چاپ خبر
رئیس سازمان سنجش خبر داد؛

اعلام نتایج نهایی کنکور در 31 شهریور/ شانس قبولی در ریاضی و انسانی

پیام نورنا : رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه همه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اند گفت: ظرفیت پذیرش 750 هزار نفری اعلام شده و بیشترین شانس برای گروه های ریاضی و انسانی است.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۵ در محل سازمان سنجش با ابراز تشکر از همکاری وزارت اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات در زمینه حفاظت آزمون با ما همکاری ویژه ای داشته است که امیدواریم این همکاری به نحو احسن ادامه یابد.

وی درباره تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری گفت: تنها تغییر مهم برای سوابق تحصیلی، تاثیر مثبت آن در کنکور سراسری ۹۵ است که این امر با مصوبه مجلس صورت گرفت. میزان تاثیر سوابق تحصیلی در سال ۹۶ هنوز مشخص نیست. 

خدایی افزود: تعیین میزان ثاتیر سوابق تحصیلی برای سال ۹۶ منوط به نظر کارشناسی است که یک بخشی از آن به صورت تخصصی در سازمان سنجش انجام شده است و بخشی دیگر نیز از داوطلبان نظرخواهی کرده ایم که پس از برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش اعلام می شود.

وی یادآور شد: ۸۶۰ هزار نفر در کنکور سراسری ۹۵ شرکت کردند که ترکیب داوطلبان به ترتیب در گروه ریاضی ۱۶۲ هزار نفر، در گروه تجربی ۵۱۹ هزار نفر، در گروه انسانی ۱۶۱ هزار نفر، در گروه هنر ۹ هزار و ۶۰۰ نفر و در گروه زبان های خارجی بیش از ۶ هزار نفر بود. 

ظرفیت پذیرش ۷۵۰ هزار نفری برای کنکور ۹۵

رئیس سازمان سنجش افزود: در مجموع ظرفیتی که تاکنون دانشگاه ها به سازمان سنجش اعلام کرده اند حدود ۷۵۰ هزار نفر است که در گروه ریاضی و انسانی شانس قبولی بیشتر و در گروه تجربی شانس قبولی کمتر است.

وی اظهار داشت: در واقع با این میزان شرکت کننده ۶۵ درصد شرکت کننده های کنکور در گروه علوم تجربی هستند . در رشته های پرمتقاضی از جمله پزشکی و دندانپزشکی نیز تغییر ظرفیت نداشتیم .  تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر در چهار رشته دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی پذیرفته می شوند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: ما در انتظار اعلام ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هستیم تا در صورت تایید و ارسال اعلام شود.

وی افزود: زمان اعلام نتایج را پیش از این بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ مرداد اعلام کرده بودیم که اکنون تا ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۲۰ مرداد نتایج اولیه به صورت کارنامه اعلام می شود. فرصت انتخاب رشته داوطلبان ۲۳ تا ۲۸ مرداد ماه است.

پاسخنامه ها روز جمعه ۲۲ مرداد منتشر می شود

خدایی گفت: پاسخنامه ۷۵ هزار نفر اول در سه گروه ریاضی، انسانی و تجربی و ۱۰ هزار نفر اول گروه های هنر و زبان در روز جمعه ۲۲ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

امکان انتخاب رشته برای کسانی که در کنکور ثبت نام نکرده اند

وی افزود: افرادی که تاکنون در کنکور ۹۵ شرکت نکرده اند نیز می توانند در روزهای ۲۳ تا ۲۸ مرداد ماه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: همه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند که تعداد ۴۳۰ هزار نفر در دوره روزانه مجاز به انتخاب رشته شدند که برای ۱۲۸ هزار ظرفیت رقابت می کنند.

وی درباره نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۵ گفت: از میان ۳۶ نفر اول ۲۶ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند که ۲۱ نفر از تهران و شمیرانات و ۱۵ نفر از سایر شهرها هستند.

معاون وزیر علوم درباره انتخاب رشته داوطلبان گفت: نرم افزار انتخاب رشته به مبلغ ۲۰۰ هزار ریال در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با خریداری آن از آخرین نمرات و اینکه در چه حدود رشته ای قرار دارند مطللع شوند.

کارشناسان سازمان سنجش با هیچ موسسه ای حق همکاری ندارند

وی تاکید کرد: کارشناسان سازمان سنجش با صدا و سیما در بسته های ویژه راهنمایی داوطلبان برای انتخاب رشته همکاری دارند اما هیچ یک از کارشناسان سازمان سنجش با هیچ موسسه ای حق همکاری ندارند و اگر موسسه ای ادعا کند صحیح نیست.

خدایی نکته کلیدی در انتخاب رشته کنکور سال ۹۵ را تاثیر مثبت در سوابق تحصیلی برشمرد و گفت: چون سال گذاشته تاثیر سوابق قطعی بود بنابراین نمرات قابل مقایسه نیستند اما رتبه ها قابل مقایسه است و داوطلبان باید به رتبه ها در زیر گروه ها توجه کنند.

پذیرش ۸۲ درصدی داوطلبان بر اساس صرفا با سوابق تحصیلی

وی درباره میزان پذیرش دانشگاه آزاد و پذیرش براساس سوابق تحصیلی گفت: قانون به ما تکلیف کرده است از سال ۹۲ طی مدت ۵ سال، ۸۵ درصد کل ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی صورت گیرد. ۱۵ درصد باقیمانده با سوابق باشد یا خیر تفاوتی ندارد.

رئیس سازمان سنجش افزود: با احتساب رشته های دانشگاه آزاد ما اکنون به میزان ۸۲ درصد ظرفیت رسیده ایم که این میزان قطعا سال آینده به بیش از ۸۵ درصد می رسد و تکلیف ما انجام می شود. اکنون میزان پذیرش در دانشگاه آزاد ۹۵ تا ۹۶ درصد بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد سال گذشته ظرفیت ۵۳۰ هزار نفر برای پذیرش اعلام کرده بود و امسال هنوز ظرفیت پذیرش را اعلام نکرده است. ما به دانشگاه آزاد اعلام کردیم که نحوه انتخاب رشته در این دانشگاه را سریع تر اطلاع رسانی کنند.

اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۵ در روز ۳۱ شهریورماه ۹۵

خدایی خاطرنشان کرد: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۵ در روز ۳۱ شهریورماه ۹۵ اعلام می شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top