چاپ خبر
دبیر کارگروه فلسفه شورای تحول :

برنامه کارشناسی ارشد پیوسته رشته فلسفه تدوین شد

سایت پیام نورنا : دبیر کارگروه فلسفه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از تدوین برنامه هایی برای کارشناسی ارشد پیوسته فلسفه و همچنین کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته این رشته خبر داد.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – سید حمید طالب زاده گفت: برنامه کارشناسی ارشد پیوسته رشته فلسفه قرار است یک برنامه ایده‌آل باشد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن و رسیدن به نتایج مثبت می‌تواند از سوی دانشگاه‌هایی که زیرساخت‌های لازم را دارا هستند مورد الگوبرداری قرار گیرد.   

وی با اشاره به ارائه طرحی در کارگروه فلسفه برای خارج کردن این رشته از وضعیت فعلی آن، گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه فلسفه این بحث جریان داشت که وضعیت فعلی این رشته با مقصد اصلی آن که تربیت اندیشمندان و متفکران جامعه است چندان هم‌خوانی ندارد و به همین منظور مقرر شد تا در این رشته از جهت محتوا و عرضه گسترده آن در دانشگاه‌های مختلف و با آمار بالای دانشجو تجدید نظر شود.

دبیر کارگروه فلسفه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با اشاره به پیگیری این طرح از دو سال پیش و تصویب آن در کارگروه فلسفه اظهار داشت: نخستین نکته‌ای که به لحاظ محتوایی در نظر گرفته شده این است که در شرایطی که پیش از این فاصله‌ای میان رشته فلسفه اسلامی و فلسفه غرب بوده و در برخی دانشگاه‌ها به فلسفه غرب و در برخی دیگر به فلسفه اسلامی بیشتر پرداخته می‌شده است، این فاصله برداشته و به صورتی عادلانه‌تر و معقول‌تر به هر دو حوزه در کنار هم پرداخته شود.

تدوین برنامه درسی الگوی ایده‌آل رشته فلسفه برای اجرا در دانشگاه تهران

طالب زاده با بیان اینکه برای عرضه هر دو حوزه در یک رشته ما یک برنامه براساس الگوی ایده‌آل و یک برنامه بر اساس الگوی موجود طراحی کردیم، خاطرنشان کرد: بر اساس الگوی ایده‌آل، دوره کارشناسی نمی‌تواند برای تربیت دانشجوی فلسفه در هر دو حوزه فلسفه اسلامی و فلسفه غرب کفایت کند و به همین دلیل ما با رایزنی با وزارت علوم، اقدام به طراحی دوره کارشناسی ارشد پیوسته فلسفه با ۱۹۰ واحد درسی کرده‌ایم که در صورت تصویب، به شکل موقتی و آزمایشی در دانشگاه تهران اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه و طرح در صورت موفقیت‌آمیز بودن نیز قرار نیست در سطح تمامی دانشگاه‌های ارائه ‌کننده رشته فلسفه لازم الاجرا و فراگیر شود، افزود: این برنامه در واقع قرار است یک برنامه ایده‌آل باشد که در صورت موفقیت‌آمیز بودن و رسیدن به نتایج مثبت می‌تواند از سوی دانشگاه‌های دیگر نیز که زیرساخت‌های لازم را دارا باشند مورد الگوبرداری قرار گیرد.    

دبیر کارگروه فلسفه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی افزود: عناوین و سرفصل‌های این برنامه تهیه و تدوین شده و حتی بر همین اساس برنامه دوره دکتری فلسفه نیز تقریبا در حال نهایی شدن است.

نهایی شدن برنامه درسی فلسفه بر اساس الگوی موجود

طالب زاده درخصوص برنامه تهیه شده براساس الگو و وضعیت موجود نیز گفت: منظور از الگو و وضعیت موجود ارائه فلسفه غرب و فلسفه اسلامی به شکل مجزا و در قالب دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته است که در این مورد کارگروه فلسفه ورودی به تغییر و تحول برنامه درسی فلسفه اسلامی به عنوان یکی از گرایش‌های الهیات نکرده اما برای دوره‌هایی که تحت عنوان فلسفه در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود برنامه‌ای جدید تدوین کرده‌ایم.

وی افزود: این برنامه در واقع گلچینی از همان واحدهای درسی در نظر گرفته شده برای دوره کارشناسی ارشد پیوسته فلسفه است و بر اساس همان عناوین و سرفصل‌ها برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته فلسفه نیز آماده شده است.

هدف برنامه جدید فعلیت‌بخشی بیشتر به فلسفه اسلامی است 

دبیر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در مورد تغییرات ایجاد شده در برنامه جدید رشته فلسفه، گفت: هر چند که با توجه به گستردگی مباحث فلسفه غرب سعی شده برنامه به گونه‌ای تنظیم شود که اکثر مباحث این حوزه پوشش داده شود، اما در این برنامه واحدهای فلسفه غرب و فلسفه اسلامی پا یا پای است.

طالب زاده درخصوص تغییرات رویکردی و محتوایی نیز گفت: رویکرد و هدف ما این بود که سرفصل‌ها به گونه‌ای تنظیم شود تا ذهن دانشجویان با مطالعه فلسفه اسلامی و فلسفه غرب به نحوی فعال‌تر از پیش درگیر مسائل شود و به نحوی پیش بروند که زمینه‌های نوآوری در فلسفه اسلامی را ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: هدف این است که شرایطی فراهم شود تا فلسفه اسلامی از حالت جداافتاده فعلی که در آن مواجهه‌ای با مسائل جدید ندارد خارج شده و به فعلیت بیشتری درآید.

دبیر کارگروه فلسفه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با بیان اینکه برنامه سال آینده کارگروه فلسفه رسیدگی به دوره‌های متعدد کارشناسی ارشد و دکتری در حال ارائه در مراکز مختلف آموزشی است، افزود: بر اساس برنامه جدید گرایش‌ها اغلب به دوره دکتری منتقل خواهد شد.

طالب زاده گفت: برنامه کارشناسی ارشد پیوسته و همچنین کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته فلسفه طی دو تا سه ماه آینده نهایی و اعلام می شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top