چاپ خبر

بیانیه هفتادمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

سایت پیام نورنا : هفتادمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ظهر روز گذشته 29 بهمن‌ماه با قرائت بیانیه این اجلاس، به کار خود پایان داد.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – این بیانیه توسط دکتر رهنمای رودپشتی، دبیر اجرایی اجلاس هفتادم قرائت و در پایان هریک از بندها با تکبیر حضار مهر تاییدی بر محتوای آن زده شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است: «دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دستاورد علمی و آموزشی انقلاب اسلامی است که با تایید امام راحل (ره) و حضور بزرگانی چون مقام معظم رهبری و به پیشنهاد حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اردیبهشت سال 1361 تاسیس شد و امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که در سراسر کشور اثربخشی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن مایه افتخار و چشم روشنی همه دست اندرکاران این نهاد عظیم مردمی است.

از آنجا که دانش، فرهنگ و اقتصاد مایه اقتدار ملی هر کشوری است ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و آغاز سی و هشتمین سال تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام راحل (ره) و اعلام تبعیت از نظرات بلند رهبر فرزانه و معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای و با درک موقعیت کنونی کشور و ضرورت‌های حفظ وحدت و انسجام ملی و الزامات حیاتی برای تداوم انقلاب اسلامی مشارکت فعال خود را برای توسعه همه جانبه علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری، اقتصاد مقاومتی دانش بنیان کشور عزیزمان ایران را اعلام می‌داریم و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، سند چشم انداز بیست ساله و نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های هیأت امناء و هیأت مؤسس دانشگاه، برنامه های خود را برای توسعه هدفمند و روزآمدشدن فعالیت های آموزشی و پژوهشی و علمی و ارتقا جایگاه علمی دانشگاه تدوین نموده است و به منظور عملیاتی شدن آن سه عامل دانش، فرهنگ و اقتصاد را به عنوان محورهای توسعه متوازن در نظر گرفته تا به عنوان یک مجموعه دانشگاهی معتبر و فراگیر نسبت به انجام مسئولیت های اجتماعی خود پاسخگو باشد و با اهمیت بخشی و برنامه ریزی در مقوله آموزش کارآفرینانه و تربیت نیروی انسانی ماهر و خلاق و تولید ثروت به کمک دانش و تکنولوژی حاصل از آن، نقش مهم و اساسی را در توسعه پایدار و فقرزدایی ایفا نماید .بر این اساس، اعضای هفتادمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌داریم:

1. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مرکز علمی معتبر و عظیم در کشور، منطقه و جهان فعالیت‌های خود را در راستای منافع ملی، کمک به ارتقاء سطح رفاه، رشد و توسعۀ اقتصادی، قطع چرخه فقر، کمک به توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه با تولید، انتشار و کاربست علم در سطوح و لایه های مختلف جامعه و صنعت ساماندهی خواهد کرد. شناسایی نیازهای جامعه، عدالت آموزشی و توسعه رشته های تخصصی، فوق تخصصی، گسترش واحدهای برون مرزی بر اساس آن، از راهبردهایی است که دانشگاه در چشم انداز خود قرار داده است.

2. مأموریت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی توسعه مرزهای دانش، مهارت و پرورش نیروهای متخصص، خلاق، متفکر و متعهد در زمینه های مختلف علم و فناوری نوگرا و خردگرا در راستای ارتقای کیفیت زندگی است. اهمیت بخشی به جذب مستمر اعضای هیات علمی جدید و اصلاح هرم هیات علمی، آموزش کارآفرینانه و موثر بر تقویت سرمایه های اجتماعی، فعالیت های پژوهش محور، جذب دکتری پژوهش محور، توسعه شرکت های دانش بنیان و شهرک های علم و فناوری و مراکز رشد، تدبیر دانشگاه برای تحقق این امر است.

