چاپ خبر
مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت:

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی رتبه بندی می‌شوند

سایت پیام نورنا : مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: این خوابگاه‌ها در ۷۷ شاخص اعتبار‌سنجی می‌شوند.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر جلال‌ نژادجواد با اعلام این خبر افزود: این خوابگاه‌ها از نظر اصول شهرسازی، استقامت در برابر زلزله، مدیریت درمانی،‌ فضاهای فرهنگی، ‌آموزشی و ورزشی، مشاوره، سلامت روانی و سایر موارد اعتبار‌سنجی می‌شوند.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رفاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: هدف ما در حوزه رفاهی ارتقای سطح معیشت دانشجویان و کیفی‌سازی آن است.

وی افزود: در گام اول سند خوابگاه استاندارد تدوین شد. با ارائه طرح به وزیر بهداشت، نقشه و سند خوابگاه استاندارد برای اجرا در فاز یک مورد تأیید قرار گرفت و در حال حاضر فاز دوم این طرح جهت ساخت ۲۰ خوابگاه دانشجویی استاندارد در ۲۰ دانشگاه، در حال انجام و پیگیری است.

نژادجواد با ارائه آمار در خصوص سرانه استاندارد خوابگاهی و سرانه موجود، بیان داشت: سرانه فیزیکی خوابگاه استاندارد پنج و نیم متر مربع مفید است که در حال حاضر ما سرانه چهار مترمربع با مشاعات را در اختیار داریم، در حالی‌که سرانه استاندارد خوابگاه با مشاعات ۱۷ مترمربع است.

وی رقم کل فضای فیزیکی موجود خوابگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را ۷۰۰ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: ۲۵ درصد فضای خوابگاهی، اجاره‌ای و ۲۵ درصد دیگر نیز بناهای فرسوده محسوب می‌شوند،‌ در عمل ۵۰ درصد از فضای فیزیکی موجود خوابگاه‌ها قابل استفاده است، از این رو اگر تعداد دانشجویان را برای سال‌های آینده ثابت بدانیم با ۳۵۰ هزار مترمربع کمبود فضای فیزیکی خوابگاهی روبه رو هستیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح فعلی ساخت خوابگاه‌های دانشجویی تا سه سال دیگر، ۱۶۰ هزار متر مربع از کمبود فضای خوابگاهی آنهم با کیفیت استاندارد و مطلوب جبران می‌شود و مصمم هستیم میزان ساخت خوابگاه را افزایش دهیم، تا کسری فضای خوابگاهی جبران شود.

وی اعتبار سنجی خوابگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام اعلام کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید شاخصه‌هایی را در ساخت خوابگاه‌ها رعایت کنند، که در این زمینه ۷۷ مورد شاخصه کیفی‌سازی خوابگاه‌را از نظر اصول شهرسازی، استقامت در برابر زلزله، مدیریت درمانی،‌ فضاهای فرهنگی، ‌آموزشی و ورزشی، مشاوره، سلامت روانی و سایر موارد اعتبار سنجی می‌شوند.

نژادجواد افزود: تاکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد کار آیین‌نامه آن انجام شده  و به زودی تدوین و ابلاغ می‌شود.

وی از تشکیل تیم‌های ارزیابی در وزارت بهداشت، برای نظارت و اعتبار سنجی امور رفاهی و خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و اظهار داشت: تیم‌های ارزیابی در دانشگاه‌های مختلف حضور می یابند و کار ارزیابی را بر اساس کیفیت کار و رعایت شاخصه‌های استاندارد، انجام می‌دهند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: این تیم ها در واقع نمره می دهند، سپس دانشگاه‌ها بر مبنای نمره‌های کسب کرده، رتبه‌بندی می‌شوند، تا رتبه هر دانشگاه در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر مشخص شود؛ در این صورت دانشگاه‌های دارای رتبه پایین‌تر باید تلاش کنند تا وضعیت خود را ارتقا دهند و با رعایت شاخص‌های استاندارد و اصول فنی به رتبه‌های بالاتر نائل آیند.

وی در تشریح شرایط استاندارد و کیفیت خوابگاه‌های در حال ساخت گفت: این خوابگاه‌ها به صورت سوئیت با دو اتاق به همراه سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی ساخته می‌شوند و در هر اتاق، سه نفر دانشجو اسکان می‌یابند و تمام امکانات مورد نیاز برای آشیزی، مطالعه‏، تعویض لباس‏‌، کمد،‌ جا لباسی و موارد ضروری رفاهی را دارند.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص وضعیت فعلی ساخت خوابگاه بیان داشت: کار ساخت در برخی دانشگاه‌ها آغاز شد؛ به عنوان مثال: در دانشگاه مازندران کار ساخت خوابگاه حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،‌که امیدوار هستیم زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برسد.

وی افزود: چند دانشگاه برای شروع ساخت خوابگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم در ایام دهه فجر امسال کار ساخت چند خوابگاه‌‌ دیگر نیز آغاز شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top