چاپ خبر
رییس دانشگاه تهران خبر داد:

تشکیل اتحادیه بین المللی بین دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : رییس دانشگاه تهران گفت: شرایط علمی بسیار خوب دانشگاه‌های ایران باعث شده است که کشورهای توسعه‌یافته علاقه‌مند باشند تا روابط‌شان را با دانشگاه‌های ایران گسترش دهند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر محمود نیلی احمدآبادی در دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سفری که اخیرا روسای 10دانشگاه برتر ایران به مسکو داشتند با روسای 20 دانشگاه برتر روسیه نشست برگزار کردند و در این نشست یک روزه‌ به بررسی تشکیل یک اتحادیه بین‌المللی بین این دانشگاه‌ها در زمینه تبادل استاد و دانشجو و پروژه‌های مشترک پرداختیم.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه همکاری‌های فناورانه بین ایران و روسیه، دانشگاه‌ها نیز در این زمینه اقدام می‌کنند تا یک ارتباط چندجانبه بین دانشگاه، مراکز صنعتی و دولت فراهم شود.

نیلی احمدآبادی با اشاره به این‌که در جریان این سفر برخی از دانشگاه‌های کشور به صورت انفرادی با دانشگاه‌های روسیه تفاهم‌نامه بستند، ‌افزود: مثلا ما با دانشگاه سن‌پترزبورگ تفاهم‌نامه امضا کردیم که البته از گذشته این ارتباط با دانشگاه‌های روسیه وجود داشته است و اکنون مبادله دانشجو و استاد و برگزاری دوره‌های مشترک در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی درباره روابط دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های آمریکا در دوران پساتحریم، تصریح کرد: البته قبلا دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های آمریکا به شکل محدود برگزار می‌کردیم که اکنون توسعه دوره‌های مشترک و تبادل دانشجو و و استاد را در دستور کار داریم و فعلا برنامه دیگری نداریم.

کاهش رنکینگ دانشگاه‌های ایران تحت تاثیر جدایی دانشگاه‌های علوم پزشکی از وزارت علوم

وی با بیان اینکه 20 درصد رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در جهان به میزان فعالیت‌های بین‌المللی‌شان بازمی‌گردد، اضافه کرد: رنکینگ دانشگاه‌های ایران براساس رتبه‌بندی‌های مختلف، متفاوت است، اشتباهی که در ایران رخ داد این بود که دانشگاه‌های علوم پزشکی از دانشگاه‌های وزارت علوم جدا شدند و این مساله به شدت بر روی رنکینگ دانشگاه‌های ما تاثیر گذاشت. معتقدم اگر به حالت قبل بازگردد رنکینگ ما بهتر خواهد بود. البته در بین کشورها تنها کوبا را شنیدم که شبیه ماست. ما همچنان معتقدیم که دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه تهران یکی هستند و اکنون سعی می‌کنیم همکاری نزدیک با علوم پزشکی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تهران درباره جذب دانشجو از کشورهای مختلف در دانشگاه‌های تهران عنوان کرد: در این زمینه محدودیت خاصی نداریم و تقریبا اکنون دانشجویانی از 70 ملیت در دانشگاه‌های تهران تحصیل می‌کنند که کمتر از 50 درصد از آنان از کشورهای همسایه هستند و سایر دانشجویان از بقیه کشورها مشغول به تحصیل‌اند.

وی افزود: در برخی از زمینه‌ها ممکن است دانشگاه‌های ما مزیت داشته باشند یا در پاره‌ای از موارد کشورهای دیگر نسبت به ما مزیت‌هایی را دارا باشند. در واقع مزیت‌ها هستند که تعریف می‌کنند دانشجو از چه کشوری به کشور دیگر برای ادامه تحصیل برود.

نیلی احمدآبادی درباره برنامه‌های دانشگاه تهران در حوزه بین‌الملل خاطرنشان کرد: دانشگاه در ذات خود یک نهاد بین‌المللی است؛ زیرا علم، جغرافیا نمی‌شناسد. دانشگاه‌های بزرگ و برتر همیشه تعاملات بین‌المللی داشته‌اند و اکنون باتوجه به توسعه دانشگاه‌ها، سرمایه ملی ایران و به خصوص پس از موضوع برجام توسعه روابط برای ما جدی‌تر شده است.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: درباره این موضوع دو محور را در دستور کار داریم؛ یکی اینکه مراودات بین‌المللی، روش‌ها و راهکارهایی که مراودات را تسهیل می‌کنند را به دانشگاه‌ها توصیه کنیم و از طرفی خود دانشگاه‌ها نیز باید آماده توسعه روابط با سایر دانشگاه‌ها باشند. همچنین به این مساله می‌پردازیم که دانشگاه‌ها چگونه در تحقق استانداردهای بین‌المللی، ارتقای علمی داشته باشند و سازوکارهایشان را کارآمدتر کنند.

وی درباره فعالیت‌های بین‌المللی اضافه کرد: این فعالیت‌ها در قالب تبادل دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک و پروژه‌های ملی بین کشورها درباره موضوعاتی همچون آب، انرژی، محیط زیست و موضوعاتی هستند که همه کشورها نسبت به آن توجه و آمادگی سرمایه‌گذاری دارند، است.

نیلی احمدآبادی درباره هزینه این فعالیت‌ها عنوان کرد: بخشی از هزینه پروژه‌ها با پشتیبانی دولت، بخشی دیگر با حضور محققین در کشورهای خارجی با استفاده از منابع آن کشورها از قبیل مراکز بورسیه، مبادلات فرهنگی و فرصت‌های مطالعاتی تامین می‌شود. در این زمینه سعی می‌کنیم هزینه‌های مالی را به حداقل برسانیم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top