چاپ خبر

همه آنچه باید درباره انتخاب رشته بدانید / امکان انتخاب 150 کدرشته

پیام نورنا : هر داوطلب مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۵ می تواند در روزهای ۲۳ تا ۲۸ مرداد تعداد ۱۵۰ کدرشته را از میان کدرشته های انتخابی در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز شنبه ۲۳ مرداد ۹۵ تا روز پنجشنبه ۲۸ مرداد ۹۵ در باجه های روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع می‌شود.

توزیع پستی دفترچه انتخاب رشته

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده اند در صورت تمایل به دریافت دفترچه شماره ۲، می‌توانند با مراجعه به باجه های روزنامه فروشی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ  ۱۰ هزار ریال (هزار تومان) در مهلت معین به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

دفترچه مذکور رایگان بوده و به جز هزینه‌ای که برای کارمزد توزیع، تعیین شده هزینه‌ای دیگری نباید پرداخت شود.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۵ حاوی کلیه شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد است.

همچنین این دفترچه شامل کلیه رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی است، رشته‌های تحصیلی مؤسساتی که به روش نیمه‌متمرکز دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه پیام نور (آموزش از راه دور)، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی است.

توضیحاتی درباره نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته توسط داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره‌های فوق‌الذکر  هستند و نحوه مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و نحوه تکمیل کردن فرم انتخاب رشته در دفترچه ذکر شده است.

هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را دریافت کنند.

هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی که بر حسب مورد مجاز به انتخاب رشته از گروه آزمایشی هنر و یا زبانهای خارجی و یا هم گروه هنر و هم زبانهای خارجی می‌باشند، علاوه بر دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی اصلی یعنی علوم ریاضی و فنی و یا علوم تجربی و یا علوم انسانی، باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی گروه‌های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی را نیز  دریافت کنند.

داوطلبانی که منحصراً در گروه‌های آزمایشی هنر و یا در گروه آزمایشی زبانهای خارجی و یا در گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، باید منحصراً دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی گروههای هنر و زبانهای خارجی را دریافت کنند.

به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ از تاریخ انتشار نتیجه اولیه فرصت داده می‌شود که ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) گروه آزمایشی مربوط و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی اقدام کرده و کدرشته محل های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند.

مهلت ۶ روزه انتخاب رشته از ۲۳ تا ۲۸ مرداد

پس از آن، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی به مدت ۶ روز (از روز شنبه ۲۳ مرداد تا ۲۸ مرداد) براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

هر داوطلب باید با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه، کدرشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود را از رشته های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز یا گروههای آزمایشی مجاز در دوره های مختلف روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاهها، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، دانشگاه پیام نور ثبت کرده و نسبت به تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است اقدام کند.

پس از تائید نهایی کدرشته های انتخابی توسط داوطلب، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود.

داوطلبان باید رسید ۱۵ رقمی دریافت کنند

داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر داوطلب داده می‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی نیز داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحیح و یا ویرایش کنند.

به داوطلبان توصیه می‌شود پس از دریافت رسید از بخش مشاهده اطلاعات حتماً از فهرست کدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی که بالای آن رسید ۱۵ رقمی و شماره پرینت درج شده است یک نسخه پرینت تهیه و آن را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری کنند.

اعلام ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی از سوی آموزش پرورش

براساس اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه برای تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزشی و پرورشی خود از طریق پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از میان داوطلبان واجد شرایط آزمون سراسری دانشجوی متعهد خدمت خواهد پذیرفت.

در صورت وصول ظرفیت و رشته محل‌های پذیرش دانشجو و تایید آنها از سوی دفتر گسترش آموزش عالی، موضوع متعاقباً از طریق اطلاعیه‌های این سازمان به اطلاع داوطلبان خواهد رسید و درخصوص شیوه انتخاب رشته و نحوه متقاضی شدن برای دانشگاه فرهنگیان اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

همچنین در صورت تایید دفتر گسترش آموزش عالی برای پذیرش در رشته‌های ویژه شاغلین رسمی و یا پیمانی وزارت آموزش و پرورش‌ نیز موضوع متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند برای اینکه مراحل انتخاب رشته‌های تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانند و مشکلی برای آنان بوجود نیاید، لازم است اطلاعیه‌های این سازمان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و شرایط و ضوابط موسساتی که به صورت شرایط خاص پذیرش می‌کنند و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی را به دقت مطالعه کنند.

