چاپ خبر
وزیر بهداشت:

طرح آمایش سرزمین، دانشگاه ها را ماموریت محور می کند

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : وزیر بهداشت گفت : طرح آمایش سرزمینی برای ماموریت محور شدن و نه محدود شدن دانشگاهاست و باید در حوزه تربیت نیرو هدفمند عمل کنیم و متناسب با نیازها نسبت به تربیت دانشجو اقدام کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر سید حسن هاشمی در نشستی با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیمارستان آیت الله روحانی این شهرستان گفت: امید می رود در آینده با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب موجود شاهد فعالیت‌های برجسته حوزه بهداشت و درمان در استان باشیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که طرح آمایش سرزمینی برای ماموریت محور شدن دانشگاهها و نه محدود شدن آنهاست، عنوان کرد: هر دو دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران دارای افتخارات هستند و باید به طور متوازن به آنها توجه کرد.

وی افزود: در حوزه تربیت نیرو باید هدفمند عمل کرد و متناسب با نیازها نسبت به تربیت دانشجو اقدام کنیم تا با تقسیم ماموریت‌ها ،حوزه آموزش و پژوهش نیز تقویت شود ضمن آنکه در حوزه خدمات نیازمند گسترش امکانات و فعالیت‌ها هستیم.

دکتر هاشمی همچنین با اشاره به پیشرفتهای خوب استان در حوزه زیرساختهای بهداشتی از تلاش همکاران خود قدردانی و ابراز امیدواری کرد در بخش درمانی هم به تدریج با حمایتهای مسئولین استانی کمبودها برطرف شود.

وی همچنین یادآور شد: اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت در دو دهه آینده مشخص می شود.

وزیر بهداشت با مروری بر استاندارد تخت در دنیا گفت: در کشور به ازای هر 1000 نفر 1.2 تا 1.5 تخت داریم در بابل این میزان 1.2 است ضمن آن که 40 درصد تخت های موجود در استان نیز نیازمند نوسازی است و باید در حوزه خدمات درمانی فرصت بازسازی و نوسازی را فراهم کنیم .

وزیر بهداشت با بیان این که برای بازسازی و نوسازی مراکز بهداشتی درمانی محدویت های اعتباری نیز وجود دارد، گفت: باید سراغ خرید خدمت نیز رفت و از مشارکت خیران نیز بهره مند شد .

دکتر هاشمی با تاکید بر این که باید در ارایه تسهیلات به خیرین تلاش کنیم ، افزود: باید در قالب بیمه ها خرید خدمت کنیم و از سرمایه گذاری خیرین استقبال کنیم و ضروری است که دولت این سرمایه گذاری را تضمین کند.

وزیر بهداشت همچنین از مسئولان محلی این استان خواست از محل زمین هایی که در اختیار آنها قرار دارند و در حال حاضر دارای موقعیت ممتاز تجاری امکان تغییر کاربری آن برای خلق ثروت وجود دارد با اقدام برای تغییر کاربری اعتبارات موردنیاز برای ساخت مراکز درمانی را فراهم کنند.

دکتر هاشمی همچنین در این نشست با اشاره به وضعیت بسیار مناسب اساتید و اعضای هیات علمی این استان از قابلیت توریست درمانی در این منطقه خبر داد و گفت: ویژگی ممتاز طب سنتی و قدمت دیرینه آن در کشور به ویژه در این منطقه قابلیت توسعه دارد و این امکان وجود دارد که در مازندران در قالب یک کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طب سنتی امکان ارایه خدمات با تاسیس یک مرکز فراهم شده به گونه ای که در آن با بهره گیری از دانش کهن طب سنتی در کشور و با بهره مندی از شکل کاملا ایرانی امکان ارایه خدمات را برای گردشگران خارجی و ایرانی فراهم کرد.

وی همچنین از امکان ایجاد دو یا سه مرکز جامع سرطان در رشته های تخصصی و فوق تخصصی سخن گفت و با اشاره به بازدید صبح امروز خود از یک مرکز پرتو درمانی در بابلسر، ارایه خدمات بسیار گسترده به مراجعه کنندگانی از سراسر استان در این مرکز را قابل توجه خواند و گفت: این مرکز نیازمند تجهیزات بیشتر و امکانات مدرنی است که آن را به یک قطب درمانی برای استان و حتی خارج از استان تبدیل کند و به نظر می رسد در بخش درمان فرصت هایی هست که نیازمند سرمایه گذاری است.

وی در ادامه تاکید کرد: کار این حوزه تصدی گری نبوده بلکه خرید خدمت است و آنچه می تواند باعث ارتقاء خدمات در این بخش شود کاهش تصدی گری و حمایت از حضور سرمایه گذاران است.

وزیر بهداشت بار دیگر با قدردانی از همراهی استاندار، نمایندگان مجلس، فرماندار و سایر مسئولان محلی ابراز امیدواری کرد با حمایت از هر دو دانشگاه در استان شاهد اقدامات موثر و اثرات ماندگاری باشیم که دارای خیرات و برکات فراوان در آینده است.

دکتر هاشمی انجام هزار پیوند کلیه در بابل را یکی دیگر از افتخارات ارتقای بهداشت و درمان در این استان دانست و در بازدید از بخش NICU بیمارستان امیرکلا نیز گفت: این که با تجهیز این بخش به امکانات به روز هیچ نوزاد زیر 500 گرم وزن فوت نکرده است از افتخارات مورد توجا این بخش است چراکه که این امر در پیشرفته ترین مراکز دنیا هم بی سابقه است .

دکتر هاشمی بار دیگر با مرور ظرفیت های مناسبت این استان در بخش های بهداشتی و درمانی خواهان توجه بیشتر مسئولان استان به تغییر کاربری برخی زمین های موجود و تامین اعتبار برای ایجاد مراکز مورد نیاز و تجهیز مراکز فعلی شد.

وزیر بهداشت در پایان همچنین حضور بسیاری از اساتید و اعضای هیات علمی در بخش های درمان سرطان، پیوند مغز و استخوان و چشم پزشکی را که اغلب در رتبه های اول کشوری بوده است را از ویژه گی های ممتاز این استان برشمرد که نوید بخش آینده ای پر امید در حوزه سلامت شمال کشور است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top