چاپ خبر
حاشیه های یک برنامه مناظره؛

هاشمی: من به شما تذکر اخلاقی می دهم/ کوشکی: من دانشجو نیستم تذکر بدهید

پیام نورنا : معاون فرهنگی وزیرعلوم درواکنش به صحبت های دکتر کوشکی درباره وزیرارشادگفت: من متاسفانه به شما تذکر می دهم رعایت اخلاق کنید.کوشکی در جواب ضیا هاشمی گفت، من دانشجونیستم که شما به من تذکر بدهید.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – حمیدرضا جلایی پور استاد دانشگاه تهران، محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیرعلوم و داود گودرزی ریئس بسیج دانشجویی شب گذشته در برنامه زاویه از شبکه چهار درباره جنبش دانشجویی مناظره ای را برگزار کردند که دارای حاشیه هایی بود.

جلایی پور: دکتر روحانی ۲ ساعت و ۳ ربع مقابل فشار دانشجو ایستاد

در بخشی از این برنامه دکتر جلایی پور استاد دانشگاه تهران خطاب به دکتر کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: شما می گویید اصحاب قدرت و دانشجویان ما جلوی رئیس جمهور هزینه دادند یک مثال بزنید. من خیلی از آقای روحانی تشکر می کنم که ۲ ساعت و ۳ ربع جلوی فشار ایستاد. که دراینجا دکتر کوشکی گفت این فشار نیست نقد است. جلایی پور ادامه داد: منی که ۲۰ سال حرکت دانشجویی مطالبه و کار تجربی کرده ام می گویم نماد دانشجویی که هزینه داده بهاره هدایت است. یک نمونه از دانشجوهایی که جلوی رئیس جمهور صحبت کردند و هزینه دادند اگر شما یک مثال بزنید من حرفم را پس می گیرم.

کوشکی نسبت به این حرف جلایی پور واکنش نشان داد و گفت: کسانی که مرزهای قانونی را پشت سر می گذارند و مصالح ملی را به کام برخی از اصحاب قدرت نادیده می گیرند، از نظر اصحاب قدرت می شود قهرمان و اسم آنها مطرح می شود اما آن دانشجویی که نقد کرده به وی تهمت زده اند این جرم است.

کوشکی: نمایندگان باید اعلام کنند چرا به وزیرارشاد رای دادند

وی همچنین گفت: نمایندگان مجلس باید بگویند چرا به وزیر ارشاد رأی دادند. آن کسی که خلاف امنیت ملی رفتار می کند و بی بی سی برای آن کف می زند، آقای جلایی پور نام آن را می آورد و آن را قهرمان ملی عنوان می کند و یک دفعه ما آنها را به عنوان پناهنده در آمریکا و اروپا می بینیم، جنبش دانشجویی ما نیست.

در بخش دیگری از مناظره تلویزیونی، دکتر هاشمی معاون فرهنگی وزیرعلوم خطاب به دکتر کوشکی گفت: من از وی خواهش می کنم احتیاط کند، اسمی که آوردند (صالحی امیری وزیرارشاد) هیچ وقت نگفتند این دانشجویان منافق هستند. اشاره ای داشتند که من هم نسبت به این بیان نقد دارم چون کسی که اینجا حاضر نیست باید حقش حفظ شود و درست از وی نقل قول شود.

کوشکی بلافاصله در جواب هاشمی پاسخ داد: اگر من، جنابعالی را به کسی تشبیه کنم تهمت نیست؟ کسانی که ادبیات فارسی بخوانند می دانند ما هر چقدر هم تعبیر موثق به نقد آقای صالحی امیری کنیم شما وظیفه صنفی خود را انجام می دهید اشکالی ندارد.

هاشمی: من به شما تذکر اخلاقی می دهم /کوشکی : من دانشجو نیستم تذکر اخلاقی بدهید

هاشمی گفت: شما دارید تهمت می زنید. من متاسفانه به شما تذکر می دهم رعایت اخلاق کنید. کوشکی در جواب ضیا هاشمی گفت، من دانشجو نیستم که شما به من تذکر بدهید ضیاهاشمی گفت شما همکار من هستید. من به شما توصیه می کنم اگر خواهیم فعالیت های دانشجویی توسعه یابد باید اخلاقیات و قانون رعایت شود.

در ادامه کوشکی استاد دانشگاه تهران گفت: آقای هاشمی از تشکل ها حرف زدند در صورت که ما از جنبش حرف می زنیم نه تشکل، تشکل ها یک نهاد بروکراتیک هستند. خصایصی از جمله تربیت مدیر توسط تشکل ها یکی از ویژگی های تشکل ها است.

