چاپ خبر
آمار درگذشتگان حوزه و دانشگاه؛

چهره هایی که با دانشگاه وداع کردند/ سایه غم منا بر سر دانشگاه

سایت پیام نورنا : سال 94 دانشجویان و استادانی دانشگاه را ترک کردند و رخ در نقاب خاک کشیدند در این سال فاجعه منا نیز سایه غم بر سر دانشگاه ها گستراند.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – حج سال ۹۴ یکی از پرحاشیه ترین حادثه های سال بود. سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و فاجعه منا در حج ۹۴ موجب شد که ۱۱ دانشگاهی جان خود را از دست بدهند.

سایه غم فاجعه منا بر سر دانشگاه

غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری علوم سیاسی از دانشگاه لبنان، محمدرحیم آقایی‌پور دانش آموخته دانشگاه امام صادق(ع) ورودی سال ۶۲ دانشگاه و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی از جمله این قربانیان بودند.

ناصر قربان‌نیا دانشیار حقوق بین الملل دانشگاه مفید قم و عضو هیئت تحریریه پژوهش‌نامه حقوق تطبیقی دانشگاه مازندران و برنده چندین دوره کتاب سال و پژوهشگر برتر کشورى، استانی و دانشگاهی، دکتر حاج عباس معلمی (معاون پژوهشی واحد شهرضا دانشگاه آزاد )، حجت الاسلام حاج سیدجواد نمازی مکی (استاد دانشکده الهیات واحد مشهد دانشگاه آزاد) از دیگر قربانیان این فاجعه بودند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدحسین حسینی (رئیس اسبق دفتر فرهنگ اسلامی واحد مشهد دانشگاه آزاد )، دکتر حاج سیدابراهیم جباری فر (فارغ التحصیل و استاد واحد اصفهان دانشگاه آزاد )، حجت الاسلام والمسلمین حاج نصرت الله واحدی (استاد واحد تهران غرب دانشگاه آزادحجت‌الاسلام مسلم قلی‌پور استاد حوزه علمیه قم از دیگر قربانیان فاجعه منا بوده اند.

مهندس قاسم قنبری مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و حماد قهستانی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد نیز در این فاجعه جان خود را از دست دادند.

درگذشت محقق فضایی ایران در حادثه سقوط جرثقیل در مکه

اما فاجعه منا تنها حادثه غمبار حج ۹۴ نبود. حادثه سقوط جرثقیل در نزدیکی کعبه در مکه در روز جمعه ۲۰ شهریور ۹۴ هم موجب شد دکتر احمد حاتمی کلشتری عضو هیات علمی پژوهشگاه فضایی ایران در آن حادثه جان خود را از دست دهد.

دکتر سید احمد حاتمی کلشتری در زمانی که در حال کمک به مصدومان بود دچار سانحه شده و بعد از انتقال به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم می‌کند. وی عضو هیات علمی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران دارای مدرک فوق دکتری مهندسی مکاترونیک و دکتری مهندسی مکانیک طراحی کاربردی از انگلستان بود.

حوزه های علمیه در سوگ فقدان استادان بزرگ

در سال ۹۴ ، استادان بزرگی از حوزه های علمیه کشور نیز دارفانی را وداع گفتند.

آیت الله عبدالعلی قرهی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه قم، حجت الاسلام حسن هدایی مهرجردی، امام جمعه موقت میبد و موسس حوزه علمیه میبد، آیت‌الله محمدحسین سیبویه یکی از علمای حوزه علمیه خراسان و استاد درس خارج از فقه حوزه علمیه مشهد و موسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) و آیت‌الله حاج سید احمد عبادی از علمای بزرگ خراسان جنوبی از جمله این استادان برجسته بودند.

همچنین حجت‌الاسلام میرمدرس مسئول دفتر پیگیری مطالبات و فرامین مقام معظم رهبری از حوزه‌های علمیه و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، حجت‌الاسلام مسلم قلی‌پور از استادان حوزه علمیه قم که در فاجعه منا جان خود را از دست داده بود، آیت‌الله محقق فقیه از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خراسان از دیگر اساتید درگذشته بودند.

آیت‌الله عراقچی همدانی یکی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم و از شاگردان امام خمینی و علامه طباطبایی، آیت الله محمد مهدی آصفی نماینده رهبر معظم انقلاب در نجف اشرف از شاگردان علامه شهید آیت الله سید محمدباقر صدر و از موسسان مدرسه علمیه در نجف اشرف از دیگر استادانی بودند که دارفانی را وداع گفتند.

جاده های مرگ در کمین دانشجویان و استادان

در سال ۹۴ چندین نفر از دانشجویان و استادان در جاده ها و بر اثر سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کردند.

