چاپ خبر

تاکید وزیر بهداشت بر عدم گسترش بی رویه دانشکده های پزشکی

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : وزیر بهداشت بر عدم گسترش بی رویه دانشکده های پزشکی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر سید حسن هاشمی در نشست با دانشجویان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به منظور اصلاح فرهنگ در میان دانشجویان می توان اداره خوابگاههای دانشجویی را بر عهده دانشجو گذاشت.

وزیر بهداشت هدف از راه اندازی دانشگاه های خود گردان در نظام آموزشی را جلوگیری از مهاجرت افراد به منظور ادامه تحصیل در خارج از کشور بیان کرد.

وزیر بهداشت با بیان این که در حال حاضر پذیرش دانشجو در دانشگاه های خودگردان تنها از طریق کنکور صورت می گیرد، افزود: ممکن است در گذشته و در برخی موارد پذیرش در این دانشگاه ها با رانت هایی همراه بود اما خوشبختانه این موضوع در حال حاضر در پذیرش این دانشجویان وجود ندارد و تاکید وزارت بهداشت بر توانایی های علمی دانشجو است.

وی با اشاره به گزارش امسال سازمان سنجش از رتبه های داوطلبان، گفت: پایین ترین رتبه قبول شده در دانشگاه خودگردان 2 هزار و 400 بوده است و رتبه های بالاتر از آن نتوانستند در این دانشگاه ها قبول شوند. بنابر این سطح علمی دانشجویان خودگردان با روزانه تفاوت چندانی ندارد.

وزیر بهداشت همچنین، بر متناسب سازی و یکسان سازی آموزش برای دانشجویان مختلف تاکید کرد و گفت: لازم است اساتید دانشگاه اقناع شوند و تفاوتی در تدریس خود برای این دو گروه دانشجو قائل نشوند.

تاکید وزیر بهداشت بر عدم گسترش بی رویه دانشکده های پزشکی

دکتر هاشمی با تاکید بر عدم گسترش بی رویه دانشکده های پزشکی، افزود: گسترش بی رویه دانشکده های پزشکی باعث شد تا در تربیت و آموزش گروه پزشکی با مشکلاتی روبرو شویم.

وی افزود: همچنین عدم توجه و سرمایه گذاری در بخش درمان باعث شد تا بیمارستان های آموزشی به سمت بیمارستان های درمانی بروند که خود این مسئله باعث بروز مشکلاتی در آموزش گروه های مختلف پزشکی است.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 12 بیمارستان آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و 17 بیمارستان آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با توجه به کمبود بیمارستان و تخت بیمارستانی در شهر تهران، بیمارستان هایی که باید در حوزه آموزش فعال باشند برای درمان بیماران استفاده می شوند.

دکتر هاشمی در ادامه، یکی از معضلات حوزه آموزش در دانشگاه ها را دخالت برخی از مجموعه های غیر مرتبط دانست و گفت: متاسفانه اداره دانشگاه ها صرفا با دانشگاهیان نبوده و دخالت در امر آموزش موجب بروز مشکلات در این حوزه می شود.

تصویب سند آمایش سرزمینی یک از مهمترین تصمیمات آموزشی بود

وزیر بهداشت همچنین، یکی از مهمترین تصمیمات در حوزه آموزش را تصویب سند آمایش سرزمینی بیان کرد و گفت: این سند باعث می شود تا دانشگاه های علوم پزشکی براساس نیازهای خود و منطقه دانشجو بپذیرند.

وی افزود: همان گونه که از ابتدای مسئولیت خود تا به حال بر تقویت کیفیت آموزش و نه گسترش بی رویه مراکز آموزشی تاکید داشته و دارم، براساس این سند نیز اجازه نخواهیم داد حتی یک دانشکده پزشکی بدون در نظر گرفتن زیر ساخت ها در کشور ایجاد شود.

به گفته دکتر هاشمی، وجود دانشکده های پزشکی در مناطقی که حتی بیمارستان ندارند به خاطر فشارهای سیاسی در سالیان گذشته بوده است.

لزوم توجه جدی مسئولان به مشکلات جوانان و دانشجویان

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، به عدم سطحی نگری به مسائل جوانان تاکید کرد و گفت: به منظور اصلاح مسائل فرهنگی حتی می توان اداره خوابگاه های دانشجویی را به دست خود دانشجویان سپرد تا که خود دانشجویان برای اداره خوابگاه تصمیم بگیرند.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن تشکیل شورای صنفی دانشجویی گفت: لازم است در این نوع امور به دانشجو اعتماد شود و کارها را به عهده دانشجو بسپاریم. چرا که دانشجویان تاثیرگذار زیادی هستند که می توانند دانشجویان دیگر را در هر زمینه ای متقاعد کنند.

