چاپ خبر

دانشگاه آزاد به مرجع اشتغالزایی، برای فارغ التحصیلان تبدیل شده است

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر میرزاده تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به یک مرجع و مأمن اشتغالزایی، برای فارغ التحصیلان کشور تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – رییس دانشگاه آزاد در اجلاس هیات های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تصویب بودجه استان ها در سال 1395 و برنامه ششم توسعه برای استان ها با خیرمقدم به اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه،با بیان اینکه تا پایان سال 96 حدود 20هزار عضو هیأت علمی تمام وقت به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی افزوده خواهد شد، گفت: بر این اساس، دانشگاه آزاد اسلامی به یک مرجع و مأمن اشتغالزایی، برای فارغ التحصیلان کشور تبدیل شده است و تا پایان خرداد 95 بیش از نصف این تعداد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده و می شوند.

میرزاده تأکید کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی، جذب اعضای هیأت علمی تمام وقت، تجهیز دانشگاه، توسعه کیفی، تجهیز طرح ساها و توسعه اقتصاد دانش بنیان با جدیت در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علیرغم حاشیه سازی برخی رسانه ها درخصوص رشته های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه تا به امروز 95هزار نفر در مقطع دکتری تخصصی و 382هزار و 400 نفر برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده اند که مطابق معمول سال گذشته است.

وی افزود: البته زمان ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی تا 16 دی ماه تمدید شده و این احتمال وجود دارد که تعداد متقاضیان بیشتر شود.

رییس دانشگاه آزاد تاکید کرد: در این جلسه مقرر شده برنامه بودجه سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بررسی و گزارشی از عملکرد این استان در بودجه سال 1393 و برنامه های در دست اجرا سال 1394 ارائه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود 2 هزار و 855 دانشگاه در ایران، گفت: از این تعداد 505 دانشگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما است، به عبارتی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی با 2300 دانشگاه در رقابت است بنابراین باید با کیفیت گرایی وضعیت خود را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1395 آغاز می شود و تا سال 1399 ادامه دارد، گفت: برنامه توسعه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس آمایش سرزمینی در 31 برش استانی تنظیم شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم شده است.

دکتر میرزاده تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مقید به برنامه ریزی های اصولی است چرا که بدون برنامه ریزی جامع و همه جانبه امکان تحقق اهداف میسر نمی شود.

وی با اشاره به یکی از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب اعضای هیات علمی، گفت: در جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی نیز مدنظر است، چرا که اعتقاد ما بر این است که یک دانشگاه برای توسعه علمی نمی تواند محدود به اعضای هیات علمی خود باشد و باید با دانشگاههای دیگر ارتباط قرار کند.

اجرای طرح ساها در دانشگاه آزاد می تواند موجب صرفه جویی ارزی برای واحدهای دانشگاهی شود

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به طرح سامانه آزمایشگاه های همکار دانشگاه آزاد اسلامی( ساها) ، گفت: ساها با دارا بودن 7600 آزمایشگاه و 3400 کارگاه، درواقع یک آزمایشگاه بزرگ ملی است که که هیچ محدودیتی حتی برای دانشجویان غیر دانشگاه آزاد اسلامی نیز وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نرم افزار سامانه این طرح نیز توسط دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نوشته شده است که جای تقدیر دارد.

دکتر میرزاده افزود: اجرای طرح ساها در دانشگاه آزاد اسلامی می تواند موجب صرفه جویی ارزی در کشور و باعث درآمد زایی برای واحدهای دانشگاهی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس سند چشم انداز 1404 مقرر شده که 30 درصد از کل دانشجویان کشوردر مقاطع تحصیلات تکمیلی باشند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوشبختانه در این زمینه پیشرو بوده و تا پایان سال 94 به این مهم دست می یابد و نسبت تعداد دانشجویان، به افق چشم انداز 1404 می رسد.

دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در جذب هیأت علمی بسیار موفق عمل کرده است

دکتر میرزاده تأکید کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از واحدهایی است که در جذب هیأت علمی بسیار موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه باید تا پایان سال 96، 40درصد از درآمدهای دانشگاه از محل هایی غیر از شهریه به دست آید، گفت: اگر بخواهیم دانشگاه اثربخشی موثری در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته باشد، باید با صنعت، جامعه و اقتصاد کشور مرتبط باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مسئولان واحدهای دانشگاهی استان کرمانشاه تأکید کرد: باید در سال آینده 20درصد درآمدهای واحدها از محل هایی غیر از شهریه به دست آید.

توسعه شرکت های دانش بنیان و طرح شفا با جدیت در واحدها پیگیری شود

میرزاده با بیان اینکه توسعه شرکت های دانش بنیان و طرح شفا از کارهای اصلی دانشگاه است، اظهار داشت: باید برای این دو امر در واحدها اعتبار ویژه ای گذاشته و با جدیت پیگیری شود.

