چاپ خبر
هشدار معاون وزیر علوم:

دانشگاه‌ها در ایام انتخابات به کلوپ سیاسی تبدیل نشوند

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به این که طی نیم سال تحصیلی مهر، دو انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود، دانشگاه‌ها نباید کلوپ سیاسی شوند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – صدیقی در گردهمایی معاونان فرهنگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه بجنورد، اظهار کرد: با توجه به برگزاری دو انتخابات طی نیم سال تحصیلی در پیش رو قطعا فضای دانشگاه‌ها فضای متفاوتی است. بنابراین باید توجه جدی به منظور جلوگیری از ایجاد لطمه در فضای آموزشی و پژوهشی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ساز و کارها در خصوص حضور عناصر مختلف و کاندیداها از سوی وزارتخانه ابلاغ می‌شود، افزود: نیم سال تحصیلی جدید به احتمال فراوان نیم سال پرتحرکی در دانشگاه‌ها خواهد بود. در این راستا باید مدیران و مجموعه استان با هم هماهنگ باشند تا اتفاقات سال‌های گذشته در خصوص سخنرانی‌ها ایجاد نشود.

صدیقی با ذکر اینکه کمبودها در درون دانشگاه ها مزمن و جدی است، ادامه داد: شاید برخی از این امور سبب تحریک شود. بنابراین باید تا حد امکان به منظور ایجاد فضای آرام و بانشاط در ایام انتخابات این کمبودها مرتفع شود.

وی با اشاره به این که حجم بورس خارج از کشور کاهش یافته است، عنوان کرد: سال گذشته 200 نفر و امسال نیز 100 نفر طی بورس در خارج کشور تحصیل خواهند کرد.

صدیقی با بیان اینکه فرصت مطالعاتی نیز در کشور افزایش داشته است، یادآور شد: طی سال گذشته 800 نفر، امسال نیز 1200 دانشجو در بازه شش تا 9 ماهه از فرصت مطالعاتی در خارج کشور بهرمند می‌شوند.

وی با اشاره به صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: هم اکنون فرصت مناسبی برای بین‌المللی شدن و جذب دانشجوی غیرایرانی و غیربورسیه ایجاد شده است که باید برای جذب این افراد زیر ساخت‌های لازم فرهنگی و کیفیت مناسب به منظور جلوگیری از تبلیغ منفی در دانشگاه‌ها انجام شود.

صدیقی در خصوص فعالیت شوراهای صنفی دانشجویی نیز گفت: دانشجویان از انجام فعالیت‌های سیاسی در شوراهای صنفی پرهیز کنند، زیرا تشکل‌های سیاسی به این حوزه می‌پردازند، بنابراین شوراها بیشتر مشکلات دانشجویان را پیگیری کنند.

وی درباره نقل و انتقالات دانشجویی ،اظهار کرد: با توجه به وجود 20 هزار درخواست به منظور نقل و انتقالات بسته به نظر دانشگاه‌های مبداء و مقصد، فقط به 30 درصد نامه‌ها پاسخ داده خواهد شد. در این راستا افراد با امید به انتقالی یا مهمان انتخاب رشته نکنند.

صدیقی با تاکید بر جذب سرانه ورزشی در داخل دانشگاه ها، گفت: باید امکانات ورزشی در کنار خوابگاه‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با ذکر اینکه فضاهای ورزشی در دانشگاه‌ها کافی نیست، عنوان کرد: باید اقدامات لازم به منظور جهت دهی امکانات ورزشی به کنار خوابگاه‌ها به سبب سپری شدن وقت بسیاری از دانشجویان در این محل، انجام شود.

صدیقی درباره وام دانشجویی، افزود: با توجه به عدم تخصیص اعتبارات، در حوزه وام شهریه بحران بسیار زیاد بود، اما با همین موارد سعی شد تعداد دانشجویان تحت پوشش کاهش نیابد.

وی با ذکر اینکه عملکرد در خصوص وام دوره دکترا مناسب نبوده و تعداد دانشجویان دریافت کننده تسهیلات از میزان پیش بینی شده نیز کمتر است،عنوان کرد: ممکن است دستورالعمل‌های موجود در این حوزه مشکل داشته باشد که باید این امر در کمسیون‌های مختلف این گردهمایی بررسی شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در این گردهمایی اظهار کرد: به رغم اینکه وام شهریه سیر نزولی داشته و طی سال گذشته تخصیص‌ها در این حوزه صفر بوده است، اما با استفاده از دیگر منابع پرداخت وام شهریه صورت گرفت.

