چاپ خبر

صحبت های جنجالی سرلک در مراسم معارفه سرپرست جدید

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : سرپرست سابق دانشگاه پیام نور گفت: برای من به عنوان رئیس دانشگاه بد است که افرادی درخواست‌های غیرقانونی بدهند و بگویند که ما در فلان جا یک آشنا داریم که با داماد وزیر آشناست و باید به او پستی دهید.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : تسنیم – محمدعلی سرلک سرپرست سابق دانشگاه پیام نور در مراسم تودیع‌اش که صبح امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور، دانشگاه مولد نظام است که از سال ۶۷ کار خود را آغاز کرده و همان‌گونه که افتخار نظام این است که توانسته برای نقاط محروم زیرساختی فراهم کند، به مدد پیام نور نیز توانسته سد و تابوی مقابل جوانان ما یعنی ورود به کنکور را بردارد.

وی ادامه داد: جامعه هدف ما از لحاظ اقتصادی قشر محرومی دارد و دانشگاه پیام نور توانسته آموزش عالی ارزان و با کیفیت را به اقصی‌نقاط کشور برساند و نظام جمهوری اسلامی از دانشگاه پیام نور برای توسعه عدالت آموزشی به خوبی استفاده کرده است.

سرلک اظهار داشت: یک روز قبل از اینکه آقای دکتر فرهادی به مجلس معرفی شود، با من تماس گرفت و گفت که به او کمک کنم و سرپرست دانشگاه شوم؛ بنده به آقای فرهادی گفتم که من نیروی حزبی، جناحی و سیاسی نیستم و علمی هستم و اگر دنبال فردی برای کارهای سیاسی می‌گردید سراغ من نیایید، چرا که دانشگاه ما از برخوردهای سیاسی لطمه دیده و اتاق و حیات خلوت سیاسیون شده و به آقای فرهادی گفتم که اگر بیایم برای ارتقای جایگاه دانشگاه می‌آیم.

وی  ادامه داد: آقای فرهادی به من گفت که هدف ما همین است. بنده نیز به آقای فرهادی لبیک گفته و سرپرست دانشگاه پیام نور شدم.

سرپرست سابق دانشگاه پیام نور با بیان اینکه قصد گله و شکایت ندارم یادآور شد: طی ۸ سال قبل از دولت تدبیر و امید دانشگاه پیام نور ۳ رئیس داشت، اما طی دو سال دولت تدبیر و امید این دانشگاه سه سرپرست را تجربه کرده است. بی‌ثباتی ذره ذره قدرت یک مدیر و اعتبار او را از بین می‌برد. برای من به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و استاد تمام این دانشگاه بد است که افرادی بیایند و درخواست‌های غیرقانونی به من بدهند و بگویند که ما در فلان جا یک آشنا داریم که با داماد وزیر آشناست و باید به او پستی دهید، چرا که فردی که قبول مسئولیت می‌کند یک مجاهدت بزرگ کرده است، اما وقتی کسی مسئولیت را می‌پذیرد، آماج حملات و درخواست‌های نامعقول قرار می‌گیرد. لذا آب کردن ذره ذره حیثیت طرف مقابل اقدام درستی نیست.

سرلک گفت: حرکت خوبی از زمان آقای دکتر فرهادی و دولت آغاز شده و این حرکت نگاه به درون و تبدیل نگاه به بیرون به نگاه درون بوده، البته معتقدم که اگر قرار است فردی از بیرون دانشگاه پیام نور این مسئولیت را برعهده بگیرد، بهترین گزینه آقای رستمی است.

وی افزود: من قصد گله‌گذاری ندارم و فقط عملکرد خود را می‌گویم. روزی که ما به دانشگاه پیام نور آمدیم شروع کارمان با انتقادات همراه شد و گفتند که اساسنامه پیام نور انحراف دارد ولی بعدا ما گفتیم که پیام نور طبق اساسنامه می‌تواند تمامی دوره‌ها و مقاطع تحصیلی را داشته باشد و اینکه می‌گویند پیام نور فقط باید دوره‌های مجازی کارشناسی را داشته باشد، نیست. همین افراد بعدا مطرح کردند که پیام نور باید به اساسنامه سال ۶۷ بازگردد.

سرلک اظهار داشت: به دانشگاه پیام نور گفتند که باید مجازی شود ولی وقتی دانشگاه‌هایی مانند شریف و علم و صنعت رشته‌های مجازی تبلیغ می‌کنند، دیگر کسی برند آنها را رها نمی‌کند. به دانشگاه‌ها اجازه داده شده که تا سال ۹۵ رشته‌های غیرمجاز خود را، مجاز کنند ولی ما ۴ رشته جدید دکترا داریم که نتوانسته‌ایم آن را مجاز کنیم. اگر طبق قانون به این جمعبندی رسیده‌ایم که اساسنامه پیام نور باید تغییر کند و ما به سراغ دوره کارشناسی برویم آن را قبول داریم ولی در این زمینه انتظار برخورد قانونی هم داریم.

