدیک 496 نفر از نخبگان و فرهیختگان مناطق مختلف کشور از طریق هیات های امنا با دانشگاه مشارکت دارند و ما می توانیم از نظرات آنها استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: طرح تمرکززدایی از مرکز و واگذاری اختیارات به استانها، طرح خوبی بود و اجرای این طرح و طرح های تجمیع 1 و 2، باعث سرعت و چابکی سیستم، کاهش بروکراسی، افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای دانشگاه شد.

ایجاد شهرک های فن آوری آزاد در دانشگاه، بستر رسیدن به اقتصاد دانش بنیان است

دکتر میرزاده در ادامه با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امروز به سمت ایجاد شهرک های فن آوری آزاد پیش می رود، گفت: این طرح از بُعد تبدیل علم به ثروت، ایجاد فناوری های نو و اشتغال فارغ التحصیلان، طرح مهمی است و در این شهرک ها مجموعه ای از کارهای علمی، پژوهشی، فرهنگی، صنفی، خدماتی و تجاری انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه واحدهای استان ها یک طرح «شفا» دارند، اظهار داشت: در ادامه این طرح، شاخه های آن در بقیه واحدهای استان شکل می گیرد و باید به سمت تأسیس شرکت های اقتصادی دانش بنیان پیش برویم.

میرزاده در ادامه با اشاره به سند ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری گفت: براساس فرمایشات ایشان، در سال 1404 نیمی از اقتصاد کشور باید برمبنای اقتصاد دانش بنیان باشد و حداقل پیام این سند این است که تمامی دانشگاهها باید بتوانند اقتصاد دانش بنیان را توسعه دهند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای رسیدن به اهداف این سند برنامه های ویژه ای دارد و ایجاد شهرک های فن آوری آزاد در دانشگاه، بستر رسیدن به اقتصاد دانش بنیان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 56درصد بار آموزش عالی ایران در حوزه تحصیلات تکمیلی برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این دانشگاه هیچ چالشی برای نظام ندارد و سعی می کند باری را از دوش دولت بردارد و به همین دلیل از دولت انتظار حمایت داریم.

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه «ساها» اظهار داشت: با راه اندازی سامانه ساها (آزمایشگاه ملی)، 7400 آزمایشگاه و 3600 کارگاه، علاوه براینکه قابل استفاده برای دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است، در اختیار دانشجویان دیگر دانشگاه ها نیز قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد الکترونیک در مهرماه 92 حدود 2000 دانشجو داشت که در حال حاضر این تعداد به 10هزار نفر رسیده است و تلاش می کنیم که تا پایان سال 96 برای 80هزار نفر بستر آموزش الکترونیکی فراهم شود.

دانشگاه حق دخالت در کارهای سیاسی و انتخاباتی را ندارد

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه حق دخالت در کارهای سیاسی و انتخاباتی را ندارد و وظیفه اصلی دانشگاه، توسعه علمی، فرهنگی، فناوری و پژوهشی است.

وی افزود: چارچوب فعالیت های سیاسی تشکل های دانشجویی مشخص شده و روش فعالیت آنها براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

در ششمین جلسه هیأت امنای استان سمنان، آخرین وضعیت مالکیت اراضی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان بررسی و مقرر شد کمیته ای 4نفره متشکل از استاندار یا نماینده، معاون عمرانی یا نماینده، نماینده دفتر حقوقی و رئیس واحدهایی که زمین فاقد سند دارند، تشکیل شود و تکلیف این اراضی مشخص شود.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، درخصوص تعیین تکلیف اراضی و املاک مازاد واحدها و مراکز استان، بنا شد با تشخیص کمیسیون دائمی هیأت امنای استان، تمامی اراضی مازاد دانشگاه آزاد اسلامی استان که واجد سند مالکیت قطعی به نام دانشگاه آزاد اسلامی هستند، با مشارکت بخش خصوصی تبدیل به احسن شود و عواید آن صرف امور توسعه ای دانشگاه آزاد اسلامی استان شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top