چاپ خبر

افزایش 20 درصدی دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه محقق اردبیلی

پیام نورنا : مراسم تجلیل از دانشجویان استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیاد علمی سال 95 دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم با بیان اینکه دانشجویان به دلیل شور و هیجاناتی که دارند، صحنه هایی خلق می کنند که اقشار دیگر کمتر به آن می‌پردازند، تصریح کرد: 16 آذر سال 1332، اشغال لانه جاسوسی و حضور پررنگ در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از جمله مواردی هستند که دانشجویان کشور آن را خلق یا در آن نقش ایفا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در شرایط کنونی در محیط دانشگاه فعالیت می کنند، افزود: پیشرفت هر کشوری در گرو علم آن کشور است و اقتدار علمی به هر کشوری، قدرت می دهد.

ابراهیمی با یادآوری اینکه امروزه انسان اسیر ساخته‌های خود در فناوری شده است، افزود: دانشجویان به خصوص دانشجویان استعدادهای درخشان مایه مباهات هستند چرا که این دانشجویان به انتظارات پاسخ داده‌اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه استعداد درخشان یعنی استعدادی که موجب روشنایی می گردد، اظهار کرد: بخشی از مهاجرت نخبگان کشورهای در حال توسعه به کشورهای توسعه یافته به دلیل فقدان نخبه در آن کشورها است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 324 نفر دانشجوی استعدادهای درخشان در دانشگاه محقق اردبیلی  تحصیل می‌کردند، اضافه کرد: امسال این تعداد حدود 20 درصد افزایش یافته است.

ابراهیمی افزود: امسال برای اولین بار تعداد 12 نفر از دانشجویان استعدادهای درخشان در دانشگاه محقق اردبیلی پذیرش شدند که سه نفر از آنها از دانشگاه های دیگر بودند.

پروفسور مهرداد محرم زاده معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هر سازمانی، محصولی برای ارائه به جامعه دارد، تصریح کرد: محصول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کالا خدمتی است که به جامعه ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه خروجی دانشگاه ها نباید فارغ التحصیلانی باشد که صرفا با دانش کلاسیک گذشته به دنبال تولید علم باشد، افزود: در کشورهای توسعه یافته، خودکنترلی انجام می شود و دانشجویان می دانند در چه رشته ای تحصیل می کنند و اگر زمانی هم لازم باشد، می توانند تغییر رشته دهند و ما هم مجبوریم خود را با این کشورها در این زمینه همسو سازیم.

محرم زاده با اشاره به اینکه افراد زمانی تاثیرگذار خواهند بود که با آگاهی درونی فرد همراه باشد، افزود: اگر تاثیر افراد همراه با آگاهی نباشد قطعا به مرور از تاثیر آنها خواهد کاست.

 معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: ما خود را حامی تمامی دانشجویان به خصوص دانشجویان استعدادهای درخشان می دانیم و با تمام وجود در خدمت دانشجویان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سیف الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در سخنانی با گرامیداشت هفته وحدت گفت: سبک حوزه علمیه بر پایه مباحثه است و طلبه ها به صورت جمعی در مورد موضوعات مختلف به بحث و گفت و گو می پردازند.

وی با بیان اینکه مباحثه؛ سخنوری افراد را تقویت می کند، افزود: علاوه بر اینکه افراد به دنبال مطالعه و تسلط بر موضوع می روند تا بتوانند در مباحثه ها شرکت کنند و این روش را باید در دانشگاه هم بسط و گسترش داد.

مدبر با اشاره به اینکه بشر تا به امروز برای پیشرفت با طبیعت مبارزه می کرد، ادامه داد: امروزه بشر به این نتیجه رسیده است که غالب شدن بر طبیعت نه تنها پیشرفت نیست بلکه پسرفت است .

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات دینی را برای اولین بار در بین دانشگاه های کشور راه اندازی کرده ایم که اساتید و دانشجویان می توانند در حوزه های مختلف در آن به فعالیت بپردازند و حتی مجله علمی و پژوهشی هم راه اندازی می کنیم تا مقالات خود را در آن منتشر کنند.

همچنین دکتر علی خالق خواه رئیس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: استعدادهای درخشان موتور محرکه هر جامعه ای است و اگر این افراد کارآمد باشند، کشور و جامعه به سمت پیشرفت خواهد رفت.

وی اظهار کرد: اگر در جامعه ای استعدادهای درخشان فراموش شود، موتور محرکه آن جامعه از کار خواهد افتاد و پیشرفت به کندی انجام می شود.

خالق خواه با بیان اینکه ما قدردان دانشجویان استعدادهای درخشان هستیم، ادامه داد: در هر رشته پنج نفر را به المپیادها اعزام می کنیم و حتی برای این دانشجویان دوره های آموزشی برگزار می کنیم.

رئیس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: هزینه شرکت در همایش های علمی، انتشار مقالات علمی و پژوهشی و حتی هزینه ایاب و ذهاب را هم پرداخت می کنیم.

یادآور می شود در این مراسم روسای دانشکده ها، برخی مدیران دانشگاه و نماینده دانشجویان به ارائه نظرات خود پرداخته و از دانشجویان استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیاد علمی سال 95 دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top