الزام اخذ گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی تا پایان شهریور ماه ۹۵

تمام دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی به شرط قبولی و اخذ گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی حداکثر تا  پایان شهریور ماه ۹۵ حق انتخاب رشته خواهند داشت.

داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ که در سال ۹۴ در آزمون سراسری شرکت کرده و پذیرفته شده اند حق انتخاب رشته‌های تحصیلی دوره روزانه آزمون سراسری سال جاری را ندارند. در غیر اینصورت به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات مربوط با آنان رفتار خواهد شد.

شرط انتخاب رشته برای قبولی های سال ۹۴

این افراد اگر جزء پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی  دوره‌های روزانه (اعم از متمرکز یا نیمه متمرکز، پذیرش با آزمون و یا صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی) آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ باید منحصراً برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی، دوره‌های غیرروزانه آزمون سراسری ۹۵ تنها به شرط اینکه تا تاریخ اول اسفند ۹۴ نسبت به انصراف قطعی اقدام کرده باشند و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط از جمله مقررات نظام وظیفه مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون بوده‌اند. در غیر اینصورت مجاز به ثبت نام و شرکت  دراین آزمون نخواهند بود .

براساس ضوابط آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ منحصراً آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا شاغل به تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی و یا دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) بوده‌اند، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون را داشتند.

آن دسته از دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره کاردانی که موفق به اخذ مدرک تحصیلی دوره کاردانی (فوق دیپلم) نشده‌اند، و همچنین آن دسته از داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه که به دوره پیش‌دانشگاهی راه نیافته‌اند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ نبوده‌اند.

بدیهی است چنانچه در آزمون شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته تلقی شده باشند، مجاز به تکمیل فرم انتخاب رشته نیستند و در صورت تکمیل فرم انتخاب رشته از گزینش نهایی حذف و برابر مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

تبصره: داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ که دیپلم آنان کار دانش و یا فنی و حرفه‌ای نظام جدید هستند، طبق ضوابط مجاز به شرکت در آزمون نبوده‌اند، مگر اینکه دارای مدرک فوق دیپلم باشند و یا دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشند.

الزام انصراف برای دانشجویان دوره روزانه در صورت شرکت در کنکور ۹۵

دانشجویان دوره روزانه (سنوات قبل) برای شرکت در آزمون باید ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، حداکثر تا تاریخ اول اسفندماه ۹۴ از رشته‌ای که در آن مشغول تحصیل بوده‌اند، انصراف می‌دادند. در غیر اینصورت حتی در صورت انصراف بعد از تاریخ اول اسفند ۹۴ در صورت قبولی در این آزمون قبولی آنها باطل خواهد شد. 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 21 مرداد 1395

    سلام دانشگاه پیام نور رشته های فنی مهندسی کل هزینه یک ترم چقدر است ؟ تشکر

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 21 مرداد 1395 :

    سلام
    دوست عزیز شهریه به خیلی مسائل وابسته است و یک مبلغ مشخص و خاصی نیست

  2. نویسنده دیدگاه : محدثه عزیزی - در تاریخ : 22 مرداد 1395

    سلام
    من دانشجوی پیام نور هستم و بهمن ماه سال 95 مدرک کاردانیمو دریافت میکنم
    امسال در کنکور سراسری شرکت کردم
    حال سوال من این است
    اگر مهرماه در دانشگاه قبول بشم
    باید از دانشگاه پیام نور انصراف دهم؟
    پس اونوقت مدرک کاردانی من چی میشه ؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 مرداد 1395 :

    سلام
    از نظر پیام نور مشکلی ندارد و نیازی نیست انصراف دهید

  3. نویسنده دیدگاه : سیستم گلستان - در تاریخ : 22 مرداد 1395

    سلام چرا سایت گلستان وارد نمیشه ؟
    یه لحظه خوب میشه بعدش دوباره وارد نمیشه!!!

