چاپ خبر
دبیر نقشه جامع علمی:

سهم دانشجویان دکتری در سند آمایش دانشگاه آزاد مشخص شد

پیام نورنا : دبیرستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور گفت: در سند آمایش دانشگاه آزاد در بخش تحصیلات تکمیلی مقرر شد، سهم دانشجویان دکتری، از یک سقفی بالاتر نرود و این درصد برای دانشجویان دکتری ۲.۵ درصد شد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – منصور کبگانیان در حاشیه نشست جلسه هشتاد و سوم شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، گزارشی از جلسه ارایه داد و گفت: یکی از مباحثی مهمی که در مباحث پیش از دستور مطرح شد، حضور پررنگ برخی از کشورهای منطقه به عنوان رقبای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران بود و حمایت هایی که از این کشورها می شود.

وی افزود: این گزارش ها هشدار می داد که رقبای علمی و فناوری کشور ما، در حالت ساکن نیستند و بودجه های بالایی را برای فناوری تخصیص می دهند، بنابراین دراین رابطه تذکراتی ارایه شد.

دبیرستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: برهمین اساس باید میزان سهم بودجه پژوهشی و علم و فناوری از جی دی پی کشور افزایش یابد تا کشور ما از رقبای علمی و فناوری خود عقب نماند.

وی ادامه داد: بحث دیگری که در جلسه مذکور مطرح شد، اقدامات ملی است که مخاطبان مشخصی در نقشه جامع علمی کشور دارد، این دستگاه ها مدت ها منتظر بودند که کار آنها تسهیل شود، این ها اقداماتی بود که احتیاجی به تصویب سیاست ها نداشت و به اطلاع اعضاء رسید، که به زودی به دستگاه های ذی ربط ابلاغ می شود و شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور بر اقدامات این دستگاه ها نظارت خواهد داشت.

کبگانیان ادامه داد: بحث اصلی که از ابتدا در دستور جلسه بود، بحث آمایش آموزش عالی در دانشگاه آزاد بود، این دانشگاه یکی از  زیر نظامهای آموزشی در آموزش عالی کشور است پس از اینکه برای وزات علوم و حوزه سلامت وزارت بهداشت آمایش آموزش عالی را تصویب کردیم، در جلسه اصلی شورا تصویب شد، سهم این زیر نظام در آمایش آموزش عالی مشخص شود.

وی افزود: پس از چندین ماه کار کارشناسی، پیشنهاداتی از  دانشگاه آزاد اسلامی ارایه شده بود که توسط کارشناسان ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور کار فنی دقیق بر روی پیشنهادات اعلام شده، انجام شد که در برخی موارد به توافق رسیدند و در برخی مفاد نیز به هماهنگی نرسیدند که قرار شد این موارد در جلسه شورا جمع بندی شود.

کبگانیان ادامه داد: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث آمایش آموزش عالی دانشگاه آزاد با این قید تصویب شد که سند این دانشگاه در ذیل سند آمایش آموزش عالی وزارت علوم باشد یعنی در برخی موارد نظارت کیفی و برنامه‌ریزی از سوی وزارت علوم وجود داشته باشد.

دبیر ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر بحث کیفیت حساس است، ادامه داد: نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کل دانشجویان دانشگاه آزاد در افق چشم‌انداز، باید ۲۵ درصد باشد، در نقشه جامع علمی این آمار برای کل کشور ۳۰ درصد است.

وی افزود: در بخش تحصیلات تکمیلی مقرر شد سهم دانشجویان دکتری حتما مشخص شود تا از یک سقفی بالاتر نرود و از این پس دانشگاه آزاد بر روی بحث کیفیت تکیه کند که این درصد در بخش دانشجویان دکتری ۲.۵ درصد تعیین شد.

دبیر ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: در ازای هر ۲۵ دانشجو یک عضو هیات علمی استادیار به بالا باید در دانشگاه آزاد وجود داشته باشد، سرانه مقالات علمی پژوهشی معتبر هر سال برای هر عضو هیات‌ علمی استادیار به بالا دو مقاله تصویب شد.

کبگانیان گفت: درصد رشته محل‌هایی که تا زمان چشم‌انداز براساس نیازهای منطقه‌ای باید مورد بازنگری باشد با هماهنگی آمایش آموزش عالی وزارتین، صد درصد تصویب شد و درصد منابع غیرشهریه از کل منابع مالی باید ۴۰ درصد باشد.

وی اضافه کرد: حداقل درصد دانشجویان غیرایرانی به کل دانشجویان ۲.۵ درصد و سهم اعضای هیات علمی استادیار به بالا باید ۸۰ درصد باشد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top