وزیر بهداشت همچنین، با بیان این که در حال حاضر دیگر علم به مفروضات متکی نیست، گفت: ضروری است تا دانشجویان ضمن آموختن مهارت و حرفه، همواره اخلاق حرفه ای را مدنظر داشته باشند.

التزام دانشگاه به رعایت استانداردهای کیفی و کمی آموزش برای همه دانشجویان

بنابر این گزارش، دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ابتدای نشست ضمن تقدیر از توجه ویژه وزیر بهداشت به دانشجویان، رهنمودها و تاکیدات ایشان؛ پیگیری و مشارکت دانشجویان را موجب شتاب و اثربخشی بیشتر اقدامات مسؤولان ذیربط توصیف کرد و از تدابیر و تلاش های دست اندرکاران در سه ماه گذشته تقدیر کرد .

دکتر پیوندی با اشاره به اعتراض دانشجویان پزشکی نسبت به روند ادغام پردیس خودگردان در دیدار با وزیر بهداشت در پنجم اردیبهشت ماه سال جاری، از تشکیل کمیته ویژه آموزشی با مسؤولیت معاون آموزشی دانشگاه و کمیته ویژه صنفی با مسؤولیت معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه برای بررسی مشکلات و راهکارهای رفع نگرانی ها دانشجویان تحت نظر هیات رییسه دانشگاه خبر داد و موفقیت در ریشه یابی مشکلات، یافتن راه حل ها و سرعت در اجرا را نتیجه کار گروهی، منسجم و فشرده کمیته های یاد شده و مشارکت ارزنده دانشجویان دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سابقه چند ساله راه اندازی دانشگاه خودگردان و پذیرش دانشجویان شهریه‏پرداز در این قالب، مشکلات مزمن و متعدد ناشی از این اقدام را یادآور شد و سیاست های وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید مبنی بر ادغام پردیس های خودگردان و روزانه، یکسان سازی آزمون ها، کاهش ظرفیت دانشجویان شهریه پرداز و اعمال حد نصاب رتبه کنکور برای داوطلبان شهریه پرداز را در راستای کاهش مشکلات و شبهات به ویژه در خصوص رعایت عدالت، تضمین کیفیت آموزش دانشجویان شهریه پرداز و حصول اطمینان از دانش و مهارت ایشان به عنوان صاحبان آینده حرفه های پزشکی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص برشمرد.

دکتر پیوندی با اشاره به محدودیت امکانات دانشکده پزشکی و نگرانی دانشجویان روزانه از تاثیر ادغام در کیفیت آموزش ایشان، رویکرد دانشگاه را رعایت اولویت دانشجویان روزانه در عین التزام دانشگاه به رعایت استاندارد کیفی و کمی آموزش برای همه دانشجویان پزشکی اعم از دانشجویان شهریه‏پرداز اعلام کرد و بر اهتمام مسؤولان دانشکده پزشکی به بسیج تمام امکانات برای رفع کاستی‏ها تاکید کرد.

وی در خصوص شائبه های موجود در خصوص نحوه مصرف شهریه پرداختی دانشجویان خودگردان تصریح کرد: این بودجه صرفا جهت تامین هزینه های متنوع آموزشی همان دانشجویان استفاده می‏شود.

دکتر پیوندی رفع دغدغه های فرهنگی مطرح شده از سوی دانشجویان روزانه را نیازمند تعامل و همکاری متقابل دو گروه دانست و از تشکیل کمیته تدوین پوشش حرفه ای در دانشگاه خبر داد.

دکتر پیوندی ابراز امیدواری کرد: در نتیجه سیاست های وزارت بهداشت و برنامه ریزی های صورت گرفته دانشگاه در مسیر بین المللی شدن حقیقی گام های مؤثری بردارد.

دکتر پیوندی با اشاره به پیشینه طرح ریفرم که بر اساس راهبردهای پذیرفته شده جهانی برای اصلاحات محتوای آموزش پزشکی عمومی متناسب با نیاز های آموزشی از 10 سال قبل توسط دانشگاه پیشنهاد و با تصویب وزارت بهداشت در این دانشگاه به مرحله اجرا درآمده است از تشکیل کمیته راهبردی اصلاحات برای ارزیابی نحوه اجرا و میزان تحقق اهداف طرح و رفع مشکلات اجرایی خبر داد.

دکتر پیوندی همچنین، ضمن تقدیر از حمایت‏ها و مساعدت‏های وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد: با تلاش مدیران و کارکنان دانشگاه و زمینه‏سازی برای ارتباط نظام‏مند مدیران و سیاستگذاران با دانشجویان و مشارکت فعال ایشان در برنامه ‏ریزی ها، در آینده نزدیک با ارتقای کیفی و کمی خدمات آموزشی و رفاهی، رضایتمندی دانشجویان افزایش یابد.

