چاپ خبر

آغاز به کار کمیته سه نفره تصویب رشته‌های غیرپزشکی در دانشگاه آزاد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکترمیرزاده در جلسه هیأت امنای استان خراسان شمالی از آغاز به کار و فعالیت کمیته سه نفره برای تصویب رشته های غیرپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – نهمین جلسه هیأت امنای استان خراسان شمالی با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس علی اکبر پرویزی استاندار استان خراسان شمالی، عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، دکتر علی فیروزنیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و دیگر اعضا در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر میرزاده با اشاره به اینکه کمیسیون سه نفره تصویب رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز به کار می کند، گفت: این کمیسیون مطابق مصوبه سال 1367 مجلس شورای اسلامی که قانونی و لازم الاجرا بودن آن در سال 1393 مجددا از سوی معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی تایید و ابلاغ شد، متشکل از نماینده یکی از وزارتین علوم و بهداشت برحسب مورد، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده ادامه داد: طبق این قانون رشته های مورد تقاضای دانشگاه آزاد اسلامی که پرونده آنها تکمیل و در دو سال گذشته به وزارت علوم ارسال شده اما به دانشگاه ابلاغ نشده است در این کمیته 3 نفره بررسی و پس از تصویب قانونی برای اجرا ابلاغ می شود بنابراین مصوبات این کمیسیون مطابق مصوبه مجلس، قانونی و لازم الاجرا است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در طول دو سال گذشته 6هزار و 914 پرونده مربوط به رشته های دانشگاهی برای تصویب رشته به وزارت علوم ارسال شده، اظهار داشت: متأسفانه علیرغم ضرورت توسعه آموزش عالی و به خصوص تحصیلات تکمیلی ، از این تعداد تنها 415 پرونده ابلاغ شده است. بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی طبق قانون و براساس رأی کمیسیون سه نفره، در جهت تصویب نهایی رشته ها اقدام می کند.

دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: کمیسیون سه نفره، رشته های دانشگاه آزاد اسلامی را براساس نیاز کشور ،آمایش ، تامین استاد مورد نیاز و با توجه به استانداردهای موجود، تصویب می کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی یکی از نیازهای اصلی کشور است، گفت: ظرفیت آموزش عالی ایران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پاسخگوی حجم انبوه تقاضای متقاضیان نیست و بر این اساس تحصیلات تکمیلی باید توسعه پیدا کند.

میرزاده با اشاره به سخنان اخیر دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی ، خاطرنشان کرد: طبق گفته های دکتر روحانی، دانشگاه آزاد اسلامی کار عظیمی در آموزش عالی کشور انجام داده است و توانسته بار بزرگی از دوش دولت بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه بزرگانی مانند مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی از بنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند، گفت: باید قدر زحماتی که برای تأسیس و توسعه این دانشگاه کشیده شده را دانست.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، رشد شتاب علمی کشور باید حفظ شود و تحصیلات تکمیلیتوسعه پیدا کند. ما نیز در دانشگاه آزاد اسلامی رهنمودهای ایشان را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.

استفاده از املاک و اراضی مازاد در اجرای طرح شفا و اقتصاد دانش بنیان

دکتر میرزاده با بیان اینکه طرح شهرک های فناوری آزاد (شفا) یک طرح علمی، پژوهشی، فناوری، خدماتی و صنفی است، گفت: باید از املاک و اراضی مازاد دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای این طرح استفاده شود. وی با تأکید بر اینکه مستندسازی اراضی در دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: با تشکیل کمیته ای متشکل از نماینده استاندار، نماینده سازمان مرکزی (معاونت عمرانی) و نماینده دفتر حقوقی، مستندسازی اراضی دانشگاه باید تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی افزود: اراضی واحدهای استان خراسان شمالی باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند تا از آنها در اقتصاد دانش بنیان و طرح شفا استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه مشکل خاصی درخصوص املاک و اراضی واحدهای استان خراسان شمالی شامل واحدهای بجنورد، اسفراین و شیروان وجود ندارد، گفت: این اراضی می توانند برای آموزش، درآمدزایی و درآمدهای غیرشهریه ای واحد مخصوصا بسترسازی برای ایجاد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان که اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه را به همراه دارد، به کار گرفته شوند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح سامانه همکار آزاد (ساها) در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ساها طرح عظیمی است که طی آن 11هزار آزمایشگاه و کارگاه دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور به هم متصل شده و دانشجویان و اساتید کل دانشگاه های کشور می توانند از این طرح بزرگ استفاده کنند.

دکتر میرزاده در پایان از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی خواست طرح های شفا و ساها را از اولویت های برنامه های خود قرار دهند.

در جلسه هیأت امنای استان خراسان شمالی، درخواست تفویض اختیار هیأت امنا به کمیسیون دائمی درخصوص تأسیس رشته های جدید مطرح و مقرر شد اگر رشته محل ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سطح استان در آمایش سرزمینی دیده شده و مشکل هیأت علمی ندارند، تأسیس شوند. همچنین دو نفر به عنوان عضو جدید کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیأت امنای استان خراسان شمالی منصوب شدند.

در ادامه جلسه، موضوع واگذاری ظرفیت خالی خوابگاه های دانشجویی خواهران دانشگاه های آزاد اسلامی استان به دانشگاه های دولتی متقاضی مطرح و مقرر شد تصمیم گیری در این مورد به رئیس واحد بجنورد سپرده شود تا در جهت صرفه و صلاح دانشگاه اقدام کند.

گزارش عملکرد کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیأت امنای استان نیز ارائه و در ادامه خزانه دار کل استان با رأی اکثریت اعضا منصوب شد.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه گزارشی درخصوص آخرین وضعیت مالکیت اراضی واحدها و مراکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی توسط مهندس هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد و درخصوص تعیین تکلیف اراضی و املاک مازاد واحدها و مراکز استان برای فعالیت شرکت های دانش بنیان یا تغییر کاربری آنها تصمیمات لازم گرفته شد. همچنین با ایجاد گلخانه ای با مشارکت بخش خصوصی در اراضی واحد اسفراین تصویب شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top