چاپ خبر
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور:

نمی خواهیم به هیچ قیمتی مدرک دانشگاه پیام نور را خدشه دار کنیم

پیام نورنا : دکتر فراهانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در نشست با مدیران گروه های آمورشی و مدیران ستادی پیام نور خراسان رضوی با اشاره به شتاب گرفتن دانشگاه در مسیر رشد و تعالی بیان کرد: امروز باید همه ما قایل به این درک درست از دانشگاه باشیم که وجود همگی ما وابسته به دانشگاه است و باید بر روی نام دانشگاه پیام نور، حساسیت ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : دکتر فراهانی افزود: امروز دیگر در فضای دهه 60 قرار نداریم بلکه فضای آموزش کشور به یک فضای رقابتی تبدیل شده است و صرفا نمی توان با اضافه کردن صرف چند رشته، انتظار افزایش دانشجو داشت.

دکتر فراهانی افزود: پیشنهادات مختلفی گاها مطرح می شود و بعضا مقایسه هایی با برخی دانشگاه ها صورت می گیرد تا از راه هایی همچون کاهش محتوای آموزشی به جزوات 20 و 30 صفحه ای به دنبال صدور مدرک برویم اما کیفیت بالای آموزش همواره افتخار ما در پیام نور بوده است و نمی خواهیم به هیچ قیمتی مدرک دانشگاه را خدشه دار کنیم چون بسیار برای ما حائز اهمیت است.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از رکود علمی افزود: انتظار ما از اعضای هیات علمی اینست که در کنار مطالعه هزاران صفحه مطالب علمی حتما آگاهی کافی نیز در خصوص آیین نامه ها داشته باشند و اولویت اول خود را بر مبنای پژوهش و تدریس قراردهند، در کنار ایشان مدیران گروه های آمورشی نیز باید هدایت موثر اعضای هیات علمی و تسهیل فعالیت های علمی و آموزشی را انجام دهند.

دکتر فراهانی همچنین با اشاره به اینکه امروز 62% از معیارهای رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس پژوهش است افزود: با توجه به برگزاری کارگاه های آموزش الکترونیک در اکثر استان ها از اعضای هیات علمی انتظار داریم در تولید محتوای علمی دانشگاه خصوصا محتوای الکترونیک همکاری گسترده تری داشته باشند.

دکتر فراهانی در انتهای در خصوص برخی برداشت ها در خصوص عنوان وضعیت پیمانی مشروط افزود: مقصود از وضعیت پیمانی مشروط، وضعیتی است که شخص گرچه مورد نیاز و تایید دانشگاه به لحاظ علمی می باشد اما به دلیل اینکه باید شروط سه گانه شرکت در فراخوان، تایید صلاحیت علمی و تایید صلاحیت عمومی در مورد وی توامان صورت پذیرد به منظور احترام به وی و جلوگیری از اینکه در صف انتظار قرار بگیرد به صورت مشروط همکاری وی با دانشگاه آغاز می شود و پس از طی مراحل ذکر شده و تاییدات نهایی به صورت پیمانی قطعی در می اید.

وی افزود: پیمانی مشروط مختص دانشگاه پیام نور نیست و این شرایط در وزارت علوم پیش بینی شده است، منتهی این وضعیت نهایتا باید در سال برای تعداد انگشت شماری اتفاق بیفتد که متاسفانه در دوره ای، این شرایط برای خیل گسترده ای از عزیزان علمی در نظر گرفته شده است که از سال 92 به بعد این روند را متوقف کرده ایم.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی افزود: به هرحال از آنجا که نسبت به تمامی این عزیزان احساس مسئولیت ویژه ای داریم ضمن اینکه بارها اشاره شده است تا با ارتقای سوابق علمی و پژوهشی زمینه تسریع و همراهی ویژه تر دانشگاه را به منظور تبدیل وضعیت فراهم آورند ما نیز تلاش کرده ایم روند تعیین وضعیت ایشان را سرعت بخشیم، به نحوی که امروز تعداد جلسات هیات جذب از ماهی یک جلسه به هفته ای دو جلسه افزایش پیدا کرده است.

در ابتدای این جلسه دکتر داوریار ریاست دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز ضمن تشریح اقدامات گسترده صورت گرفته به منظور جذب حداکثری دانشجو افزود: همچنان معتقدیم که دانشگاه پیام نور علیرغم ظرفیت ها و توانمندی های بالای دانشگاهیان، مظلوم واقع شده است و همچنان از منابع دولتی بی بهره است که از راه های برون رفت این وضعیت، افزایش کارایی، اطلاع رسانی موثر دستاوردها و اعتقاد راسخ به اصل رضایتمندی دانشجویان است. دکتر داوریار افزود: اقدامات گسترده ای را به منظور شناساندن این ظرفیت در سطح جامعه شروع کرده ایم که از جمله آنها انعقاد تفاهم نامه آموزشی با خانه صنعت، معدن و تجارت استان، راه اندازی کالج دانشگاه در مرکز مشهد و 6 مرکز و واحد، رایزنی با اداره کل فرهنگ و ارتباطات اسلامی استان به منظور بهره گیری از ظرفیت رایزنان فرهنگی در سایر کشورها و بهره گیری از رانه های مکتوب و تصویری و صدا وسیمای استان بوده است.

دکتر ابراهیمی رییس مرکز آزمون و سنجش دانشگاه نیز ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه ارزیابی وضعیت آموزش، در خصوص پیشنهاد مطرح شده از سوی ریاست مرکز مشهد به منظور عدم مراجعه حضوری داوطلبان آزمون زبان دکتری در هنگام دریافت گواهی قبولی در آزمون افزود: به منظور تسهیل در اعطای گواهی نامه های آزمون زبان دانشجویان دکترا و عدم مراجعه حضوری ایشان به تهران این امکان فراهم است تا در صورت معرفی نماینده رسمی از سوی استان، این مدارک از سوی ستاد استانی تحویل دانشجویان عزیز گردد.

بیان دیدگاهها و نظرات از سوی مدیران گروه های آموزشی استان خراسان رضوی نیز پایان بخش این نشست هم اندیشی بود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top