چاپ خبر
دکتر خواجه تشریح کرد؛

برنامه دانشگاه چمران برای گسترش تعاملات علمی و بین المللی

پیام نورنا : رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه تلاش دانشگاه معطوف بر گسترش روابط بین‌المللی با کشورهای هم‌جوار و سایر کشورهای دنیا است، عنوان کرد: طرحی به نام بین‌المللی‌سازی نظام آموزش عالی به‌عنوان پروژه‌ای مشترک میان 6 دانشگاه ایرانی ازجمله دانشگاه شهید چمران و سه دانشگاه از اتحادیه اروپا در حال اجرا است؛ در اجرای این طرح به هر یک از دانشگاه‌ها اعتباری پرداخت می‌شود تا درزمینهٔ بین‌المللی‌شدن تجهیز شوند و همچنین بتوانند در آینده به دیگر دانشگاه‌های ایرانی در راستای بین‌المللی‌سازی کمک کنند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر غلامحسین خواجه در آستانهٔ‌ سال تحصیلی جدید ، به مروری بر عملکرد یک‌ساله دانشگاه شهید چمران اهواز و مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات پیش رو پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

آماده‌سازی برنامه‌های دانشگاه در قالب اسناد بالادستی

وی با بیان اینکه فعالیت‌های متفاوتی طی سال 94 در دانشگاه انجام شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های دانشگاه بر اساس اسناد بالادستی برنامه‌ریزی می‌شود، سعی شد که سیاست‌های دانشگاه در قالب همان برنامه‌ها اجرایی شوند.

خواجه با اشاره به ابلاغ سند جامع علمی کشور و سیاست‌های کلی نظام علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری در سال 94 و ملاک قرار دادن این اسناد در فعالیت‌های دانشگاه، گفت: اکنون بسیاری از برنامه‌های دانشگاه در قالب این اسناد آماده شده‌اند تا به مرحله اجرا گذاشته شوند؛ در سند جامع علمی کشور به گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه‌ها اشاره شده و در برنامه پنج‌ساله دانشگاه که در راستای برنامه ششم توسعه تنظیم‌شده، نیز به این موضوع توجه شده است.

گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی با کشورهای مختلف

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: یکی از اهداف دانشگاه گسترش این همکاری‌ها با کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای هم‌جوار حاشیه خلیج‌فارس است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است؛‌ از سال گذشته نیز اقدام به پذیرش دانشجوی خارجی به‌ویژه از کشور عراق کرده‌ایم و دانشجویان زیادی از عراق خواستار ادامه تحصیل در این دانشگاه شده‌اند.

خواجه با بیان اینکه تلاش دانشگاه معطوف بر گسترش روابط بین‌المللی با کشورهای هم‌جوار و سایر کشورهای دنیا است، عنوان کرد: در کشور طرحی به نام بین‌المللی‌سازی نظام آموزش عالی به‌عنوان پروژه‌ای مشترک میان 6 دانشگاه ایرانی ازجمله دانشگاه شهید چمران و سه دانشگاه از اتحادیه اروپا در حال اجرا است؛ در اجرای این طرح به هر یک از دانشگاه‌ها اعتباری پرداخت می‌شود تا درزمینهٔ بین‌المللی‌شدن تجهیز شوند و همچنین بتوانند در آینده به دیگر دانشگاه‌های ایرانی در راستای بین‌المللی‌سازی کمک کنند.

وی افزود: در این راستا سال گذشته جلساتی در کشور اسپانیا برگزار شد و دانشگاه‌های شرکت‌کننده در این طرح در آن نشست‌ها حاضر شدند؛ این طرح اکنون با مسئولیت وزارت علوم و مشارکت دانشگاه‌ها در مرحله اجرایی شدن است. در این راستا هر دانشگاه پروژه‌ها و برنامه‌هایی دارد و برنامه‌های دانشگاه شهید چمران نیز اهم از برگزاری کارگاه‌ها و … نیمه دوم سال جاری اجرا خواهند شد که تفاهم‌نامه‌های ان نیز امضا شده است.

آغاز فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان از مهرماه

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به دیگر تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی با دانشگاه‌های خارجی، تصریح کرد: اکنون در حال رایزنی هستیم که این تفاهم‌نامه‌ها در چه زمینه‌هایی اجرایی و عملیاتی شوند؛ همچنین تعداد زیادی تفاهم‌نامه داخلی با سازمان‌های اجرایی و دانشگاه‌های کشور منعقد شده است که در حال پیگیری هستند.

