چاپ خبر
در جلسه نقشه علمی مطرح شد؛

اعتراض اعضای شورای انقلاب فرهنگی به دولتیها درباره سند 2030

پیام نورنا : دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از اعتراض شدید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضاء سند آموزشی 2030 توسط برخی مسئولان دولتی خبر داد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – جلسه هشتاد و هشتم ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر محمد رضا مخبر دزفولی برگزار شد.

منصور کبگانیان درباره مصوبات این جلسه با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: مطالبی که اخیرا در رسانه ها در ارتباط با امضای سند آموزش ۲۰۳۰ منتشر شده بود، از جمله مباحث مهمی بود که در این جلسه ستاد، مطرح شد.

اعتراض شدید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضاء سند آموزش ۲۰۳۰ توسط مسئولان دولتی

وی ادامه داد: گویا، این سند توسط برخی از مسئولان دولتی امضاء شده که این موضوع مورد اعتراض و انتقاد قوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است و با توجه به ابهام، انتقاد و سئوال هایی که اعضای شورا درباره برخی از موارد این سند داشتند، مقرر شد به این موضوع رسیدگی کامل شود.

تصویب بالاترین اسناد ملی حوزه های تحول آموزش توسط شورا

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه این برنامه توسط برخی از مسئولان کشور به نام سند آموزش ۲۰۳۰ معرفی شده و دارای ابهام های مختلفی است افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در طی دهه اخیر با تلاش هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی شده، بالاترین و قوی ترین اسناد ملی را در حوزه های تحول آموزش و پرورش، علم و فناوری، سند دانشگاه اسلامی و سایر موارد به تصویب رسانده است.

هیچ ضرورتی به بازتولید سند آموزش ۲۰۳۰ از سوی دولت نبود

وی تاکید کرد: هیچ ضرورتی وجود نداشت که اسناد دیگری از سوی دولت (سند آموزش ۲۰۳۰) بازتولید شود.

کبگانیان با اشاره به انتشار خبرهای مربوط به سند ۲۰۳۰ در رسانه ها یادآورشد: اخباری که دراین خصوص از مصاحبه کنندگان منتشر شده امیدواریم  دقیق نباشد، چراکه تشکیل تعداد زیادی کارگروه ها برای تدوین اسناد ذکر شده با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مغایرت دارد.

تعهدات امضاء سند ۲۰۳۰ از سوی مسئولان دولت

وی با اشاره به امضاء سند ۲۰۳۰ از سوی مسئولان دولت و اینکه این امضاها تعهداتی در پی دارد گفت: حتما باید مرجع عالی تصویب این اسناد که شورای عالی انقلاب فرهنگی است در جریان قرار گیرد و این مرجع عدم مغایرت این اسناد را تصویب کند.

تشکیل کارگروهی با حضور سه وزارتخانه برای بررسی سند ۲۰۳۰

کبگانیان با بیان اینکه مقرر شده از وزرای مربوطه که در تدوین امضای سند اعلام شده نقش داشتند، سئوال دقیق تری شود، افزود: کارگروهی متشکل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای بررسی دقیق تر این موضوع تشکیل شد و این کارگروه در هفته آینده بررسی لازم را انجام داده و با آن گزارشی که از وزرای مربوطه اخذ خواهد شد، به طور حتم سوء تفاهمات و نگرانی های موجود رفع می شود.

تاکید مقام معظم رهبری بر مرجعیت سند جامع در مبادلات علمی بین المللی

وی یادآورشد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری هرگونه مبادلات و مراودات علمی و فناوری بین المللی باید بر اساس سند جامع مصوب شورای علای انقلاب فرهنگی باشد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: آخرین نکته ای که مورد تاکید اعضای شورا قرار گرفت این بود که علی رغم ابلاغ سند ۲۰۳۰، جا داشت که مجوزی از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ می شد.

وی ادامه داد: ما از مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم به هیچ وجه چنین مصوباتی را در گردش کار خود قرار ندهند، چون مواردی که سابقه مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد، ضرورت ندارد، در دستور کار و گردش کار مجلس قرار گیرد.