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 22 مرداد 1395 :

    سلام
    سیستم مشکلی ندارد
    از لینک زیر استفاده کنید
    http://reg.pnuna.com

  4. نویسنده دیدگاه : سیستم گلستان - در تاریخ : 22 مرداد 1395

    سلام ، من 2 روز پیش شهریه رو پرداخت کردم

    اما هنوزم توی سیستم تایید نشده!!!

    جریان چیه ؟!

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 22 مرداد 1395 :

    سلام
    صبور باشید تا ثبت شود

  5. نویسنده دیدگاه : احمد - در تاریخ : 22 مرداد 1395

    سلام
    من با رتبه کل در سهمیه 12224 میتونم در پیام نور اصفهان رشته حقوق بخوانم؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 22 مرداد 1395 :

    سلام
    مشخص نیست و بستگی به انتخاب رشته سایر داوطلبان دارد

  6. نویسنده دیدگاه : مسعود - در تاریخ : 22 مرداد 1395

    با سلام
    در متن بالا گفته شده: پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال 94 مجاز به انتخاب رشته های غیر روزانه هستند..اما سال من قبل پذیرفته شده دوره روزانه کارشناسی ارشد بودم.. بنظر شما آیا می تونم از دوره های روزانه هم انتخاب رشته داشته باشم؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 22 مرداد 1395 :

    سلام
    این مربوط به کارشناسی می باشد و ربطی به ارشد ندارد!!

  7. نویسنده دیدگاه : M - در تاریخ : 22 مرداد 1395

    سلام ایا امکانش هست برای منی که دانشجوی پیام نور هستم و سال 93 از طریق کنکور سراسری قبول شدم ، دوباره در پذیرش بدون ازمون انتخاب رشته کنم واسه یه رشته دیگه و قبول بشم؟! میتونم هردوشو بخونم؟! و ادامه تحصیل بدم؟!

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 مرداد 1395 :

    سلام
    بله می توانید مشکلی ندارد از نظر پیام نور

  8. نویسنده دیدگاه : زانيار - در تاریخ : 23 مرداد 1395

    تا آخرین روز مهلت ثبت نام که پنج شنبه میباشد ( بر اساس سوابق تحصیلی) آیا میتوان معدل را ویرایش کرد؟ همه موارد را چی اگر اشتباهی رخ داد ؟؟؟؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 مرداد 1395 :

    تا زمانی که تایید نکنید بله
    معمولا یکبار امکان ویرایش اطلاعات هست

  9. نویسنده دیدگاه : زانيار - در تاریخ : 23 مرداد 1395

    ببخشید دوباره میپرسم یعنی درصورتی هم که سیستم شماره رهگیری و تاییده را داد بازم میتوان موارد ثبت نام اعم از معدل و ،…. را ویرایش کرد ؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 مرداد 1395 :

    یکبار معمولا می شود

  10. نویسنده دیدگاه : مسعود - در تاریخ : 23 مرداد 1395

    با سلام
    آیا می توان در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی که بصورت جداگانه ثبت نام میشه در یک گروه آزمایشی اصلی دیگر شرکت کرد!!؟..یعنی با آزمون در یک گروه آزمایشی اصلی و بدون آزمون در یک گروه آزمایشی اصلی دیگر!!

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 مرداد 1395 :

    سلام
    بله می شود

  11. نویسنده دیدگاه : saman - در تاریخ : 23 مرداد 1395

    سلام
    1.چگونه باید مرخصی تحصیلی بگیریم؟
    2.شهریه ثابت(برای کسی که مرخصی گرفته) تقریبا حول و حوش چند تومان است؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 مرداد 1395 :

    سلام
    1- در زمان انتخاب واحد در سیستم مرخصی ثبت میکنید.
    2- شهریه ثابت در هر سال تحصیلی تغییر میکنید ولی برای کارشناسی حدود 110 تا 130 هزار تومان هست

  12. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 23 مرداد 1395

    سلام من سال 94روزانه قبول شدم قصد انصراف دارم ولی اول میخوام از قبولیم تو رشته (صرفا براساس سوابق تحصیلی )مطمعن شم بعد انصراف بدم من تاکی باید انصراف بدم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 مرداد 1395 :