جلایی پور در دفاع از دکتر هاشمی افزود: یکی از خصیصه های جنبش اجتماعی این است که تشکل دارد. اگر تشکل نداشته باشد که می شود شورش و یک حرکت کور.

کوشکی ادامه داد: دوست دارم که آقای ضیاهاشمی بگوید که چه تعداد برنامه همان تشکل هایی که می گوید مدیر تربیت می کند، مجوز ندادند و یا مجوز آن را لغو کردند. دکتر هاشمی گفت ما سئوال شما را جواب می دهم بحث ناروا نکنید.

کوشکی: من معلمم و مدافع هیچ دولتی نیستم. جلایی پور: من معلمم مدافع دولت روحانی هستم

کوشکی در بخش دیگری گفت: من مدافع هیچ دولتی نیستم چون شأن من به عنوان یک معلم اجل از این است که مدافع یک دولت باشم اگر دولتی نقاط مثبت داشته باشد از آن نقاط مثبت دفاع می کنم. در اینجا دکتر جلایی پور گفت من معلم هستم و مدافع دولت روحانی هستم اینکه مشکلی ندارد.

کوشکی : برخی در کسوت معلمی مدافع دولت آمریکا درایران هستند

کوشکی ادامه داد: شما اختیار دارید مدافع هر کسی باشید ما برخی را داریم که در کسوت معلمی مدافع دولت آمریکا در ایران هستند اشکالی ندارد. جلایی پور افزود: برچسب نزنید.

در ادامه کوشکی افزود: سخنرانی هایی که مجوز ندارد شاید آقای گودرزی آمار آن را داشته باشد. ضیاهاشمی در اینجا گفت، آمار آنها را می دهم بپرسید.

کوشکی ادامه داد: اینکه می گویید اخلاق، گل و بلبل همه مسئولان بلد هستند اما کاش از دانشجویان آمار می گرفتید که بیایند بگویند با جلساتی که نقد دولت بوده آیا همان طور مهربانانه رفتار شده است که با تشکل هایی که سوگولی هستند. هاشمی گفت شما توهین نکنید شما استاد دانشگاه هستید من تعجب می کنم از شما.

کوشکی خطاب به هاشمی : آیا تذکر مدیریتی در مقام یک مسئول اهانت نیست؟

کوشکی افزود: آقای هاشمی شما در مقابل دوربین و در مقام یک مسئول به من تذکر می دهید این اهانت نیست که تذکر مدیریتی می دهید.

هاشمی : به عنوان یک برادر مومن شما را نصیحت کردم

هاشمی گفت بله، من تذکر اخلاقی می دهم به عنوان یک برادر مومن شما را نصیحت اخلاقی می کنم. شما تحمل نقد ندارید.

کوشکی: ویژگی غالب دولت روحانی آمریت است جلایی پور: کاش همه آمریت ها مثل دولت روحانی بود

کوشکی افزود: بیرون از این سالن شما یک رئیس و من یک معلم ساده هستم ولی اینجا کسی حق دستور دادن ندارد. نکته این است که ویژگی غالب دولت روحانی همین آمریت و از بالا دیدن مسائل است. جلایی پور افزود: کاش همه آمریت ها مثل دولت روحانی بود. دکتر کوشکی در مورد دکتر صالحی امیری بی احترامی کرد.

جلایی پور: دکتر صالحی امیری تار نمی زده، یک شخصیت علمی است

جلالی پور گفت: من عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستم. دکتر صالحی امیری هم عضو هیات علمی همین دانشگاه است. ۴-۵ کتاب دارد که کتابهایی که در مورد قومیت نوشته بسیار تاثیرگذار است و این نشان می دهد که این شخصیت، شخصیت علمی است و واقعا فعالیت علمی داشته است و تار نمی زده است. آقای کوشکی یک بی احترامی دیگر نیز کردند و گفتند وی در دستگاه امنیتی کار کرده مگر این مسئله اشکال دارد مگر کشور بدون شخصیت امنیتی و فرهنگی اداره می شود.

کوشکی افزود: نیروی امنیتی سرباز گمنام امام زمان(عج) است ولی همین  نشریات شما آقای جلالی پور بیشترین اهانت ها را به آنها کرده است.

