چاپ خبر
در جلسه شورای دانشگاه تاکید شد؛

ایجاد رشته های بین رشته ای و کارآفرین در واحدهای دانشگاه آزاد

پیام نورنا : در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با حضور دکتر میرزاده، روسای شوراهای تخصصی استان گلستان و روسای واحدهای این استان، بر ایجاد رشته های بین رشته ای و کارآفرین در واحدهای دانشگاه تاکید شد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – در ابتدای این جلسه دکتر آرین ساطعی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به ارائه گزارشی از وضعیت استان و مهمترین اقدامات انجام شده ارائه کرد.

دکتر ساطعی با بیان اینکه این استان در حال حاضر دارای 6 واحد و 6 مرکز آموزشی است، گفت: 69 مرکز آموزش عالی در این استان وجود دارد که 12 واحد و مرکز آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین از جمعیت 82 هزار نفری دانشجویان استان گلستان، 28 هزار نفر آن ها در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند.

رشد 107 درصدی جمعیت دانشجویی استان گلستان در دوره دکترای تخصصی

وی درباره روند افزایش یا کاهش جمعیت دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در واحدهای این استان نسبت به سال گذشته، گفت: تعداد دانشجویان مقطع کاردانی با 5 درصد کاهش رشد، در مقطع کارشناسی ارشد 11 درصد کاهش رشد همراه بود، اما خوشبختانه در دوره دکترای تخصصی با 107 درصد رشد روبرو بودیم.

دکتر ساطعی همچنین گزارشی درباره روند جذب هیات علمی در استان گلستان ارائه داد و گفت: در فراخوان اردیبهشت 94، 66 عضو هیات علمی برای 53 رشته محل اعلام نیاز شد که 132 نفر در سامانه ثبت نام کردند و از میان این افراد تا کنون 8 نفر جذب نهایی شده و پرونده 3 نفر دیگر در دست بررسی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان درباره آخرین وضعیت ساها(سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد) در این استان گفت: از سوی تمامی واحدهای این استان 498 مورد به عنوان خدمات قابل ارائه آزمایشگاهی در این سامانه تا کنون ثبت شده است.

وی درباره طرح های برون دانشگاهی در دست اقدام این استان نیز گفت: پروژه تولید کیتوسان از پوست میگو، پروژه بررسی خوردگی مخازن و جایگاه های CNG و ارائه راهکارهای مقابله با آن و پروژه بررسی خوردگی لوله کشی گاز زیرزمینی گاز در استان گلستان به روش غیر تخریبی از جمله طرح های برون دانشگاهی این استان به شمار می رود.

دکتر ساطعی همچنین درباره پیشرفت پروژه شهرک شفا در استان گلستان گفت: شهرک شفا با تغییر کاربری به شهرک گلخانه ای در استان و اجرا در واحد گرگان در دستور کار قرار گرفت که تا کنون نسبت به زیرسازی و قطعه بندی زمین 5 هکتاری واقع در واحد گرگان انجام شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در انتها به ارائه پیشنهادهای خود برای حل مشکلات واحدهای این استان پرداخت. یکسان سازی شهریه کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کاهش تعرفه ساها، توسعه کشت گلخانه ای و تعیین تکلیف نحوه مشارکت کارکنان فعال در این حوزه و نحوه هزینه کرد بودجه پژوهشی در گلخانه از مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

تدوین چشم انداز فرهنگی

حجت الاسلام و المسلمین باغشنی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نیز در این جلسه  ضمن تقدیر از همکاری واحدهای این استان در اجرای برنامه های فرهنگی، خواستار تدوین چشم انداز فرهنگی برای واحدها شد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد در بحث برنامه های فرهنگی باید بر اجرای قانون پافشاری بیشتری شود، افزود: برخی از بخشنامه های فرهنگی با یکدیگر سازگار نیست که نیازمند بازنگری است.

غلامرضا گلچین راد رییس دبیرخانه هیات امنای استان گلستان گفت: بازدید سرزده از واحدهای و مراکز استان باعث شد تا بسیاری از واقعیت ها مشخص شود همچنین شاهد بهبود شاخص های دانشگاه باشیم.