3. دانشگاه آزاد اسلامی همسو با سیاست های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی متعهد به پیشبرد و تحقق زمینه های اقتصاد دانش بنیان در کشور است و با به کارگیری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، توان خود را برای تجاری سازی ایده ها، دستاوردها و تبدیل دانش و فناوری به فرآورده ها و خدمات مفید کارآفرینی و ثروت بسیج خواهد کرد. همچنین اسلامی شدن دانشگاه ها یکی از اساسی ترین اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است که بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی امور مربوط، مستمراً اجرا و پیگیری و پایش می‌شود.

4. دانشگاه بر اساس اسناد بالا دستی و رویکرد ارزش مدارانه به حوزه فرهنگ، بر بهره گیری از بودجه‌های فرهنگی، وفق برنامه ها و قوانین و مقررات، تأکید می نماید. پیوست فرهنگی دانشگاه بر مبنای اسناد بالادستی معیارهای استاندارد موجود تدوین شده و دانشگاه، بر اجرای آن به عنوان عامل مهم توسعه همه جانبه علمی و فرهنگی همت خواهد گمارد و زمینه لازم را برای آموزش‌های فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در میان تمامی دانشگاهیان اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان به ویژه در زمینه اخلاق حرفه‌ای ایجاد خواهد کرد.

5. دانشگاه آزاد اسلامی خود را متعهد به بهبود ساختارهای سازمانی و مدیریتی، فرایندها، ارتقا کسب و کار و تجهیز بخش های پشتیبان مخصوصاً توسعه اتوماسیون اداری و داشبورد مدیریتی می داند، تا با افزایش ظرفیت های جدید برای همه حوزه های مدیریتی به اهداف چندگانه خود دست یابد. نهادینه سازی ارزش های والا مبنی بر دین مبین اسلام، اصلاح فرایندها، انضباط مالی، قانونگرایی، چابکسازی، اهتمام بر اجرای برنامه ششم سند توسعه دانشگاه، تکریم و حفظ و ارتقای منابع انسانی و ارائه بهبود مستمر خدمات به جامعه مبتنی بر اصل تمرکززدایی وظایف، از جمله فعالیت هایی است که در این زمینه دنبال می کند و برای سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌های خود شبکه یکپارچه مکاتبات اداری(شیماد) را در تمام واحدهای دانشگاه به اجرا گذاشته است و آنرا تکمیل می‌کند.

6. با توجه به رشد قابل ملاحظه متقاضیان آموزش عالی و فراهم شدن بستر توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ضمن بهره گیری از شیوه های نوین گزینش علمی و با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و امکانات مدرن، با رعایت تمامی استانداردهای لازم اقدام به گزینش داوطلبان واجد شرایط می کند و بدینوسیله ما کارکنان دانشگاه خواستار تجدید نظر در طرح تجمیع آزمون ها در مجلس شورای اسلامی و استفاده حداکثری از ظرفیت بی بدیل دانشگاه در امر سنجش و پذیرش داوطلبان در تمام مقاطع هستیم و در این راه با رعایت استانداردهای آموزش عالی کشور پیوسته در تلاش است تا با جذب هیات علمی، کیفیت خود را ارتقاء داده و هرم هیات علمی خود را بهبود بخشد و این فرایند در تمام سال های برنامه ششم دانشگاه و تا افق 1404 ادامه خواهد یافت.

7. ارتقا کیفی و اعتباربخشی رشته های تحصیلات تکمیلی و بین رشته ای در تمام حوزه های علمی و توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی با دانشگاه ها و مراکز معتبر منطقه ای و بین المللی و پذیرش دانشجویان خارجی، شرکت فعالانه در المپیادهای علمی و تقویت بنیه علمی دانشجویان، راه اندازی و توسعه مراکز و دفاتر توسعه آموزش در کلیه واحدهای واجد شرایط مجری رشته های مختلف علمی، تلاش جهت تامین منابع مالی پایدار از طریق تصویب رشته های مختلف مخصوصاً علوم پزشکی خودگردان و منابع غیرشهریه ای به ویژه فعالیت های اقتصادی دانش بنیان در زمره اهداف دانشگاه در تمام حوزه ها از جمله حوزه علوم پزشکی است.