محمد احمدی، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه  علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی اصغر باغانی مدیر هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دکتر علی پویان رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی یوسفی دستیار تخصصی رشته پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اثر حادثه‌های رانندگی به دیار باقی شتافتند.

وقتی قلب استاد و دانشجو می ایستد !

دکتر احمد مورکی استاد نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مجتبی کوچکی دزفولی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت، مهدی جهانمیری دانشیار گروه اخترفیزیک و کیهان‌شناسی دانشگاه شیراز، دکتر احمد پیشه ور، چهره ماندگار و دکتری جامعه شناسی سیاسی علوم و تحقیقات سیستان و بلوچستان دانشگاهیانی بودند که در اثر ایست قلبی درگذشتند.

چهره های بین المللی علم که ماندگار شدند

حسین رزم جو استاد ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد و سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران بامداد شنبه ۳۱ مرداد در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

رزمجو در سال ۱۳۱۱ درمشهد متولد شد، پس از اخذ لیسانس و فوق لیسانس ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد، و مدتی تحصیلات حوزوی و تدریس در دبیرستان‌های و مراکز تربیت معلم به تحصیل دوره دکتری در دانشگاه تهران پرداخت، بعد از فراغت از تحصیل عضو دانشگاه فردوسی مشهد شد.

کتاب های ابوحامد محمد غزالی، استاد و فرزند برومند او، انسان آرمانی و کامل در ادبیات حماسی و عرفانی فارسی، انسان صالح در تربیت اسلامی (انواع ادبی و آثار در زبان فارسی)، برگزیده نثر فارسی، ذکر جمیل سعدی و …. از آثار برجسته این استاد بود.

مظفر بختیار استاد ممتاز ایران‌شناس، فارسی‌پژوه و مترجم دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران عصر روز جمعه ۲۳ مرداد در ۷۲ سالگی درگذشت.

دکتر بختیار از ایران‌شناسان، فارسی‌پژوهان، نسخه‌شناسان و مترجمان برجسته ایران، متولد ۱۳۲۲ در چهارمحال و بختیاری بود و در سال ۱۳۴۲ شمسی در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران پذیرفته شد و دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را با احراز رتبه اول دانش آموختگی به پایان برد و در سال ۱۳۵۵ در مقطع دکتری فارغ التحصیل شد.

از استاد بختیار، علاوه بر سالها فعالیت آموزشی، آثار فراوان و ارزشمندی از جمله به نی‌نامه، فرقه‌های صوفیه در چین، فرهنگ چینی به فارسی(ویراستار)، کتاب ایران، شکوه ایران، علف (ترجمه)، آداب فتوت(ترجمه)، مجموعه آثار رضا عباسی و حیاه الطغرایی (به عربی) به جای مانده است. 

عبدالرضا هوشنگ مهدوی استاد دانشگاه تهران و مولف کتاب‌های علوم سیاسی در ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ درگذشت.

مهدوی در سال ۱۳۰۹ در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را در سال ۱۳۲۷ در رشته سیاسی در دانشکده حقوق دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۳۰ برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت. در سال ۱۳۳۴ از دانشگاه سوربن پاریس مدرک دکتری حقوق بین‌الملل را اخذ کرد.

وی با تالیف و ترجمه نزدیک به ۸۰ عنوان کتاب و مقاله در حوزه تاریخ سیاست خارجی و علوم سیاسی نقش بسزایی در تربیت چندین نسل از کارشناسان عرصه علوم سیاسی داشت.

سیدجمال سادات گوشه اولین جراح دست میکروسکوپی ایران روز جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ در سن ۸۵ سالگی در اثر خونریزی مغزی دارفانی را وداع گفت.

پروفسور سادات گوشه از چهره های معروف و شناخته شده عرصه پزشکی بین المللی و استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی متولد ۱۳۰۹ تهران و دارای فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و جراحی ترمیمی دست و دکتری پزشکی بود.

وی عضو افتخاری فرهنگستان علوم پزشکی ایران، مدیر گروه جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رئیس بخش جراحی و موسس بیمارستان سنندج، رئیس مرکز تحقیقات و درمان، مدیر و موسس بخش جراحی ترمیمی دست و جراحی میکروسکوپی بود.

اطلاق عنوان ممتاز سمپوزیوم .C.F.M از انستیتو جراحی فک و صورت ایران (۱۳۶۹)، نشان شوالیه آکادمیک از دولت فرانسه (۱۹۹۵)، اعطای عنوان پیشکسوت جراحی دست از سوی فدراسیون بین المللی انجمن های جراحی دست (۲۰۰۱) و دریافت نشان لژیون دونور (۲۰۰۵) از دیگر افتخارات زنده یاد استاد دکتر سید جمال سادات گوشه است.

