چاپ خبر

انتشار دفترچه دوره کاردانی علمی کاربردی در اوایل هفته آینده

پیام نورنا : سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از انتشار دفترچه پذیرش دوره کاردانی این دانشگاه در اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – بهرامی‌نسب در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، با اعلام خبر فوق افزود: یک هفته پس از انتشار دفترچه پذیرش دوره دانشگاه جامع علمی کاربردی دفترچه پذیرش دوره کارشناسی این دانشگاه نیز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود. در دوره کاردانی در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات آموزشی و فرهنگ و هنر در 851 مرکز دانشجو پذیرش می‌شود و در مقطع کارشناسی در 260 رشته و 4057 کدرشته محل در 777 مرکز دانشجو پذیرش می‌شود.

وی در مورد نحوه پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی توضیح داد: در مقطع کاردانی معدل دیپلم، نوع دیپلم، وضعیت اشتغال و سهمیه آزاد و وضعیت بومی و سهمیه ایثارگری و در دوره کارشناسی نوع مدرک کاردانی، معدل دوره کاردانی، وضعیت اشتغال و سهمیه آزاد و وضعیت بومی و سهمیه ایثارگری در نحوه پذیرش دانشجو تاثیرگذار است.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: داوطلب مجاز به انتخاب 30 کدرشته محل در مقطع کاردانی و 20 کدرشته محل در مقطع کارشناسی است که همه این کدرشته محل‌ها باید از یک گروه آزمایشی انتخاب شوند. به داوطلبان توصیه می‌شود فقط اقدام به انتخاب یک کدرشته محل نکنند زیرا در دوره قبل 12 هزار مردودی داشتیم که 80 درصد آنها افرادی بودند که فقط اقدام به انتخاب یک کدرشته محل کرده بودند.

بهرامی نسب افزود: داوطلبانی که تا تاریخ 31 شهریور 95 فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند هم برای دوره‌های مهرماه و هم برای دوره بهمن‌ماه اقدام به ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند اما افرادی که مدرک کاردانی آنها تا تاریخ 30 بهمن ماه آماده می‌شوند فقط مجاز به ثبت‌نام و انتخاب رشته در دوره بهمن‌ماه هستند.

وی با اشاره به پذیرش اتباع خارجی در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: شرایط و ضوابط پذیرش اتباع خارجی در قسمت مقدمه دفترچه انتخاب رشته ذکر شده است و متقاضیان توجه داشته باشند فقط در برخی از استان‌ها و رشته‌ها مجاز به انتخاب‌رشته هستند. همچنین داوطلبان توجه داشته باشند که مرخصی، انتقالی و مهمانی فقط در نیمه دوم سال مجاز است.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد با بیمه‌ها از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها تفویض اختیار شده است، افزود: در این راستا دانشگاه جامع علمی و کاربردی امسال با بیمه‌ای که بهترین خدمات را به دانشجویان ارائه می‌دهد قرارداد امضا کند. دانشجویان توجه داشته باشند که در ابتدای ثبت‌نام می‌توانند از وام شهریه استفاده کنند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی

بهرامی‌نسب در ادامه در مورد ظرفیت پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی 10660 کدرشته محل دارد که در هر کدام از این کدرشته محل‌ها 75 نفر پذیرش می‌شوند. به عبارت دیگر ظرفیت پذیرش این دانشگاه‌ها 795 هزار نفر است.

وی در مورد میزان شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز توضیح داد: طبق مصوبه آخرین جلسه کمیته شهریه دانشگاه، شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی 10 درصد نسبت به سال 94 افزایش خواهد داشت.

ارائه 2000 کدرشته محل جدید

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه از تصویب دو هزار کدرشته محل جدید در کمیته گسترش خبر داد و با اشاره به اقدامات دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه دیپلماسی علمی گفت: یکی از اقدامات دانشگاه در زمینه دیپلماسی علمی تاسیس مرکزی در کشور افغانستان است.

سطح بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی

بهرامی‌نسب در ادامه با اشاره به رتبه‌بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: فرآیند رتبه‌بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت کامل انجام نشد و قرار است سطح‌بندی جای رتبه‌بندی را بگیرد و براساس نتایج سطح‌بندی بسته‌های تشویقی به مراکزی که در سطح بالاتری قرار دارند، ارائه شود.

وی با بیان اینکه مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی از چهار مرجع مورد نظارت قرار می‌گیرند، توضیح داد: مرجع اول واحدهای استانی، مرجع دوم موسسات و دستگاه‌های متقاضی، مرجع سوم سازمان مرکزی و مرجع چهارم دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم است.

اقدامات دانشگاه علمی کاربردی در زمینه گسترش تعاملات بین‌المللی

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به شرایط کشور در دوران پس از برجام اظهار کرد: دانشگاه‌های زیادی از کشورهای خارجی در فرآیند بازدید از دانشگاه‌های کشور از دانشگاه جامع علمی کاربردی بازدید کردند. این دانشگاه اکنون عضو چند اتحادیه بزرگ دانشگاه‌های اروپایی شده است. همچنین براساس تعاملاتی که با دانشگاه‌های کشور آلمان داشته قرار است از دانشگاه‌های این کشور اساتیدی برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت به دانشگاه جامع علمی کاربردی اعزام و دانشجویان ما به دانشگاه‌های این کشور فرستاده شوند.

حذف 12 تا 15 هزار کد مدرسی

بهرامی‌نسب با اشاره به بسته بودن سامانه امور مدرسان گفت: بیش از 6 ماه است که سامانه امور مدرسان با هدف ارتقاء کیفیت مدرسان دانشگاه جامع علمی و کاربردی بسته شده است. مدرسینی که در این دانشگاه تدریس می‌کردند مورد پالایش قرار گرفتند و در این راستا 12 تا 15 هزار کد مدرسی حذف شد.

وی افزود: برای ارتقاء اساتید دوره‌هایی برگزار می‌شود زیرا تربیت مدرسین اهمیت ویژه‌ای دارد و افرادی که به عنوان مدرس در دانشگاه علمی کاربردی انتخاب می‌شوند باید در دوره‌ای که به آنها اطلاع عمومی و تخصصی ارائه می‌شود، شرکت کند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top