پیگیری تصویب مجلات علمی که به وزارت علوم ارجاع داده می شود، تقویت و ارتقا چارت سازمانی دبیرخانه هیات امنا از دیگر پیشنهادهایی بود که وی به آن اشاره کرد.

بازنگری در شهریه دانشجویان دکترای پژوهش محور

رامین ظفرمهرابیان رییس شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان گلستان نیز خواستار بازنگری در شهریه دانشجویان دکترای پژوهش محور شد. وی همچنین خواستار معرفی رشته های بین رشته ای و کارآفرین توسط سازمان مرکزی به واحدها شد.

سورنا نسیمی رییس شورای تخصصی اداری مالی استان گلستان به اشاره به افزایش معوقات بنیاد شهید گفت: تمهیدی اندیشیده شود که این معوقات به صورت اقساط به واحدها پرداخت شود تا اداره امور مالی واحدها با مشکل روبرو نشود.

حسین زحتمکش رییس شورای تخصصی برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان از برگزاری موفقیت آمیز دوره آموزش های کوتاه مدت در واحدهای این استان خبر داد و گفت: از محل برگزاری این دوره ها باعث ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای برای دانشگاه شد.

کاهش نمره مقاله در پایان نامه دوره کارشناسی ارشد

مازیار احمدی گلسفیدی رییس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان خواستار کاهش نمره مقاله برای درس پایان نامه شد و گفت: اختصاص 2 نمره برای ارائه مقاله، باعث افزایش تولید مقالات بی اعتبار شده است که به نظر می رسد این میزان می تواند تا یک نمره کاهش پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به تعیین ماموریت پژوهشی برای واحدها گفت: این برنامه که در طرح آمایش پژوهشی استانها به آن پرداخته شده نیازمند آن است که الزاماتی برای مشارکت اعضای هیات علمی در برنامه های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت این طرح ها در نظر گرفته شود.

خسرو مزروعی، رییس شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان نیز به ارائه پیشنهادهایی برای ارتقا فعالیت های دانشجویی و فرهنگی ارائه کرد. وی گفت: کمبود نیروهای کارآمد در حوزه فرهنگی یکی از مشکلات این حوزه است، به همین سبب لازم است در به کارگیری نیروهای فرهنگی دانشگاه بازنگری انجام شود.

تغییر سیاست های حوزه فرهنگی از کمی به کیفی، استفاده از نیروهای دانشجویی به جای نیروهای مازاد، راه اندازی سامانه الکترونیک صدور مدارک دانشجویی و ارتباط بیشتر میان حوزه های مختلف سازمان با واحدها از دیگر موضوعاتی بود که به وی به آن پرداخت.

بهره برداری از 17 پروژه عمرانی استان گلستان تا پایان سال 96

مهران فدوی رییس شورای تخصصی عمران استان گلستان نیز پیشرفت 78 درصدی هتل در دست احداث این استان خبر داد و افزود: تا کنون برای اجرای طرح شفا بیش از 300 میلیون تومان هزینه شده است.

فدوی همچنین از بهره برداری از 17 پروژه عمرانی این استان تا پایان سال 96 خبر داد.

نسرین اعظمی رییس شورای زنان فرهیخته استان گلستان ضمن قدرانی از مدیریت این استان در به کارگیری زنان در پست های مدیریتی گفت: تا کنون 15 نفر از بانوان اعضای هیات علمی این استان در پست های مدیریتی منصوب شده اند. وی خواستار تخصیص ردیف بودجه مستقل و مشخص برای شورای زنان فرهیخته استان شد.

همچنین دکتر علیرضا مهیمی، دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان پیشنهاد داد که برگزاری آزمون EPT به آموزشکده‌های سما واگذار شود.

دکتر مهدی حسینی سرپرست واحد آزادشهر نیز پیشنهاد داد تا توسعه تحصیلات تکمیلی به همه واحدها سپرده شود.