8. برای دستیابی به جایگاه برتر دانشگاه در تراز ملی و بین المللی به صورت یکپارچه و هماهنگ اقدام می کند. انجام پژوهش های بنیادی و متمرکز، توسعه و تاسیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و راه اندازی شبکه نخبگان پژوهشی، مراکز پژوهشی برتر و تشکیل قطب های علمی و آینده پژوهی برای گسترش مرزهای دانش و دستیابی به جایگاه برتر در تراز ملی و بین المللی همراه با پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان با انجام پژوهش کاربردی ماموریت گرا و مسئله محور، ثبت اختراع ملی و بین المللی، گسترش و بهره برداری از شبکه آزمایشگاهی (ساها)، سامانه یکپارچه کتابخانه ها و پایان نامه ها (سیکاپ)، تاسیس و توسعه مراکز رشد و واحدهای فناور، تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، تاسیس شهرک های فناوری آزاد (شفا) و تجاری سازی ایده ها و یافته های پژوهشی و توسعه علم و فناوری و تبدیل علم به ثروت از گام های اساسی برای دستیابی به اهداف درج شده در برنامه توسعه دانشگاه در این حوزه است.

9. گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر و تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی نیز از مهمترین اهداف حضور دانشگاه آزاد اسلامی در مجامع بین الملل خواهد بود. حوزه بین الملل دانشگاه با اجرای سند بین الملل دانشگاه و با همکاری واحدهای دانشگاهی مخصوصا واحد الکترونیک دانشگاه، زمینه را برای حضور فعال دانشگاه در این عرصه فراهم نموده و با تلاش همه جانبه، زمینه افزایش رتبه جهانی دانشگاه آزاد اسلامی را محقق می نماید.

10. دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تمرکز بر پروژه های ماندگار و فاخر که به لحاظ بصری و فرهنگی به اعتبار دانشگاه افزوده است، همچنین برگ زرینی به معماری ایرانی اسلامی می افزاید که از جهت‌گیری‌های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه طرح‌های عمرانی محسوب می‌شود. با تکمیل بخش عمده ای از پروژه های نیمه تمام عمرانی دانشگاه، افزایش سرانه آموزشی و زیرساخت های لازم برای بهبود کیفیت تحصیل، رشد چشمگیری یافته است. همزمان، برنامه ریزی و آغاز اجرای طرح های عمرانی اقتصادی که هدف آن تامین منابع لازم برای توسعه دانشگاه و کاهش اتکا به شهریه از طریق تحقق درآمد پایدار می باشد، از دیگر سرفصل های محوری دانشگاه آزاد اسلامی است. تاسیس شهرک های فناوری، صنفی و خدماتی، برنامه ریزی جهت استفاده موثر و بهینه از اراضی و املاک دانشگاه در جهت کارآفرینی و رشد در حوزه گردشگری، صنعتی، کشاورزی بالاخص حسب تاکیدات ریاست هیات موسس و هیات امناء دانشگاه مبنی بر استقرار کشت گلخانه ای در دانشگاه از دیگر اقداماتی است که آغاز گردیده است.

11. افزایش افراد تحت پوشش فعالیت‌های ورزشی از طریق توسعه برنامه های ورزش همگانی و قهرمانی در راستای پرکردن اوقات فراغت و ارتقا سلامت جسمی و روحی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی و فراهم نمودن شرایط حضور دانشجویان ورزشکار نخبه و مستعد در تیم های حرفه ای باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه به منظور ارتقا جایگاه دانشگاه در حوزه ورزش ملی و بین المللی در زمره اهداف دانشگاه در حوزه ورزشی قرار دارد و بدین منظور باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین باشگاه ورزشی کشور رقابت خود را در تمام کشور گسترش خواهد داد.

12. دانشگاه بر این باور است که توجه به کرامت انسانی و معیشتی اعضای هیات علمی و کارکنان، به عنوان اقشار تاثیر گذار در نظام آموزش عالی کشور، با اتخاذ سیاست هایی حمایتی- رفاهی ( ترمیم سیستم حقوق و دستمزد، استفاده از تسهیلات و خدمات بانکی، اصلاح نظام بیمه ای و درمان و کارت اعتباری خرید کالا…..) از این سرمایه های انسانی در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، تمام کوشش ها و تلاش ها خود را دراین جهت به کار خواهد بست.

