چاپ خبر
دکتر قرائتی در یادواره شهدای غواص ودانشجویی دانشگاه پیام نور استان فارس:

تحصیل 640دانشجو از خانواده شهدا و ایثارگران در دانشگاه پیام نور فارس

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر قرائتی در یادواره شهدای غواص ودانشجویی دانشگاه پیام نور استان فارس از تحصیل 640دانشجوی خانواده شهدا و ایثارگران در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : دکتر قرائتی رئیس دانشگاه پیام نوراستان فارس در ابتدای این مراسم با بیان اینکه آرامش وامنیت امروز ایران اسلامی مدیون ایثارگری های شهداست، اظهارداشت: وظیفه همه دانشگاهیان این است که با زنده نگاه داشتن یادوخاطره شهدا،از جانفشانی های آنان پاسداری نمایند.
وی افزود: در دانشگاه پیام نور استان فارس به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های پیام نور کشور 57هزار دانشجودر47 مرکز وواحد این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 640نفر از آنان از خانواده شهدا وایثارگران می باشند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس خاطرنشان کرد:15 کانون شاهد و ایثار در دانشگاه پیام نور استان فعالیت گسترده ای در توسعه فرهنگ شهادت دارند.
دکتر قرائتی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان فارس مفتخر است که 4شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی نموده است،اظهارداشت: شهید محمد علی شاهچراغی دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه پیام نور شیراز در انفجار تروریستی حسینیه رهپویان وصال به شهادت رسید. شهید مسلم نصر و شهید ایمان خزاعی نژاد نیز از دانشجویان دانشگاه پیام نور جهرم به همراه شهید علیرضا قلی پور دانشجوی دانشگاه پیام نور خنج اخیراَ در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: بومی بودن 95 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور موجب شده که نه تنها کمترین مشکل فرهنگی داشته باشیم بلکه باعث شده دانشجویان این دانشگاه بتوانند در مسائل فرهنگی در سطح شهرستان خود نیز تاثیر گذار باشند.
*شهدا راه و معبر رسیدن به معرفت امام حسین (ع)
امام جمعه خرامه نیز دراین یادواره اظهارداشت: شهدا راه و معبر رسیدن به معرفت امام حسین (ع) را برای ما بازکرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین صباحی افزود: شهدا از مقام عند رب بودن خود، رزق الهی را برای ما رقم می زنند.
وی افزود: خداوند در قرآن، اصرار دارد که به شهید مرده نگویید. چرا که شهدا منشا اثر، حرکت، کمک وراهنمایی هستند اما مرده کاری نمی تواند انجام دهد.شهدا از عالی ترین مقام افراد زنده هستند.
وی با تقدیر از برگزاری این یادواره در شهرستان خرامه اضافه کرد: عزیزان دانشگاه پیام نور خرامه کاری بزرگ کردند که کمتر از شهادت نیست.
امام جمعه خرامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات اظهارداشت:دشمن به هرچیزی دل خوش کرده است و سعی در ورود به همه بخشها وایجاد توطئه دارد اما تنها جایی که جرات نمی کند درباره آن حرفی بزند مقام شهید است.
*بصیرت ومجاهدت ضرورت امروز
دکترگودرزی،رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز دراین مراسم اظهارداشت: بصیرت ومجاهدت برای ماندن در جبهه انقلاب و مقابله با نفوذ و خنثی نمودن جنگ نرم ضرورت امروزاست.