در ادامه دکتر علیرضا لادن‌مقدم سرپرست واحد علی‌آباد کتول گفت:‌ اگر امروز این واحد بیشترین رشته‌های تحصیلات تکمیلی را دارد حاصل تلاش دکتر میرزاده است. او پیشنهاد داد مجلات علمی پژوهشی واحدهایی که چاپ نمی‌شوند به مراکز دیگری که توانایی دارند واگذار شود.

در ادامه جلسه هریک از معاونان و مدیران کل حوزه های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل طرح شده از سوی اعضای جلسه پاسخ دادند.

اجرای آزمایشی سامانه الکتریکی صدور مدارک فارغ التحصیلان

دکتر علیرضا صامت مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه از اجرای آزمایشی سامانه الکترونیک صدور مدارک فارغ التحصیلان خبر داد و گفت: پس از اجرای آزمایشی این طرح و برطرف ساختن مشکلات آن بزودی در تمامی واحدهای این طرح اجرایی می شود.

دکتر محمد دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن تقدیر از توسعه ورزش همگانی در استان گلستان گفت: امیدواریم توسعه ورزش بانوان نیز در این استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از حضور خوب ورزشکاران این استان در 13 رشته ورزشی قدردانی کرد.

عبدالله محمدی نماینده معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از ارائه تسهیلات ویژه به اعضای هیات علمی فعال در مراکز رشد خبر داد.

وی افزود: مراکز رشدی که دارای مجوز فعالیت باشند از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.

انتشار بخشنامه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی از طریق شناسنامه علمی

دکتر متاجی مدیرکل امور آموزشی و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی از انتشار 300 عنوان رشته محل بین رشته ای در سامانه گسترش دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: دور سوم ممیزی رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی بزودی آغاز می شود.

دکتر وحیدی مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تسریع در بررسی پرونده ارتقا اعضای هیات علمی در سازمان مرکزی گفت: بیش از 300 پرونده ارتقای اعضای هیات علمی از تمام استان ها به سازمان مرکزی ارسال شده که در حال بررسی است. همچنین بخشنامه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی از طریق شناسنامه علمی بزودی ابلاغ می شود.

دکتر وحیدی همچنین از تسهیل در نقل و انتقال اعضای هیات علمی در درون استان خبر داد.

دکتر علوی فاضل سخنگوی دانشگاه نیز در سخنانی با اشاره به مصوبات گذشته شوراهای دانشگاه افزود: اجازه فروش اموال مازاد واحدها برای تامین هزینه بازخریدی کارکنان، توجه بیشتر به حل مشکل اراضی، اسناد و املاک دانشگاه، آمایش و بازنگری رشته های واحدهای دانشگاهی، ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری استانی، تجمیع سوابق بیمه های کارکنان برای تسریع در بازنشسته شدن، امکان جابجایی ردیف های بودجه پژوهشی، کاهش شهریه دانشجویان در رشته های کم متقاضی، به‌روز کردن نرم‌افزار سیدا و نرم‌افزارهای مالی، تلاش بیشتر برای جذب و استخدام هیات علمی در استان ها، لزوم پیگیری وصول طلب های معوقه از بنیاد شهید، لزوم بازنگری در چارت سازمانی، تلاش واحدها برای کاهش وابستگی به شهریه از طریق خدمات ساها، تقویت شرکت های دانش بنیان و طرح های برون دانشگاهی، توجه به گردشگری و ایجاد درآمد، توجه به حمایت از تمامی تشکل های سیاسی بدون توجه به گزاریش سیاسی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، توجه به طرح های فرهنگی ماندگار استان و… ازجمله موارد مشترک مطرح شده در جلسات قبلی شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها بود.

وی همچنین از روسای واحدها خواست تا در تبیین حق دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علوی فاضل گفت: افزایش رشته محل های دکترای دانشگاه آزاد اسلامی از 400 به 2400 رشته محل به راحتی امکانپذیر نبود، می توان به جرات گفت که این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین اقدام فرهنگی است که در آموزش عالی کشور انجام شده است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top