جلایی پور به یک جنبش دانشجویی در حمایت از استاد دانشگاه همدان که به اعدام محکوم شده بود اشاره کرد که دراینجا دکتر گودرزی رئیس بسیج دانشجویی خطاب به دکتر جلایی پور گفت: البته این را نیز بگویید که این استاد به مقدسات و پیامبر توهین کرده بود.

جلایی پور : حرف های دکتر کوشکی به وجدان دانشجو زخم می زند

کوشکی در بخش دیگری به مثال های جنبش دانشجویی که توسط دکتر جلایی پور اعلام شده بود اشاره کرد و گفت: جنبش دانشجویی که روحانی را آورد. دانشجوهایی که از یک استاد دانشگاه که البته به پیامبر توهین کرده بود حمایت کردند. اینها همان سواستفاده جریانهای قدرت طلب از جنبش دانشجویی است. من اینجا سئوال می کنم. که دراین لحظه دکترجلایی پور گفت حرفهای شما به وجدان دانشجو زخم می زند.

کوشکی: خوب شد شما مثل آقای هاشمی مسئول نشدید و گرنه به من اجازه صحبت نمی دادید

کوشکی افزود: خوب شد شما مثل آقای هاشمی مسئول نشدید وگرنه به من اجازه صحبت نمی دادید. دراینجا مجری تذکر داد و دکترکوشکی گفت ما دوست هستیم. سید ضیاهاشمی نیز گفت ما دوست هستیم و ایشان آزاد هستند.

کوشکی گفت: دانشجویان بعد از قرارداد آی تی سی جلوی وزارت نفت نقد علمی می کنند. آقای جلایی پور آنها را مصداق جنبش دانشجویی نمی داند. اکنون بیش از ۲۰ سال است برخی از دانشجویان در مناطق روستایی جنفعالیت می کنند و برای توسعه روستا برنامه دارند جالب است که به عنوان جنبش دانشجویی دیده نمی شوند و کسانی که خارج از ضوابط قانونی به صراحت به کسانی که مرگ به آمریکا می گویند اهانت می کنند این نشریه باز است و از طرف آقای جلایی پور مصداق جنبش دانشجویی است.

کوشکی خطاب به جلایی پور: ملاک ما قانون کشور است نماز خواندن شما نیست

جلایی پور گفت: سعید حجاریان نگفت که جنبش دانشجویی حرف مفت است اکنون ۴۰۰ دانشجوی ستاره دار و دهها نفر در زندانها هستند ولی اهانتی نیز نکردند آدمهای شریفی بودند. باید از آنها عذرخواهی کرد. من خود پشت این افراد نماز می خوانم. کوشکی گفت:  شما می توانید پشت هر کسی نماز بخوانید ملاک ما قانون کشور است نماز خواندن شما نیست. شما دانشجویی را که دستگاه قانونی مملکت به دلایل قانونی مجازات کرده است آدم شریفی می دانید با این کار به کل سیستم قضایی کشور توهین می کنید.

ضیاء هاشمی: دکتر کوشکی کتش را درآورده انگار برای دعوا آمده است

ضیاهاشمی ادامه داد: خیلی خوشحالم که بنده را به عنوان مسئول نقد کنند به شرط اینکه از من سئوال کنند. مسئولی که اینجا اسمش آمد آقای کوشکی می گوید شما مسئولیت صنفی دارد اتفاقا من خود آن مسئول را نقد کردم نقدش در روزنامه ایران است. ما باید به یکدیگر احترام بگذاریم. اگر قرار است فضای گفتگو باز شود هر کس نظری دارد. من از این آداب سخن گفتن آقای کوشکی تعجب می کنم. ایشان همانطور که کتش را درآورده انگار به دعوا آمده است. چه دلیلی دارد که این گونه صحبت کنیم.

گودرزی: توهین و تهمت چند ۱۰۰ استاد دانشگاه به نظام

گودرزی در بخشی از سخنان خود گفت: چند ۱۰۰ استاد هستند بدون هیچ دلیل و استنادی درحال توهین و تهمت به نظام هستند برخورد وزارت علوم چیست؟

ضیاء هاشمی: اگر لیست صدها نفر اساتید را دارید؟ چرا تا به حال معرفی نکرده اید؟

ضیاء هاشمی گفت: حرف ما این است که اگر بسیج دانشجویی مدعی است که لیست صدها نفر از اساتیدی را که در کلاس های درس به ارزشها، مقدسات و نظام اسلامی توهین می کنند در اختیار دارد پس چرا تا به حال این لیست را در اختیار ما قرار نداده اند بنابراین خود شما مقصرید که این افراد را به ما معرفی نکرده اید.

