چاپ خبر

استقبال پرشور دانشجویان دانشگاه آزاد از مراسم معنوی اعتکاف

سایت پیام نورنا : مراسم معنوی و نورانی اعتکاف دانشگاهیان امسال نیز در سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همچون سال های گذشته با استقبال چشمگیر دانشجویان برگزار شد.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – چند روز پیش از برگزاری این مراسم، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه ای به تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از آنها خواست تا نسبت به تشکیل ستاد اعتکاف و فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم اقدام کنند.

ستادهای اعتکاف نیز ظرف مدت کوتاهی در سطح استان و شهرستان‌های مربوطه جهت اجرای باشکوهتر این مراسم، استفاده از فضای معنوی مساجد دانشگاهی و همچنین مساجد خارج از دانشگاه جهت برگزاری مراسم و ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب جهت حضور دانشگاهیان شکل گرفت.

دانشگاه آزاد بجنورد میزبان دانشجویان معتکف استان خراسان شمالی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد طبق سنوات گذشته هم‌زمان با ایام البیض میزبان دانشجویان پسر معتک استان خراسان شمالی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین یوسفی فر رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به آیین معنوی اعتکاف در دانشگاه های سراسر کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد طبق سنوات گذشته هم‌زمان با ایام البیض امسال نیز میزبان دانشجویان معتک استان شد.

وی می افزاید: ثبت‌نام اعتکاف دانشجویان دانشگاه های خراسان شمالی از طریق آدرس اینترنتی nkh.nahad.ir از ۱۴ فروردین به مدت دو هفته آغاز شد که 418 دانشجوی خواهر و برادر برای این مراسم باشکوه ثبت نام کردند. امسال نیز مسجد امام رضا(ع) واحد بجنورد برای چهارمین بار متوالی از غروب چهارشنبه همزمان با شب میلاد امیرمومنان علی علیه السلام پذیرای میزبان 126دانشجوی پسر معتکف استان خراسان شمالی خواهد بود و دانشجویان خواهر نیز در مسجد دانشکده علوم پزشکی بجنورد معتکف خواهند شد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خصوص برنامه های اجرا شده برای برگزاری با شکوه این ضیافت معنوی گفت: بیان احکام، قرائت دعای عهد، آموزش صحیح قرائت و نکات تجویدی قرائت نماز، کرسی تلاوت، جشن ولادت امیرالمومنین(ع)، دعای کمیل و ندبه، کرسی آزاداندیشی، سخنرانی، حلقه های معرفت و … از جمله برنامه های اجرا شده در این ایام به شمار می رود.

مجموعه فرهنگی و مسجد النبی پذیرای دانشجویان معتکف واحد خمینی شهر

واحد خمینی شهر نیز یکی دیگر از واحدهایی بود که دانشجویان آن امسال نیز با شوق بسیاری در آیین مذهبی اعتکاف شرکت کردند.

این واحد با دارا بودن مجموعه فرهنگی و مسجدالنبی (ص) به سبک معماری اسلامی ایرانی شرایط خوبی را برای اعتکاف دانشگاهیان فراهم کرد و دانشجویان، کارکنان و اساتید نیز از طرح اعتکاف استقبال خوبی به عمل آوردند.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی در این باره می گوید: اعتکاف یکی از موضوعاتی است که پس از انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به آن شده و مردم خداجوی ایران اسلامی برای خودسازی ، محاسبه نفس ، نماز ، تلاوت قرآن و توبه هر سال در این مراسم معنوی شرکت می کنند و توشه معنوی از آن می برند و در این راستا دانشگاهیان همسو با آحاد مختلف جامعه در این مراسم معنوی شرکت می کنند .

او می افزاید: ستاد اعتکاف در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر تشکیل و همه شرایط برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد النبی (ص) دانشگاه فراهم شد به نحوی که بسیاری از دانشجویان دانشگاه های همجوار نیز برای شرکت در مراسم این واحد دانشگاهی ثبت نام کردند.

موسوی افزود: برنامه های متنوع دینی و فرهنگی برای سه روز اعتکاف دانشگاهیان پیش بینی شده که می توان به محفل انس با قرآن، قرائت ادعیه، سخنرانی با موضوعات اسلامی، میزگردهای دانشجویی و اهداء بسته های فرهنگی اشاره کرد.

حضور 220 دانشجوی واحد بروجرد در مراسم اعتکاف

امیرسرداری دبیر ستاد اعتکاف واحد بروجرد درباره برنامه های اجرا شده در این ایام می گوید: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد امسال میزبان 220 دانشجوی معتکف شد که از این تعداد 170 نفر زن و 50 نفر مرد بودند.

