چاپ خبر
معاون امور فرهنگی کمیته امداد تشریح کرد؛

شرط کمیته امداد برای پرداخت شهریه دانشجویان

سایت پیام نورنا : به گفته معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، در حال حاضر 93 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که 90 هزار نفر آنها دانشجوی علوم مختلف و 3000 تن نیز طلبه علوم دینی هستند.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – اکبر میرشکار یکی از خدمات مهم و موثر کمیته امداد امام خمینی(ره) به مددجویان را خدمات فرهنگی، آموزشی عنوان کرد و گفت: یکی از محورهای اصلی این خدمات ارائه حمایت‌های تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه از 90 هزار نفر دانشجویی که تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره)هستند، 72 هزار نفر در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور تحصیل می کنند تصریح کرد: از این تعداد حدود 24 هزار نفر در دانشگاه‌های آزاد و 45 هزار نفر در دانشگاه‌های پیام نور و همچنین حدود 3000 نفر نیز در دانشگاه‌های علمی کاربردی و غیرانتفاعی مشغول تحصیل هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه ضمن بیان آنکه این دانشجویان علاوه بر دریافت کمک هزینه تحصیلی حداقل 50 و حداکثر 100 هزار تومانی، شهریه نیز دریافت می‌کنند تاکید کرد: تمامی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد، کمک هزینه تحصیلی دریافت نمی‌کنند بلکه تنها بخشی از آنها مشمول دریافت این وجوه هستند که بیشترشان از میان دانشجویان فنی حرفه‌ای انتخاب شده‌اند.

میرشکار درخصوص پرداخت شهریه نیز گفت: کمیته امداد براساس قانون مکلف به پرداخت شهریه دانشجویانی است که موظف به پرداخت شهریه هستند اما به علت آنکه تامین اعتبار از سوی دولت به طور کامل صورت نمی‌گیرد این نهاد حمایتی در این راه با مشکلاتی مواجه شده و به اجبار محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است.

وی در این خصوص تصریح کرد: اجبارا برای پرداخت شهریه برخی رشته‌ها را مصوب و برخی دیگر را غیرمصوب کرده‌ایم؛ علاوه بر آن نیز بعضی از دانشگاه‌ها را پذیرفته و برخی دیگر نیز پذیرفته نمی‌شوند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: رشته‌های بدون کاربرد و بدون آینده شغلی توسط کمیته امداد حمایت نمی‌شوند، به همین دلیل تمرکز کمیته امداد بیشتر بر رشته‌های فنی و حرفه‌ای مانند کامپیوتر و … است به علت آنکه این رشته‌ها برای فرد بازار کار ایجاد کرده و می‌تواند وی را در مسیر توانمند سازی قرار دهد، اما برخی رشته‌ها چون ادبیات، جغرافی و غیره در اولویت کمیته امداد برای پرداخت شهریه نیستند.

میرشکار همچنین خاطرنشان کرد: قبل از فرآیند انتخاب رشته، با برگزاری جلساتی به این دانش‌آموزان تذکر می‌دهیم که چنانچه برخی رشته‌های خاص را انتخاب کنند که فاقد آینده شغلی است، تحت حمایت امداد قرار نخواهند گرفت و خوشبختانه طی 2 الی 3 سال گذشته خانواده‌ها این فرایند را بسیار جدی می‌گیرند.

وی در ادامه عنوان کرد: پولی که امداد به آن نیاز دارد تا شهریه تمامی دانشجویان تحت پوشش را پرداخت کند، 120 میلیارد تومان است در حالی که دولت فقط 51 میلیارد تومان در این خصوص تامین اعتبار کرده بنابراین مجبوریم حتی به همان گروه‌هایی که مشمول دریافت شهریه هستند نیز صددرصد شهریه را پرداخت نکرده و حداکثر 60 تا 70 درصد آنرا پرداخت کنیم.

میرشکار همچنین در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی نیز عنوان کرد: توقع ما از دانشگاه آزاد اسلامی آن است که در پرداخت شهریه برای دانشجویان کمیته امداد تخفیف قائل شود زیرا امداد با توجه به اعتبارات دولتی توانایی پرداخت بیش از 50 تا 70 درصد شهریه را ندارد و به این ترتیب این دانشجویان دچار مشکلات و سختی‌هایی می‌شوند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهریه ترم اول را به طور کامل پرداخت می‌کند؛ همچنین در چند روز گذشته 26 میلیارد تومان برای پرداخت شهریه نیم سال دوم تحصیلی 94 – 95 تامین اعتبار شده و این تامین اعتبار را در کل کشور توزیع و ارسال کردیم تا نهایتا طی دوهفته آینده شهریه تمامی دانشجویان پرداخت شود.

میرشکار همچنین ادامه داد: 27 الی 28 هزار نفر از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد نیز در دانشگاه‌های دولتی و سراسری تحصیل می‌کنند که به آنها نیز کمک هزینه‌ای حداقل 50 و حداکثر 100 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: متاسفانه در سال 90 دولت اعتبار پرداخت شهریه را برای کمیته امداد در نظر نگرفت و به موجب آن دولت مکلف شد تا شهریه را به طور مستقیم به دانشجوها پرداخت کند که متاسفانه به علت مشکلات اقتصادی این پرداخت صورت نگرفت و موجب ایجاد بدهی 20 میلیارد تومانی برای دانشجویان شد که هنوز هم درحال پرداخت آن هستیم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) درخصوص خدمات غیرمالی کمیته امداد به دانشجویان تحت پوشش تصریح کرد: کمیته امداد همچنین به برگزاری نشست‌های فرهنگی ویژه دانشجویان با محورهای مختلف نیز اقدام می‌کند، به طوری که در سال گذشته این نشست‌ها با محوریت سبک زندگی، ازدواج، خانواده و… برگزار شد و در فرروردین و اردیبهشت‌ماه سال 95 نیز این نشست‌ها باموضوع “نفوذ ” در جهت روشنگری دانشجویان و استفاده از ظرفیت عظیم دانشجویی کشور برگزار خواهد شد.

وی در پایان نیز اظهار کرد: لازم به ذکر است که هر ساله چند تن از رتبه‌های برتر کنکور سراسری از دانش‌آموزان کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، به طوری که در سال تحصیلی گذشته (93-94) از میان ورودی‌های کنکور سراسری، 190 نفر از مددجویان امداد رتبه‌های یک، دو و سه رقمی کسب کردند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top