چاپ خبر
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

آغاز نخستین دوره صلاحیت‌های حرفه ای فرهنگیان از چند روز آینده

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : وزیر آموزش و پرورش از آغاز دوره شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان برای نخستین بار در دانشگاه فرهنگیان تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – علی‌اصغر فانی در همایش سراسری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ فرهنگیان کشور که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ما باید به سویی برویم که هر کسی که قرار است تدریس داشته باشد گواهینامه صلاحیت معلمی اخذ کند، اظهارکرد: دوره‌های شایستگی حرفه‌ای معلمین برای نخستین بار در دانشگاه فرهنگیان تا چند روز آینده شروع خواهد شد و این طرح یک تجربه جدید است و امیدواریم که با لطف خدا و همت اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان بتوانیم معلمانی حرفه‌ای و توانمند تربیت کنیم.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را عملیاتی خواهیم کرد و کسانی که در آزمونی که در 28 شهریور برگزار شد پذیرفته شدند به دانشگاه معرفی خواهند شد و تحت نظر ما یک دوره حرفه‌ای آموزش را در دانشگاه فرهنگیان طی خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش به مصوبه اخیر شورای آموزش نیز اشاره کرد و گفت: در دانشگاه فرهنگیان باید برای فارغ التحصیلان صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی احراز شود و در این راستا، در ستاد مرکزی دانشگاه فرهنگیان اقداماتی در دست انجام است که بر اساس آن ما بتوانیم صلاحیت‌های معلمی را از فارغ‌التحصیلان دانشجو- معلم احراز کنیم؛ زیرا کسی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شود باید برای ما یقین حاصل شود که صلاحیت‌های معلمی را برای کلاس درس دارد.

فانی افزود: امیدواریم بحث صلاحیت حرفه‌ای معلمان امسال برای اولین سری از فارغ‌التحصیلانی که مهر 94 به جمع همکاران فرهنگی افزوده می‌شوند، باشد برای اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه تخصصی برای تربیت معلم است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم فارغ‌ا لتحصیلانی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم که به لحاظ علمی، رفتاری،‌ فرهنگی و اجتماعی و هم به لحاظ توانمندی‌های معلمی و صلاحیت‌های لازم شایسته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به طور یقین اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان نقش مهمی در صحه گذاشتن بر صلاحیت‌ها خواهند داشت.

فانی به سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: تدوین و تصویب این سند 10 سال طول کشید و در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که اکنون مبنای برنامه ششم توسعه در آموزش و پروش است.

وی با تأکید بر اینکه این سند مورد تأیید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، گفت: امیدواریم که با تکیه بر این سند هم در طول برنامه ششم و هم در ادامه آن در برنامه هفتم توسعه که به سال 1404 منتهی می‌شود بتوانیم به اهداف چشم‌انداز جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پرورش برسیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نقشه راهی برای اجرای این سند در سال گذشته آماده شد و امیدواریم که با یک زمان‌بندی روشن بتوانیم این سند را که تضمین کننده ارتقاء کیفیت و عدالت آموزشی و رسیدن به آموزش و پرورشی در تراز جمهوری اسلامی است، به خوبی اجرا کنیم.

فانی با تأکید بر اینکه لازمه تحول در هر سازمانی، تحول در منابع انسانی آن سازمان است،‌ افزود: اگر در آموزش و پرورش به دنبال تحول هستیم یقین بدانیم که لازمه تحول در آموزش و پرورش تحول در منابع انسانی آن است. زیرا اگر در معلمین، مدیران و دست‌اندرکاران نظام آموزشی تحولی ایجاد نشود یقیناً شاهد تحولی در آموزش و پرورش نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: شعار دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت محور است و از این‌رو ابعاد فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و علمی دانشجویان این دانشگاه باید مورد نظر اساتید و اعضای هیات علمی باشد و هر استاد به عنوان یک عنصر تربیتی و فرهنگی در دانشگاه نقش ایفا کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اساتید دانشگاه فرهنگیان بایستی از الگوهای نوین تدریس استفاده کنند؛ در حال حاضر نیز استفاده از روش‌های نوین تدریس، موضوعی است که مورد توجه اساتید قرار خواهد گرفت و امیدواریم که اساتید در حوزه‌های علمی، فرهنگی و روش‌های تدریس تلاش بیشتری داشته باشند.

کارورزی دانشجو‌معلمان اساسی‌ترین عامل در تربیت حرفه‌ای است

فانی در اهمیت کارورزی دانشجو معلمان تاکید کرد: کارورزی دانشجومعلمان به عنوان اساسی‌ترین عامل در تربیت حرفه‌ای معلمین است؛ زیرا دانشجو معلمان در پردیس‌های مختلف آموزش‌های لازم را می‌بینند؛ اما آن چیزی که در حوزه عمل و حرفه مورد نظر ماست، این است که دانشجومعلم در گذراندن واحدهای کارورزی ورزیده شود تا نقش خود را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: از این‌رو اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان باید توجه و عنایت خاصی به امر کارورزی دانشجو معلمان داشته باشند؛ زیرا این یکی از وجوه تمایز اصلی دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌هاست و انتظار داریم بیش از سایر دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وزیر‌آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک نهاد استراتژیک و راهبردی در آموزش و پرورش است، گفت: دانشگاه فرهنگیان نقش ایجاد تحول در نیروی انسانی را برعهده دارد و به همین دلیل است که از آن تحت عنوان یک نهاد استراتژیک یاد می‌شود.

فانی ادامه داد: این دانشگاه هم در تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش و هم در بهسازی نیروی انسانی این وزارت‌خانه نقش ممتازی را بر عهده دارد و در داخل دانشگاه فرهنگیان اساتید و اعضای هیات علمی نقش کلیدی دارند.

وی خطاب به اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: شما قرار است افرادی را تربیت کنید که آن‌ها دانش‌آموزان این نظام را تربیت می‌کنند و قطعا به این دلیل است که اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان نقشی ممتاز، بی‌نظیر و بی‌بدیل بر عهده دارند.

وزیر آموزش و پرورش به تطبیق و تحولات در کادرعلمی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: یقینا این تحول موجب ارتقاء و اعطلای دانشگاه فرهنگیان خواهد شد و در راستای آن انتظارات ما نیز از شما افزایش خواهد یافت؛ قطعا انتظاری که از اعضای هیات علمی داریم فراتر از انتظاری است که از مدرسین سابق داشته‌ایم.

فانی تصریح کرد: اطلاعات و توانمندی اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان باید به‌روز و جدید باشد، به گونه‌ای که این افراد بتوانند پاسخگوی نیاز دانشجویان باشند؛ زیرا اساتید مانند الگو و نمونه‌ای برای دانشجومعلمان هستند.

وی ادامه داد: یک عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان می‌تواند معلمی تربیت کند که این معلم حداقل 30 سال به عنوان مربی در مدارس نقش‌آفرین باشد و از این‌رو رفتار، ‌سکوت، سخن و همه سکنات اساتید دانشگاه فرهنگیان تاثیر مستقیمی در تربیت معلمین و دانشجومعلمان خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در کنار تربیت معلمان نقش بهسازی منابع آموزش و پرورش نیز برعهده دانشگاه فرهنگیان است؛ چرا که حدود یک میلیون همکار فرهنگی داریم که این افراد باید اطلاعاتشان به‌روز شود و از این‌رو تحت عنوان بهسازی و توانمندسازی کارکنان دانشگاه فرهنگیان رسالت بزرگی برعهده اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top