خواجه ادامه داد: کار عمده‌ای که در راستای توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه انجام شد، راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای افراد غیرفارسی‌زبان است؛ این مرکز برای اولین‌بار در دانشگاه راه‌اندازی شده و از مهرماه امسال دانشجویان خارجی می‌توانند در این مرکز به فراگیری زبان فارسی بپردازند. در حال حاضر نیز در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم و تا اول مهرماه مجوز قطعی آن از وزارت علوم اخذ خواهد شد؛ یکی از کارهایی که هر دانشگاه در راستای پذیرش دانشجویان خارجی باید انجام دهد، راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی است.

وی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی انجام‌شده در این دانشگاه، گفت: اعتبار پژوهانه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه در سال 94 نسبت به سال 93 به میزان 10 درصد افزایش یافته است؛ همچنین رشد خوبی در تولید میزان مقالات ISI وجود داشته و با رشد 2 درصدی نسبت به سال 93 به 364 مقاله رسیده است. تعداد مقالات ارائه‌شده در کنفرانس‌های علمی نیز در سال 94 نسبت به سال گذشته رشد 14 درصدی داشته است.

حجم 31.5 میلیارد تومانی قراردادهای تحقیقاتی دانشگاه با صنعت

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: مبلغ ریالی قراردادهای تحقیقاتی بیرونی دانشگاه با صنعت و سازمان‌ها، بیش از 600 درصد رشد داشته و از 4.5 میلیارد تومان در سال 93 به 31.5 میلیارد تومان در سال 94 رسیده است؛ در خرید تجهیزات آزمایشگاهی داخلی نیز در سال 94 نسبت به سال 93 یک رشد 100 درصدی اتفاق افتاده و از 670 میلیون تومان به 1.3 میلیارد تومان افزایش یافته است؛ همچنین مبلغ صرف‌شده در راستای خرید کتب برای کتابخانه‌های دانشگاه، با یک رشد 72 درصدی از 100 میلیون تومان در سال 93 به 172 میلیون تومان در سال 94 رسید.

خواجه با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه پژوهشی، خاطرنشان کرد: تأسیس مرکز مطالعات شهری با همکاری شهرداری و استانداری، ایجاد کلینیک صنعت با همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای اولین‌بار در استان، تأسیس مرکز تحقیقات و مطالعات زنان با همکاری استانداری، فعال‌سازی پژوهشکده آب و انرژی با همکاری سازمان آب و برق خوزستان، تشویق فعالیت‌های تحقیقاتی تقاضامحور از طریق افزایش پژوهانه و… از دیگر کارهای انجام‌شده در سال گذشته است.

وی ادامه داد: برگزاری 2 سمینار بین‌المللی درزمینهٔ ریزگردها و مهندسی رودخانه با همکاری سازمان‌های بین‌المللی در دانشگاه، گسترش زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شبکه اینترنت در خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها و تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه به نرم‌افزار پارس آذرخش برای سهولت دسترسی دانشجویان به منابع کتابخانه نیز ازجمله دیگر فعالیت‌های انجام‌شدهدر این بخش است؛ همچنین در حوزه پایگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی، استفاده از شیوه‌ای که اکثر دانشگاه‌ها از آن بهره می‌برند، از سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

تأسیس دانشکده نفت و پتروشیمی و 2 مرکز تحقیقاتی

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص فعالیت‌های عمرانی دانشگاه، گفت: در سال گذشته وزارت نفت برای اولین‌بار با دانشگاه همکاری و اعتبار موردنیاز برای تعدادی از پروژه‌های مرتبط با صنعت نفت را مصوب کرد که در طول یک دوره چهارساله در اختیار دانشگاه قرار گیرد؛ در قالب این موافقت‌نامه، قرار است که دانشکده مهندسی نفت و پتروشیمی دانشگاه نیز احداث شود.

خواجه افزود: پروژه‌های دیگری که از محل این اعتبارات اجرا خواهند شد، احداث مرکز تحقیقات پتروشیمی، مرکز تحقیقات حفاری و همچنین تکمیل دانشکده علوم زمین دانشگاه است. کارهای اجرایی برخی از این پروژه‌ها آغاز شده و برخی نیز در مرحله تهیه نقشه هستند.

وی ادامه داد: می‌توان گفت که سال گذشته همکاری خوبی بین وزارت نفت و دانشگاه ایجاد شد چراکه دانشگاه شهید چمران تنها دانشگاه در کشور بود که توانست برنده مناقصه 10 قلم کالای وزارت نفت شود؛ این پروژه مطابق برنامه زمان‌بندی انجام‌شده در حال پیشروی است و وزارت نفت نیز از پیشرفت پروژه رضایت دارد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امیدواریم وزارت نفت بیش‌ازپیش به دانشگاه‌ها ازجمله دانشگاه شهید چمران که در منطقه نفت‌خیز قرار دارد، اعتماد کند. دانشگاه این آمادگی را دارد که در سایر پروژه‌های وزارت نفت نیز مشارکت داشته باشد و امیدواریم وزارت نفت کمک بیشتری به مجموعه آموزش عالی استان کند.

