چاپ خبر
صدیقی در مراسم توجیهی دانشجویان نمونه کشوری تشریح کرد؛

اقدامات دو وزارت علوم و بهداشت برای حفظ نخبگان در کشور

پیام نورنا : رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اهمیت حفظ نخبگان در کشور اقدامات وزارت علوم و وزارت بهداشت در این راستا را تشریح کرد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر مجتبی صدیقی در مراسم توجیهی دانشجویان نمونه کشوری سال 94 که صبح امروز با حضور جمعی از مسؤولین سازمان امور دانشجویان، وزارت بهداشت و دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت در زمینه انتخاب دانشجوی نمونه اظهار کرد: آیین‌نامه انتخاب دانشجوی نمونه اصلاح شد و کیفیت آن افزایش یافت. دانشجویی که می‌خواهد به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شود، باید در همه ابعاد علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی و غیره امتیاز بالایی کسب کند.

وی با بیان اینکه امسال انتخاب دانشجویان نمونه ابتدا در دانشگاه‌ها صورت گرفت، افزود: برای انتخاب دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه‌ها کف و سقف امتیاز مشخص نشد و هر دانشجویی که موفق به کسب بالاترین امتیاز شد، در سطح دانشگاه‌ها برگزیده شد. سپس این دانشجویان به وزارت علوم و وزارت بهداشت معرفی شدند و افرادی که توانسته بودند امتیازات لازم را کسب کنند، به عنوان دانشجوی نمونه کشوری برگزیده شدند.

انتخاب 40 دانشجوی نمونه از میان 2248 دانشجوی برگزیده

رییس سازمان امور دانشجویان در ادامه از حضور دانشگاه‌های غیردولتی، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور در انتخاب دانشجوی نمونه سال 94 خبر داد و گفت: به طور کلی 2248 دانشجو برای برگزیده شدن به عنوان دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه‌ها با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد 251 نفر به دو وزارتخانه معرفی شدند و در نهایت 40 نفر توانستند حداکثر امتیازات را کسب کنند که از این تعداد 27 دانشجو زیرمجموعه وزارت علوم و 13 دانشجو زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند که در مقاطع مختلف دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

صدیقی در مورد جوایز و تسهیلاتی که امسال به دانشجویان نمونه اعطا می‌شود، توضیح داد: قرار است جوایز نقدی در حد توان دو وزارتخانه به دانشجویان نمونه اعطا شود. همچنین امکان تحصیل در مقاطع بالاتر برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد براساس آیین‌نامه استعداد درخشان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشجویان مقطع دکتری که به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شدند، برای دوره‌های کوتاه‌مدت شش تا نه ماهه با هزینه وزارتخانه به خارج از کشور اعزام می‌شوند و همه دانشجویان نمونه چنانچه مورد تایید بنیاد ملی نخبگان قرار بگیرند، می‌توانند از امکانات این بنیاد استفاده کنند.

سیاست وزارت بهداشت و وزارت علوم برای حفظ نخبگان در کشور

رییس سازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ نخبگان در کشور اظهار کرد: حفظ و ماندگاری نخبگان در کشور یک امر چندمحوری و به عهده چند بخش مختلف است. وزارت بهداشت و وزارت علوم همواره سعی می‌کنند با همفکری، همراهی و هم‌افزایی، امید نخبگان برای ماندگاری در کشور را بالا ببرند تا کمتر شاهد خروج این افراد از کشور باشیم.

صدیقی ادامه داد: از طرف دیگر سعی شده تسهیلات بیشتری در اختیار دانشجویان نخبه قرار بدهیم. برای مثال وام‌های دانشجویی هدفمندتر شده و سعی می‌شود همه دانشجویان پوشش داده شوند، البته دانشجویان برتر در اولویت پرداخت هستند. همچنین میزان تعرفه وام‌ها افزایش یافته است. مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز انگیزه خوبی برای حضور بیشتر نخبگان در کشور هستند.

وی با اشاره به وام ویژه دانشجویان دکتری گفت: وام ویژه دانشجویان دکتری از سال 93 به این افراد ارائه می‌شود که تاکنون شیب افزایشی داشته است و امیدواریم شامل همه دانشجویان دکتری شود.

براساس این گزارش، دکتر ابوالحسن ریاضی، معاون سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه افرادی که به عنوان دانشجوی نمونه برگزیده شدند، از نظر علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی شایسته تقدیر بودند، افزود: فرآیند  انتخاب دانشجوی نمونه با دقت و براساس آیین‌نامه صورت گرفت. ابتدا این دانشجویان در سطح دانشگاه برگزیده شده و سپس به دو وزارتخانه معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال الگوهای انتخاب دانشجویان نمونه تغییر کرد و سطح شاخص‌ها ارتقاء یافت. دانشجویانی که امسال به عنوان دانشجوی نمونه برگزیده شدند، می‌توانستند مقاله، طرح پژوهشی، ابداع، اختراع، تألیف، ترجمه و غیره ارائه دهند. به عبارت دیگر فقط در یک بخش خاص تمرکز وجود نداشت.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top