    سلام
    مشکلی ندارد بعد از اینکه قبول شدید می توانید از رشته قبلی انصراف دهید

  13. نویسنده دیدگاه : alireza - در تاریخ : 23 مرداد 1395

    با سلام من برای رشته مهندسی برق دانشگاه پیام نور براساس سوابق تحصیلی ثبت نام کردم ایا میتوانم در ابان هم برای رشته حقوق ثبت نام کنم وهردو رشته کارشناسی در پیام نور را ادامه بدهم ؟؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 مرداد 1395 :

    سلام
    از نظر پیام نور مشکلی ندارد

  14. نویسنده دیدگاه : ... - در تاریخ : 24 مرداد 1395

    سلام .
    من دانشجوی رشته م پلیمر پیام نور هستم . ترم گذشته رو در خواست مرخصی دادم ولی شهریه م 190 تومنه .در حالی که شما گفتید بین 120 تا 130 تومنه . به نظرتون شهریه ترم تابستون بهش اضافه شده؟ و امکان کم شدن دوبارش هست؟(بدهی قبلی نداشتم)
    2-من امسال کنکور انسانی دادم و تغییر رشته خواهم داد .
    پروسه تغییر رشته رو لطفا توضیح بدید.برای اینکه دروس قبولیم (عمومی)تو رشته قبلی تو رشته جدید لحاظ بشه باید چکار بکنم؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 مرداد 1395 :

    سلام
    بله شهریه تمر تابستان به ان اضافه شده. اگر ترم تابستان اخذ نکرده اید شهریه ان به نیمسال بعدی منتقل می شود و مشکلی ندارد
    دوست عزیز این تغییر رشته محسوب نمی شود و پذیرش جدید محسوب می شود و بعد از پذیرش و ثبت نام قطعی باید به مرکزتان درخواست تطبیق واحد بدید

  15. نویسنده دیدگاه : @@@ مهدی - در تاریخ : 24 مرداد 1395

    سلام
    به روز ترین سایت بودین پس از خودتون می پرسم

    تازه شنیدم میشه بدون کنکور رفت دانشگاه پیام نوز و
    من کارمندم و معدل دیپلم سال 85 بالایی دارم با همین پیام نور وارد بشم بهتره یا صبر کنم فراگیر؟ برای سخت گیری رفتن سر کلاس و …
    کلا وقت تا 28 مرداد کمه و منم یهو تصمیم گرفتم شرمنده مزاحم شدم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 مرداد 1395 :

    سلام
    اگر منظورتان برای کارشناسی می باشد که فراگیر کارشناسی خیلی وقت هست حذف شده و پذیرش پیام نور فقط از طریق بدون آزمون و کنکور سراسری انجام می شود.

  16. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 25 مرداد 1395

    سلام به نظر شما من از مدیریت دولتی به بازرگانی ، ورودی 93 ، تغییر رشته بدهم خوبه؟ یا در پذیرش با سوابق تحصیلی رشته مدیریت بازرگانی شرکت کنم خوبه؟! 29 واحد گذراندم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 مرداد 1395 :

    سلام
    بستگی به تصمیم خود شما دارد

  17. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 25 مرداد 1395

    سلام تاریخ امتحانات دی ماه را کی قرار میدهید؟ لطفا تاریخ اعلام کنید؟
    با تشکر

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 مرداد 1395 :

    سلام
    هر زمانی قطعی شود. مشخص نیست

  18. نویسنده دیدگاه : @ - در تاریخ : 25 مرداد 1395

    سلام
    موقع انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی یا صفحه انتخاب رشته میپره ویا اینکه بعد از زدن تایید به صفحه اول برمیگرده و تایید نمیشه مشکلش چیه؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 26 مرداد 1395 :

    سلام
    مشکل از سیستم شماست دوست عزیز

  19. نویسنده دیدگاه : امین - در تاریخ : 26 مرداد 1395

    سلام، من پیش دانشگاهی ندارم، من مدرک کاردانی عمران از دانشگاه علمی کاربردی را دارم، ولی در کاردانی ام دروس ریاضی پیش دانشگاهی و فیزیک پیش دانشگاهی و زبان پیش دانشگاهی نبوده اند، اگر در رشته حقوق دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم باید این سه درس رو هم بگذرانم؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 27 مرداد 1395 :