تصویب سیاست های اجرایی نقش خیرین و واقفین در حوزه علم و فناروی

کبگانیان از دیگر مباحث مطرح شده در هشتاد و هشتمین جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور به سیاست های اجرایی و ضوابط ارتقاء نقش خیرین و واقفین در حوزه علم و فناروی اشاره کرد، که در جلسه شب گذشته طرح شده بود و در کارگروهی که با حضور نمایندگان ستاد نقشه جامع علمی کشور و ریاست سازمان اوقاف و نمایندگان دستگاه های آموزش عالی و معاونت علمی تشکیل شده بود، در ۹ ماده و تعدادی تبصره به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این ارتقاء و نقش واقفین شامل تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، بیمارستان های آموزشی، پژوهشگاه ها و پژوهشکده ها، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد فناوری، مدارس آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها می شود.

وی افزود: همچنین بنیادهایی نیز در این سند و در این مصوبه تعریف شدند، ضمن اینکه موادی که در این ضوابط وجود دارد تسهیل و تقویت و هماهنگ کننده اموری است که واقفین و خیرین در آن نقش داشتند اما از پیشرفت امور راضی نبودند که خوشبختانه این کار به سرانجام رسید.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور افزود: معاف کردن آن بخش از سهم وقف از مالیات ها یکی از امتیازات خوبی بود که در یکی از این مواد مورد تاکید قرار گرفته است.

کمیسیون ویژه راهبری امور خیرین و واقفین

وی خاطرنشان کرد: برای آیین نامه ها، دستورالعمل ها و هماهنگی های بعدی مقرر شد که کمیسیون ویژه راهبری امور خیرین و واقفین تشکیل شود که این کمیسیون از دستگاه‌ها و حوزه های مختلف و مرتبط  ۱۵ عضو دارد و بعد از ابلاغ مصوبه و درج در روزنامه رسمی ایجاد می شود تا سرعت وقف در حوزه های علم و فناوری افزایش یابد.

سند ملی آموزش ۲۰۳۰  اخیرا با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و جمعی از محققان رونمایی شد.

وزیرعلوم دربخش هایی از سخنرانی خود در این مراسم گفت:  سند ملی آموزش ۲۰۳۰ مطابق با آخرین مصوبات و دستورالعمل‌های بین‌المللی است و دستور کار۲۰۳۰ در اجلاس عالی‌رتبه سران ملل متحد در سپتامبر ۲۰۱۵ در نیویورک تصویب شد و رهبران کشورها متعهد شدند از اول ژانویه ۲۰۱۶، برنامه‌ریزی لازم را برای تحقق اهداف این دستورکار و ادغام آن‌ها در سیاست‌ها و برنامه‌های ملی انجام دهند.

وی ادامه داد: هدف فراگیری که در چارچوب عمل آموزش ۲۰۳۰ مورد تاکید قرار گرفته است، تضمین آموزش باکیفیت، برابر و فراگیر و ترویج فرصت‌های یادگیری مادام‌العمر برای همه است.

فرهادی اعلام کرد: هیات دولت ما نیز به این نکته توجه داشته است و کارگروه ملی اجرای آموزش ۲۰۳۰ را با ریاست وزارت آموزش و پرورش و مشارکت هجده نهاد و وزارت‌خانه دیگر تشکیل داده است که برنامه اجرائی و نظارتی تحقق کامل آموزش ۲۰۳۰ را در سطوح ملی و استانی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرائی مرتبط و هم‌سو با اهداف و برنامه‌های توسعه کشور، اسناد راهبردی توسعه، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه اهداف توسعه پایدار تهیه کند.

وی این کارگروه ملی موظف است گزارش پیشرفت کار و نحوه همکاری دستگاه‌های ذیربط را سالانه به هیات وزیران ارائه دهد و گزارش نهائی را به کمیسیون ملی یونسکو برای ارسال به مراجع بین‌المللی ارائه دهد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top