چاپ خبر
وزیر علوم خبر داد:

بازنگری تمام رشته های کشاورزی و ایجاد رشته تولیدات گلخانه ای

پیام نورنا : وزیر علوم، از بازنگری در همه رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف به ویژه در کلیه رشته‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی و ایجاد گرایش تولید محصولات گلخانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد باغبانی خبر داد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – به نقل از وزارت علوم، دکترمحمد فرهادی در مراسم رونمایی از دستاوردهای تحقیقاتی کشاورزی و تجلیل از محققان برتر در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در زمینه تربیت نیروی ماهر در بخش کشاورزی و منابع طبیعی طی سه سال گذشته بازنگری و به‌روز کردن برنامه‌های درسی تمام رشته‌ها و گرایش‌های موجود در مقاطع مختلف کشاورزی و منابع طبیعی در راستای افزایش واحدهای کارآموزی و کارورزی و واحدهای عملی، تقویت مهارت‌افزایی و کارآفرینی، استفاده از تجارب جهانی و تغییرات اقلیمی پیش‌رو در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این بازنگری با محوریت ۱۰ دانشگاه اصلی کشور و همکاری ۲۳ دانشگاه همکار انجام شده و برای اولین بار در این بازنگری از ظرفیت‌های موجود در موسسات تحقیقات و انجمن‌های علمی استفاده شده است.

وزیر علوم افزود: در این زمینه تمام رشته‌ها در مقاطع مختلف در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به ‌روز شده، به گونه‌ای که در مجموع در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ۹۲ برنامه درسی قبلی در قالب ۴۵ برنامه درسی تجمیع و بازنگری شد و طی این فرآیند ۴۷ برنامه درسی منظور و ۱۶ گرایش جدید ایجاد شده است.

وزیر علوم ادامه داد: در این راستا گرایش تولید محصولات گلخانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد باغبانی از جمله گرایش‌های جدیدی است که بر اساس تقاضا و سفارش معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با توجه به برنامه‌های این وزارتخانه در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در برنامه ششم تدوین و تصویب شده است.

فرهادی اظهار کرد: از دیگر اقدامات انجام شده به بازنگری در آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی و ایجاد ظرفیت واگذاری اختیار به موسسات بویژه موسسات ماموریت‌گرا نظیر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی می‌توان اشاره کرد و اعضای هیات علمی را در جهت تحقق این ماموریت‌ها سوق داد که امید است هیات ممیزه این سازمان از این ظرفیت برای تحقق ماموریت‌های خود استفاده کند.

وی همچنین بر ضرورت توسعه همکاری مشترک بین مراکز تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی با دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی برای مواجهه با چالش‌های پیش‌روی بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: انعقاد تفاهم نامه بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این راستا در سال ۹۴ برای جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی اقدام ارزنده‌ای بود که لازم است اهتمام جدی‌تر در اجرایی کردن آن و استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه‌ها صورت گیرد.

وزیر علوم ادامه داد: همچنین کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی شورای عالی عتف که مسئولیت آن با این سازمان است از دیگر همکاری‌های مشترکی است که لازم است نسبت به توسعه فعالیت‌های آن اقدام شود که در این راستا تسریع در صدور مجوز مراکز رشد برای کمک به تامین زیرساخت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در سازمان مدنظر وزارت علوم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: بخش کشاورزی علاوه بر کاهش فقر و بهبود امنیت غذایی، پایداری اکوسیستم‌های طبیعی را باید مدنظر قرار دهد و با توجه به تغییر اقلیم، کاهش منابع آبی کشور و افزایش جمعیت همراه با تقاضا برای غذای با کیفیت‌تر، تامین غذای مورد نیاز کشور دشوارتر شده و برای تداوم آن راهی جز دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی وجود ندارد.

دکتر فرهادی افزود : با توجه به این چالش‌ها و مدنظر داشتن پایداری اکوسیستم‌های طبیعی باید بیش از گذشته به منابع مهم پایه از قبیل آب بویژه از نظر افزایش بهره‌وری خاک با تاکید بر عوامل مهم نظیر فرسایش، شور شدن با کاهش مواد آلی خاک، هوا با توجه به روند گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی پیش‌رو و ذخایر ژنتیکی با تاکید بر حفاظت و بهره‌وری صحیح از آنها توجه کرد.

وزیر علوم تصریح کرد: سیاستگذاران کشور در دولت و مجلس شورای اسلامی در کنار توجه به بخش کشاورزی به منابع پایه و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف کشاورزی، باید به سایر عوامل موثر در توسعه این بخش مانند سرمایه، بازار، افزایش ضریب تکنولوژی و نیروی ماهر نیز توجه کنند.

گفتنی است در این مراسم و با حضور وزرای علوم و جهاد کشاورزی از دستاوردهای تحقیقاتی کشاورزی رونمایی و از محققان برتر در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تجلیل شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top