    سلام
    نیازی نیست و همین که مدرک کاردانی دارید به عنوان مدرک پیش دانشگاهی محسوب می شود ولی هیچ یک از دروس کاردانی شما دیگر تطبیق داده نمی شود

  20. نویسنده دیدگاه : نوید - در تاریخ : 27 مرداد 1395

    با عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم بپرسم که کسانی که سال 77 دیپلم را گرفتن و مدرک پیش دانشگاهی را هم دارن در بند 12 ثبت نام که نوشته معدل کتپی دیپلم چه معدلی را باید وارد کنن . چون چیزی به نام معدل کتبی توی ریزنمرات و گواهی دیپلم نیست .بند 12 پرکردنش واجب است .ممنون میشم راهنمایی کنید .

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 27 مرداد 1395 :

    سلام
    معدل دیپلم خود را وارد کنید.

  21. نویسنده دیدگاه : بهار - در تاریخ : 27 مرداد 1395

    با سلام و خسته نباشید
    من دانشجوی دانشگاه ازادم و در کنارش میخواستم پیام نور صرفا سوابق تحصیلی در رشته ی دیگه ای هم تحصیل کنم…
    ۱_امکان تطبیق واحد دروس با دانشگاه ازاد وجود داره؟؟
    ۲_امکان تخفیف برای دو رشته ای بودن وجود داره؟؟
    ۳_بنده شاغل هستم توی یه شرکت غیر دولتی،امکان تغییر واحد یا مهمان شدن توی یه واحد دیگه ی پیام نور با شرایط من هست؟؟
    ۴_غیر حضوری خوندن در زمان ثبت نام دانشگاه باید اعلام بشه یا کلا رشته های غیر حضوری کدشون فرق داره؟؟
    ممنون میشم پاسخگو باشین

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 27 مرداد 1395 :

    سلام
    1- دروسی که شرایط تطبیق واحد رو داشته باشند می توانید تطبیق دهید
    2- خیر
    3- باید درخواست بدید و بستگی به تصمیم و موافقت مراکز دارد
    4- دوست عزیز چیزی به عنوان غیرحضوری نداریم. حضور در کلاسهای پیام نور کلا اختیاری می باشد بجز دروسی که واحد عملی دارد و دروسی که فاقد منبع می باشد

  22. نویسنده دیدگاه : مسعود - در تاریخ : 28 مرداد 1395

    با سلام
    برای رشته مهندسی کامپیوتر در دفترچه انتخاب رشته گرایشی تعریف نشده است اما برای سال تحصیلی 95-96 دانشگاه پیام نور در سایت سازمان مرکزی به آدرس …….. چهار گرایش تعریف کرده است و با دفترچه سازمان سنجش تناقض دارد حالا در صورت قبولی در این رشته داوطلب چگونه یکی از این چهار گرایش رو انتخاب خواهد کرد؟ آیا در موقع ثبت نام در دانشگاه دانشجو یکی از این چهار گرایش رو به اختیار انتخاب خواهد کرد؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 28 مرداد 1395 :

    سلام
    گرایشی هایی که در سایت پیام نور ذکر شده مربوط به ورودی های قبل می باشد و ورودی های جدید طبق دفترچه فاقد گرایش هستند

  23. نویسنده دیدگاه : بازگیر - در تاریخ : 28 مرداد 1395

    سلام
    آیا سوالات امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور تستی است؟ (مثلا رشته حقوق)
    2- آیا دانشگاه پیام نور به دانشجویان نامه اشتغال به تحصیل می دهد؟ (مثلا برای سازمان تامین اجتماعی یا نظام وظیفه)

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 28 مرداد 1395 :

    سلام
    1- هم تستی – هم تشریحی و هم تستی-تشریحی
    2- بله 100 درصد

  24. نویسنده دیدگاه : مهرداد - در تاریخ : 28 مرداد 1395

    با سلام . در مورد انتخاب سایز عکس برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سایزش باید اجبارا 200 پیکسل در 250 پیکسل باشد ؟ یا کم یا زیاد شدنش موردی ندارد . سایزی که من گذاشتم 200 در 275 پیکسله . ممنون اگه راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 28 مرداد 1395 :

