چاپ خبر

نامه بسیج دانشجویی 6 دانشگاه درباره فیشهای نجومی به رئیس جمهور

پیام نورنا : در نامه بسیج دانشجویی 6 دانشگاه تخصصی تهران به رئیس جمهور تاکید شد که مبارزه با مفاسد اقتصادی و فیش های نجومی با شعار و سخنرانی و بیانیه درمانی حاصل نمی شود.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – بسیج دانشجویی ۶ دانشگاه تخصصی تهران به رئیس جمهور تاکید کردند؛ مبارزه با مفاسد اقتصادی و فیش های نجومی با شعار و سخنرانی و بیانیه درمانی حاصل نمی شود.

 متن این نامه به شرح ذیل است:

«ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی!

با سلام و تحیات

حدود ۳ ماه از افشای حقوق های نجومی برخی از مدیران دولتی می گذرد. انتظار افکار عمومی در روزها و ماه های گذشته از مسئولان قوای ۳ گانه و دستگاه های مسئول و ناظر در این زمینه برخورد انقلابی و قاطع با این ویژه خواری مدیران اشرافی بود.

این انتظار وقتی قوت گرفت که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای حقوق های نجومی مدیران را مصداق حرام خواری و خیانت نسبت به نظام اسلامی دانسته و صراحتا خواستار بازگرداندن دریافت های نامشروع از بیت المال و عزل و برکناری و مجازات مدیران متخلف شدند.

نظر به اهمیت و حساسیت ماجرای تلخ حقوق های نجومی و با توجه به اینکه سه شنبه شب قصد دارید در گفتگوی تلویزیونی در این مورد به مردم گزارش دهید لازم دانستیم نکاتی را در این زمینه با حضرتعالی در میان بگذاریم.

با گذشت ۳ ماه از انتشار اسناد فیش های حقوقی نجومی مدیران و وعده حضرتعالی مبنی بر ارائه گزارش در این زمینه متاسفانه همچنان گزارش رسمی از شمار مدیران متخلف و برخوردهای صورت گرفته با آنان منتشر نشده است.

حداقل انتظار افکار عمومی از دولت و مسئولان دولتی این بود و این هست که خیلی سریع گزارشی جامع از میزان حقوق دریافتی مدیران دولتی را جمع آوری کرده و به صورت دقیق و شفاف شمار مدیران متخلف  و مبالغ دریافتی شان را به اطلاع مردم ایران اسلامی برسانید.

در ۳ ماه گذشته آمارهای متناقض ارائه شده از سوی مسئولان و حضرتعالی در مورد تعداد مدیران متخلف نشان می دهد که دولت حتی در ۳ ماه گذشته نتوانسته یا خدای ناکرده نخواسته حتی کار شناسایی و تحقیقات لازم در زمینه حقوق مدیران را هم دنبال کند.

با توجه به حساسیت موضوع نزد افکار عمومی از حضرتعالی می خواهیم در گزارش روز سه شنبه آمار دقیق و شفاف از مدیران متخلف و ویژه خوار به مردم اعلام کرده و در فاصله کوتاهی اسامی این افراد را به اطلاع همگان برسانید.

رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر با صراحت صاحبان فیش های نجومی و افرادی که با دریافت حقوق‌های نجومی به بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند را خائن دانسته و آنها را لایق تصدی مدیریت‌ها و مسئولیت‌های نظام اسلامی ندانسته و خواستار عزل شان شده بودند. با توجه به صراحت کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر مجازات مدیران متخلف و مطابق قانون و منطبق با انتظار عمومی مردم ایران اسلامی، صاحبان حقوق های نامشروع و حرام باید محاکمه می‌شدند.

انفصال از خدمات دولتی، حبس، مصادره اموال نامشروع و بازگرداندن اموال نامشروع، تنها بخشی از مجازاتی است که قانونا باید در حق این خائنین اعمال می‌شد. دولت اما در صحنه عمل پس از افشای فیش های نجومی برخی روسای بانک‌ها و تحت فشار افکار عمومی تنها با استعفای برخی از این روسا! موافقت کرد اما متاسفانه در اقدامی عجیب و سئوال برانگیز دو نفر دیگر از کسانی که خود از جمله افراد صاحب فیش‌های نجومی بوده‌اند را جایگزین آنها کرده است.