13. تعامل سازنده و اثربخش با قوای مقننه و مجریه در حوزه های تقنینی، نظارتی و اجرایی در راستای تحقق برنامه های دانشگاه، حفظ کرامت و ارزش های اخلاقی و انسانی در تعامل بین دانشگاه و قوای سه گانه، مسئولیت پذیری و پاسخگویی به موقع به مکاتبات از فعالیت ها و اقدامات مفید و موثر دانشگاه و تعامل سازنده در همکاری های تقنینی، از ارزش های محوری دانشگاه در حوزه پارلمانی می باشد.

14. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردم بنیان، از آغاز تاسیس تاکنون به جز شهریه دانشجویان، به کمک‌های مردمی و امکانات اهدائی آنان نیز متکی بوده و به استناد مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی دفتر مجمع خیرین دانشگاه زیر نظر معاونت امورمجلس انجام وظیفه می نماید و تا کنون در ردیف اعتبارات مردمی بودجه سالیانه، کمک های نقدی و غیر نقدی قابل توجهی برای این منظور در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.

15. دانشگاه تلاش خواهد نمود با توسعه کمی و کیفی مدارس و آموزشکده های فنی و حرفه ای سازمان سما در سراسر کشور، توجه ویژه به پرورش یادگیرندگانی با روح و روان سالم و صالح، مهارت ورز و کارآفرین در کنار دانش نظری و توسعه بخش های پژوهشی و علوم روز دنیا را در مدارس و تربیت نیروهای ماهر در رشته های فنی و حرفه ای در سطح تکنیسین (فن ورز) را با تاکید و توجه بر آموزش های مهارت محور به موازات دانش نظری به منظور توسعه ی زمینه اشتغال و خود اشتغالی دانش آموختگان در آموزشکده ها عالی، سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد. همچنین تشکیل شوراهای نظارت و هماهنگی سازمان سما در جهت عدم تمرکز و تفویض اختیار به استان‌ها برای اثر بخشی و فعال نمودن این شوراها مدنظر بوده و از حداکثر توان و ظرفیت قانونی شوراها به منظور توسعه و تقویت آموزشکده ها و مدارس سما استفاده می شود.

16. دانشگاه آزاد اسلامی از دولت و نهادهای متولی می خواهد اقتدار قانونی و استقلال لازم را به دانشگاه ها بدهند تا بتوانند اصلاحات لازم را در همه سطوح مدیریتی انجام داده و ظرفیتشان را برای نوآوری و خلق فناوری افزایش دهند و از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی حداکثر بهره وری را به عمل آورده و فعالیت های آموزشی و پژوهشی که می تواند با رعایت استانداردهای آموزش عالی توسط این دانشگاه صورت گیرد و بار مالی آن از دوش دولت برداشته شود، به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شود.

17. ما دانشگاهیان اعلام میداریم که در انتخابات آتی خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بر اساس بخشنامه مربوطه از هیچ فرد، گروه و یا حزبی به ویژه با استفاده از امکانات دانشگاه له یا علیه افراد و احزاب اقدامی ننموده، اما در مقابل تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا با آگاهی بخشی و تشویق دانشگاهیان زمینه حضور آگاهانه و فعالشان را در انتخابات پیش رو فراهم آوریم.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بند آخر این بیانیه به شرح زیر است:

18. ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مراتب تقدیر خود را از زحمات دولت تدبیر و امید و دستگاه دیپلماسی کشور جهت به ثمر رسیدن موضوع برجام اعلام میداریم. در فضای مناسب پسابرجام، دانشگاه آزاد اسلامی برای بهره گیری حداکثری، برنامه های خود را برای توسعه کیفی دانشگاه، مخصوصاً در جذب دانشجویان غیرایرانی و تجهیز آزمایشگاه- ها و کارگاه ها به عمل خواهد آورد».

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top