یزدان مهر عنوان کرد: هم اکنون دانشجویان به صندوق رفاه دانشجویی 4هزار و 400 میلیارد ریال بدهکار هستند.

رییس دانشگاه بجنورد نیز در این آیین اظهار کرد: با انتشار اخبار نگران کننده در خصوص افزایش جرائم در استان به ویژه در مسئله خشونت، بنابراین این امر نیازمند کار علمی است.

احمد محقر ادامه داد :گسترش امکانات و ارائه خدمات مشاوره از مطالبات مهم مردم از دانشگاه است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه بجنورد به دلیل نبود خوابگاه به ویژه در حوزه پسران مشکلات فراوانی را تحمل کردند، خاطر نشان کرد: طی سال‌های گذشته چند نفر از دانشجویان این دانشگاه به دلیل زندگی در مکان غیراستاندارد بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

محقر با اشاره به احداث خوابگاهی از سوی خیران و بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد، گفت: این خوابگاه در مساحت سه هزار و 200 متر مربع احداث خواهد شد. این دانشگاه در حوزه‌های بسیاری به ویژه گسترش رشته‌های تحصیلی نیازمند مساعدت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

محقر خاطرنشان کرد: دانشگاه بجنورد در 43 رشته در مقاطع تحصیلی مختلف دارای سه هزار و 500 دانشجو و 122 عضو هیات علمی است.

وجود 200 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور

صدیقی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: طی سال جاری 200 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های سطح کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: طی سال جاری در رشته ریاضی فیزیک 120هزار نفر و در گروه علوم انسانی نیز 80 هزار نفر ظرفیت خالی وجود دارد. در رشته علوم تجربی ظرفیت خالی وجود ندارد، بلکه تعداد داوطلبان نیز از میزان ظرفیت موجود بیشتر است.

صدیقی خاطرنشان کرد: مشکل صندلی‌های خالی باید با جذب دانشجوی غیر‌ایرانی و غیربورسیه حل شود. بنابراین دانشگاه‌ها باید در این حوزه به صورت جدی ورود یابند.

وی با اشاره به تحصیل 4000 دانشجوی غیرایرانی در کشور، گفت: به احتمال فراوان طی سال جاری تعداد دانشجویان غیرایرانی به دو برابر در کشور افزایش خواهد یافت.

صدیقی با تاکید بر وجود سیاست توسعه هدفمند در این حوزه، گفت: در صورت جذب دانشجوی غیرایرانی و غیربورسیه، هزینه آن به شکل بورس به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

وی درباره تحصیل دانشجویان کشور در رشته‌های خاص همانند رشته‌های هسته‌ای، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر با این دانشجویان در برخی از کشورها بویژه اروپایی برخوردهای نامناسبی صورت گرفته و حتی دانشجویان ایرانی را از حضور در برخی رشته‌ها محروم کرده‌اند.

صدیقی با اشاره به به پیگیری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این حوزه، افزود: این نوع رفتار یک برخورد نژاد پرستانه ملیتی است که دانشجویان ایرانی را از دسترسی به تحصیل در برخی رشته‌ها محروم می‌کنند.

وی با ذکر اینکه براساس کارنامه ارزی موجود در وزارتخانه، 60 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: امیدواریم در حل مشکلات تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های خاص یا نقل و انتقالات ارزی دانشجویان در فضای پسا توافق و پسا تحریم گشایش‌هایی ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت خوابگاه‌های مجردی 250 هزار نفر است، گفت: در صورت ایجاد 5000 ظرفیت تا حدودی دانشجویان نیازمند به خوابگاه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

صدیقی با بیان اینکه مشکلات در حوزه خوابگاه‌های متاهلی فراوان است، یادآورشد: در این بخش با توجه به ظرفیت موجود فقط به 20 درصد از نیازها و درخواست خوابگاه‌های متاهلی پاسخ داده خواهد شد.

وی درخصوص اعلام بورسیه‌های غیرقانونی، افزود: وزارتخانه تاکنون وظیفه خود را در این حوزه به صورت جدی دنبال کرده است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top