چاپ خبر

ادامه اعتراض دانشجویان متأهل/ پاسخ معاون دانشگاه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : جمعی از دانشجویان متاهل خوابگاه غدیر دانشگاه تهران در اعتراض به تلاش مسئولان این دانشگاه برای اختصاص خوابگاه آنها به دانشجویان مجرد مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – در ادامه اعتراضات دانشجویان متأهل دانشگاه تهران که ساکن خوابگاه غدیر هستند، این افراد عصر روز گذشته مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمعی کرده بودند.

یکی از دانشجویان دکتری متاهل ساکن در خوابگاه غدیر دانشگاه تهران گفت: ما تا بهمن ۹۵، شهریور ۹۴ و بهمن سال جاری با دانشگاه تهران قرارداد داریم.

وی ادامه داد: امسال دانشگاه تهران علی رقم قراردادی که داریم، هر روز درحال فشار آورن به دانشجویان متاهل خوابگاه غذیر است تا هر چه زودتر خوابگاه را تحویل دانشگاه دهند.

این دانشجوی دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران قصد دارد ۴۰۰ دانشجوی مجرد را در کنار دانشجویان متاهل اسکان دهد که خوابگاه آنها به خانه دانشجویان متاهل اشراف دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه قصد دارد خوابگاهی را که چند میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، دوباره به خوابگاه مجردی تبدیل کرده و دانشجویان متاهل را که دارای قرارداد هستند بیرون کند بدون اینکه پیشنهاد و یا جایی برای آنها مشخص شده باشد.

سیاست وارونه دانشگاه تهران در ترویج ازدواج دانشجویی

این دانشجوی دکتری متاهل دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه خود شعار ترویج ازدواج دانشجویی داده اما عرصه را بر دانشجویان متاهل تنگ می کند، افزود: ما حدود یک سال در نوبت بودیم تا خوابگاه غدیر به ما تعلق گرفت.

وی افزود: معاون دانشجویی دانشگاه در برخی از سایت ها اعلام کرده اند که ۱۳ واحد را برای ما آماده کرده اند که این مساله فقط در رسانه مطرح شده و دراین مورد صحبتی با دانشجویان نشده است.

فشار به دانشجویان متاهل با قطع اینترنت ، تلفن و عدم رسیدگی به وضعیت بهداشت

این دانشجو ادامه داد: علی رغم اینکه دانشگاه تهران اعلام کرده است که ما فشاری به دانشویان نمی آوریم فشارهای خود را با عدم رسیدگی به وضعیت بهداشت خوابگاه، قطع اینترنت، قطع تلفن آغاز کرده اند.

شکایت از رئیس و معاون دانشگاه تهران در قوه قضائیه

دانشجویان معترض اعلام کردند: از دکتر نیلی رئیس دانشگاه تهران و دکتر بهنژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران از طریق قوه قضایه و دیوان عدالت اداری شکایت کردیم.

این دانشجویان عمدتا غیرمجاز هستند

دکتر حسن بهنژاد درتوضیح درخواست دانشگاه تهران برای تخلیه خوابگاه غدیر گفت: دانشگاه تهران هیچ یک از دانشجویان ساکن در هیچ خوابگاه را بیرون نکرده است ما به این دانشجویان که عمدتا غیر مجاز هستند و سنوات استفاده از خوابگاه آنها تمام شده است پیشنهاد دادیم که اگر مایل هستند به خوابگاه جلال آل احمد یا خوابگاه مطهری که آماده است منتقل شوند.

وی ادامه داد: همچنین اگر این دانشجویان مایل نیستید دانشگاه تهران حاضر است ۳۰ میلیون تومان در اختیار این دانشجویان قرار دهد تا در جای جدید ساکن شوند.

کمبود حدود ۷۰۰ واحد خوابگاه مجردی دکتری

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: تملک ۱۷ واحد از ۳۰ واحد یک ساختمان در اطراف دانشگاه نیز آماده است. دانشگاه تهران با کمبود حدود ۷۰۰ واحد خوابگاه مجردی در بخش دانشجویان دکتری مواجه است که باید این کمبود را تامین کند. دانشگاه تهران اکنون آماده است در واحد غدیر ۴۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی را ساکن کند.

وی افزود: بنابراین ما واحدهای دیگری را به دانشگاه‌ ملحق کرده ایم که در حقیقت جایگزین آن خواهد بود و در حال انعقاد تفاهم نامه ای با دانشکده علوم و فنون هستیم که بعد از ساخت ساختمان این دانشکده، ساختمان ۲۳ به کوی بازگرداند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران یادآورشد: دانشگاه تهران در برنامه آتی خود قصد دارد ساختمان ۲۳ را که سه برابر ساختمان غدیر یک و دو است را به خوابگاه متاهلی تبدیل کند.

محل خوابگاه توسط دانشگاه مشخص می شود

وی ادامه داد: در قوانین دانشگاه و وزارت علوم، دانشجو می تواند تقاضای خوابگاه کند، ولی محل خوابگاه را دانشگاه مشخص می کند ما برای تمام این دانشجویان که عضو دانشگاه تهران و دانشجوی متاهل دانشگاه هستند، برنامه های بسیار زیادی داریم حتی به آنها اعلام کرده ایم، دانشگاه هزینه نقل و انتقال و باربریشان برای انتقال وسایل را برعهده می گیرد.

بهنژاد افزود: همان روز که دانشگاه تهران تصمیم گرفت خوابگاه متاهلی را به مجردی تبدیل کند، یک تصمیم جدید گرفت که این ظرفیت به جای دیگر منتقل شود و حذفی در کار نیست و خللی نیز به برنامه دانشگاه وارد نمی شود دانشجویان نیز موظف هستند، سیاست های دانشگاه را اجرا کنند چون دانشگاه به ۶۰ هزار دانشجو نگاه می‌کند نه به ۵ دانشجوی متاهل ساکن در یک خوابگاه خاص.

وی افزود: این تعداد دانشجو بسیار اندک هستند این افراد با توجه به تغییری که ایجاد کرده‌ایم می توانند از ظرفیت اضافه ای که از دانشگاه گرفته ایم و شامل ساختمان‌های آپارتمانی ۴۰ متری می شود، استفاده کنند.

آمادگی دانشگاه تهران برای ارایه تسهیلات به دانشجویان خوابگاهی

وی همچنین افزود: در مجلس از دکتر نیلی ریاست دانشگاه تهران سوال شد آیا به دانشجویان برای خروج از خوابگاه فشاری وارد شده است که وی گفت، دانشگاه تهران اصلا قصد فشار به این دانشجویان ندارد و آمادگی دارد تسهیلات لازم برای سکونت این افراد در دیگر خوابگاه‌های تهران و مراکز سکونتی دانشگاه تهران را به وجود آورد.

اخیرا دانشجویان متاهل خوابگاه غدیر ۱ و ۲ دانشگاه تهران از تلاش مسئولان این خوابگاه برای اختصاص این خوابگاه به دانشجویان مجرد خبر داده اند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : زهره - در تاریخ : 20 شهریور 1394

    با سلام خسته نباشید اگه ممکن است به دانشجویان ساکن تهران که در شهرستان های تهران درس می خوانند سرویس دانشگاهی قرار بدهند.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top