چاپ خبر
رییس دانشگاه خبر داد؛

عضویت رسمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیمان ام هشت

پیام نورنا : رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از عضویت رسمی این دانشگاه در پیمان ام هشت خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها عضو منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا عضو رسمی پیمان ام هشت (M8 Alliance) شد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر علی جعفریان، با اعلام این خبر اظهار کرد: در نشست شورای عالی پیمان ام هشت که روز شنبه، هفدهم مهرماه امسال درشهر برلین آلمان تشکیل شد، دانشگاه علوم پزشکی تهران با اجماع آراء به عنوان اولین دانشگاه از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به عضویت این پیمان درآمد.

وی در ادامه تصریح کرد: در پیمان ام هشت (M8 Alliance)، کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و فرهنگستان‌های پیشرو جهان عضو هستند که در جریان نشست جهانی سلامت (World Health Summit) سال 2009 تشکیل شد و دفتر مرکزی آن در برلین پایتخت آلمان قرار دارد.

دکتر جعفریان همچنین با اشاره به ماموریت بهبود ارتباطات میان دانشگاه‌های برتر جهان به منظور بهبود سلامت جهانی و ایفای نقش فعال در دستورگذاری سلامت در گستره دنیا به منظور تأثیرگذاری در تصمیمات سلامت در پیمان ام هشت، گفت: اعضای این پیمان هر سال مجمع جهانی سلامت (World Health Summit) را به عنوان پلتفرم عرضه این ماموریت مهم در برلین برگزار می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ترجمان پژوهش‌های علوم سلامت و پزشکی از طریق هدایت این تلاش‌ها به اقدامات با هزینه فایده مناسب و با تمرکز بر پیشگیری از بیماری‌ها و با جهت‌گیری به چالش‌های دنیای جدید شامل تغییرات جمعیتی، بیماری‌های غیرواگیر، مهاجرت، شهرنشینی گسترده و تغییرات اقلیمی از مهم‌ترین اهداف تشکیل پیمان ام هشت است.

به گفته وی، قبل از پیوستن دانشگاه علوم پزشکی تهران به پیمان ام هشت، دانشگاه Charite برلین، امپریال کالج لندن، دانشگاه جانزهاپکینز، دانشگاه موناش استرالیا، دانشگاه کیوتو ژاپن، دانشگاه ژنو، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه طب گرمسیری و بهداشت لندن (LSH TM)، دانشگاه سوربن پاریس، دانشگاه مونترآل کانادا، دانشگاه ملی تایوان، دانشگاه کوئیمبیرا پرتغال، دانشگاه رم ایتالیا، دانشگاه ماکری اوگاندا و فرهنگستان علوم پزشکی چین و برخی دانشگاه‌های دیگر از جمله 23 عضو این پیمان بودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأثیر قابل توجه این کنسرسیوم دانشگاهی آکادمیک بر تعیین دستور کار مجامع نظام سلامت بین‌الملل و جایگاه ویژه آن به عنوان شبکه راهبردی تصمیم‌سازی و حمایت طلبی در نظام سلامت جهانی، همچنین با توجه به برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین‌المللی‌سازی موثر و حضور مستقیم در این حیطه فرایند بررسی عضویت این دانشگاه در پیمان ام هشت از یک سال پیش آغاز شد و در جریان سفر پروفسور Detlev Ganten رییس و پایه گذار مجمع جهانی سلامت (World Health Summit) به تهران به منظور شرکت در نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت، عضویت دانشگاه در هیأت اجرایی پیمان ام هشت، بررسی و در نهایت هفدهم مهرماه این دانشگاه به طور رسمی به عنوان بیست و چهارمین عضو پیمان ام هشت پذیرفته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان، عضویت این دانشگاه در پیمان ام هشت را نشان‌دهنده توانمندی و کارنامه‌ درخشان دانشگاه در عرصه جهانی توصیف کرد و گفت: امیدوارم با اتصال مستقیم دانشگاه علوم پزشکی تهران به نظام بین‌المللی و شرکت در تصمیم‌سازی سلامت، زمینه برای ایفای نقش پررنگ، معنادار و اثرگذار مجموعه پرافتخار دانشگاه به نمایندگی از کشورمان در عرصه جهانی سلامت فراهم شود.

دکترعلی جعفریان، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست مجمع جهانی سلامت (World Health Summit) که 18 تا 20 مهر ماه امسال با حضور 1800 نفر از 90 کشور دنیا در برلین برگزار شد، در خصوص «نقش بخش خصوصی در تحقق پوشش همگانی سلامت در ایران» سخنرانی کرد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top