چاپ خبر
از سوی معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان :

شرایط پشتیبانی از برگزیدگان هنری اعلام شد

سایت پیام نورنا : معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم شناسایی نخبگان و مستعدان‌برتر عرصه‌های هنری از تصویب آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی برگزیدگان هنری در هیات‌امنای بنیاد ملی نخبگان خبر داد.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – غلامعلی منتظر با اشاره به تعاریف مندرج در سند راهبردی کشور، ضمن بیان تعریف و ویژگی‌های شخص «نخبه» و «مستعدبرتر»، اثرگذاری بارز در چارچوب گفتمان نظام اسلامی را از مهم‌ترین خصوصیات نخبگان دانست.

وی افزود: نخبه شناسی، نخبه گزینی، نخبه پروری و نخبه گماری مهم‌ترین ماموریت بنیاد ملی نخبگان است که در پرتو این ماموریت می‌توان به چشم‌انداز متعالی کشور که همان سپردن مدیریت تحولات کشور به دست نخبگان حوزوی و دانشگاهی است، دست یافت. در واقع باید گفت بنیاد ملی نخبگان در پی شایسته‌سالاری در همه عرصه‌های ملی است.

معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه سند راهبردی کشور در امور نخبگان در واقع قانون اساسی بنیاد ملی نخبگان است، تصریح کرد: ایجاد سازوکار لازم برای توسعه فعالیت‌های نخبگانی (چه فردی و چه گروهی) در زمینه‌های مختلف علمی، فناوری، حوزوی، ادبی، هنری، فرهنگی و اجتماعی از وظایف تعیین‌شده بنیاد ملی نخبگان است.

منتظر اضافه کرد: پس از بررسی‌های انجام شده درباره تعریف هنر، در نهایت بنیاد ملی نخبگان هنر را در هشت حوزه نمایشی، تجسمی، سینمایی، موسیقی، سنتی، صنایع دستی، معماری و شهرسازی و هنرهای چندرسانه‌ای تقسیم‌بندی کرد که بر اساس آیین‌نامه‌ شناسایی و پشیبانی از برگزیدگان هنری، افراد در دو گروه «سرآمد هنری» و «مستعدبرترهنری» قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: مستعدبرتر هنری فردی است با استعداد‌ ویژه که فعالیت‌های هنری وی نشان‌ از آتیه درخشان هنری داشته باشد، اما لازم است این استعداد به مدد لطف الهی، تلاش فردی و پشتیبانی مراجع ذی‌ربط، هرچه بیشتر از قوه به فعل درآید تا به «سرآمد هنری» تبدیل شود.

معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان شرط سنی ۱۵ تا ۴۰ سال را یکی از شاخص‌های مستعدبرتر هنری ذکر کرد و اظهار داشت: برخورداری از نشانه‌های خلاقانه، نوآورانه و واجد ارزش‌های بدیع هنری و متفاوت‌بودن با کار عموم، همچنین اخلاق‌مدار و متعهد بودن آثار هنری خلق در مسیر تعالی انقلاب و آداب اسلامی ـ ایرانی از جمله شاخص‌های اصلی در شناسایی مستعدبرتر هنری است.

منتظر به نقش مهم پیشینه و فعالیت‌های هنری مستعدبرتر این حوزه اشاره کرد و گفت: می‌توان با استفاده از ملاک‌هایی مانند سوابق علمی و تحصیلی، فعالیت‌های برجسته هنری، دارا بودن مدارک تخصصی، برگزیده ‌شدن در رویدادهای معتبر هنری و همچنین همکاری، نمایش و انتشار آثار هنری، پیشینه و فعالیت‌های فرد در عرصه‌های هنری را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه «سرآمد هنری» فردی است‌که بر اساس ذوق، خلاقیت سرشار و تلاش خود به جایگاهی ممتاز و کم بدیل در میان همگنان دست یافته باشد، شرط سنی بالای ۴۰ سال را یکی از شاخص‌های شناسایی افراد عنوان کرد و افزود: طبق آیین‌نامه، سرآمد هنری به فردی اطلاق می‌شود که صاحب سبک و شیوه‌ای نوآورانه درآفرینش‌آثار هنری باشد و سال‌های متمادی از عمر خود را در آن حوزه هنری به صورت فعال و پیشرو سپری‌کرده باشد.

معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: ابداع سبک و یا شیوه نو، خلاقیت و نوآوری در خلق آثار، بکارگیری آموزه‌ها و مؤلفه‌های فرهنگی بومی در خلق آثار، بهره‌گیری از مفاهیم و آموزه‌های دینی و اخلاقی، بکارگیری نهادها و سبک‌های اصیل و نشان‌های فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی و همچنین بهره‌مندی از فناوری‌ها و ابزار نوین در خلق آثار از مصداق‌های آثار بدیع هنری است.

منتظر گفت: مواردی چون نمایش و انتشار آثار هنری در سطح ملی و بین‌المللی، انتشار آثار هنری در مراکز معتبر، برگزیده‌شدن در رویدادهای معتبر و همچنین عضویت در مجامع هنری، ملی و بین‌المللی از شاخص‌هایی است که می‌توان با آنها به اشتهار هنری افراد پی برد.

وی اظهار داشت: تلاش برای گسترش و ارتقای هنر، تلاش برای احیا و نگهداری تاریخ و فرهنگ و میراث هنری و تمدن اسلامی-ایرانی و همچنین بسط ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های اخلاقی و معنوی ازجمله شاخص‌های دیگری است که سرآمد هنری باید دارای آنها باشد.

راه اندازی شورای شناسایی برگزیدگان هنری در بنیاد ملی نخبگان

معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ایجاد شورای شناسایی برگزیدگان هنری در ذیل بنیاد ملی نخبگان گفت: این شورا به منظور تدوین معیارها و ارزیابی سرآمدان و مستعدان برتر هنری ایجاد شده است.

منتظر عنوان کرد: بر اساس ساختار، معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان به عنوان رئیس این شورا فعالیت می‌کند و معاون پژوهشی فرهنگستان هنر، یکی از معاونان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با انتخاب رئیس نهاد، یکی از معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتخاب وزیر ذی‌ربط، یکی از معاونان وزارت علوم با انتخاب وزیر ذی‌ربط، یکی از معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری با انتخاب رئیس سازمان، یکی از معاونان سازمان تبلیغات اسلامی با انتخاب رئیس سازمان و همچنین پنج تن از صاحب‌نظران هنری از دیگر اعضای این شورا هستند.

وی خاطرنشان کرد: فردی که طبق این آیین‌نامه برگزیده می‌شود می‌تواند از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان برخوردار شود. این تسهیلات و اعتبارات عموما برای ارتقای فعالیت‌های هنری (ویژه سرآمدان) و توانمندسازی (مستعدان‌برتر) در نظر گرفته شده است تا فرد مسیر حرکتی خود را برای مناسب و با تسهیل بیشتری بپیماید.

معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت: البته بنیاد در تلاش است از سرآمدانی که قصد ورود به عرصه کارآفرینی هنری و توسعه اقتصاد هنر را دارند به طور ویژه پشتیبانی کند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top