حسن فرسام استاد پیشکسوت گروه شیمی دارویی دانشکده داروسازی و رئیس موزه تاریخ علوم پزشکی شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ درگذشت.

حسن فرسام ۵ مهر ۱۳۱۱ در تهران به دنیا آمد و علاوه بر اخذ عالی‌ترین مدارک در زمینه شیمی دارویی، در رشته‌های انگل‌شناسی، مالاریاشناسی و علوم آزمایشگاهی نیز تحصیل کرد. وی موفق به کسب عناوین مختلف همچون استاد نمونه کشوری و پژوهشگر برتر شد.

همچنین به‌عنوان مشاور ادواری سازمان جهانی بهداشت در طب سنتی و گیاهان داروئی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران، عضو گروه واژه‌گزینی پزشکی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عضو انجمن دانشمندان علوم دارویی آمریکا، عضو جامعه پژوهشگران گیاهان دارویی آلمان و چندین انجمن داخل کشور خدمات بی‌نظیری را به ایران و دیگر کشورهای جهان ارائه کرد.

منصور حق شناس، بنیانگذار انتقال خون و بخش پیوند مغز استخوان شیراز در آستانه ۸۰ سالگی درگذشت.

این استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استاد بخش داخلی و رئیس بخش هماتولوژی آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که زاده ۱۳۱۵ شهرستان نی ریز فارس بود و با ایجاد سازمان انتقال خون شیراز با همکاری دکتر فریدون علاء بخش پیوند مغز استخوان شیراز را ایجاد کرد.

وی همچنین با همکاری اعضای‌ بخش هماتولوژی، ایجاد بخش هماتولوژی‌ و‌ انکولوژی، پژوهش در زمینه کم‌خونی‌ها، هموگلوبینوپاتی، تالاسمی در ایران، لنفوم اولیه روده‌ای، گزارش بیماری‌خونی سیکل سل با همکاری دکتر اسماعیل بیگی برای اولین بار، گام های موثری در درمان و پیشگیری از بیماری های خونی از جمله تالاسمی برداشت.

صادق آیینه‌وند رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و چهره ماندگار تاریخ پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ به دلیل بیماری نارسایی خونی در بیمارستان لاله درگذشت.

آئینه‌وند دانش‌آموخته دکتری تاریخ اسلام از دانشگاه القدیس یوسف لبنان، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود.

وی به عنوان عضو هیات علمی نمونه کشوری، چهره فرهیخته استان همدان و چهره ماندگار در سال ۱۳۸۵ انتخاب شده بود.

منوچهر دانش‌پژوه استاد پیشکسوت حوزه ادبیات و ایرانشناسی شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ دار فانی را وداع گفت.

این استاد پیشکسوت ادبیات و ایران‌شناس،  بر اثر عوارض ناشی از بیماری‌های مختلف از جمله بیماری قلبی، کلیوی و دیابت، در بیمارستان بستری شد و پس از مرخص شدن از بیمارستان بدرود حیات گفت. دانش پژوه نویسنده و پژوهشگر و استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی بود.

«دانش‌نامه ایران‌زمین»، «گلستان و بوستان سعدی»، ‌«شرح غزلیات سعدی»، «بررسی سفرنامه‌های دوره صفوی»، «حکایات دلنشین»، «شرح تاریخ بیهقی»، «سفرنامه منظوم»، «شرح و توضیح دیوان رودکی»، «شرح کلیله و دمنه» و «گزیده‌های نظم و نثر فارسی» از جمله آثار منوچهر دانش‌پژوه هستند.

حسین قندی استاد رشته روزنامه نگاری که با تیترهای به یاد ماندنی خود نامش را در مطبوعات ایران ماندگار کرده بود پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ درگذشت.

قندی متولد اسفند ۱۳۳۰ در سبزوار و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بین‌الملل از آمریکا بود که از اوایل دهه ۵۰ تا اوایل دهه ۹۰ قریب ۴۰ سال فعالیت و تدریس روزنامه‌نگاری را در کارنامه خود داشت.

وی علاوه بر سال‌ها تدریس رشته علوم ارتباطات اجتماعی در دانشگاه علامه طباطبایی و آموزش صدها خبرنگار و روزنامه‌نگار شاغل در روابط عمومی‌ها و رسانه‌های کشور، در حوزه خبر جراید کثیرالانتشار نظیر کیهان، ابرار، اخبار، انتخاب و جام جم نیز مسئولیت داشت و به خاطر تسلط و نوآوری‌های ویژه در این زمینه به «استاد تیتر» شهرت پیدا کرد.

از حسین قندی تألیفات متعددی چاپ و منتشر شده که کتب تخصصی «روزنامه‌نگاری نوین»، «مقاله نویسی در مطبوعات»، «روزنامه‌نگاری تخصصی» و «تخیل در روزنامه‌نگاری» از مهمترین آنهاست.

