چاپ خبر

تجمع اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌ نور مقابل مجلس

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : شماری از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌ نور صبح امروز در اعتراض به نحوه تمدید قراردادهایشان، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : فارس – جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور صبح امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

بنابراین گزارش یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور که در این تجمع حضور داشت گفت: اعتراض ما در رابطه با نحوه بستن قراردادهاست. در گذشته قراردادهای ما یکسال به یکسال تمدید می‌شد ولی اینبار یک ترم با ما قرارداد بسته شده که در این صورت آخر بهمن قرارداد ما به اتمام می‌رسد.

وی افزود: با اخباری که به ما داده شده پس از پایان این قرارداد با ما قراردادی بسته نشده و ما بیکار خواهیم شد. اکنون هم تعدادی لغو قرارداد وجود دارد یعنی بصورت غیر رسمی اخراج شده‌اند.

این عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور ادامه داد: قراردادهایی که با ما بسته می‌شود سه نوع است. یکی به عنوان دستیار علمی، دوم به عنوان مربی قراردادی و سوم هم قرارداد پیمانی مشروط و کسانی که امروز اینجا تجمع کرده‌اند کسانی هستند که به این صورت با آنها قرارداد امضاء شده است.

وی گفت: همه ما از طریق فراخوان جذب متمرکز وزارت علوم و یه‌صورت قانونی در دانشگاه پیام‌نور مشغول به‌کار شده‌ایم. همه معترضان دارای امتیاز پژوهشی لازم هستند و کارهایی را که طبق قرارداد موظف به انجام آن بودیم را انجام داده‌ایم ولی الان روی همین مسائل به ما ایراد گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش ، این دومین تجمع اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌ نور در مقابل مجلس طی 2 ماه اخیر بابت اعتراض به نحوه قراردادهای اعضای هیات علمی در دانشگاه پیام نور می باشد. (+اینجا)

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : بهار - در تاریخ : 25 آبان 1394

    سلام پشتیبان گرامی
    آیا این قضیه و درواقع تعدیل اساتید در دانشگاه پیام نور، با الکترونیکی کردن دروس در اکثر رشته ها در مقاطع کارشناسی و ارشد وایجاد نیروی مازاد جهت تدریس در دانشگاه و از طرفی پایین آوردن هزینه های دانشگاه ،مرتبط است؟؟؟
    در واقع به نوعی دانشگاه پیام نور به سمت واقعا غیرحضوری شدن پیش میرود؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 آبان 1394 :

    سلام
    تا حدودی بله ولی با توجه به اعتراضات صورت گرفته شده توسط دانشجویان ، کنار دروس الکترونیکی ، به صورت عادی نیز همان دروس ارائه شد که احتمال این موضوع رو کمتر میکنه

  2. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 25 آبان 1394

    همه اش تقصیر وزیره ، ایشون اولا به دانشگاه آزاد میدان دادند تا پیام نور را به زمین بزنند و امید مردم مستضعف از دولت تدبیر و امید به ناامیدی تبدیل شود آقای وزیر …..

