چاپ خبر
در جلسه پرسش و پاسخ نشریات دانشجویی مطرح شد؛

اعلام خط قرمزهای نشریات دانشجویی تا ۶ماه دیگر

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مدیر کل فرهنگی این وزارت خانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – در این جلسه نمایندگان نشریات دانشجویی سوالات و انتقادات خود را در حوزه های مختلف بیان کردند.

نوید جاهد، عرفان اشرفی، میثم مهدی پور، یاسین افرو، وحید باقری، صادق آرامش، منوچهر محمدی نمایندگان نشریات دانشجویی و عضو خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت در این جلسه صحبت کردند.

نظارت بر محتویات نشریات دانشجویی پیش از چاپ، برخوردهای سلیقه ای با دانشجویان فعال در نشریات، نحوه توزیع منابع مالی و امکانات در بین نشریات دانشجویی، طولانی شدن پروسه صدور مجوز برای نشریات دانشجویی، نامشخص بودن خطوط قرمز در دانشگاه ها و متفاوت بودن این خطوط از دانشگاهی به دانشگاه دیگر، عدم وجود دوره های کاربردی و دارای کیفیت برای فعالان نشریات دانشجویی، هدف از تشکیل خانه نشریات دانشجویی، سیاسی کاری و سیاست بازی از سوی مسئولان و برخی نشریات در جناح های اصولگرا و اصلاح طلب از جمله موضوعاتی بود که از سوی دانشجویان در این جلسه مطرح شد.

محمدرضا داوود آبادی فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست در پاسخ به سئوالات دانشجویان در خصوص برگزار شدن دوره های آموزشی برای نشریات دانشجویی گفت: برای برگزاری دوره های آموزش برای نشریات دانشجویی اگر هزینه ها کاهش پیدا کند و دوره ها به صورت منطقه ای و استانی برگزار شود بسیار بهتر است.

وی افزود: برگزاری دوره ها به صورت منطقه ای باعث افزایش کیفیت کارگاه های آموزشی و همچنین پیشرفت نشریات دانشجویی می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شکایت دانشجویان از وجود نظارت برخی مسئولان دانشگاه ها پیش از انتشار نشریات گفت: نظارت پیش از انتشار طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی غیر قانونی است و اگر نشریه ای تخلف کند تنها شورای ناظر بر نشریات دانشجویی می تواند به شکایات و مطالب رسیدگی کند که دانشجویان دانشگاه ها نیز در این شورا سه نماینده دارند.

فراهانی افزود: برخی در دانشگاه ها سوء استفاده می کنند و این تخلف را مرتکب می شوند و مطالب نشریات را پیش از آنکه چاپ شود مورد نظارت و ارزیابی و ممیزی قرار می دهند. متاسفانه به دلیل فضا و جوی که در کشور وجود دارد مسئولان دانشگاه ها دچار خودسانسوری شده اند.

برخورد با تخلفات نشریات دانشجویی باید پدرانه باشد

وی ادامه داد: باید در دانشگاه ها به فعالان عرصه نشریات دانشجویی اجازه آزمون و خطا بدهیم، چرا که نشریه آنها یک روزنامه و رسانه همگانی نیست که در کشور توزیع شود، لذا باید برخورد با تخلفات و حتی اشتباهاتی که در نشریات صورت می گیرد پدرانه باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نحوه توزیع امکانات و بودجه بین نشریات و دانشگاه های مختلف گفت: برای متعادل کردن نحوه توزیع امکانات و بودجه در بین نشریات دانشگاه ها و همچنین در بین معاونت های فرهنگی دانشگاه ها مذاکراتی را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام داده ایم تا این هزینه ها متعادل شود و امکانات به صورت یکسان در بین نشریات دانشجویی توزیع شود.

طراحی سامانه نشریات دانشجویی

فراهانی با اشاره به طراحی سامانه ای برای نشریات دانشجویی گفت: برای دیده شدن فعالیت های فرهنگی و همچنین مطالب نشریات دانشجویی در حال طراحی سامانه ای هستیم که دانشجویان بتوانند فعالیت های فرهنگی و مطالب نشریات خود را در این سامانه درج کنند تا هم مخاطب آنها افزایش پیدا کند و هم مطالب در گستره بیشتری دیده شود.

در این باره دانشجویان فعال در حوزه نشریات دانشجویی معتقد بودند که نشریات باید به صورت چاپی منتشر شود، چرا که دیجیتال شدن نشریات باعث کاهش مخاطب می شود.

