چاپ خبر
رئیس دانشگاه خبر داد:

نام 3 استاد دانشگاه پیام نور در بین 100 دانشمند برجسته جهان

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه بر اساس رنکینگ جهانی، دانشگاه پیام نور جزو 10 دانشگاه برتر کشور است، افزود: این دانشگاه در بین دانشگاه های کل کشور دارای رتبه 13 است و نام سه تن از اساتید دانشگاه پیام نور در بین 100 دانشمند برجسته جهان اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : دکتر رستمی ابوسعیدی در نشست صمیمی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان عضو هیات رئیسه ، برنامه و بودجه و انرژی مجلس افزود: دانشگاه پیام نور بر اساس اعلام پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) جزو دانشگاه های یک درصد برتر جهان قرار گرفته است و رتبه دانشگاه پیام نور در رنکینگ جهانی در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور دارای بیش از 700 هزار دانشجو و 4 هزار عضو هیات علمی است و با توجه به ماموریت این دانشگاه در بومی پذیری، 65 درصد دانشجویان این دانشگاه را بانوان و 35 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

وی با عنوان اینکه بیشترین تعداد دانشجو در این دانشگاه در مقطع کارشناسی است، یادآور شد: 92 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی، حدود 6 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 3 دهم درصد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند که بر اساس استانداردها و شاخص های نقشه علمی کشور، تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد باید به 30 درصد و در مقطع دکترا باید به 3/5 درصد برسد.

دکتر رستمی ابوسعیدی، با اشاره به کیفیت بالای آموزش در دانشگاه پیام نور گفت: پذیرش فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع بالاتر دیگر دانشگاه ها نشان دهنده کیفیت بالای آموزش دانشگاه پیام نور است کما اینکه فقط از بین 5 هزار فارغ التحصیل مرکز تهران این دانشگاه، 850 نفر در دانشگاه های دولتی تهران پذیرفته شده اند.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش باز و مجازی رتبه دوم آسیا و ششم جهان را کسب کرده است، اظهار داشت: یکی از ماموریت هایی که برای دانشگاه پیام نور ترسیم شده ، گسترش شبکه مجازی و آموزش از راه دور است که خوشبختانه دانشگاه پیام نور در این عرصه نیز پیشرفت های چشمگیری داشته است.

دکتر رستمی از حمایت های ویژه کمیسیون های مجلس از دانشگاه پیام نوردر سال های گذشته قدردانی و ابراز امیدواری کرد که حمایت و پشتیبانی نمایندگان مجلس در تصویب بودجه مورد نیاز دانشگاه پیام نور ادامه یابد.

وی درخصوص تمهیدات دانشگاه پیام نور برای درآمدزایی نیز اظهار داشت: ایجاد بسترهای لازم برای برگزاری دوره های آموزش از دور در واحدهای برون مرزی و کشورهای همجوار یکی از مهم ترین برنامه های دانشگاه پیام نور در این خصوص است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:
صدور فرهنگ انقلاب به خارج از کشور یکی از مهم ترین ماموریت های دانشگاه پیام نور باشد

دکتر زاهدی صدور فرهنگ انقلاب به خارج از کشور را یکی از اهداف جدی دانشگاه پیام نور عنوان کرد و افزود: دانشگاه پیام نور علاوه بر ارتقای جایگاه بین المللی که خوشبختانه در رنگینگ های جهانی کسب کرده است، باید در صدور فرهنگ انقلاب و نظام نیز اهتمام ورزد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه پیام نور باید با گسترش شبکه مجازی در واحدهای برون مرزی و تدوین کتب درسی به زبان های مختلف، ضمن گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در عرصه جهانی حضور جدی داشته باشد.
دکتر زاهدی همچنین درخصوص شهریه دانشگاه پیام نور گفت: شهریه دانشگاه پیام نور در تمامی مقاطع به عنوان یک دانشگاه شهریه بگیر بسیار پایین است و این دانشگاه برای تامین هزینه های خود می تواند شهریه را افزایش دهد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزایش رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی را یکی دیگر از راه های برون رفت از چالش مالی دانشگاه عنوان کرد.