دکتر میرزاده همچنین با اشاره به طرح شفای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در اجرای طرح شهرک های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کلیه موارد علمی، پژوهشی، تجاری، صنعتی و خدماتی و مسکونی در نظر گرفته شده همچنین پیش بینی شده که در این اراضی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه نیز مسکن ساخته شود.

وی با اشاره به دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در حال حاضر 220هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر و بسیجی فعال در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند که دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی 74درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر کل کشور را شامل می شوند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امام خمینی (ره) تسهیلاتی از جمله تخفیف 20 درصدی شهریه قائل می شود.

میرزاده با بیان اینکه در دو سال پیش تعداد زیادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی زیان‌ده بودند، گفت: در این دو سال، تعداد این واحدها بسیار کم شده و امیدواریم ظرف دو سال آینده نیز واحدهای زیانده دانشگاه آزاد اسلامی به حداقل برسند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در توسعه علمی و پژوهشی جامعه نقش موثری ایفا کند.

لازم به ذکر است بودجه استان کرمانشاه از حیث درآمد و هزینه 120 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف بیش از 150 میلیارد تومان مورد تایید اعضای هیات امنای این استان قرار گرفت. همچنین سند توسعه واحدهای دانشگاهی استان مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه ششم استان با اصلاحاتی تصویب شد و مقرر شد اصلاحاتی که مدنظر جلسه بود در کمیسیون دائمی هیات امنای استان مطرح شود، تایید کمیسیون دائمی هیات امنا به منزله مصوبه هیات امنا باشد و به استحضار اعضای هیات امنا برسد.

گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه

در ابتدای این جلسه، دکتر قنبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای استان، گفت: این استان دارای 9 واحد و مرکز دانشگاهی، 31هزار و 436 دانشجو، 497 عضو هیأت علمی تمام وقت است و نسبت استاد به دانشجو در این استان یک به 30 است.

وی با اشاره به کلیات اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: تعداد فارغ التحصیلان این استان از ابتدا تاکنون 63هزار و 687 نفر بوده و مساحت کل واحدها و مراکز آموزشی استان حدود 5 میلیون مترمربع است.

قنبری همچنین گزارشی درخصوص وضعیت تک تک واحدها و مراکز دانشگاهی استان درخصوص تعداد دانشجو، تعداد هیأت علمی و نسبت استاد به دانشجو ارائه داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی این استان گفت: افزایش تعداد رشته های دکتری تخصصی از 4 رشته به 32، افزایش تعداد رشته های کارشناسی ارشد از 39 رشته به 84 رشته، کسب مجوز تأسیس و راه اندازی رشته کارشناسی پرستاری و علوم آزمایشگاهی، جذب 85 عضو هیأت علمی با مدرک دکتری تخصصی و… از جمله فعالیت های صورت گرفته در حوزه آموزش استان است.

وی با بیان اینکه جذب هیأت علمی در استان کرمانشاه با جدیت پیگیری می شود، اظهار داشت: طی فراخوان های سالهای 92، 93 و 94 افراد زیادی که جزو فارغ التحصیلان نمونه کشوری بوده اند، به عنوان هیأت علمی جذب واحدهای استان شده اند.

وی افزود: کسب مجوز و تأسیس مرکز رشد واحدهای فن آور دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، کسب مجوز و تأسیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی گیاهی، همکاری با سازمان مرکزی در راه اندازی پرتال ساها و اقدام در راستای شرکت دانش بنیان برگاب ازجمله فعالیتهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در سال گذشته بوده است.

دکتر قنبری اقدامات انجام شده دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه درخصوص سامانه ساها را برشمرد و گفت: همکاری با سازمان مرکزی درخصوص سامانه ساها، چاپ کتابچه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، افتتاح حساب مستقل مربوط به سامانه ساها توسط تمام واحدها و مراکز استان، ثبت 40 کارگاه و 94 آزمایشگاه و 976 تجهیزات و بیش از 228 خدمات در سامانه ساها ازجمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی همچنین گزارشی درخصوص وضعیت پیشرفت طرح شهرک های فناوری آزاد (شفا) و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ارائه داد.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، توسعه رشته های پیراپزشکی، راه اندازی کلینیک پزشکی، توسعه رشته های هنری و ساخت دانشکده هنر، راه اندازی شرکت های دانش بنیان، تقویت هرم هیأت علمی، تقویت بُعد فرهنگی و معنوی کارکنان، دانشجویان و اساتید و توسعه زیرساخت های ورزشی را ازجمله مأموریت های دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه برشمرد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top