چاپ خبر
طی بیانیه ای صورت گرفت؛

دفاع تشکل‌های سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد از دستاوردهای ریاست دانشگاه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : جمعی از تشکل های سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد در دفاع از دستاوردهای ریاست دانشگاه و توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – متن کامل این بیانیه که از سوی 44 تشکل دانشجویی صادر شده به شرح زیر است: در دهمین روز از مردادماه سال 1361 تنها 4سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و اداره امور توسط نخبگان و نمایندگان مردم، دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و با حمایت حضرت امام خمینی (ره) تاسیس یافت. از ابتدا تا به امروز دانشگاه آزاد به همت وجود هیات امنای انقلابی که در راس آن حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی هستند و حمایت های بی بدیل مقام معظم رهبری در تمامی نقاط کشور با تاسیس واحد های خود دانشگاهی واقعی، که مواد تحصیلی دانشگاهی را با روش تحصیلی که در حوزه های علمیه علوم دینی میخوانند، اداره می کند.

در دوره گذشته مدیریتی متاسفانه بخاطر منافع جناحی و کینه ورزی بعضی از اشخاص سعی بر آن شد که دانشگاه آزاد از مرکزی دانشجو سالار، محقق و پیشرفته طبق آخرین متدهای روز به دانشگاهی سلیقه ای ، تک محور و عملا خنثی تبدیل شود . خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و بازگشت شایستگان و منتخبین مردمی و صاحبان اصلی نظام به جایگاه های خود، اتفاق نظیر میمونی نیز رخ داد که همانا ریاست دکتر حمید میرزاده، مردی انقلابی، متدین و فرهیخته بر دانشگاه آزاد اسلامی بوده است که در این بین جا دارد از حمایت وتلاش رییس دولت تدبیر برای تغییر در راس مدیریتی دانشگاه آزاد قدردانی شده و مراتب سپاس خود را از این اقدام ابراز نماییم.

آقای رییس جمهور

پس از گذشت 2 سال از مدیریت این دانشمند فرزانه، بر آن شدیم تا برخی از اقدامات مثبتی که در جهت پیشرفت و سربلندی قشر فرهیخته و دانشگاهی این کشور توسط مجموعه فعلی صورت گرفته را به سمع ونظر حضرتعالی برسانیم :

– با تغییر در راس دانشگاه مدیریتی تک محور،ناهمگون،نابلد و درون جناحی، تبدیل شد به ساختاری شایسته سالار، شورایی و کاربلد با تصویب و راه اندازی شوراهای راهبردی در حوزه های مختلف دانشگاه از جمله حوزه ی آموزشی، پزشکی و تحصیلات تکمیلی

– طرح تجمیع 2 که در آن بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری یکدیگر به رشد و آبادانی جامعه دانشگاهی کشور کمک خواهند کرد.

– تعامل بیش از پیش واحد های دانشگاه آزاد اسلامی با سایر واحد های دانشگاهی چه در میهن اسلامی و چه در سطح جهانی ؛ برای مثال برگزاری اجلاس آساهیل در نصف جهان …

– 5 برابر شدن اعتبارات فرهنگی دانشگاه آزاد در 8 حوزه با محوریت دین و اخلاق، امام، رهبری و انقلاب، فرهنگ و تمدن،هنر، اوقات فراغت، سیاحت و راهیان نور، باشگاه ها و کانون های حقیقی ومجازی، مشارکت های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و طرح بیش از 300 پروژه موثر فرهنگی که همگی به تصویب شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی رسیده است من جمله اختصاص ساعت فرهنگی، هفته فرهنگی آفتاب مهر و جشنواره عفاف و حجاب

– تقویت روحیه انقلابی دانشجویان با ترویج افکار امام خمینی (ره) و مجهز کردن کلیه کتابخانه های واحدهای دانشگاه به آثار امام راحل و همچنین آثار شهیدان و نظریه پردازان انقلابی کمثل شهید بهشتی ، شهید مطهری و…

– طرح اشتغال زایی برای دانشجویان واحد ها با تشکیل شورای راهبردی اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری داخلی از سوی دانشگاه آزاد و تصویب اختیارات آن شورا در هیئت امنا ء

– با درایت معاونت عمرانی جناب مهندس محسن هاشمی و حمایت مدیریت دانشگاه طرح های عمرانی دانشگاه آزاد چندین برابر شد که شاخص ترین این طرح ها طرح “هفت پردیس”بوده است.

– اداره دبیرخانه هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد علیرغم ادغام 5 معاونت دانشگاه در 9 معاونت کماکان به دستور ریاست عالی دانشگاه مستقل عمل می کند، که این نشان از بینش بزرگ مدیریتی و اعتقاد وی به حرکت های خودجوش و خودساخته دانشجویی است.

– تاکید به بخشنامه ی شماره 59505/67 مورخ 1393/04/09 در احترام به دانشجویان و دانش آموختگان و لزوم همکاری توام با حسن خلق با دانشجویان و رفع مشکلات ایشان در تمامی زمینه ها از سوی ریاست عالی دانشگاه که به بخش نامه “تکریم دانشجو” معروف است، تا این هم برگ زرین دیگری در کارنامه ارتباط مدیریت دانشگاه آزاد با دانشجویانش و سرمایه های این انقلاب باشد.

جناب آقای دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب ملت ایران

بی شک نقش دولت درپیشبرد اهداف آموزشی و فرهنگی مراکز دانشگاهی را نمی توان پنهان کرد واز آن جایی که دولت تدبیر و امید نیز نخبه محور، آزاد اندیش و مردم سالار است توقع آن می رود که از مدیریت و مجموعه فعلی دانشگاه که تماما دانشجو سالار و کاوشگر پروژه های علمی و تحقیقاتی و فرهنگی و درصدد طرح توسعه تحصیلات تکمیلی و آموزش عالی است با تمام توان حمایت کند.

قطعا آموزش عالی در هر نقطه از دنیا بر مبنای نیاز آن کشور و تحولات علمی و آموزشی صورت می پذیرد و اگر مجموعه ای خود را با این تحولات همراه نسازد یقینا دچار عقب ماندگی علمی و تحقیقاتی خواهد شد. ای کاش معنا و مفهوم این جملات را بیش از همه کسانی درک میکردند که نمیدانیم بنا به چه دلایلی مخالف رشد تحصیلات تکمیلی و آموزش عالی در کشور هستند ! گویا این افراد حتی صدای مقام معظم رهبری را نیز تاکنون نشنیده اند و مفهوم بیانات ایشان را به درستی دریافت نکرده اند .

امیدواریم برای آخرین بار شاهد دخالت افکار و اندیشه های سیاسی در مباحث آموزشی، علمی و دانشجویی باشیم و ان شاء الله که آقایان ببینند که جوانان و دانشجویان این کشور با هزینه شخصی خود و نه از بیت المال و خزانه دولتی در همین میهن عزیزمان و در دانشگاه آزا اسلامی در دوره تحصیلات تکمیلی خواهان تحصیل هستند.

یقینا ما دانشجویان و فرزندان این انقلاب و حماسه آفرینان 24 خرداد ماه 92 همچنان بر سر عهد و پیمان خود هستیم و اجازه تخریب دستاوردها ی انقلاب و دولت خدمتگزار را به تازه به دوران رسیده ها و انحرافی ها نخواهیم داد.

به امید پویایی علم و فناوری و گردش افتخارات در بین جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی ایران اسلامی….

توفیقات روزافزون دولت محترم را از ایزد منان خواستاریم.

ان الله مع الصابرین

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top