چاپ خبر
معاون وزیر بهداشت خبر داد:

ترجمه برنامه های مصوب پزشکی به انگلیسی/ تدوین نقشه آمایش بین الملل

سایت پیام نورنا : معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: نقشه آمایش بین المللی تدوین شده و تا پایان امسال هم تمامی برنامه های آموزشی مصوب وزارت بهداشت به انگلیسی ترجمه می شود.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر باقر لاریجانی در جمع سرپرستان مناطق آمایشی کشور از آنها خواست اقدامات صورت گرفته در راستای ماموریت های واسپاری شده و بسته های تحول و نوآوری را با دیگر مناطق به اشتراک بگذارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت تا پایان سال جاری، نقش مناطق آمایشی در تحقق این برنامه ها را تشریح کرد.

لاریجانی با قدردانی از همکاری دانشگاهها در سامانه EducationIran ، حرکت در مسیر نقشه آمایش بین الملل و توسعه ظرفیتهای بین المللی سازی در دانشگاههای منطقه را از برنامه های مورد انتظار از دانشگاهها بیان کرد.

وی اظهار داشت: نقشه آمایش بین المللی تدوین شده و در اجلاس آتی معاونین آموزشی دانشگاهها در تاریخ ۱۵ بهمن ماه نهایی خواهد شد.

معاون آموزشی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ برنامه آموزشی به زبان انگلیسی ترجمه شده،‌ اعلام کرد: تا پایان امسال کلیه برنامه های آموزشی مصوب وزارت بهداشت ترجمه شده و بر روی سایت قرار می گیرند.

وی تشکیل شورای اخلاق پزشکی را از جمله امور مهمی ذکر کرد که پیگیری آن در مناطق آمایشی موجب نهادینه سازی اخلاق حرفه ای در علوم پزشکی می شود و گفت: انتظار می رود مصوبات شورای عالی اخلاق پزشکی کشور با برنامه های روشنی از همین مجرا در سطح مناطق پیگیری شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت توسعه آموزش مجازی را از اقدامات مهم در آموزش علوم پزشکی برشمرد و تاکید کرد: باید زیرساخت های گسترش آموزش مجازی در مناطق گسترش یابد و یک حوزه فعال در منطقه به منظور ملی شده برنامه ها با دانشگاه علوم پزشکی مجازی همکاری کند.

لاریجانی استقرار مرکز سنجش و مرکز سنجش صلاحیت بالینی در منطقه، فراهم کردن زیرساخت های لازم برای آزمون های الکترونیکی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی را از ملزومات ارتقاء نظام ارزیابی و  آزمون ها برشمرد و گفت: برنامه ریزی هایی برای برگزاری آزمون های بورد در مناطق صورت گرفته و به زودی به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت نظام های رتبه بندی را عاملی برای ایجاد رقابت سازنده بین دانشگاههای مستقر در مناطق ذکر کرد و افزود: انتظار می رود اعتباربخشی موسسات آموزشی و بیمارستان های آموزشی تا پایان سال جاری در مناطق آمایشی انجام شود.

وی راه اندازی بیمارستان های جامع زنان،‌ بهره مندی از ظرفیت کلینیک های ویژه برای آموزش و تهیه شناسنامه تجهیزات آموزشی گروهها، دانشکده ها و بیمارستانها را در مناطق آمایشی مهم برشمرد. 

لاریجانی اظهار داشت: سالانه تعدادی نیروی تخصصی در کشور فارغ التحصیل می شوند که می توان با تسهیل برخی فرایند های اداری به خوبی از این افراد در نظام آموزش علوم پزشکی بهره برداری کرد. بخشنامه ای اخیرا به دانشگاهها ارسال شده که بتوانند بدون نیاز به طی مراحل دست و پا گیر اداری از این نیروهای متعهد خدمات آموزشی استفاده کنند.

وی با اشاره به حرکت های خوبی که در راستای اجرای بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در دانشگاهها و مناطق انجام شده گفت: مناسب است مناطق آمایشی کشور با ایجاد سایت ویژه منطقه و درج مرتب  رویدادها به استفاده سایر مناطق آمایشی از تجربیات موفق در سطح کشور کمک کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه های جاری معاونت آموزشی گفت: به منظور تمرکز زدایی و تسهیل فرایندهای آموزشی در دانشگاهها،‌ علاوه بر برنامه های تحول و نوآوری درنظر است برخی از برنامه های جاری همانند بازدیدهای ادواری از دانشگاهها توسط مناطق آمایشی صورت پذیرد.

وی به روند رشد علمی کشور طی سالهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این روند نشان می دهد که مرجعیت علمی در برخی از حوزه ها دست یافتنی است و انتظار می رود مناطق آمایشی با شناخت ظرفیتهای منطقه، نقاطی قابلیت کسب مرجعیت علمی دارد را شناسایی کرده و ضمن تدوین ترجمان مرجعیت علمی و آینده نگاری از اعضای هیات علمی و مراکزی که می توانند کمک کنند، حمایت کنند. 

لاریجانی با اشاره به حرکت خوبی که در راستای گسترش آموزش پاسخگو در کشور ایجاد شده، گفت:‌ شناسایی نیاز و بازمهندسی منابع انسانی منطقه از جمله حیطه هایی است که مناطق آمایشی می توانند با وزارت بهداشت همکاری کنند.

وی به بخشنامه تربیت پرستار در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: انتظار می رود مناطق با  اجرای صحیح این بخشنامه نیازهای منطقه به پرستار را برآورده کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تشکیل شورای کنترل راهنماهای بالینی در دانشگاههای علوم پزشکی را یکی دیگر از برنامه هایی ذکر کرد که طی ماههای اخیر باید پیگیری شود و گفت: مناطق آمایشی با تشکیل این شوراها و همکاری با بیمارستان های منطقه می توانند به عنوان بازوی مشورتی وزارت بهداشت در این امر ایفای نقش کنند.

لاریجانی از مناطق آمایشی کشور خواست در بازنگری برنامه های های آموزشی با دبیرخانه های معاونت آموزشی همکاری کنند و بر اساس نیازها و اقتضائات بومی منطقه، نسبت به تدوین و پیشنهاد رشته مقاطع جدید، راه اندازی دانشکده، قطب علمی و مراکز آموزشی خصوصاً در زمینه مأموریتهای واسپاری شده منطقه اقدام کنند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top