    سلام
    اگر مشکل داشته باشد خود سیستم خطا می دهد که سایز عکستون مناسب نیست

  25. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 28 مرداد 1395

    1.سلام میخواستم ببینم اگر برای دانشگاه پیام نور انتخاب رشته کنم وپذیرفته شوم .ولی نروم مشکلی دارد؟؟؟؟؟
    2.اگر مشکلی ندارد میتوانم در کنکور 96شرکت کنم؟؟؟؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 28 مرداد 1395 :

    خیر مشکلی ندارد و می توانید

  26. نویسنده دیدگاه : reza - در تاریخ : 28 مرداد 1395

    سلام میخواستم ببینم اگر در دانشگاه پیام نور انتخاب رشته کنم و پذیرفته شوم ولی نروم مشکلی دارد؟؟؟؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 28 مرداد 1395 :

    سلام
    خیر مشکلی ندارد

  27. نویسنده دیدگاه : ali - در تاریخ : 28 مرداد 1395

    سلام یک سوال داشتم
    ایا با داشتن کارت پایان خدمت میتوان همزمان در دو رشته در دانشگاه ازاد تحصیل کرد یکی کارشناسی پیوسته و دیگری کارشناسی ناپیوسته؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 28 مرداد 1395 :

    سلام
    از شرایط و قوانین دانشگاه آزاد اطلاعی نداریم

  28. نویسنده دیدگاه : reza - در تاریخ : 28 مرداد 1395

    سلام میخواستم ببینم اگر برای دانشگاه پیام نور انخاب رشته کنم و پذیرفته شوم ولی نروم مشکلی دارد؟؟؟؟؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 28 مرداد 1395 :

    سلام
    خیر مشکلی ندارد

  29. نویسنده دیدگاه : reza - در تاریخ : 28 مرداد 1395

    اگه مشکلی نداره
    میتونم سال دیگه کنکور بدم؟؟؟؟؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 29 مرداد 1395 :

    بله م یتوانید

  30. نویسنده دیدگاه : سعید - در تاریخ : 29 مرداد 1395

    با سلام ببخشید من دو ترم بدون اطلاع و پرداخت شهریه به دانشگاه غیبت کردم می خواستم بدونم ترم مهرماه امکان پرداخت همه شهریه ها و انتخاب واحد دارم یا نه؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 29 مرداد 1395 :

    سلام
    باید حتما به مرکزتان مراجعه کنید تا وضعیت شما در سیستم بررسی شود. احتمالا مشکلی نباشد و فقط باید شهریه رو به صورت کامل پرداخت کنید و اون 2 ترم هم براتون مرخصی ثبت می شود

  31. نویسنده دیدگاه : علیرضا - در تاریخ : 30 مرداد 1395

    سلام من کنکور تجربی دادم
    اما علاقه مند به انتخاب رشته های ریاضی و فنی هستم
    ولی موقع انتخاب رشته فقط میتونم سریال علاقه مندی به گروه هنر و زبان خارجه رو وارد کنم
    چرا ؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 31 مرداد 1395 :

    سلام
    دوست عزیز باید در همان انتخاب گروه ازمایشی اصلی ، ریاضی رو انتخاب کنید

  32. نویسنده دیدگاه : fatemeh - در تاریخ : 31 مرداد 1395

    سلام و خسته نباشید..
    من دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی برق مهندسی پزشکی بیوالکتریک ورودی 90 پیام نور تهران شمال هستم.و دقیقا عنوان رشته بنده مهندسی برق.مهندسی پزشکی.بیوالکتریک هست.2 سال به دلیل بیماری دانشگاه نبودم و سنواتم زیاد شده و فارغ التحصیلی من به سال 97 خواهد رسید و برای کارشناسی خیلی زیاد و چون در مدرک علت زیادی سنوات ذکر نمیشه خیلی بد..و الان میخوام ثبت نام بدون ازمون پیام نور شرکت کنم اما دفترچه گرایش نزده و نوشته مهندسی پزشکی 100 نفر و مهندسی برق 40 نفر و الان نمیدونم من کدوم رشته حساب میشم که دروسم تطبیق بخوره و دقیقا گرایش خودم بشم چون گرایشم دوست دارم و فقط برای سنوات میخوام اینکار انجام بدم که بعدا برای کار مشکلی پیش نیاد.. و چرا امسال گرایش مشخص نیست و ممکنه بعد از قبولی گرایش مشخص بشه چون تا پارسال گرایش ها معلوم بود.الان از شما تقاضا دارم کمکم کنید چون سرگردونم ادامه رشته خودم زیادی سنوات و جالب نیست لیسانس 7 ساله که دست خودم نبود زیاد شدنش و جایی نوشته نمیشه علتش بیماری بود و همین جوریش پیام نور خیلی قبول ندارن با اینکه خیلی هم سخته و اگر هم بخوام امسال ثبت نام کنم نمیدونم چی بزنم و گرایشم چی میشه و تطبیق واحدام..خواهش میکنم کمک کنید…امروز روز اخر و دانشگاهم هم اطلاعی نداشت.