امیرسرداری گفت: مراسم معنوی اعتکاف ویژه معتکفین زن در مسجد بقیه الله العظم (عج) واحد بروجرد ودانشجویان مرد، امسال در مسجد چهارده معصوم(ع) در داخل شهر با دانشجویان دانشگاه آیت الله بروجردی مشترکاً برگزار شد.

وی در ادامه یادآور شد در طی دو هفته گذشته نسبت به تشکیل ستاد اعتکاف، برنامه ریزی و تبلیغات و ثبت نام از طریق سایت اینترنتی اقدام شد و پذیرش از ساعت 22 روز چهارشنبه 12 رجب آغاز و بعد از نماز مغرب و عشاء روز شنبه 15 رجب خاتمه یافت.

دبیر ستاد اعتکاف واحد بروجرد پذیرایی از معتکفین، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، از جمله حلقه های معرفتی، احکام، قرائت زیارت نامه ها و ادعیه، مولودی خوانی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه، چاپ ویژه نامه اعتکاف، برگزاری مسابقه و انجام مراسم امٌ داود را از برنامه های اعتکاف عنوان کرد.

اعتکاف بانوان دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

به همت و میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اعتکاف دانشگاهیان خواهر در واحد تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: معتکف شدن در ایام جوانی از عنایت خاصه خداوند است که آینده‌ای روشن و سرشار از نور الهی را برای فرد و جامعه رقم می‌زند.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: میزبانی اعتکاف دانشگاهیان خواهر دانشگاه های تبریز در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و میزبانی برادران دانشگاهی در مسجد دانشگاه تبریز بود. همچنین تعداد ثبت نام کنندگان خواهر در مراسم معنوی اعتکاف 350 نفر بود که 85 نفر از این تعداد از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بودند.

شرکت بیش از 2000 نفر از دانشجویان استان قم در مراسم معنوی اعتکاف سال 95

بیش از 2120 نفر از دانشجویان خواهر و برادر سراسر دانشگاههای استان قم در مراسم معنوی اعتکاف سال 95 شرکت کردند.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قم در اولین جلسه شورای تخصصی دانشجویی ، فرهنگی و ورزشی استان در خصوص مراسم اعتکاف دانشجویی گفت: در مراسم معنوی اعتکاف سال 95 ، 2120 نفر در استان قم شرکت کردند که از این تعداد 1870 نفر از خواهران و 250 نفر را برادران دانشجو تشکیل دادند.

وی در خصوص برنامه های مراسم اعتکاف با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی خاطر نشان کرد: در مراسم اعتکاف برنامه های متنوع قرآنی شامل پخش تیزر درس هایی از قرآن، اجرای تلاوت قرآن به صورت روزانه، برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مطرح و همچنین استفاده از فضای معنوی اعتکاف در برگزاری میزگرد های دانشجویی و جلسات پرسش و پاسخ در قالب کرسی های آزاد اندیشی، گرامیداشت مناسبت های ایام اعتکاف وجشن میلاد حضرت علی (ع) ، جلسه پرسش و پاسخ با اساتید جامعه الزهرا اجرا شد.

واحد بندرعباس میزبان 180 دانشجوی معتکف

مراسم اعتکاف دانشجویی شهرستان بندرعباس، نیز با حضور 180 دانشجوی پسر از دانشگاه های مختلف این شهرستان در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، رییس دبیرخانه هیات امنا، معاون دانشجویی و فرهنگی و مدیرکل دانشجویی واحد بندرعباس در ساعات پایانی دیشب از مسجد دانشگاه بازدید و با معتکفان به گفتگو نشستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در حاشیه این بازدید حضور جوانان دانشجو را در این مراسم مغتنم شمرد و افزود: این مهم نشان می دهد که دانشجویان پی به ارزش اعتکاف برده اند و به خوبی می دانند که این فریضه معنوی تاثیر و تحولی عظیم و چشم گیر در مسیر زندگی آنان ایجاد خواهد کرد .

داود افخمی تبا گفت: در این مدت برنامه های متنوع معنوی برای معتکفان در نظر گرفته شد که شامل سخنرانی، تشکیل حلقه معرفت ،تبیین اعتکاف، تبیین مسائل و مبانی دینی، جلسات پرسش و پاسخ ،برگزاری نماز جماعات، افطاری و سحری و در پایان قرائت یادمان اعتکاف بود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top