ارزش 23 میلیارد تومانی موافقت‌نامه دانشگاه با وزارت نفت

خواجه با بیان اینکه وزارت نفت طی این موافقت‌نامه پیش‌بینی کرده است که اعتباری بالغ‌بر 23 میلیارد تومان را طی چهار سال در اختیار دانشگاه قرار دهد، گفت: البته تحقق این امر به وضعیت اقتصادی کشور نیز بستگی دارد. اگر این اعتبار طی چهار سال تأمین شود، این پروژه‌ها در پایان چهار سال به بهره‌برداری خواهند رسید اما اگر مشکلی درزمینهٔ تأمین اعتبار پیش آید، ممکن است به تأخیر افتند.

وی افزود: تکمیل پروژهٔ توسعه گروه شیمی که اکنون آماده بهره‌برداری است، تکمیل و افتتاح یک بلوک خوابگاهی – که مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد-، تکمیل و بهره‌برداری از سالن ورزشی خواهران در مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه (س)، تکمیل و بهره‌برداری از سالن چندمنظوره ورزشی برادران، احداث مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی، احداث و بهره‌برداری از موتورخانه آب خام دانشگاه با همکاری سازمان آب و برق، تجهیز چاپخانه دانشگاه و راه‌اندازی مجدد آن و ایجاد معاونت طرح و برنامه دانشگاه برای اولین‌بار از دیگر کارهای انجام‌شده در سال 94 است.

اختصاص 45 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز درباره دانشکده هنر نیز خاطرنشان کرد: از سال گذشته طرح احداث ساختمان جدید این دانشکده در شوشتر با پیشرفت خوبی در حال ساخت است اما اعتبارات سال جاری هنوز به این پروژه پرداخت نشده است تا بتواند سریع‌تر به بهره‌برداری برسد؛ همچنین عملیات اجرایی سوله ورزشی این دانشکده از سال گذشته آغاز شده است.

خواجه گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت علوم و استانداری خوزستان منعقد شد که طی آن قرار شد وزارت علوم درصدی از اعتبارات موردنیاز برای اجرای پروژه‌های عمرانی دانشگاه و استانداری درصد دیگری از این اعتبارات را تأمین کند؛ در قالب این تفاهم‌نامه قرار شد که حدود 45 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانداری برای تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی دانشگاه اختصاص یابد که از محل این اعتبارات دانشکده باستان‌شناسی شوش احداث می‌شود.

وی افزود: ازجمله کارهای دیگری که قرار شد با کمک استانداری در قالب این تفاهم‌نامه اجرا شود، مرمت و بازسازی دانشکده ادبیات سابق دانشگاه یا ساختمان سه‌گوش است که به‌محض اتمام آن مرکز مطالعات و پژوهش‌های خوزستان در این ساختمان راه‌اندازی می‌شود.

تأسیس دانشکده تئاتر آبادان در انتظار همکاری منطقه آزاد اروند

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در خصوص راه‌اندازی دانشکده تئاتر و سینمای آبادان نیز تفاهم‌نامه‌ای با منطقه آزاد اروند منعقد شد؛ از مفاد تفاهم‌نامه این بود که اعتبار لازم برای بازسازی مدرسه مهرگان آبادان به‌عنوان دانشکده تئاتر و سینما توسط این سازمان تأمین شود. دانشگاه برای راه‌اندازی این دانشکده تلاش کرد اما تاکنون منطقه آزاد اروند تمایلی به این کار نشان نداده است؛ با این وجود دانشگاه آمادگی دارد که در صورت همکاری منطقه آزاد این کار را آغاز کند.

خواجه درباره فعالیت‌های حوزه دانشجویی، عنوان کرد: دانشگاه توانسته است که خوابگاه تمام دانشجویان روزانه را تأمین کند؛ همچنین تمام دختران نوبت دوم در خوابگاه مستقر هستند و دانشجویان پسر نوبت دوم که وابسته به خانواده شهدا، جانبازان، رزمندگان و یا تحت حمایت نهادهای کمیته امداد و بهزیستی هستند نیز در خوابگاه‌های دانشگاه استقرار یافته‌اند.