ضرورت یکپارچه سازی سیستم آموزشی در دانشگاه ها

براساس این گزارش، در ادامه این نشست دکتر معصومه جرجانی رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به لزوم توجه ویژه به مسائل و دغدغه های دانشجویان اظهار داشت: همه بر این باورند که نیروی انسانی متخصص، ثروت ملی برای هر کشور است و پاسداشت این ثروت یکی از وظایف اصلی ماست.

وی ضمن ارائه گزارشی در خصوص ظرفیت آموزشی، تعداد اعضای هیات علمی پایه و بالینی، ظرفیت کلاس ها و تالارها برای استفاده در حوزه آموزش، تعداد بیمارستانهای آموزشی، برنامه اصلاحات در آموزش پزشکی و چگونگی اجرای آن، بر یکپارچه سازی سیستم آموزشی که جزء سیاستهای کلان وزارت بهداشت است و لزوم اجرای آن در دانشگاه ها تاکید کرد.

دکتر جرجانی افزود: برای اجرای آموزش یکپارچه باید از منابع موجود به صورت مشترک استفاده کرد و با توجه به سیاست دانشکده، تراکم و ظرفیت دانشجویان و نیز ویژگی‏های برنامه ریفرم این کار به صورت تدریجی و با برنامه ریزی های ویژه انجام می‏شود.

وی افزایش تعداد کلاسها از 6 به 14 کلاس در skill labدانشکده، افزایش اساتید آموزشی سمیولوژی برای هر درس از یک به سه استاد، افزایش بیمارستانهای آموزشی از دو به سه بیمارستان، افزایش بخش های آموزشی در مراکز تابعه، برنامه ریزی و بسترسازی برای آموزش مجازی در مباحث تئوری، جابجایی ساعت فرهنگی و استفاده از آن برای کلاسهای آموزشی تخصصی، برگزاری کلاسهای معارف به صورت مشترک با سایر دانشکده ها با هدف افزایش فرصت کلاس های اختصاصی و نیز افزایش تجهیزات و امکانات آموزشی در کلاسها را از اقدامات انجام شده و درحال انجام دانشکده عنوان کرد.

رییس دانشکده پزشکی همچنین یکسان سازی آزمون ها برای دو گروه روزانه و پردیس خودگردان، سهمیه بندی اینترنت در دانشکده برای گروه‏ها و افزایش ایستگاه های کاربری در مرکز انفورماتیک و کتابخانه، حمایت از مشارکت و مساعدت دانشجویان در تقسیم بندی بخش های بالینی با توجه به تعداد بیمارستانها و تعداد بخش ها در مقطع آموزش پزشکی، بازسازی فضای کتابخانه و گسترش آن، انتقال همایش های داخلی و خارجی به خارج از محیط آموزشی دانشکده ، گسترش ظرفیت سلف سرویس دانشجویان از 300 به 700 نفر، ساخت بوفه در فضای بلااستفاده پشت بام دانشکده پزشکی و تشکیل کمیته های کارشناسی برای رسیدگی به دغدغه های فرهنگی دانشجویان را از موارد انجام شده در دانشکده عنوان کرد.

دکتر جرجانی همچنین، برگزاری انتخابات شورای صنفی با حضور نمایندگان دانشجویان و تشکیل جلسات دوره ای به منظور افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه های آتی دانشکده را از اقدامات مطلوب برای سامان دادن به مشکلات دانشجویی عنوان کرد.

در ادامه این نشست نمایندگان دانشجویان روزانه و خودگردان ضمن تقدیر از اهتمام وزیر بهداشت و تلاش مسئولان دانشگاه و ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته، به بیان دیدگاه های خود در موضوعات مختلف از جمله ضرورت رفع نواقص در نحوه اجرای طرح ریفرم، لزوم کنترل استعمال دخانیات در خوابگاه ها آن، اولویت‏بندی استفاده از سانترهای آموزشی به خصوص در دوره انترنی برای افزایش کیفیت آموزش، پایش و نظارت مداوم برای افزایش مهارتها در دوره انترنی، لزوم بازنگری و ارتقای وضعیت پاویون ها در مراکز ، تفاوت سطح آموزشی و فرهنگی دانشجویان روزانه و خودگردان و لزوم یکسان سازی کیفیت آموزش دو گروه، مشکلات تغذیه و حقوق اینترنی دانشجویان پردیس خودگردان و الزام ایشان به گذراندن طرح پزشکی عمومی پرداختند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top