این موارد این شائبه را در جامعه ایجاد کرده است که از اساس دولت و شخص حضرتعالی این پرداخت های غیرمتعارف و نجومی به مدیران اشرافی را موضوعی عادی و غیر قابل اشکال می دانید. سئوال ما دانشجویان ایران زمین از حضرتعالی به عنوان رئیس قوه مجریه این است که در قبال انتظار افکار عمومی و دستورات قاطع رهبر معظم انقلاب در برخورد با مدیران متخلف چه کرده اید؟

تاکنون چه میزان از این اموال نامشروع به بیت المال برگردانده شده و چه تعداد از مدیران متخلف چه آنانی که حقوق‌های نجومی را گرفته اند، چه آنانی که دستور این حقوق‌ها را صادر و امضاء کرده‌اند و چه آنهایی که مصوبه‌ای غیرقانونی مصوب کرده‌اند عزل و مجازات شده اند؟

دولت این پول را از حلقوم آنها بیرون می‌کشد و در برابر تجاوز به اموال مردم یک آن درنگ نمی‌کند» علی رغم تاکیدهای پی درپی اینچنینی حضرتعالی و دیگر مسئولان دولتی بر ضرورت برخورد قاطع با موضوع حقوق های نجومی افکار عمومی و مردم ایران اسلامی هنوز اقدام چشمگیر و در خور توجهی جز چند بیانیه و مصاحبه از سوی دولت محترم در این زمینه ندیده اند.

با گذشت ۳ ماه از افشای فیش های نجومی برخی از مدیران دولتی تنها  شاهد استعفای چند نفر از این مدیران متخلف بوده ایم. مسلما این تعداد استعفا نمی تواند ادعای مبارزه دولت با مفسدان و مدیران متخلف را اثبات کند. پرونده حقوق های نجومی سنگ محک جدی برای راستی آزمایی دولت در مبارزه با فساد است.

اگر آن گونه که حضرتعالی در بیانیه ها و مصاحبه ها می گویید قصدتان برای بیرون کشیدن پول مردم از حلقوم حرامخوران و صاحبان فیش های نامشروع جدی است. صدور بیانیه و مصاحبه را پایان داده و برخورد عملی و قاطع را از نزدیکانتان شروع کنید تا جدیت دولت یازدهم در مبارزه با فساد و حرامخواری برای همگان عیان و روشن شود.

شاید تلخ‌ترین فصل ماجرای حقوق های نجومی آنجاست که صاحبان فیش های نجومی و غارتگران بیت المال، خود را مساوی نظام معرفی کرده و ادامه افشای مفاسد مدیران متخلف و مطالبه گری در این زمینه را به ضرر نظام اسلامی می دانند. مدیران ویژه خوار اشرافی، وصله‌ای ناجور بر پیکر نظام اسلامی هستند و از اساس هیچ ارتباطی؛ با خیل عظیم خدوم کشورمان ندارند.

بدون تردید عزل مدیران متخلف و صاحبان فیش های نجومی یعنی ارج نهادن ده ها هزار مدیر خدوم و پاک‌دستی که در گوشه و کنار کشور مشغول خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم هستند. راه حمایت از مدیران پاک‌دست و دلگرم کردن آنها به خدمت صادقانه برای نظام و مردم ایران مبارزه قاطع با فساد اقتصادی و فیش‌های نجومی و عزل متخلفان و حرامخوران است و این مقصود مطمئنا با شعار و سخنرانی و بیانیه درمانی حاصل نخواهد شد.

بدون شک تداوم مسامحه و سهل انگاری در برخورد با صاحبان دریافت های نامشروع و حرام از بیت المال که متاسفانه رابطه نزدیکی با حضرتعالی و جایگاه بالایی در دولت دارند نه تنها موجب بی اعتمادی مردم به دولت بلکه باعث کاسته شدن از اعتماد عمومی به نظام می شود که بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری خسارتی بزرگ خواهد بود که برای جلوگیری از آن هر چه زودتر باید وارد عمل شد.

انفعال دولت در برخورد با صاحبان فیش های نجومی در ماه های گذشته این شائبه را در جامعه ایحاد کرده است که قوه مجریه بر خلاف سر و صداهای فراوان همچنان عزمی برای مقابله با حرامخواری و دریافت های غیرمشروع مدیرانش ندارد. موضوعی که موجب شده تا وظیفه سایر قوا و دستگاه های ناظر و مسئول و به خصوص دستگاه محترم قضایی را سنگین تر از قبل کند.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران در پایان از همه گروه‌ها و اقشار و دستگاه‌ها  و مسئولان و رسانه ها می خواهیم با پی‌گیری ماجرای تلخ فیش های نجومی تا رسیدن به نتیجه مطلوب به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر  و برخورد با تمامی عوامل و ریشه ها طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب با نگاهی بصیر به مطالبه گری شان ادامه دهند و نگذارند دستورات صریح رهبر معظم انقلاب بر روی زمین بماند و پرونده فیش های نجومی در پیچ و خم های اداری به فراموشی سپرده شود.

 والسلام علی من اتبع الهدی

 بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی، بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی و بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما»

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top