  3. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 25 آبان 1394

    سلام علیکم،

    متاسفانه ظلم دیگری در مجموعه وزارت علوم در حال شکل گیری است. البته این بار حساب شده و در فضایی چراغ خاموش تر نسبت به ظلم بورسیه ها. در دانشگاه پیام نور یک مدل استخدامی خاص! ایجاد کرده اند تحت عنوان پیمانی مشروط! سابقا” و در ابتدای این امر مشروط بودن به معنای پاسخ استعلامات وزارت اطلاعات بوده که چون فرایندی زمانبر بوده است برای جلوگیری از تضییع حقوق اساتید و تسریع روند احکام به صورت پیمانی مشروط صادر می شده است. یعنی اگر پاسخ استعلام وزارت اطلاعات منفی بود حکم پیمانی لغو می گردید. اما این روزها یک سو برداشت یا بهتر بگویم سواستفاده از این کلمه “مشروط” در مسئولین جدید و مجموعه وزارت علوم ایجاد شده است. تعبیر فعلی به این صورت شده است که هم استخدام پیمانی است و هم هر زمان که بخواهند استاد را اخراج می کنند. در حال حاضر دانشگاه در حال زمینه سازی برای اخراج جمع کثیری از اساتید پیمانی مشروط قریب به هزار نفر! به بهانه های واهی از جمله نداشتن بودجه و اعتبار در دانشگاه در حال شکل گیری است بدون توجه به تبعات سیاسی، علمی و اجتماعی که هم در فضای دانشگاهی ایجاد می کند و هم برای اساتیدی که بعضا حدود ده سال است که استاد هستند و علاوه بر شایعات عرضی و آبرویی که کلمه اخراج بخصوص در شهرستانها به وجود می آورد در حال حاضر امکان استخدام در سازمان دیگری را از نظر سنی ندارند.
    مدتی قبل اساتید را وادار کردند که تعهدی را امضا کنند مبنی بر اینکه اگر در بهمن ماه دانشگاه عذر آنها را خواست حق هیچگونه اعتراضی را نداشته باشند. پس از اینکه اساتید در سراسر کشور از این تعهد ظالمانه و دور از منطق سرباز زدند این بار به نحو دیگری همان برنامه را دنبال کردند. احکام افزایش حقوق سال 94 را در حالی بعد از گذشت 6 ماه! صادر می کنند که شروط مذکور را در حکم وارد نموده اند تا مستخدم ناچارا” آن را امضا نماید. ضمن اینکه بسیاری از احکام به صورت 5 ماهه! صادر شده است.
    حدود 370 نفر از این اساتید که هیچگونه نقصی بر پرونده های استخدام قطعی ایشن وارد نبوده چند ماه است که در ورارت علوم منتظر جلسه هیئت امنا در پایان شهریورماه هستند. و البته شفاها” و غیر رسمی نتیجه را منفی اعلام کرده اند. نکته جالب توجه دیگر حضور وزراب محترم ورزش و جوانان و نیز وزیر محترم کار است که اکنون بر طبل بیکاری عده ای از اساتید جوان می زنند که بیش از سه سال است در فراخوان جذب آن وزارتخانه شرکت نموده اند. در فراخوان مربوطه نیز عنوان شده بود “استخدام به صورت پیمانی” و پس از جذب نیز در شهرستانهای کشور مشغول به خدمت هستند و بر این اساس زندگی خود را تشکیل داده اند، وام گرفته اند، سایر فرصتهای استخدامی از دستشان رفته است، فعالیتهای علمی و پژوهشی انجام داده اند و خلاصه اینکه زندگی خود را بر این مبنا چیده اند. اکنون مسئولین دانشگاه پیام نور کشور با بهانه های واهی منکر تمام تعهدات اخلاقی و قانونی و عرفی خود می شوند.
    تمام تلاش مجموعه وزارت علوم این بار بر این متمرکز شده است که در این بازی سیاسی جدید حذف اساتید جوان دانشگاه به صورت چراغ خاموش و دور از چشم رسانه ها صورت پذیرد.
    بر این اساس از حضرتعالی که از چهره های دلسوز نظام و محبوب مردم هستید استدعا داریم در این شرایط حساس به هر صورت که مقدور و مورد صلاحدید می باشد حمایت و یاری خود را در جهت انعکاس موضوع دریغ نفرمایید.
    با تشکر و احترام
    سربلند باشید
    از طرف جمعی از اساتید دانشگاه پیام نور

  4. نویسنده دیدگاه : shahab - در تاریخ : 25 آبان 1394

    سلام من دانشجو سال اخر کارشناسی پیام نورم میخوام ارشد امسال شرکت کنم اگه قبول بشم باید تا اخر تابستون درسم تموم بشه ولی وقتی حساب میکنم میبینم دو واحدم میمونه واسه ترم پاییزش.باید چیکار کنم اگه تموم نشه محروم میشم یا میتونم با هماهنگی دانشگاه مقصد ادامه بدم تا تموم بشه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 آبان 1394 :

    سلام
    اگر برای ورودی مهر قبول شوید نمی توانید و باید حتما تا 31 شهریورماه فارغ التحصیل شده باشید

  5. نویسنده دیدگاه : هیات علمی - در تاریخ : 25 آبان 1394

    آخه مگه داریم که هیات علمی یه دانشگاه رو اخراج کنند،هیات علمی های که کاملا قانونی و با فراخوان جذب شده اند.واقعا برای خودم متاسفم که در چنین کشوری زندگی میکنم.آقای وزیر شاید برای شما راحت باشه اخراج چند صد هیات علمی ولی برای خانواده ها و خود این عزیزان خیلی خیلی سخته که شغلشون رو بعد از چند سال خدمت از دست بدند.نمیگم به فکر بی پولی ها و خانه نشینی ها و گذشت سن استخدام این اعضای هیات علمی ها باشید فقط یکم به فکر آبروی این عزیزان باشید کافی است.انصاف داشتن هم چیز بدی نیست.

  6. نویسنده دیدگاه : قدیری - در تاریخ : 26 آبان 1394

    سلام.یه فکری به حال کلاس های الکترونیکی بکنید …ترم تموم شد هنوز استادش مشخص نیست ..هنوز تاریخ امتحان میان ترم هم مشخص نیست…حتی از دانشگاه هم میپرسیم همه میگن ما نمی دونیم چه خبره؟پس چه کسی باید پاسخگو باشد؟لطفا پیگیری کنید…

  7. نویسنده دیدگاه : دانشجوی ارشد - در تاریخ : 26 آبان 1394

    دوستان عزیز چون برای علم و دانش اهمیت قایل هستند اینکار می کنند

  8. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 2 تیر 1396

    همه دانشجوها دسترسی به اینترنت ندارن خیلی ها از روستا میان

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top