زین العابدین جعفرپور پیشکسوت دانشگاه خوارزمی یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ درگذشت. 

جعفرپور استاد برجسته اقلیم شناسی گروه جغرافیا دانشگاه خوارزمی بود.

مرگ های ناشناخته و عجیب !

احسان کریمی انترن بیمارستان لقمان و دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز یکشنبه ۲۶ مهرماه با سقوط از ساختمان نیمه کاره در حوالی بیمارستان لقمان تهران خود را از دست داد.

بررسی های اولیه پلیس در صحنه حادثه و شواهد و قرائن موجود فرضیه اولیه ای را مبنی بر اقدام به خودکشی مطرح کرده است اما دانشگاه اعلام کرد علت دقیق حادثه همچنان از سوی پلیس، پزشکی قانونی و سایر مراجع ذیصلاح در حال بررسی است و طبق اظهارات اساتید، دوستان و مسئولان مربوطه سابقه ای دال بر مشکلات روحی و روانی در این دانشجو وجود نداشت.

مهدی مزروعی، دانشجوی رشته مدیریت دولتی دانشگاه تهران در اردیبهشت ماه درگذشت اما مرگ این دانشجو با گمانه زنی های متفاوتی از جمله خودکشی و مشکلات خانوادگی مطرح شد. در نهایت دانشگاه تهران اعلام کرد چرایی و علت درگذشت وی در دست بررسی است که نتیجه از سوی مراجع رسمی دانشگاه به اطلاع عموم خواهد رسید.

در روزهای آخر اسفندماه یکی از دانشجویان پسر کارشناسی ارشد رشته پژوهشگری علوم اجتماعی دانشگاه خوارزمی خود را در خوابگاه این دانشگاه واقع در پردیس کرج حلق آویز کرد که منجر به فوت وی شد. معاون دانشجویی دانشگاه با تایید این خبر گفت: هنوز مشخص نیست وی خودکشی کرده باشد . اما پلیس اعلام کرده است که این فرد دارای مشکلات شخصی بود.

در ابتدای آذرماه محمد دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکانیک دانشگاه خواجه نصیر با زدن شاهرگ خود در سرویس بهداشتی خوابگاه به زندگی خود پایان داد. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه اعلام کرده بود متاسفانه خبر خودکشی یکی از دانشجویان رشته مکاترونیک مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه صحت دارد و مراجع ذی صلاح درحال بررسی موضوع هستند. این دانشجو از ورودی های مهرماه دانشگاه بوده است.

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری خبری جامعه کنکوری ها را در بهت فرو برد. دختر بوکانی به علت عدم موفقیت در کنکور سراسری خودکشی کرد. معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بوکان با تایید خبر خودکشی یک دختر در این شهرستان گفت: بر اساس اطلاعات اولیه این فرد به دلیل عدم موفقیت در کنکور سراسری دست به خودکشی زده است.

گفته شده بود این فرد بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری خود را از طبقه سوم به پایین پرت کرده است.

قرص برنج جان دانشجوی اردبیلی را گرفت. در اردیبهشت ماه ۹۴ یک دانشجوی اهل خلخال که در ترم دوم مهندسی آب دانشگاه محقق اردبیلی تحصیل می کرد با مصرف چهار قرص برنج اقدام به خودکشی می کند.

این دانشجو طی صحبت با هم اتاقی های خود و سپس صحبت با کادر درمانی بیمارستان در حین درمان و شستشوی معده دلیل خودکشی را اختلافات خانوادگی عنوان کرده بود و با وجود تلاش کادر درمانی دانشجو فوت می کند. 

حسن حکمتی دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی آذرماه ۱۳۹۴ که عضو تیم فوتبال دانشجویان ایران بود به علت بیماری گوارشی درگذشت. این دانشجو به دلیل بیماری گوارشی در مشهد دار فانی را وداع گفت و در این شهر به خاک سپرده شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ضربات چاقو به قتل رسید. در روزهای تابستان یک خبر داغ در اردبیل پیچید. دکتر اصغر پیرزاده با ضربات چاقوی پسر جوانی، پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد. پیرزاده فوق تخصص آنکولوژی و خون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود. وی از سوی فردی مورد حمله قرار گرفت و به ضرب چاقو مجروح می‌شود. با وقوع این حادثه با اورژانس تماس گرفته می شود و این پزشک به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل می‌ شود اما دکتر هنگام رسیدن به بیمارستان فوت می‌کند. عامل این حادثه  بلافاصله دستگیر می شود اما هنوز انگیزه دقیق متهم مشخص نشده است.

روحشان شاد و قرین رحمت الهی

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top