چاپ خبر

610 استاد علوم پزشکی مدرک ارشد آموزش مجازی دریافت می کنند

پیام نورنا : مدیر گروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور از آموزش 610 عضو هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی در دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سلیمان احمدی با ارائه گزارش دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاهها گفت: باتوجه به اینکه یکی از محورهای بسته های تحول بحث توسعه آموزش مجازی علوم پزشکی است، این برنامه می تواند یکی از بهترین مدلهای موفق از طرح مدیریتی و آموزش های مجازی باشد.

وی گفت: در گذشته چالش های زیادی در طی دوره آموزش پزشکی برای اعضای هیات علمی دانشگاهها وجود داشت ولی به منظور رفع این چالش ها آیین نامه ای تدوین و به تصویب شورای آموزش پزشکی رسید. در این مصوبه مشخص شد دانشگاه علوم پزشکی مجازی محل این آموزش باشد و مدل های مختلفی برای تسهیل شرکت اعضای هیات علمی در این برنامه تصویب شد.

احمدی اظهار داشت: بعد از این کار شیوه نامه ای طراحی شد و به دانشگاهها ابلاغ شد و فرم ها در سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی بارگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدلی برای این کار طراحی شده که اعضای هیات علمی در ۳ سطح می توانند در این دوره شرکت کنند و متناسب با سطحی که شرکت کرده اند گواهینامه دریافت می کنند و می توانند در دانشگاه فعالیت کنند و پس از آن سطح کارشناسی ارشد است که پایان نامه آن بسیار تسهیل شده است.

مدیر گروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور افزود: حتی اگر اساتیدی نخواهند سطح کارشناسی ارشد را بگذرانند و نیاز به گذراندن برخی دروس به فراخور کارشان داشته باشند می توانند این دروس را به صورت تک درس طی کنند.

وی گفت: در مجموع در این سه سطح ۴ مهارت اصلی که در یک عضو هیات علمی دانشگاه مورد نیاز است گنجانده شده است در سطح ۱ مهارت های عمومی تدریس مدنظر بوده، در سطح دوم مهارت های تخصصی تدریس، سطح سوم بیشتر مهارت های رهبری و مدیریت را مدنظر قرار می دهد و در سطح چهارم بحث پایان نامه و به جایگزینی آن بحث مهارت دانش پژوهی آموزشی و پژوهش عملیاتی و کلیه فعالیت های منجر به ارتقای آموزش مدنظر است.

احمدی افزود: مجموع این مهارت ها یک سری واحدهای مشخصی را دارند و اگر عضو هیات علمی مجموعا ۲۰ درس که ۳۸ واحد می شود را بگذراند مدرک کارشناسی ارشد آموزش پزشکی دریافت می کند.

وی تاکید کرد: این برنامه یک تجربه خیلی خوب غیرمتمرکز است که توانسته ایم با حداکثر جذب افراد از جاهای مختلف که توانمندی تدریس را دارند گروه تشکیل دهیم و این گروه ها کار سیاستگذاری و برنامه ریزی هر درس را انجام دهند.

مدیرگروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور با بیان اینکه در بحث کمیته های درسی ۱۰ کمیته تشکیل شده است، گفت: این ۱۰ کمیته از ابتدا شروع به تولید محتوا کرده اند و بعضا هم براساس هر موضوع اساتید مختلف براساس توانمندی و علایق محتوای مختلفی را تولید کرده اند.

وی افزود: این کار به این منظور انجام شده که وقتی فراگیر می خواهد برای واحدی پذیرش بگیرد براساس علایق خود، تنوع محتوا و افراد ارائه دهنده دوره بتواند انتخاب کند.

احمدی گفت: تمام این طرح در دل یک سیستم LMS ارائه می شود. انتخاب واحد انجام شده و کلاس هایی که در سطح اول برنامه است که این دروس را شامل می شود تشکیل شده است.

وی از استقبال خیلی بالا از این دوره ها سخن گفت و اظهار داشت بعد از دو بار فراخوان ۸۳۱ نفر شرکت کننده داشتیم که بعد از پالایش ۷۶۸ نفر عضو هیات علمی انتخاب شدند که بعد از فراهم شدن شرایط انتخاب واحد فعلا ۶۱۰ نفر انتخاب واحد کرده اند و در مجموعه این تعداد  از ۵۹ دانشگاه وارد این دوره شده اند.

مدیر گروه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور افزود: از این ۶۱۰ نفر ۳۵۳ نفر اعضای حوزه بالینی هستند و خوشبختانه محتوای یک سری دروس را اختصاصی اعضای هیات علمی بالینی تولید شده و این اولین بار است که این اقدام صورت گرفته است.

احمدی با بیان اینکه در دنیا بیش از ۷۰ رشته علوم پزشکی و ۱۷ رشته بین رشته ای در مقطع PhD  و پایین تر به صورت مجازی ارائه می شود گفت: این طرح یک تجربه بسیار خوب در بحث آموزش پزشکی مجازی است و برای اجرای برنامه های مختلف ماژولار می توان از این مدل استفاده کرد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top