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 31 مرداد 1395 :

    سلام
    گرایش های ان حذف شده و باید همین ها رو انتخاب کنید و بعد درخواست تطبیق واحد میدید و دانشگاه بررسی میکند و دروسی که شرایط تطبیق واحد رو داشته باشند برایتان تطبیق می دهند.

  33. نویسنده دیدگاه : fatemeh - در تاریخ : 31 مرداد 1395

    ممنونم از پاسختون… خیلی لطف کردین.. فقط 2 سوال دارم 1 اینکه این کار به صلاحم هست؟ یا اینکه الان که گرایشم مشخص بهتره و سنوات تاثیری برام نداره ؟ اگر بتونم از این به بعد هم معدلم بازم بالای 17 نگه دارم و خب سنوات مهم نیست؟ و الان مهندسی پزشکی به این گرایش بیو الکتریک نزدیک تر اگر بخوام انتخاب کنم و تطبیق بدم و برای اینده در ارشد بهتره که بیوالکتریک خونده باشم..2 اینکه اگر ثبت نام کنم الان و روزی که قبول بشم و اگر تطبیق نزنن میتونم ثبت نام نکنم و همون قبلیم ادامه بدم؟ ممنون میشم لطف بفرمایید و پاسخ بدید…

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 31 مرداد 1395 :

    1-تفاوتی نمیکند. در کل دروسی که شرایط تطیق واحد رو داشته باشد فقط تطبیق میخورد.
    2- بله می توانید

  34. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 1 شهریور 1395

    با سلام.من دانشجو پیام نور شهریار بودم ولی از ترم دوم میهمان دائم گرفتم پیام نور تهران جنوب الان مدرکم از کجا میخوره و برای کارای فارغ التحصیلیم کدوم مرکز باید برم؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 1 شهریور 1395 :

    سلام
    مدرک شما و فارغ التحصیلی شما از همان مرکز اصلی خودتان می باشد

  35. نویسنده دیدگاه : اکبر صباغی - در تاریخ : 1 شهریور 1395

    سلام . من مقیم کشور آلمان هستم .برای شروع به تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان از طریق پیام نور چگونه و از
    کجا باید شروع کنم ؟ حتما که احتیاج ی نیست در ایران حضور داشته باشم.

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 1 شهریور 1395 :

    سلام
    نمی توانید و باید در ایران حضور داشته باشید

  36. نویسنده دیدگاه : حسام - در تاریخ : 3 شهریور 1395

    سلام ، آیا مهلت ثبت نام در رشته های بدون ازمون ( صرفا سوابق تحصیلی) تمدید میشود در شهریور ? راهی برای ثبت نام هست?

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 3 شهریور 1395 :

    سلام
    فعلا که ثبت نام باز هست دوست عزیز!!

  37. نویسنده دیدگاه : جعفراصغرزاده - در تاریخ : 7 شهریور 1395

    من ترم بهار امسال درامتحانات شرکت نکردم بخاطر عمل پام طر تهران الان میتونم دروس پیشنیازوهم نیاز رو تو این ترم بخونم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 8 شهریور 1395 :

    خیر. رعایت پیش نیاز ها الزامی می باشد

  38. نویسنده دیدگاه : مهدیه - در تاریخ : 9 شهریور 1395

    سلام .مهلت انتخاب رشته بدون ازمون تموم شد؟؟؟من جاموندم حالا چکارکنم؟!

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 10 شهریور 1395 :

    سلام
    بله دوست عزیز مهلت تمام شده

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top