در صورت طولانی شدن صدور مجوز نشریات دانشجویی می توان شکایت کرد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به اعتراض برخی از دانشجویان در خصوص عدم صدور به موقع مجوزهای نشریات دانشجویی از سوی دانشگاه ها گفت: کسی که می خواهد فعالیتی داشته باشد باید به حقوق خود و قوانین موجود در آن حوزه آشنایی کامل داشته باشد و باید بداند که بررسی صدور مجوز برای نشریات دانشجویی با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها باید دو هفته به طول انجامد و اگر این زمان بیش از این طول کشید، دانشجویان می توانند طی نامه ای به شورای نظارت بر نشریات دانشجویی شکایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر در وزارت بهداشت سامانه ای در حال طراحی است که تمام درخواست های دانشجویان برای تاسیس تشکل و یا درخواست صدور مجوز در این سامانه ثبت می شود و ما متوجه می شویم که بررسی هر درخواست چه مدت طول کشیده و اگر در مدت قانونی مراحل تایید درخواست انجام نشود ما از این کوتاهی ها به وسیله این سامانه باخبر می شویم.

فراهانی در پاسخ به عدم وجود آزادی عمل برای دانشجویان در نشریات دانشجویی گفت: ما در هیچ زمانی برخورد صحیحی با مسئله آزادی نداشتیم. در برخی موارد از آزادیها سوء استفاده و به مردم و مقدسات آنان توهین شده است. فراز و نشیب های مختلفی را در دوران های مختلف تجربه کردیم و برخی به فضای آزاد موجود در دانشگاه ها ضربه زدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اظهار داشت: از سوی دیگر هر روز نهادهایی خارج از شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد می شوند و در کار ما دخالت می کنند و موجب محدود شدن ما می شوند. حتی برخی امامان جمعه به همراه یک نشریه نماینده ای را به دفتر ما می فرستند و نسبت به چاپ مطلبی اعتراض می کنند.

وی افزود: اینکه برخی موضوعات از داخل دانشگاه به خارج از آن کشیده شود درست نیست و ما باید بتوانیم با هم صحبت و گفتگو کنیم و نباید برخی از داخل دانشگاه ها دیگران را تحریک کنند.

فراهانی در ادامه اظهار داشت: باید فضایی در دانشگاه ایجاد شود تا دانشجویان بتوانند در نشریات خود پاسخ یکدیگر را با رعایت ادب و منطق و با نقد صحیح بدهند.

حسام الدین علامه، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت نیز در بخشی از این جلسه در پاسخ به سوال برخی دانشجویان در خصوص تعیین شفاف خطوط قرمز و همچنین اعلام اسامی افرادی که نباید نام آنها در نشریات ذکر شود، گفت: هفته گذشته با شورای عالی امنیت ملی جلسه ای داشتیم و به دوستان گفتیم که باید اسامی افرادی که ممنوع المصاحبه و ممنوع التصویر هستند ارائه شود اما برخی جریان ها به دنبال این هستند که این اسامی منتشر نشود.

فهرست افرادی که ممنوعیت مصاحبه با نشریات دانشجویی دارند ۶ ماه آینده منتشر می شود

وی افزود: وزارت کشور قول داده است تا با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه تا شش ماه آینده لیستی را به ما ارائه کند تا افراد دارای ممنوعیت برای دانشگاه ها و دانشجویان به طور واضح مشخص شود.

این جلسه که از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۳ بطول انجامید، به دلیل سخنان خارج از موضوع برخی دانشجویان که شامل مسائل سیاسی و دفاع از برخی چهره های حاضر در فتنه سال ۸۸ بود، به تشنج کشیده شد که معاون و مدیر کل فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم تلاش بسیاری را برای آرام کردن فضای جلسه داشتند.

دانشجویان همچنین به یکی از نمایندگان دانشجویی در شورای نظارت بر نشریات دانشجویی که در سخنان خود به موضوعات منطقه و مسائل سیاست داخلی و خارجی می پرداخت به دلیل آنچه از آن صحبت خارج موضوع جلسه یاد شد، اعتراض کردند و خواستار صحبت در خصوص نشریات دانشجویی و دفاع از حقوق نشریات و دانشجویان فعال در این عرضه شدند.

بسیاری از سوالات و دغدغه های دانشجویان مشترک بود که به همین دلیل ۲ نفر از دانشجویان از صحبت و طرح سوال انصراف دادند.

شیوه اجرا و اداره جلسه از سوی مجری برنامه نیز مورد اعتراض دانشجویان بود که دانشجویان نسبت به تپق های مجری در اجرا، با خنده و کف زدن اعتراض کردند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top