قهرمانی تیم فوتسال دختران برای اولین‌بار در تاریخ دانشگاه

وی با اشاره به المپیادهای ورزشی سال گذشته و سال جاری، تصریح کرد: دانشگاه تیم‌هایی از دانشجویان دختر و پسر را به المپیادهای ورزشی کشور در مشهد و شیراز اعزام کرد که تیم فوتسال دختران برای اولین‌بار در تاریخ دانشگاه مقام اول این دوره از المپیاد را به‌دست آورد؛ همچنین مرکز پایش سلامت و آزمایشگاه ورزشی دانشگاه در خوابگاه حضرت معصومه (س) افتتاح شد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: کلیه بلوک‌های خوابگاهی شهید علم‌الهدی به سیستم اینترنت مجهز شدند و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تجهیز بلوک‌های خوابگاهی دختران به این سیستم هستیم. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده سالانه چهار بلوک تجهیز می‌شود و در حال حاضر تجهیز سومین بلوک در سال جاری در حال اتمام است.

خواجه ادامه داد: همچنین سال گذشته بیش از 54 مورد کارگاه آموزشی درزمینهٔ مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر برای دانشجویان برگزار و بروشورهای موردنیاز توزیع شد؛ درمان و مشاوره دانشجویی، مرمت و بازسازی تمام بلوک‌های خوابگاهی و … نیز از دیگر کارهای انجام‌شده است.

درخواست 120 عراقی برای ادامه تحصیل در دانشگاه

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه آموزشی دانشگاه، گفت: در سال گذشته سه رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری به مجموعه رشته‌های دانشگاه اضافه شدند؛ همچنین 50 دانشجوی عراقی که دوره آموزشی زبان فارسی را گذرانده‌اند، از مهرماه در کلاس‌های تخصصی رشته خود حاضر می‌شوند.‌ بیش از 120 دانشجوی عراقی نیز برای ادامه تحصیل در این دانشگاه درخواست داده‌اند که از ابتدای مهرماه دوره‌های زبان فارسی را آغاز خواهند کرد.

جذب 25 عضو هیأت‌علمی در 2 سال اخیر

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز درباره به نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر هیأت‌علمی به‌اندازه لازم جذب دانشگاه نشده است چراکه جذب نیاز به اخذ مجوز از وزارت علوم و طی شدن مراحلی طولانی دارد. سال گذشته مجوز جذب 40 عضو هیأت‌علمی به دانشگاه اعطا شد و امیدواریم که تا پایان سال 95 تغییر محسوسی در نسبت استاد به دانشجو ایجاد شود؛ درمجموع 14 عضو هیأت‌علمی در سال گذشته و 11 عضو هیأت‌علمی جدید در سال 95 جذب شدند.

برگزاری 290 برنامه فرهنگی در یک سال گذشته

خواجه در خصوص فعالیت‌های دانشگاه در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه به‌طورمعمول در قالب انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های اسلامی انجام می‌شود. در سال تحصیلی گذشته نزدیک به 290 برنامه در حوزه‌های مختلف از سوی بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی و اجتماعی و نشریات برگزار شد که 35 عنوان از آن مربوط به بسیج دانشجویی بود.

وی ادامه داد: همچنین انجمن اسلامی دانشجویی در سال گذشته مجوز تأسیس خود را اخذ کرد که این تشکل و انجمن اسلامی دانشجویان در سال گذشته درمجموع 44 برنامه مختلف برگزار کردند؛ کانون‌های متعدد مانند کانون ادبی، تئاتر، عاشورا و شهدا، عفاف و حجاب، فیلم و عکس، قرآن و عترت، انتظار و هنرهای تجسمی نیز در دانشگاه فعال هستند که در سال گذشته 36 برنامه کارگاه کارآفرینی و اشتغال‌زایی و آزمون کتاب‌خوانی برگزار کردند. امسال نیز با تقویت کانون‌ها، انجمن‌های علمی، بسیج دانشجویی و انجمن‌های اسلامی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه را در قالب آیین‌نامه‌های مصوب اجرا خواهیم کرد.

عقب‌افتادگی‌های دوران جنگ دانشگاه باید جبران شود

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه دانشگاه شهید چمران در دوران دفاع مقدس تنها دانشگاه کشور در خدمت جنگ بوده و افتخار می‌کند که وظیفهٔ خود را در قبال جنگ انجام داده است، اظهار داشت: انتظار می‌رفت که پس از جنگ به این دانشگاه توجه بیشتری شده و عقب‌افتادگی‌های دوران جنگ توسط مسئولان ذی‌ربط و سازمان‌های مربوطه جبران شود ولی این کار هنوز به‌گونه‌ای که باید، انجام نشده و انتظار داریم که به این موضوع رسیدگی شود.