دکتر کاتب:
کمیسیون برنامه و بودجه از دانشگاه پیام نور حمایت می کند/ لزوم ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاه پیام نور

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه پیام نور دانشگاه محرومین است و در جایی که این دانشگاه با مشکل مواجه است نمایندگان باید حمایت همه جانبه داشته باشند . کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز از این دانشگاه حمایت خواهد کرد.
دکتر کاتب یکی از راهکاری های حل مشکل دانشگاه پیام نور را ایجاد جاذبه برای دانشجویان عنوان کرد و افزود: دانشجویان دانشگاه پیام نور دارای فرصت فراغت هستند که می توان این فرصت را با ایجاد شرکت های دانش بنیان غنی کرد چرا که دانشجویان در حین تحصیل می توانند مهارت بیاموزند و منبع درآمدی ایجاد نمایند.

دکتر جعفری:
لزوم گسترش واحدهای برون مرزی دانشگاه پیام نور

دکتر جعفری با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور از ظرفیت های ارزشمندی برخوردار است، گفت: این دانشگاه برای برون رفت از مشکلات موجود باید در کشورهای همجوار واحدهای برون مرزی تاسیس کرده و کتب خود را به زبان آن کشورها تدوین کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه پیام نور باید با تحقیق میدانی از کشورهای همسایه شرایط ایجاد واحدهای برون مرزی را ایجاد کند چرا که ایجاد این واحدها از بعد فرهنگی و اقتصادی مفید خواهد بود.
وی همچنین بر انسجام مدیریتی در استانها و تعامل بیشتر با نمایندگان مجلس تاکید کرد.

دکتر هروی:
رویکرد مهارتی راه حل مشکل دانشگاه پیام نور است

نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه پیام نور پتانسیل واقعی است که تاکنون خدمات ارزشمندی ارائه داده است. این دانشگاه برای برون رفت از چالش های موجود نیازمند راهکاری بلند مدت است.
دکتر هروی رویکرد مهارتی را بهترین راهکار دانست و افزود: تمامی کشورهای موفق بر آموزش مهارتی تاکید دارند و این در حالی است که در دانشگاه های ما به این مسئله کمتر توجه شده است.

دکتر صابری تاکید کرد:
لزوم ایجاد رشته های جدید در دانشگاه پیام نور
نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه مزیت های دانشگاه پیام نور بسیار بزرگ و مهم است، گفت: این دانشگاه مورد توجه بسیاری از داوطلبان ورود به آموزش عالی است و قطعا داوطلبان ورود به دانشگاه ها بعد از انتخاب رشته های روزانه ، دانشگاه پیام نور را انتخاب خواهند کرد.

دکتر صابری با عنوان اینکه برخی از رشته ها انگیزه انتخاب را در جامعه از دست داده، افزود: دانشگاه پیام نور باید با ایجاد رشته های جدید و بین رشته ای انگیزه انتخاب را در بین متقاضیان بالا ببرد.

منادی:
در بحث بودجه به دانشگاه پیام نور کمک کنیم
نماینده مردم تبریز و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه پیام نور بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور است که با کسری بودجه روبه روست و رئیس دانشگاهی که در آن کسری بودجه وجود ندارد، نمی تواند آن طور که شایسته است دانشگاه را هدایت نماید.
دکتر منادی افزود: دانشگاه پیام نور یک واقعیت موجود در کشور است که 700 هزار دانشجو، 12 هزارکارمند و 4 هزار عضو هیات علمی را تحت پوشش دارد که کسری بودجه تمامی عناصر این دانشگاه را تحت تاثیر قرار می دهد و این دانشگاه برای حرکت در مسیر تولید علم، نیازمند تزریق بودجه و کمک است.
وی با عنوان اینکه باید در بحث بودجه به دانشگاه پیام نور کمک کنیم اظهار داشت: دانشگاه پیام نور اسم زیبایی دارد و باید در شان کلمه نور حرکت کند.

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : پیمانی مشروط - در تاریخ : 18 آذر 1394

    خواهشمند است ریاست محترم در تغییر وضعیت اعضا علمی از پیمانی مشروط به قطعی اهتمام لازم را داشته باشد .چون واقعا احساس امنیت شغلی نمی کنیم .سپاس از ریاست دانشگاه پیام نور

  2. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 18 آذر 1394

    باسلام، جناب دکتر رستمی ، استرس و فشار روانی اعضای علمی قراردادی و مشروطی ها را دریابیییییییید

  3. نویسنده دیدگاه : نادیا - در تاریخ : 21 آذر 1394

    سلام…خداقوت
    با ارزوی توفیقات روز افزون برای شما…
    سه تا استاد عزیز پیامنور که جزو صد دانشمند برتر جهان هستند رو خواستم معرفی کنین..ممنون میشم

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top