چاپ خبر
معاون فرهنگی وزیر علوم:

رویکرد وزارت علوم در عفاف و حجاب فرهنگی است

پیام نورنا : معاون فرهنگی وزیرعلوم از ابلاغ بخشنامه عفاف و حجاب به دانشگاه ها خبر داد و گفت: رویکرد ما در حوزه عفاف و حجاب رویکرد فرهنگی است، نه امنیتی.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – سید ضیاء هاشمی در نشست خبری نهمین جشنواره ملی حرکت که امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: نهمین دوره جشنواره ملی حرکت هفته آینده از ۳ تا ۵ مهر در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.

وی افزود: اهتمام وزارت علوم به برنامه های جمعی به ویژه دانشگاهی باعث شده که تعداد این جشنواره ها هر ساله افزایش پیدا کند و میانگین برگزاری این جشنواره در هر دوره، کمتر از یک سال شده است.

معاون فرهنگی وزیر علوم ادامه داد: تلاش شده که سالانه یک جشنواره ملی دانشجویی داشته باشیم. وقتی جشنواره ای در سطح ملی برگزار می شود، به این معنی است که در سطح دانشگاهی برگزار شده و بهترین و برترین آثار به جشنواره ملی راه پیدا کردند.

 وی با بیان اینکه جشنواره ملی حرکت امسال در سطح قوی تری برگزار می شود یادآورشد: به دنبال حضور تعدادی از دانشجویان خارجی در جشنواره سال گذشته، امسال بخش بین الملل به طور رسمی فعال شده است و علاوه بر دانشجویان کشور، دانشجویان سایر کشورها برای حضور در این جشنواره دعوت شده اند. در دوره قبل هم بخش بین الملل را داشتیم، اما امسال این بخش به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

 وی از حضور دانشگاه های غیرانتفاعی در این دوره جشنواره ملی حرکت خبر داد و گفت: دانشگاه های غیرانتفاعی در این دوره حضور خوبی داشتند. این جشنواره در دوره های قبل با حضور دانشگاه های مجموعه وزارت علوم، علمی کاربردی، پیام نور و فرهنگیان برگزار می شد که امسال دانشگاه های غیرانتفاعی اضافه شدند و تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی نیز در بخش نمایشگاهی حضور دارند.

 هاشمی ادامه داد: جشنواره ملی حرکت در چهار بخش رقابتی، نمایشگاهی، آموزشی و فن بازار برگزار می شود که در بخش رقابتی دانشجویان در سطح ملی به رقابت می پردازند. در بخش نمایشگاهی آثار دانشجویان در جشنواره به نمایش گذاشته می شود و در بخش آموزشی کارگاه های آموزشی و میزگردهای تخصصی را خواهیم داشت. بخش فن بازار هم از سال گذشته به این جشنواره اضافه شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: اتحادیه های انجمن های علمی دانشجویی در این سال ها رشد بالایی داشتند که این مساله باعث شده که فرصتی برای رقابت بین اتحادیه ها ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز دولت پنج اتحادیه علمی و انجمن دانشجویی داشتیم که امروز به ۲۸ اتحادیه رسیده است و امیدواریم به بالاتر از این تعداد برسد، چرا که افزایش تعداد آنها فرصتی برای تبادل نظر میان دانشجویان است.

 هاشمی از اضافه شدن بخش خلاق به جشنواره امسال خبر داد و گفت: در این بخش که این دوره به جشنواره اضافه شده ۲۷۶ اثر به عنوان اثر خلاق ارایه شده است.

 معاون فرهنگی وزارت علوم ادامه داد: ۹۴ دانشگاه در این دوره جشنواره شرکت کردند که نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است. تعداد آثار برگزیده ۹۷۵ اثر بوده که ۲۵ درصد نسبت به دوره قبل رشد داشته و تعداد داوران نیز از ۵۰ نفر به ۱۲۰ نفر رسیده است.

 ضیاء هاشمی در مورد بخش های جشنواره ملی حرکت گفت: این جشنواره ها شامل فعالیت های آموزشی، کارآفرینی، نشریه، کتاب، مسابقه، بخش ترویجی و بخش خلاق خواهد بود.

 وی ادامه داد: ۹۷۵ اثری که ارسال شده، در سطح دانشگاهی امتیاز برتر را گرفتند و در سطح ملی به رقابت می پردازند. به ترتیب در حوزه های فنی و مهندسی و علوم پایه، کشاورزی و معماری و علوم دامی بیشترین اثر ارسال شده است.

هاشمی در مورد روند انتخاب آثار برتر گفت: روند انتخاب به این گونه است که هر اثر برای سه داور ارسال شده و میانگین امتیاز سه داور به عنوان نمره این اثر در نظر گرفته شد و براین اساس آثار طبقه بندی شدند، ۳۰ درصد آثار به مرحله نهایی راه پیدا کردند که توسط داوران مورد بررسی قرار گرفتند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۸ هزار و ۷۰۰ انجمن علمی ثبت شده در سطح دانشگاه داریم و قرار است با بخش های دیگر وزارت علوم از جمله معاونت پژوهشی و معاونت علمی ریاست جمهوری برای ارتقای فعالیت این انجمن ها همکاری کنیم.

وی افزود: دراین جشنواره ۱۹ انجمن علمی فعال برگزیده، ۲۶ انجمن علمی شایسته تقدیر و ۴۸ انجمن علمی شایسته تشویق می شوند و ۱۶ اثر انجمن علمی خلاق به مرحله نهایی راه پیدا کرده و دو دانشگاه برگزیده و ۷ دانشگاه شایسته تقدیر شناخته می شوند.

وزیرعلوم در ادامه در خصوص برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌ها گفت: هر دانشگاهی به صورت جداگانه این جشن را برگزار می کند و مراسم رسمی به طور معمول در دانشگاه تهران برگزار می شود، اما خود دانشگاه در این خصوص اطلاع رسانی خواهد کرد.

 هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد ابلاغ بخشنامه عفاف و حجاب نیز گفت: در این بخشنامه تاکید شده که مسئولان دانشگاه با دقت در این حوزه به فعالیت بپردازند تا باعث رشد آموزه های دینی و عرصه های رفتاری شوند. طرحی را به عنوان یک تحلیل و رویکرد در اختیار دانشگاه ها قرار دادیم که نشان می دهد نگاه به آموزه عفاف و حجاب چگونه باید باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: بخش عمده ای از جامعه نسبت به مسئله حجاب التزام دارند، اما بخشی ممکن است شاهد رفتارهایی باشد که مطلوب نیست؛ بنابراین توصیه هایی در این بخشنامه شده که در دانشگاه ها به کار گرفته شود، چرا که دانشگاه باید سلامت رفتاری بالاتری نسبت به جامعه داشته باشد.

 وی گفت: رویکرد ما در حوزه عفاف و حجاب رویکرد فرهنگی است، نه امنیتی و معتقدیم این حوزه جز با مشارکت بخش های مختلف رشد نخواهد کرد. ما معتقدیم روش های غلط آثار منفی و مخرب دارد و توصیه شده دانشگاه ها از این روش ها پرهیز کنند و آن را تبدیل به یک مسئله سیاسی نکنند.

 هاشمی در مورد ابلاغ آیین نامه اردوهای دانشجویی گفت: آیین نامه اردوها توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه ها بررسی شده؛ ابهاماتی در مورد سفرهای آموزشی وجود داشت که آن ابهامات شفاف سازی شده و منتظریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به زودی ابلاغ کند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top