چاپ خبر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی خبر داد؛

مدارک دانشجویان پزشکی دوره های مجازی با سایر دانشجویان تفاوتی ندارد

سایت پیام نورنا : رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: در بسته‌های آموزشی هدف این است که تفاوتی بین دانشجویان آموزش‌های حضوری با دانشجویان آموزش‌های مجازی در شورای عالی برنامه‌ریزی وجود نداشته و مدرک دانشجویی که در سیستم مجازی تربیت می‌شود با دانشجوی حضوری تفاوتی نداشته باشد.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر سید ناصر استاد، با تاکید بر اینکه دانشگاه مجازی بر اساس یک نیاز در سطح وزارت بهداشت به وجود آمد،افزود: دانشگاه‌های نسل جدید باید بخشی از آموزش خود را به صورت مجازی ارائه دهند، در حال حاضر در اکثر دانشگاه‌های دنیا این مساله به روز شده است و دانشگاه‌های معتبر دنیا به جای توسعه فضای فیزیکی بخشی از آموزش خود را به صورت مجازی ارائه می دهند.

وی افزود: از یک طرف بسیاری از فراگیران با شیوه سنتی و حضور در کلاس مشکل دارند و از طرف دیگر سیستم های الکترونیک در بین نسل جوان گسترش پیدا کرده است و همه این عوامل باعث شده آموزش در دنیا وارد فضای جدیدی شود.در ایران علاوه بر موارد ذکر شده،ضرورت های دیگری از جمله عدالت اجتماعی در آموزش،سطح متفاوت دانشگاه‌ها و کاهش هزینه های اضافی که در اقتصاد مقاومتی دارای اهمیت است مورد توجه قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور با اشاره به اقدامات دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه آموزش الکترونیکی اظهار کرد:برخی از دانشگاه ها از سال های قبل در زمینه آموزش الکترونیکی اقداماتی انجام داده اند اما بسیاری از دانشگاه ها اقدامی نکرده اند.از آنجایی که تعداد افرادی که می‌توانند در این فضا کار علمی انجام دهند کم است، برخی از محتواهایی که تولید می شود استاندارد نیست،بنابراین تلاش می شود علاوه بر فراهم کردن بستر مناسب، قوانین نیز تنظیم شده و یک بستر مناسب علمی و قانونی ایجاد شود تا آموزش از راه دور موفق باشد.

استاد در ادامه با تاکید بر اینکه تصور برخی از افراد از آموزش مجازی اشتباه است، توضیح داد: بسیاری از افراد گمان می‌کنند منظور از آموزش مجازی این است که یک دانشجوی پزشکی دروس را به صورت مجازی یا از طریق یک فیلم آموزش ببیند، در حالی که در برخی از رشته‌ها بخشی از کار به صورت عملی است و حتی برخی از رشته‌ها اصلا نمی‌تواند در این فضا قرار بگیرد، بنابراین این آموزش‌ها به صورت مختلط و مجازی – حضوری خواهد بود. برای مثال در دوره‌های دکتری 25 درصد کلاس‌های تئوری به صورت مجازی ارائه خواهد شد.

برگزاری آزمون‌ دوره‌های مجازی به صورت حضوری

وی از برگزاری آزمون‌های دوره‌های مجازی به صورت حضوری خبر داد و گفت: تلاش این است که بر اساس قانون امتحانات حضوری برگزار ‌شود.درواقع سیستم مجازی یک سیستم تعاملی است که در آن استاد با دانشجو در ارتباط بوده و بحث علمی می‌کنند،ساعت کلاس ها مشخص است،مراجعه به منبع رخ می دهد و حتی شاید زحمتی که یک استاد یا دانشجو در فضای مجازی می کشد چند برابر فضای حضوری باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور در ادامه از تشکیل گروه‌های مجازی در داخل دانشگاه مجازی خبر داد و اظهار کرد:این تصمیم وجود دارد که در آینده در داخل دانشگاه مجازی گروه های مجازی ایجاد شود تا ارزش افزوده منطقه ای و بین المللی داشته باشد. زیرا در فضای مجازی بعد مسافت مهم نیست و اساتید می توانند در نقاط مختلف دنیا در این فضا حضور داشته باشند.

دکتر استاد با تاکید بر اینکه از امکانات موجود دانشگاه ها برای دانشگاه مجازی استفاده می‌شود،توضیح داد: قرار نیست همه برنامه ها توسط وزارت بهداشت تهیه شود، بسیاری از آموزش ها با نظر گروه‌های آموزشی در دانشگاه های منطقه تهیه می شود،به عبارت دیگر، به جز رشته هایی که مختص فضای مجازی است قرار نیست طرح نویی ایجاد شود و همه امور طبق روالی که وجود دارد طی میشود.

برگزاری آزمون پذیرش در دانشگاه مجازی زیر نظر مرکز وزارت بهداشت یا سازمان سنجش

وی از برگزاری آزمون پذیرش در دانشگاه مجازی زیر نظر مرکز وزارت بهداشت یا سازمان سنجش خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت خاصی ایجاد شده و این ظرفیت به توسعه آموزش کمک می‌کند،افرادی که نمی توانند همه ماه ها در کلاس حضور یابند می‌توانند در این کلاس ها شرکت کنند.درواقع پذیرش در این دانشگاه بر اساس آزمون وروردی است اما فضای آموزشی به این سمت می‌رود که ظرفیت های جدیدی ایجاد کند و انتظار داریم با آموزش مجازی در آینده نه چندان دور هر کس علاقه مند به آموزش عالی چه مجازی چه غیر مجازی است اگر حداقل استانداردهای لازم ورود را داشته باشد به دلیل نبود ظرفیت از تحصیل محروم نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور با تاکید بر اینکه آموزش مجازی باعث کاهش هزینه تمام شده برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌شود، گفت: درمورد اینکه دانشجویان شهریه پرداز هستند یا خیر یا مبلغ شهریه چقدر است بعدا تصمیم گیری می شود.فعلا هدف اصلی این است که دانشگاه‌ها به علم نوین آموزش مجازی تجهیز شوند.

استاد در پایان درمورد مدرک فارغ التحصیلان از دانشگاه مجازی نیز توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌هایی که مجوز تربیت دانشجوی حضوری را دارند ، دانشجوهای مختلط (حضوری – مجازی) تربیت می کنند، البته در بسته‌های آموزشی هدف رسیدن به این نقطه است که تفاوتی بین دانشجویانی که آموزش های حضوری دیده اند با دانشجویانی که آموزش های مجازی دیده اند در شورای عالی برنامه ریزی وجود نداشته باشد و مدرک دانشجویی که در سیستم مجازی تربیت می شود با دانشجوی حضوری تفاوتی نداشته باشد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top