وی افزود: هر فردی با دوسئوال روبه رو است که باید به آن پاسخ داد. یکی اینکه انقلاب تاکی ادامه پیدا می کند؟ و دوم اینکه تا کی حاضرم پای انقلاب بمانم؟
وی اظهارداشت: انقلاب ما یک حرکت دفعی ومقطعی نبود که دریک زمانی انجام شود و در زمانی پایان یابد بلکه یک حرکت درونی و تدریجی بود که حرکت از بدی ها به سوی خوبی ها است.
وی اضافه کرد: مسیر وقله انقلاب این است که ما می خواهیم جامعه ای درست کنیم که در اوج آن، پیشرفت معنوی ورفاهی برای مردم باشد. بهترین زندگی را برای مردم فراهم نموده وعدالت اجتماعی را کاملا محقق سازیم. به کلام دیگر انقلاب اسلامی ما می خواهد در جامعه علاوه بر رسیدن به اوج رفاه، اوج معنویت و اسلام نیز برقرار سازد.
رئیس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه که بعضی ها نمی خواهند بپذیرند که جنگ نرم دشمن وجود دارد،اظهارداشت: هدف دشمن این است که نتوانیم قله های مادی ومعنوی را فتح کنیم. به دلیل اینکه انقلاب ما با نام حکومت دینی ومعنوی نیز همراه هست دشمن دوست ندارد پیشرفت مادی هم داشته باشیم که بدین خاطر از اهرم تحریم استفاده می کند.
گودرزی خواستار طرح بررسی این پرسش که جرم ملت ایران چیست که باید تحریم باشند؟ در دانشگاه ها شد و افزود:باید از آقای اوباما پرسید که ملت ایران چه جرمی مرتکب شده است که شما جنگ با ایران را فرض می دانید ویا تهدید به تحریم می کنید.
وی افزود: برای تحقق آرمانهای انقلاب، باید بصیرت خود را تقویت کنیم. اگر چه ملت ایران همواره نشان داده اند که با بصیرت هستند.شهدا به عنوان مظهر بصیرت، به خوبی تشخیص دادند که کی وکجا باید ورود کنند و کی باید ساکت باشند.
وی با تاکید بر افزایش مبانی معرفتی،اخلاق وخودسازی ،اظهارداشت: همه فتنه ها به خاطر بی بصیرتی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان اسلام، امروز در غزه،یمن ،سوریه، عراق،نیجریه نسل کشی می کنند،افزود: مگر می شود کسی مسلمان باشد ونسبت به این موضوع بی تفاوت بگذرد.
اگر کمی تفکر کنیم به این نتیجه می رسیم که اگر ملت ایران و امنیت او را دوست داریم، باید خارج از مرزها با داعش و تکفیری ها بجنگیم وگرنه باید در خانه هایمان با آنها بجنگیم.
وی افزود: پرواضح است که همه بحران های منطقه از سوی دشمنان برای مهار کردن ایران و ضربه زدن به اسلام است.
*تاکید بر بصیرت افزایی درجوانان
دکتر آرام از راویان هشت سال دفاع مقدس نیز در ادامه این مراسم، به بیان خاطراتی از عملیات کربلای 4 و5 در شلمچه پرداخت.

وی با بیان اینکه داشتن بصیرت، نیاز امروزجوانان است،اظهارداشت: نامگذاری خیابان ها وکوچه ها به خاطر قشنگی نیست بلکه به خاطر این است که راه و مسیر انقلاب را گم نکنیم.
اگر نام شهدا در کشور کمرنگ شود مملکت را دو دستی تقدیم دشمن کرده ایم.
* ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و تقویت آن در جامعه علمی
دکتر زارع درنیانی سرپرست دانشگاه پیام نورخرامه نیز ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و تقویت آن بویژه در جامعه علمی ودانشگاهی را هدف این یادواره عنوان کرد.

وی افزود: همان گونه که شهدا با جان خود زمینه رشد وتعالی کشور را فراهم کردند، ما دانشجویان ودانشگاهیان نیز با تأسی از آنان باید ادامه دهنده راه آن عزیزان باشیم.
وی افزود: دانشگاه پیام نور نه تنها در کیفیت آموزشی سرآمد است بلکه در برنامه های فرهنگی ومذهبی نیز سرآمد است.
*تجلیل از خانواده های شهدا
گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده معزز شهدای دانشجویی شهرستان خرامه و همچنین خانواده شهدای دانشگاه پیام نور استان فارس تجلیل شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top