چاپ خبر

چهارمین همایش بین المللی دانشجویان مسلمان جهان برگزار شد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : چهارمین همایش بین المللی دانشجویان مسلمان جهان و اولین سوگواره قتیل العبرات در سالن خاتم الانبیای حرم سیدالشهدا علیه السلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – حجت الاسلام سید ظهیرالحسن نقوی، عضو هیات امنای موسسه دانشجویان مسلمان جهان و موسس شبکه ولایت تی وی در این همایش با تاکید بر ضرورت تاسیس شبکه های جدید برای مسلمانان گفت: باید تلاش کرد تا افرادی از تفکرات مختلف را کنار هم جمع کرد.

وی به تفاوت های حج و زیارت اربعین اشاره و عنوان کرد: برای حج مستطیع شدن، لباس یکدست پوشیدن (احرام)، زبان مشترک ذکر (لبیک اللهم لبیک) و حذف شناسه های شخصی و علایق فردی و زبان های گوناگون واجب شرعی است اما در مراسم  امام حسین علیه السلام مردم نقاط مختلف جهان بی آنکه اجبار و تکلیفی باشد خود به سمت حرم حسینی حرکت می کنند و از شهر های مختلف این مسیر طولانی تا کربلا را پیاده طی می کنند. همگی یکدست مشکی می پوشند و هر زبانی که داشته باشند یک صدا لبیک یا حسین را فریاد می کنند.

موسس شبکه ولایت تی وی ادامه داد: مشابه این امر در هیچ کجای دیگر جهان وجود ندارد. مردم با وجود اختلافات به ظاهر بسیار کاری به عجم و عرب بودن ندارند. زایران نگران آب و غذا و اسکان نیستند و تنها به زیارت می آیند.

نماینده ولی فقیه در کالیفرنیا با اشاره به اختلافات پیشین میان ایران و عراق عنوان کرد: با وجود سابقه هشت سال جنگ میان دو کشور، مردم عراق آن چنان به ایرانی ها خدمت می کنند که گویی برادرند و این همان خواسته خداوند است که مردم گرد حسین (ع) جمع شوند و حاجات خود را از او طلب کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دانشجویان، ضرورت شناخت دانشجویان از هم در کشورهای مختلف، ارتباط، تعامل و همبستگی میان آنان از اهداف موسسه دانشجویان مسلمان جهان است.

در این همایش ازهر الخفاجی نماینده اتحادیه رادیو و تلوزیون های عراق با اشاره به آیه یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم گفت: پیش از این دشمنان سعی می کردند با شعر، سخنرانی و گفتگوهای چهره به چهره نور خداوند را خاموش کنند اما امروز مصداق این آیه شبکه های مختلف ماهواره ای، تلویزیونی و رادیویی است.

الخفاجی با اشاره به تحولات شرق اروپا اظهار داشت: در شرق اروپا انقلاب های رنگی گوناگون برای ایجاد تحول در ساختار نظام کشورها صورت گرفت.این تحولات با ابزار رسانه ایجاد شد. امروزه و در میان کشورهای اسلامی نیز سعی می شود همان روند پی گرفته شود؛ لیکن آن چه در دل استکبار واهمه جدی تری ایجاد کرد، حسین(ع)، فرهنگ مقاومت و تاثیرات زیارت اربعین است.

نماینده اتحادیه رادیو و تلوزیون های عراق با بیان این که ۳۵ سال رژیم بعث تلاش کرد تا زیارت اربعین را با آزار و شکنجه و کشتار از بین ببرد گفت: در زمان رژیم صدام و نیز پیش از او حکومت ها بسیاری از مردم را در مسیر پیاده روی به قتل رساندند تا زیارت امام حسین علیه السلام را نابود کنند. امروز نیز استکبار و صهیونیزم جهانی تلاش خود را برای نابودی عظمت زیارت اربعین می کنند و با بایکوت خبری این رویداد عظیم سعی در مخفی کردن این فرهنگ پیشرو دارند. به همین دلیل اتحادیه رادیو و تلوزیون های عراق با همکاری موسسه بیان رسانه و اتحادیه رادیو و تلوزیون های اسلامی از بیش از ۱۰۰ رسانه دعوت کرد تا برای پوشش خبری اربعین و پیاده روی ملیونی حضور یابند.

الخفاجی با بیان اینکه حامیان اصلی داعش در منطقه قطر، عربستان و ترکیه اند ادامه داد: با این وجود تنها با یک فتوای مرجعیت ظرف ۲۴ ساعت ارتش حسینی و بسیج مردمی که فارغ التحصیلان مکتب حسینی و زیر لوای تعامل با جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی تربیت شده بودند برای نبرد با داعش آماده شدند.

وی سردار قاسم سلیمانی را عبد صالحی خواند که با تلاش هایش توانست ژنرال های آمریکا و انگلیس را فراری دهد و با اشاره به صرف میلیاردها دلار هزینه توسط قطر و عربستان برای تغییر ژئوپلتیک عراق، لبنان و سوریه تاکید کرد: فرهنگ مقاومت امام حسین و دانش آموختگی در مکتب او چیزی است که در زیارت اربعین بر آن تاکید می شود و لذا ما باید از اربعین و فرهنگ آن مراقبت کنیم.

در این همایش سیده بتول موسوی فرزند شهید سید عباس موسوی دبیرکل شهید حزب الله لبنان، محمد ابوندی از غزه فلسطین و هشام دخیل دانشجوی عراقی و علامه ناصر شیرازی از پاکستان نیز سخنرانی کردند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top