وی با بیان اینکه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور بود، خاطرنشان کرد: هم اکنون دانشگاه پیام نور را از جامع به غیر انتفاعی و غیرمتمرکز تبدیل کردند. ما غیرانتفاعی و غیرمتمرکز نیستیم و نظام متمرکز داریم و هدف آنها این بوده که اسم پیام نور را از ۱۰ دانشگاه برتر حذف کنند و تحصیلات تکمیلی محدود و دکترا از ما گرفته شود.

سرلک گفت:با توجه به اینکه در وزارت بهداشت طرح نظام ارتقای سلامت ارائه شده، دولت می‌توانست از طریق دانشگاه پیام نور به قشری که تقاضای آموزش عالی کم هزینه و کیفی را داشتند کمک کند ولی این کار نشد.

وی با اشاره به روند تغییر اساسنامه خاطرنشان کرد: بدون اعلام قبلی به ما اعلام شد که می‌خواهند اساسنامه پیام نور را تغییر دهند ولی پیشنهاد تغییر راهبردها همیشه باید به شورای دانشگاه ارائه شود اما این کار بدون هماهنگی قبلی انجام گرفت و با مخالفت‌هایی همراه شد و بالاخره از دستور کار خارج شد. ما مخالف ساماندهی نیستیم و به آقای فرهادی گفتم که تغییر اساسنامه پیام نور بهتر است از پایین به بالا باشد و ما با تغییرات شتابزده مخالف هستیم. ما معتقد به طرح منطقی و عقلایی و ساماندهی که مشارکت بدنه در آن باشد، هستیم.

سرپرست سابق دانشگاه پیام نور با اشاره به کمبودهای پیام نور گفت: دانشجویان ما کمتر شده‌اند و مجوزهای ما را به ناحق می‌گیرند. ما در سراسر کشور یک نیروی شرکتی و قراردادی اضافه نکردیم.

سالک با بیان اینکه سومین کار من عدم تبدیل دانشگاه پیام نور به باشگاه سیاسی بود، تصریح کرد: آدم‌های بسیاری به سراغ من آمدند و لی براساس قولی که به وزیر داده بودم اجازه ندادم که دانشگاه پیام نور تبدیل به باشگاه سیاسی شود. و تلاش کردم که سطح رفاه را بالا ببریم و روز گذشته ۱۱۸ هزار تومان به حقوق کارکنان اضافه کردم.

وی با اشاره به اقدامات خود در دوران تصدی مسئولیتش اظهار داشت:  کمیته رضایت دانشجو را راه‌اندازی کردم و آخرین کمیته‌ای که ایجاد شد کمیته انضباط مالی بود و یک تیم بازرسی ۶ ماه است که در این دانشگاه حضور دارد و همه می‌گویند که پاکدست‌ترین دوره مدیریتی دوره مدیریتی بنده بوده است.

سرپرست سابق دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: من با اعتقاد به دانشگاه پیام نور آمدم و تلاش کردم که شاکله و اعتبار دانشگاه حفظ شود و به قول خودم عمل کنم و تا امروز توانستم ولی به وزیر گفتم که وقتی مجموعه‌ای همدل نیست بگذارید که بیش از این من و شما اذیت نشویم. از آقای فرهادی تشکر می‌کنم که به بنده اعتماد کردند و تا ابد قدردان او هستم.

سرلک با اشاره به موضوع استعفای خود از این دانشگاه یادآور شد: من طی این مدت ۳ بار استعفا دادم تا اجازه ندهم که کیان و قلمرو پیام نور خدشه‌دار شود.

وی از استعفای خود از ریاست مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خبر داد و خاطرنشان کرد: من در سمت ریاست مرکز تحصیلات تکمیلی پیام نور بودم و اجازه می‌خواهم که از این پست استعفا بدهم.

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : هیات علمی - در تاریخ : 28 مهر 1394

    حیف شد ……..

  2. نویسنده دیدگاه : احسان - در تاریخ : 28 مهر 1394

    با سلام
    میشه ترم آخر مهمانی موقت گرفت؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 مهر 1394 :

    سلام
    با موافقت مراکز مبدا و مقصد بله می شود

  3. نویسنده دیدگاه : امید - در تاریخ : 29 مهر 1394

    سخنان خوبی بود آقای سرلک امیدوارم همیشه موفق باشی
    و امیدوارم دانشگاه پیام نور به حقش برسه و انقدر توی سرش نزنن

  4. نویسنده دیدگاه : javad - در تاریخ : 29 مهر 1394

    هر دم از این باغ بری میرسد!!!
    استاد سرلک امیدوارم هم شما و همه عزیزان به فکر دانشجویانی باشید که…………………
    زیاد این حرفاهارو گفتیم باید گوش شنوایی باشد!!!

  5. نویسنده دیدگاه : جلیل - در تاریخ : 29 مهر 1394

    سلام
    سرفصل کتابها با کدوم گزارش از توسایت گلستان قابل دسرسیه؟؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 مهر 1394 :

    سلام
    از سایت گلستان قابل دسترس نیست. می توانید از لینک زیر دریافت کنید:
    آخرین لیست ارائه دروس و منابع درسی پیام نور

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top