چاپ خبر
تخت روانچی خبر داد:

رفع مشکل خرید تجهیزات آزمایشگاهی با ایجاد کانال خرید برجام

سایت پیام نورنا : معاون اروپایی آمریکائی وزارت امور خارجه با اشاره به ایجاد کانال خرید برجام گفت: با ایجاد این کانال مشکل دانشگاه ها برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی برطرف می شود.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – مجید تخت روانچی عصر امروز در ششمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: موضوع کانال خرید برجام با محوریت اقلام دوگانه مطرح شده و با توجه به اینکه برخی از تجهیزات مورد نیاز دانشگاه ها نیز به عنوان اقلام دوگانه شناخته می شوند بنابراین دانشگاه ها می توانند روند خرید تجهیزات آزمایشگاهی خود را از طریق کانال خرید برجام دنبال و پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه ها می توانند اقلام مورد نیاز خود در حوزه مباحث آزمایشگاهی را به این کانال اعلام کنند و پس از تائید این کانال، تجهیزات به دانشگاه ها به فروش می رسد.

معاون اروپایی آمریکائی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران طی ۸ تا ۱۰ سال گذشته به ناحق تحت تحریم ها قرار داشت، گفت: تحریم ها تنها در حوزه اقتصادی نبود بلکه در برخی موارد نیز تحریم ها در حوزه علمی و فناوری بر علیه ایران اعمال می شد.

تخت روانچی تاکید کرد: واقعیت این است که مذاکرات انجام شده به دلیل تحریم ها نبود بلکه با توجه به توسعه علم و فناوری در کشور ایران، کشورها به این نتیجه رسیدند که باید با ایران مذاکره کنند.

وی به قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت اشاره کرد و گفت: این قطعنامه که در سوم دی ماه سال ۸۵ به تصویب رسید، موضوع تحریم های علم و فناوری علیه ایران را مطرح کرده بود.

معاون اروپایی آمریکائی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در پاراگراف ۱۷ این قطعنامه مباحثی مربوط به تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته های هسته ای و موشکی مطرح شده بود. با توجه به اینکه در پاراگراف ۱۷ این قطعنامه دستور اکید وجود نداشت، اما فضایی ایجاد شده بود که کشورهایی که نسبت به ایران حسن نیت داشتند نیز به این قطعنامه توجه کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس این نوع تحریم ها، بسیاری از دانشجویان ایران در کشور نروژ برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی با مشکل مواجه شدند.

معاون اروپایی آمریکائی وزارت امور خارجه به ممنوعیت ورود تجهیزات دوگانه به کشور اشاره کرد و گفت: در زمان تحریم ها برخی از اقلام مورد نیاز دانشگاه ها که در قالب تجهیزات دوگانه شناخته می شد، شرایط ورود آنها به کشور فراهم نبود.

تخت روانچی خاطرنشان کرد: اساتید ما برای رفت و آمد به دیگر کشورها با مشکل مواجه بودند و حتی اساتید معتبر خارجی نیز نمی توانستند به ایران سفر کنند.

وی اظهار داشت: زمانی که تحریم های علمی در کشوری وجود داشته باشد، برخی از افراد تصمیم می گیرند به دلیل محدودیت های علمی در کشور دیگری زندگی کنند که امیدواریم با اجرای برجام، این مشکلات برطرف شود و افراد بتوانند در داخل کشور به فعالیت های علمی و تحقیقاتی بپردازند.

معاون اروپایی آمریکائی وزارت امور خارجه به سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای فرانسه و ایتالیا اشاره کرد و گفت: در دیدارهای صورت گرفته، زمینه حضور شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شده است که این سرمایه گذاری به افزایش اشتغال کمک فراوانی می کند و این در حالی است که برخی ها می گویند چرا ما در این سفر ایرباس خریداری کرده ایم.

تخت روانچی تاکید کرد: به طور مثال نتیجه سفر رئیس جمهور به دو کشور ایتالیا و فرانسه، سرمایه گذاری مشترک ایران خودرو با شرکت پژو بود که این سرمایه گذاری می تواند اشتغال را در کشور توسعه دهد.

وی به انعقاد تفاهم نامه علمی و آموزشی میان وزرای علوم ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه موضوع تسهیل ارتباط میان دانشگاه های دو کشور، ارتباط علمی و فناوری میان پارک های علمی و فناوری دو کشور، برگزاری همایش های مشترک، اعزام اساتید و دانشجویان به فرصت های مطالعاتی مطرح شده است.

معاون اروپایی آمریکائی وزارت امور خارجه تاکید کرد: با اتحادیه اروپا اولین گفتگوی سیاسی ایران و اروپا از هفته آینده آغاز می شود و قرار است این گفتگوها هر ۶ ماه یکبار در ایران و بروکسل انجام شود.

تخت روانچی عنوان کرد: در این گفتگوها، تنها مباحث سیاسی مطرح نمی شود بلکه موضوعات اقتصادی، محیط زیست، آوارگان و پناهندگان و بحث های علمی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به اجرای برجام، نوع همکاری های ما با اتحادیه اروپا وارد فاز جدیدی شده است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top