چاپ خبر
سخنگوی دانشگاه آزاد اعلام کرد:

جزئیات پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد

پیام نورنا : سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: تمامی پذیرش های رشته های با آزمون این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای از طریق آزمون سراسری انجام می شود.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – مجتبی علوی فاضل امروز در خصوص نحوه پذیرش دانشجویان در مقاطع کارشناسی با آزمون این دانشگاه گفت: داوطلبان بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون از طریق سازمان سنجش می توانند با مراجعه به سامانه مرکز آزمون دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی تاکید کرد: حدود ۳ تا ۴ درصد رشته های این دانشگاه که اغلب مربوط به گروه علوم پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است، از طریق آزمون در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان متقاضی پذیرش در دوره های بدون آزمون این دانشگاه نیز می توانند از نیمه دوم مردادماه به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه و نسبت به انتخاب کدرشته محل خود اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: با پذیرش کدرشته محل های بدون آزمون در دانشگاه آزاد سد کنکور برای ۹۷ درصد از رشته های دانشگاهی شکسته شده است.

علوی فاضل با بیان اینکه نتایج آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود، گفت: آزمون برخی از رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه به صورت تشریحی برگزار شده که تصحیح این اوراق باعث شده تا زمان اعلام نتایج کمی طولانی شود.

وی عنوان کرد: مراحل بررسی سوابق و استعلام مدارک رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه برای دانشجویان استعداد برتر نیز در حال انجام است و نتایج پذیرش در این دوره ها نیز نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نتایج پذیرش در دوره های بدون آزمون این دانشگاه زمان بر نیست، گفت: متقاضیان بلافاصله پس از ثبت نام در رشته محل های بدون آزمون این دانشگاه می توانند از مدارک ثبت نامی خود پرینت تهیه کرده و به واحد انتخابی خود برای ثبت نام مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: نتایج کتبی دوره های دکترای تخصصی این دانشگاه نیز اعلام شده و مصاحبه ها در حال انجام است که تا ۲۱ مردادماه مصاحبه ها به پایان می رسد.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: مصاحبه پذیرش دانشجویان در دوره های دکترای پژوهش محور این دانشگاه نیز در حال انجام است و پس از بررسی مستندات و سوابق علمی افراد، نتیجه نهایی پذیرش نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: ظرفیت پذیرش در مقاطع مختلف این دانشگاه نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نداشته است. به طور مثال در سال ۹۲ حدود ۲۸ هزار نفر در دوره های کاردانی و کارشناسی دکترای حرفه ای در این دانشگاه پذیرش شده اند که میزان پذیرش ها در این دوره ها طی سالهای ۹۳ و ۹۴ به ۹ تا ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است.

وی گفت: امسال حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار دانشجوی ورودی جدید در مهرماه سال ۹۵ در دانشگاه آزاد پذیرش می شوند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اضافه کرد: در مجموع دانشگاه آزاد سالانه در مقطع کارشناسی ارشد ۱۷۰ هزار نفر، در مقاطع دکترا ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر و در مقاطع کاردانی و کارشناسی نیز یک میلیون نفر پذیرش دانشجو دارد.

علوی فاضل تاکید کرد: داوطلبان دوره های با آزمون و بدون آزمون مقاطع کارشناسی ارشد این دانشگاه می توانند ۱۰۰ کد رشته محل را انتخاب کنند.

وی گفت: داوطلبان دوره های با آزمون مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه ای این دانشگاه نیز می توانند ۲۰ کد رشته محل را انتخاب کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: در مقاطع کارشناسی و کاردانی بدون آزمون نیز داوطلبان می توانند یک کد رشته محل را انتخاب کنند.

علوی فاضل تاکید کرد: داوطلبان می توانند چند انتخاب رشته داشته باشند که مرکز آزمون این دانشگاه آخرین انتخاب رشته داوطلبان را ملاک نظر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۵۰۰ هزار ظرفیت خالی است، گفت: انتظار داریم بر اساس ابلاغ رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، وضعیت همه رشته ها در دانشگاه های مختلف بررسی شود و طبق قانون بر اساس توانایی ها، ظرفیت های قانونی اعمال شود تا بر این اساس ظرفیت خالی مراکز آموزشی دارای دانشجو شوند.

وی با بیان اینکه کارشناسان مرکز آزمون این دانشگاه آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به داوطلبان متقاضی پذیرش در این دانشگاه هستند، گفت: متقاضیان می توانند با شماره ۴۷۴۳ و یا با مراجعه به سایت مرکز آزمون و دانشگاه آزاد، پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

علوی فاضل با اشاره به شناسایی یک تشکیلات جعلی در خصوص اخاذی از مردم برای پذیرش در دانشگاه آزاد، گفت: این باند سال گذشته توسط دانشگاه آزاد شناسایی شد و اکنون پرونده متهمان در حال بررسی در مراجع قضایی است.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: به خانواده ها توصیه می کنیم به وعده های دروغین افراد برای پذیرش دانش آموزان در رشته های پزشکی این دانشگاه توجه نکنند و اگر با چنین مواردی مواجه شدند، به مرکز آزمون دانشگاه و یا حراست دانشگاه آزاد مراتب را اطلاع دهند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : احسان - در تاریخ : 6 مرداد 1395

    سلام خدا قوت
    توی متن نوشته متقاضیان کارشناسی بدون ازمون یک کد رشته محل رو میتونن انتخاب کنن یعنی چی؟؟ پارسال که ١٠٠ تا میتونستیم انتخاب داشته باشیم!! میشه توضیح بدید؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 6 مرداد 1395 :

    سلام
    مربوط به دانشگاه ازاد می باشد و باید از مرکز ازمون دانشگاه ازاد پیگیری کنید

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top