گودرزی در ادامه به اردوهای مختلط دانشجویی اشاره و گفت: چرا باید استاد جرات کند ۲۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر را برداشته و به اردو ببرد بدون اینکه دانشگاه مجوز صادر کرده باشد، که ضیاء هاشمی گفت: این دروغ محض است که دانشگاه به اردوی مختلطی مجوز داده باشد که دراینجا گودرزی گفت: اگر تصاویر اردوها را منتشر کنیم خوب است؟

ضیاهاشمی پاسخ داد: البته شما این کار را انجام می دهید ولی اگر چنین بحثی بوده چرا اعلام نکردید مقصر هستید.

فراخوان دانشجو به کمیته انظباطی به خاطر علامت سئوال مقابل کلمه دولت

گودرزی خطلاب به جلایی پور افزود: شما می گویید عده ای دانشجو ستاره دار شدند و هزینه دادند. ما دانشجویی داریم که برای صدور یک بیانیه به کمیته انضباطی فراخوانده شده چون جلوی اسم دولت یک علامت سئوال گذاشته است که ضیاهاشمی گفت این بیانیه بر خلاف قانون در نماز جمعه پخش شده و در حال بررسی است.

کوشکی در اینجا خطاب به دکتر هاشمی گفت: شما که قانونمند هستید تشکلی که در دانشگاه تهران، نظام جمهوری اسلامی را با نظام متوکل عباسی مقایسه می کندرا اهانت نمی دانید و این خیلی عجیب است. ضیاهاشمی گفت چکار کنیم سرش را ببریم.کوشکی پاسخ داد: چرا این تشکل را نخواستید.ضیاهاشمی افزود: در دست دست بررسی است.

کوشکی دوباره خطاب به هاشمی گفت: شما چیزهایی را که ارائه می شود تکذیب می کنید. اصل را بر روی این بگذارید که شاید چهار تا دانشجو شما را ببینید اینکه هواپیما حرکت نکرده، برنامه به هم خورده چیست؟ الان برنامه های دکتر زاکانی در چند دانشگاه لغو شد. در ۱۶ آذر برنامه وی را لغو کردند.

در اینجا جلایی پور ادامه داد: در روز اربعین دانشگاه مشهد دکتر مطهری را دعوت کرده بود اما همفکران شما آقای کوشکی آن را بر هم زدند.

کوشکی: رئیس جمهور کم مانده بود به خاطر لغو برنامه مطهری عزای عمومی اعلام کند

کوشکی افزود: رئیس جمهور برای آن موضوع اظهار شرمساری کرد و کم مانده بود عزای عمومی برگزار کند اما برای برنامه هایی که جریان سیاسی مقابل شما داشت چرا هیچ شرمساری از لغو برنامه ها صورت نگرفت.

کوشکی خطاب به هاشمی : معاونت دانشگاه آزاد مسئولیت چه کسی است اداره قند و شکر

گودرزی ادامه داد: دانشگاه آزادی هیچ مجوزی به منتقدان دولت نداد. ضیاهاشمی گفت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد حوزه مسئولیت من نیست. کوشکی افزود: پس حوزه مسئولیت چه کسی است اداره قند و شکر و یا اداره دخانیات. شما از وزارت علوم هستید؟ هاشمی گفت طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد جدا از ما است آیا شما قانون را قبول دارید؟

ضیاء هاشمی: از سخنرانی منتقدان دولت در چهارچوب قانون دفاع می کنم

کوشکی افزود: شما به عنوان معاون فرهنگی باید ابراز تاسف می کردید از اینکه دانشگاه آزاد به یک منتقد دولت اجازه صحبت نداد. ضیاهاشمی گفت: خود با زاکانی تماس گرفتم از همینجا نیز اعلام می کنم دوستان عزیز ما منتقدین دولت هرجا که بخواهند سخنرانی کنند و در چارچوب قانون باشند من از آنها دفاع می کنم.

جلالی پور ادامه داد: حرفهایی که آقای کوشکی می زند بچه ها را گیج می کند. کوشکی گفت شما بچه ها را گیج می کنید.

جلایی پور: حجاریان در تاریخ سیاسی ایران می ماند

جلالی پور افزود: ما در تاریخ گم خواهیم شد ولی حجاریان در تاریخ سیاسی ایران می ماند. کوشکی گفت: اینجا روزنامه نیست که رپرتاژ آگهی می دهید. شما به خاطر این کارهایی که کرده اید همیشه با علامت سیاه از جانب ملت ایران در یادها خواهید بود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top