خواجه ادامه داد: من این موضوع را با مسئولان کشور در میان گذاشتم که به دانشگاه بیایند و وضعیت را بررسی کنند تا اگر ادعای ما درباره عقب‌افتادگی‌های پس از جنگ صحت دارد، رسیدگی شود. با این پیگیری‌ها کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سه مرحله از دانشگاه بازدید و گزارش‌های لازم را ارسال کردند. امیدواریم مسئولان این سازمان با توجه به این گزارش‌ها به دانشگاه کمک کنند تا بخشی از این عقب‌افتادگی‌ها جبران شود؛ اخیراً نیز طی مکاتبه‌ای با استاندار درخواست کردم که این موضوع را به مسئولان کشوری گوشزد کنند.

وی در خصوص وضعیت بودجه دانشگاه، عنوان کرد: رشد بودجه مطابق رشد سالانه تمام دانشگاه‌ها بوده است اما با این رشدهای سالانه مشکل دانشگاه حل نمی‌شود؛ این دانشگاه نیاز دارد تا با یک نگاه ویژه و یک افزایش قابل‌توجه یک‌بار برای همیشه مشکل بودجه آن رفع شود.

رهاورد حضور 2 وزیر؛ منتظر عملی شدن قول‌های وزیر علوم هستیم

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به حضور وزیر علوم و وزیر ارتباطات در دانشگاه در سال گذشته، گفت: وزیر علوم در بازدید از این دانشگاه مباحثی کلی مطرح کرد و دستوراتی داد که کمک‌های ویژه‌ای به دانشگاه شود و منتظریم تا این وعده‌ها عملی شود.

خواجه ادامه داد: وزیر ارتباطات نیز با اتصال فیبر نوری دانشگاه به مرکز زیرساخت‌ها موافقت کرد تا این ارتباط به‌طور مستقیم برقرار شود. پروژه این کار اکنون در حال اجراست و کابل فیبر نوری دانشگاه تاکنون به راه‌آهن رسیده اما مجوز عبور از این خط را ندارد و به‌محض اخذ مجوز کابل نوری به‌طور مستقیم به مرکز دیتا متصل می‌شود تا اینترنت دانشگاه با سرعت و پهنای باند بیشتری در دسترس دانشجویان و اعضای هیأت‌علمی قرار گیرد.

آغاز فعالیت مرکز آموزش مجازی دانشگاه از مهرماه

وی افزود: همچنین سال گذشته مرکز آپای دانشگاه توسط وزیر ارتباطات افتتاح شد؛ قرار بود که اعتباری به‌منظور تجهیز و تکمیل آن به دانشگاه پرداخت شود که موافقت‌نامه آن نیز امضا شد و منتظر دریافت اولین قسط این قرارداد هستیم؛ مرکز آموزش مجازی دانشگاه نیز از مهرماه فعال می‌شود که بتواند درزمینهٔ ارائه برخی از دروس به‌صورت مجازی به دانشجویان فعالیت کند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به مشکلات ارتباط دانشگاه و صنعت، گفت: معتقدم طبق بیانات امام خمینی (ره) همه‌چیز ما از دانشگاه است؛ تمام مدیران مملکت از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند پس باید بدانیم برای اینکه مدیران ما، با علم، توانمند و آگاه باشند باید دانشگاه‌ها را تقویت کنیم.

همهٔ‌ مجموعه های اجرایی ‌دانشگاه را تقویت کنند

خواجه خاطرنشان کرد: انتظار داریم که همه مجموعه‌های اجرایی کشور به‌ویژه استان، با این دید به دانشگاه نگاه کنند که محیط تربیت‌کننده نیروهای اداره‌کننده کشور در آینده است. اگر دانشگاه‌ها مجهزتر شوند و بتوانند مدیران تواناتری به جامعه تحویل دهند، نتایج آن خدماتی خواهد بود که این مدیران در آینده به جامعه ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه از تمام مدیران اجرایی در سطح استان و کشور انتظار داریم که به دانشگاه کمک کنند، گفت: دانشگاه نیز به‌طور متقابل وظیفه دارد که در هر زمینه‌ای بتواند مشکلی از شرکت‌ها و سازمان‌های اجرایی را حل کند، اقدام کند؛ همچنین نیاز است که شرکت‌ها و سازمان‌ها به دانشگاه‌ها بیشتر اعتماد کنند و طرح‌های علمی و پژوهشی خود را به دانشگاه بسپارند و به کمک هم مشکلات صنعت، سازمان‌ها و … را حل کنند. ما این آمادگی را داریم که در این راستا با همهٔ‌ توان به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک کنیم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top